CRT doet geen cup meer! favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: CRT doet geen cup meer! (42911 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
We zijn het groot en deels wel eens.

Wat betreft vrijgave voor buitenlandse wedstrijden is het toch zo dat de bond die de licentie uitgeeft de vrijgave moet/kan geven.

Weet trouwens wel zeker dat de mededeling van het CRT bij de knmv niet totaal onverwacht is gekomen. Het CRT is al enkele seizoenen in discussie met de knmv over de invulling van de cup en de reglementen. Henny wou ook altijd bemiddelen als er problemen met een rijder waren. Vaak genoeg is hij met op- en aanmerkingen naar de knmv geweest.
Vraag me nu trouwens af wat er met de races in O'leben gaat gebeuren. Hier was het CRT ook de organisator.
     Reageer met citaat 
siegerrr schreef 23-10-12 om 00:12:30
We zijn het groot en deels wel eens.

Wat betreft vrijgave voor buitenlandse wedstrijden is het toch zo dat de bond die de licentie uitgeeft de vrijgave moet/kan geven.

Weet trouwens wel zeker dat de mededeling van het CRT bij de knmv niet totaal onverwacht is gekomen. Het CRT is al enkele seizoenen in discussie met de knmv over de invulling van de cup en de reglementen. Henny wou ook altijd bemiddelen als er problemen met een rijder waren. Vaak genoeg is hij met op- en aanmerkingen naar de knmv geweest.
Vraag me nu trouwens af wat er met de races in O'leben gaat gebeuren. Hier was het CRT ook de organisator.


Mogge,

Dat het al een tijdje niet lekker zat tussen die 2 was wel duidelijk. Maar dat het CRT een alleengang ging doen zonder nog te willen spreken met de KNMV was wel erg straf:-) Verder heb ik natuurlijk dezelfde vragen als jij, CRT kan Oschersleben natuurlijk wel organiseren maar dat was al moeilijk en nu zonder ONK lijkt het mij onmogelijk.

Vwb de licentie, jij vraagt on-line bij de DMSB een licentie aan, DMSB gaat naar jou nationale bond om toestemming te vragen. Een rijder kan bv op een "zwarte lijst" staan waardoor de nationale bond geen licentie uitgeeft, en dan zou de DMSB dat wel doen. Verder moet een lid van de KNMV altijd om toestemming vragen als hij gaat racen in het buitenland, doet hij/zij dit niet, en de race (evenement) staat niet op een FIM kalender, ben je niet via de KNMV verzekerd!! In het ergste geval moet dan de fam maar zien hoe je terug in NL komt!

Wat bedoel je met op en aanmerkingen?

Wim
     Reageer met citaat 
wim61 schreef 23-10-12 om 09:26:21
(...)


Mogge,

Dat het al een tijdje niet lekker zat tussen die 2 was wel duidelijk. Maar dat het CRT een alleengang ging doen zonder nog te willen spreken met de KNMV was wel erg straf:-) Verder heb ik natuurlijk dezelfde vragen als jij, CRT kan Oschersleben natuurlijk wel organiseren maar dat was al moeilijk en nu zonder ONK lijkt het mij onmogelijk.

Vwb de licentie, jij vraagt on-line bij de DMSB een licentie aan, DMSB gaat naar jou nationale bond om toestemming te vragen. Een rijder kan bv op een "zwarte lijst" staan waardoor de nationale bond geen licentie uitgeeft, en dan zou de DMSB dat wel doen. Verder moet een lid van de KNMV altijd om toestemming vragen als hij gaat racen in het buitenland, doet hij/zij dit niet, en de race (evenement) staat niet op een FIM kalender, ben je niet via de KNMV verzekerd!! In het ergste geval moet dan de fam maar zien hoe je terug in NL komt!

Wat bedoel je met op en aanmerkingen?

Wim


Er is tijdens de cup wedstrijden vaak een gezamelijk overleg geweest tussen Henny en de rijders. De op- en aanmerkingen naar de knmv toe met betrekking tot bv motor keuringen en andere zaken uit het reglement zijn door Henny regelmatig teruggekoppeld. De KNMV deed hier echter niets mee. Dit tot frustratie van de rijders en van Henny. Hij zag rijders wegblijven doordat de knmv zaken niet wou wijzigen of anders organiseren.
     Reageer met citaat 
Mijn mening: Laat Hennie commercieel denken maar je weet tenminste waar je aan toe bent! Met KNMV weet je een ding zeker: het is niks en het zal ook nooit wat worden.

Als ik dit jaar Cupper was, zou ik zeker weten voor de OW cup kiezen in 2013! Ben bang dat de nieuwe KNMV cup geen enkele rijder weet te strikken.
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing
PTR
     Reageer met citaat 
Mijn mening:

Trek het je niet aan wat er achter de schermen gebeurt. Als je cup wilt racen, moet je dat doen. Wil je het ONK in, moet je dat doen.

Natuurlijk maken regels en inschrijfgeld wel uit, maar in hoeverre moet je daar je lol en/of ambities door laten bederven?
     Reageer met citaat 
Op motor-forum.nl loopt deze discussie ook. In een thread "Stel je vraag aan KNMV" doet Donald (lid wegrace commissie) uitspraken die erop duiden dat KNMV nog steeds van plan in om in 2013 een KNMV-cup te laten starten.
Het is volgens mij niet goed voor de rijders om *nog* een kampioenschap op te starten. Ik heb daar een reactie gegeven, die ik graag ook met jullie deel.

mvg, Alex


quote: Donald#131 schreef op 26 oktober 2012 @ 11:57:
[...] We gaan tbv van het voorstel KNMV cup nieuwe stijl proberen om ook nog een paard voor de wagen te spannen. [...]

Waarom, met welke reden, met welk doel, is KNMV van mening dat het goed is (voor de breedte- en/of topsporter) dat er naast ZAC, Sprintraces en OW cup, om ook nog een KNMV cup te (laten) organiseren?

Deze -reeds gestelde- vraag negeren, kan ik alleen maar zien als een belediging aan alle vraagstellers in dit forum en daarbuiten!

Ik ben van mening dat er voldoende voor de breedtesporter wordt georganiseerd.
KNMV kan zich beter focussen op een meerjarenplan voor oa de talent-ontwikkeling.
En daarvan afgeleid een passende doelstelling / invulling van het ONK neerzetten.
En vervolgens voor het ONK een goede organisator / promotor zoeken.

KNMV, CRT, MSL, Motorsportschool, etc zouden (ook weer in belang van de rijder) in gesprek moeten gaan om vergaand samen te werken. Er ondermeer voor zorgen dat de reglementen en licenties (= verzekeringen) op elkaar afgestemd worden. Zodat het mogelijk wordt voor de snellere breedtesporter om ook in een ONK mee te rijden.

Als iedereen zich op zijn "eiland" terugtrekt, dan zijn er straks alleen maar verliezers.

Aangezien KNMV meent "de autoriteit" te zijn, vindt ik dat zij dat dan ook (in daden) moet tonen, door serieus zo'n overleg met alle organisatoren aan te gaan. Geen onwrikbare eisen vooraf stellen, geen verborgen agenda hanteren, maar een open discussie aangaan, en constructief (in belang van) zoeken naar oplossingen.

Alex
     Reageer met citaat 
Hoi,

"nog een kampioenschap starten"! Weet niet hoelang de KNMV cup al bestaat maar die hoeft niet opnieuw gestart te worden. De rest komt er nu bij! Er was een mooie constructie, ZAC/KNMV cup en ONK. Natuurlijk niet vergeten de RAP en alle andere brommerclubs, heel belangrijk!

Denk dat we het erover eens zijn dat dit geen goeie stappen zijn, van alle partijen niet. Ben het met je eens dat de KNMV een organisator moet zoeken voor het ONK, voor de KNMV hadden we die al! Het hoe en waarom dit gebeurd is onbekend. We hebben in NL maar 1 motorsportbond en dat is de KNMV, in het verleden hebben we er weleens 2 gehad, toen hebben we kunnen zien tot waar het heeft geleid!

de KNMV heeft zich niet terug getrokken op een eiland daar hebben de andere voor gekozen. Dat de KNMV de autoriteit is dat is zo. Wil de andere wel eens zien wedstrijden organiseren op het nivo wat nodig is. Denk dan vooral aan alle vrijwilligers die tijdens de wedstrijden langs de baan staan, weleens bij de wedstrijdleiding binnen gezeten? Dat kan een commercieele instelling nooit waarmaken! En als ze dat gaan proberen gaat een rondje Assen een "klein" beetje duurder worden.

De recreatieve rijder moet terecht kunnen bij andere organisatie´s, licentie´s (A/B inter /nationaal) moeten ook bij meerdere organisatie´s behaald kunnen worden. Wedstrijdsport moet bij de KNMV blijven!

Wim
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Wim je zelden heb ik iemand zoveel onkunde over een onderwerp in 1 post zien spuien. Je slaat de plank niet mis, je weet niet eens dat er een plank bestaat.
wim61 schreef 26-10-12 om 21:38:35
Hoi,

"nog een kampioenschap starten"! Weet niet hoelang de KNMV cup al bestaat maar die hoeft niet opnieuw gestart te worden. De rest komt er nu bij! Er was een mooie constructie, ZAC/KNMV cup en ONK. Natuurlijk niet vergeten de RAP en alle andere brommerclubs, heel belangrijk!

Nederland kende (en ik beperk me tot de motorklassen) ZAC, KNMV Cup (georganiseerd en geregeld door de CRT van Hennie Lentink) en ONK (georganiseerd en geregeld door diverse clubs zoals SAM en Hamove)
Dit blijft allemaal bestaan alleen heeft de CRT gezegd de Cup voort te zetten zonder KNMV.

De enige partij die hierin iets nieuws wil beginnen is juist de KNMV, alle coureurs die dit jaar in een klasse bij een organisatie hebben gereden kunnen komend jaar bij dezelfde organisatie en klasse terecht. De enige die coureurs moet gaan werven is de nieuw te starten klasse die de KNMV wil.

Citaat:
Denk dat we het erover eens zijn dat dit geen goeie stappen zijn, van alle partijen niet. Ben het met je eens dat de KNMV een organisator moet zoeken voor het ONK, voor de KNMV hadden we die al! Het hoe en waarom dit gebeurd is onbekend. We hebben in NL maar 1 motorsportbond en dat is de KNMV, in het verleden hebben we er weleens 2 gehad, toen hebben we kunnen zien tot waar het heeft geleid!

Ja, dat heeft geleid tot de gouden jaren van de nederlandse wegrace! Iedereen van Ankoné en Bron, via Middelburg, Hartog en Van Dulmen tot aan de Vd Goorbergh's en Zeelenberg hebben het aan de NMB te danken dat er zo veel mogelijkheden in de racerij waren.

Verdiep je maar eens wat beter in wat de rol van de NMB in de nederlandse wegrace is geweest.

Citaat:
de KNMV heeft zich niet terug getrokken op een eiland daar hebben de andere voor gekozen. Dat de KNMV de autoriteit is dat is zo. Wil de andere wel eens zien wedstrijden organiseren op het nivo wat nodig is. Denk dan vooral aan alle vrijwilligers die tijdens de wedstrijden langs de baan staan, weleens bij de wedstrijdleiding binnen gezeten? Dat kan een commercieele instelling nooit waarmaken! En als ze dat gaan proberen gaat een rondje Assen een "klein" beetje duurder worden.

Dit is echt complete onzin.
Het eerste stuk van je betoog is zo stupide dat ik er niet eens op ga reageren. Oh, oh die zielige KNMV.

Voor wat betreft het 2e deel, de KNMV organiseert zelf helemaal niks.

Overigens is de goedkoopste raceklasse in Nederland de "commerciele" ZAC, inclusief wedstrijdleiding en allemaal vrijwilligers. Allemaal mensen met een enorme passie voor de sport

Citaat:
De recreatieve rijder moet terecht kunnen bij andere organisatie´s, licentie´s (A/B inter /nationaal) moeten ook bij meerdere organisatie´s behaald kunnen worden. Wedstrijdsport moet bij de KNMV blijven!

Recreatieve rijders rijden daar waar de verhouding tussen kosten en rijtijd klopt.

Wedstrijdsport kan uitstekend zonder de KNMV, gezien de houding van de KNMV van de afgelopen jaren kan de KNMV ook prima zonder wedstrijdsport.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Trax schreef 28-10-12 om 16:52:39

(...)

Nederland kende (en ik beperk me tot de motorklassen) ZAC, KNMV Cup (georganiseerd en geregeld door de CRT van Hennie Lentink) en ONK (georganiseerd en geregeld door diverse clubs zoals SAM en Hamove)
Dit blijft allemaal bestaan alleen heeft de CRT gezegd de Cup voort te zetten zonder KNMV.

De enige partij die hierin iets nieuws wil beginnen is juist de KNMV, alle coureurs die dit jaar in een klasse bij een organisatie hebben gereden kunnen komend jaar bij dezelfde organisatie en klasse terecht. De enige die coureurs moet gaan werven is de nieuw te starten klasse die de KNMV wil.


.


Bovenstaande is niet juist. De KNMV wil de KNMV Cup voort zetten. Lentink is degene die bezig is zijn eigen serie op te zetten
     Reageer met citaat 
Hoi,

Altijd leuk als je een compliment krijgt van Trax!

Verder wil ik nog niet eens op je "assertieve" reaktie reageren!

Wim
PTR
     Reageer met citaat 
Trax stelt het allemaal erg negatief en ikzelf heb een andere insteek, maar Trax heeft wel degelijk een aantal heel goede punten!!!!

Voor diegene die in 2013 willen gaan rijden: Probeer je zo weinig mogelijk van alle geharrewar aan te trekken en kijk in het voorjaar waar je het beste terecht kunt !!
     Reageer met citaat 
PTR schreef 28-10-12 om 19:38:50
Trax stelt het allemaal erg negatief en ikzelf heb een andere insteek, maar Trax heeft wel degelijk een aantal heel goede punten!!!!

Voor diegene die in 2013 willen gaan rijden: Probeer je zo weinig mogelijk van alle geharrewar aan te trekken en kijk in het voorjaar waar je het beste terecht kunt !!


Hoi,

Helemaal mee eens! Maar wat zijn die punten dan? Het mag wel duidelijk zijn dat ook ik een andere insteek he, nl gewoon brommen,

Wim
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Hansdyno schreef 28-10-12 om 17:11:43
(...)


Bovenstaande is niet juist. De KNMV wil de KNMV Cup voort zetten. Lentink is degene die bezig is zijn eigen serie op te zetten

Dat is maar hoe je het interpreteerd.

De Cup wordt al jaren door Lentink met zijn CRT georganiseerd. De enige inbreng van de KNMV is de naam en de (onduidelijke) verzekering.

Als deze 2 partijen uit elkaar gaan dan heeft naar mijn mening Lentink de bestaande race serie in handen.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
wim61 schreef 28-10-12 om 18:35:11
Hoi,

Altijd leuk als je een compliment krijgt van Trax!

Verder wil ik nog niet eens op je "assertieve" reaktie reageren!

Wim

Ik heb gereageerd per PB
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Ik geloof dat ik Wim61 heb weggejaagd....
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: