Talent Cup 600 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Topic: Talent Cup 600 (162368 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Als ik naar ons zelf kijk is rijden op een 600 de volgende stap, alleen zal er behoorlijk wat geld uit eigen zak bij moeten. In dat opzicht scheelt elke 100 euro en komt het op deze manier wat dichterbij.

Eerst maar de eigen 600 gereed maken en eens kijken hoe het gaat. In 2013 nog niet maar 2014 is het doel cup of talentcup. voor wat betreft Erik's leeftijd, hij is dan 18 dus een beetje in het midden van de range.
     Reageer met citaat 
PTR schreef 17-10-12 om 10:26:30
Voordelen van de Talentcup zijn ondermeer:
- Dat het echt allemaal standaard motoren zijn dus zitten ze technisch gezien zo dicht mogelijk bij elkaar. Je weet dus dat het verschil in resultaat aan de rijder ligt.
- Leeftijd grens maakt dat het allemaal om beginners (relatief dan, want ook op deze leeftijd zijn er kwa ervaring flinke verschillen) gaat;
- De eerder genoemde begeleiding, ondanks dat daar nog wel iets meer bij kan én begeleiding of niet, de rijder moet het toch zelf doen;
- De talentcup krijgt best wat aandacht, waar de rijder en het team van kan profiteren.

Ik vind de opzet geslaagd, maar er moeten rijders bij komen, anders bloed het dood. Organisatorisch kun je daar echter weinig aan doen. Ik weet niet wat het verschil geweest was als zoals de bedoeling was, alle 4 de merken mee hadden gedaan.
Waren er dan meer rijders geweest


als alle 4 door waren gegaan was het niet beter geweest een nieuwe motor is gewoon te duur een oudere motor scheeld al zo'n 5.000 op je budget overigens over mijn sponsor verhaal doelde ik vooral dat iemand makkelijker nu kan beginnen met race (dankzij papas centjes of die van goede een goede kennis) en dat je dan in het wereldje zit en sponsors kan vinden bovendien hoeft niet iedereen tonnen mee te nemen want niet iedereen wil perse gp rijden of wsbk voor vele jongeren is dit een opstap klasse naar het onk
     Reageer met citaat 
Een nieuwe machine kost uiteraard behoorlijk wat, maar de Talentcup machines waren zeker waar voor je geld. In die zin waren ze niet té duur.
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 17-10-12 om 10:57:07
Als ik naar ons zelf kijk is rijden op een 600 de volgende stap, alleen zal er behoorlijk wat geld uit eigen zak bij moeten. In dat opzicht scheelt elke 100 euro en komt het op deze manier wat dichterbij.

Eerst maar de eigen 600 gereed maken en eens kijken hoe het gaat. In 2013 nog niet maar 2014 is het doel cup of talentcup. voor wat betreft Erik's leeftijd, hij is dan 18 dus een beetje in het midden van de range.


Had je het idee dan dat je alleen van andermans geld zou kunnen racen ??
PTR
     Reageer met citaat 
Volgens mij, André, zijn er hier mensen die denken dat dit kan

Sponsoren en fans kunnen je helpen, maar je eigen geld blijft niet buiten schot

Ik denk dat er ook op GP niveau maar enkele mensen zijn die er geld aan over houden
     Reageer met citaat 
Nee zeker niet ik bedoel alleen te zeggen dat de sponsoring die nodig is voor het runnen van het SOBW gebeuren niet in verhouding staat tot dat van de Talentcup of nog verder het ONK. Erik heeft het voor wat betreft de SOBW qua sponsoring redelijk voor elkaar gehad de afgelopen 2,5 jaar. Een aantal sponsors zijn er vanaf het begin bij. Al met al denk ik dat hij 75% van zijn kosten had afgedekt. De rest kwam uit zijn eigen zak.

Die verhouding gaan we in de Talentcup niet halen, dat is ook helemaal niet erg. Erik en ik vinden het in ieder geval belangrijk dat het financieel gezond is, we zijn niet van plan er geld voor te gaan lenen of iets dergelijks. Als het avontuur financieel niet kan, dan gaan we het ook niet doen.
PTR
     Reageer met citaat 
Die instelling zouden er meer moeten hebben:
Ga uit van eigen kracht (budget) en zie wat je er bij kunt krijgen.

Dat is heel wat anders dan: "Als ik win dan komen de sponsoren vanzelf".
Sponsoren komen als zij dat willen en om de reden die zij bepalen.
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 17-10-12 om 19:12:32
Nee zeker niet ik bedoel alleen te zeggen dat de sponsoring die nodig is voor het runnen van het SOBW gebeuren niet in verhouding staat tot dat van de Talentcup of nog verder het ONK. Erik heeft het voor wat betreft de SOBW qua sponsoring redelijk voor elkaar gehad de afgelopen 2,5 jaar. Een aantal sponsors zijn er vanaf het begin bij. Al met al denk ik dat hij 75% van zijn kosten had afgedekt. De rest kwam uit zijn eigen zak.

Die verhouding gaan we in de Talentcup niet halen, dat is ook helemaal niet erg. Erik en ik vinden het in ieder geval belangrijk dat het financieel gezond is, we zijn niet van plan er geld voor te gaan lenen of iets dergelijks. Als het avontuur financieel niet kan, dan gaan we het ook niet doen.


Duidelijk verhaal.
Het eerste wat een potentiele sponsor vraagt "wat stop je zelf in de sport".
Als je dan moet zeggen dat je eigenlijk van hun geld wilt racen, is het snel gedaan met het gesprek.
     Reageer met citaat 
Even weer terug on topic.

Met wat voor motor moet je gaan racen als je niet meer dan 114pk aan het achterwiel mag hebben. Volgens mij blijft alleen de honda in standaard trim over. Een kawa en yamaha gaan er al snel overheen.
     Reageer met citaat 
siegerrr schreef 17-10-12 om 21:19:16
Even weer terug on topic.

Met wat voor motor moet je gaan racen als je niet meer dan 114pk aan het achterwiel mag hebben. Volgens mij blijft alleen de honda in standaard trim over. Een kawa en yamaha gaan er al snel overheen.


geen idee wat die "standaard hebben" ga ik eens even voor googelen
     Reageer met citaat 
andre schreef 17-10-12 om 21:25:00
(...)


geen idee wat die "standaard hebben" ga ik eens even voor googelen


Kawa zx6 en suzuki hebben 128 pk. Met ram air 134, maar dat kun je niet goed meten op een testbank.
De yamaha heeft 124 pk. De honda heeft 120 pk.
Dit zijn vermogens aan het krukas (neem ik aan). Aan het achterwiel heb je 8-10% verlies.

Er wordt in het reglement aangeven dat er op geen enkele manier uitzonderingen zijn toegestaan. Wordt dus een honda cup met daartussen enkele yamaha's met een slecht opgebouwd blok .
     Reageer met citaat 
siegerrr schreef 17-10-12 om 22:59:44
(...)


Kawa zx6 en suzuki hebben 128 pk. Met ram air 134, maar dat kun je niet goed meten op een testbank.
De yamaha heeft 124 pk. De honda heeft 120 pk.
Dit zijn vermogens aan het krukas (neem ik aan). Aan het achterwiel heb je 8-10% verlies.

Er wordt in het reglement aangeven dat er op geen enkele manier uitzonderingen zijn toegestaan. Wordt dus een honda cup met daartussen enkele yamaha's met een slecht opgebouwd blok .


Honda heeft zich vlak aan het begin van deze nieuwe cup terug getrokken. Er rijden alleen suzuki's en Yamaha's in het veld.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
ehh even het artikel op racesport lezen Fale
http://www.racesport.nl/...D/31129/Default.aspx
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 18-10-12 om 12:15:30
ehh even het artikel op racesport lezen Fale
http://www.racesport.nl/...D/31129/Default.aspx


Dat is het nieuwe verhaal, ik heb het over hoe het afgelopen 2 seizoenen was.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 18-10-12 om 12:16:58
(...)


Dat is het nieuwe verhaal, ik heb het over hoe het afgelopen 2 seizoenen was.


Het gaat hier dan ook over het nieuwe verhaal

Pagina's: 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11


Snelle navigatie: