Erik Günther (Aka Kikkie95) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 47

Topic: Erik Günther (Aka Kikkie95) (414838 keer gelezen)
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
ik vind het prima ik drink toch al bijna nooit
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
PTR
     Reageer met citaat 
Klopt, je valt zonder drank al in slaap in de auto
     Reageer met citaat 
haha, da's waar, voor Erik duurt iedere rit naar een circuit 15 minuten, de rest slaapt hij. Daar gaat vanaf nu mooi verandering in komen.

Vandaag niet gereden in Grootebroek, in het rennerskwartier liep al een klein stroompje water en dat was op de baan zelf niet anders. De smeltende sneeuw op het dak zorgde ervoor dat het niet mogelijk was om echt te trainen.

Dus lekker een kopje koffie gedronken in het restaurant en nog wat gebabbeld om vervolgens weer terug te rijden naar Volendam.

Volgende week zondag gaan we op herkansing in Nijmegen
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Nieuws bericht van mn site:
Citaat:
Pocketbike training valt in het water

De vooruitzichten waren zaterdag niet best, sneeuw en ijzel zouden de wegen zondagochtend onbegaanbaar maken. Wij waren zondagochtend dan ook aangenaam verrast toen we zagen dat het ruimschoots boven het vriespunt was en bovendien nergens sprake van gladheid. Toen we echter op de kartbaan in Grootebroek aankwamen lag er al wat water in het rennerskwartier en toen we wat verder keken zagen we overal op de baan rijders druk in de weer met dweiltjes om de baan droog te krijgen. Dit was echter onbegonnen werk, er kwam namelijk nog steeds smeltwater door het dak heen waardoor er telkens nieuwe plassen op de baan ontstonden.

Nadat Erik een rondje over de baan gelopen had, was zijn conclusie helder, dit gaat hem niet worden vandaag. Sommige rijders zijn het toch gaan proberen, maar in diverse bochten, moest er heftig gecorrigeerd worden met uitstekende benen om overeind te blijven.

Nadat we een kopje koffie hadden gedronken in het restaurant zijn we nog een praatje gaan maken met de overige rijders en hebben we de spullen weer ingepakt. Volgende week zondag zullen we ons nieuwe bandje dan maar gaan inrijden op de ANAC baan in Nijmegen.
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
Zondag 10 februari was de kartbaan in Grootebroek weer aan de beurt om lekker te gaan trainen. Erik zat van het begin af aan al lekker op zijn machine en was vooral bezig met zijn zitpositie. Nadat we de foto's van Nijmegen hadden bestudeerd, kwamen we er achter dat Erik naar verhouding ver naast zijn machine hangt, maar daardoor zijn machine niet goed plat kan leggen. Door wat minder te verzitten, kan hij de machine platter leggen en daarmee zijn bochtensnelheid verder omhoog krijgen.

Het rijden gaat prima en in de eerste sessie zit hij meteen in de 27ers het doel is een lage 26er te rijden en dat lukt ook meteen in de tweede sessie. Erik weet aan te pikken bij een paar NK rijders en gaat er lekker tegenaan. Hij rijdt flink wat 26ers met als beste een 26,37 wat opnieuw een PR is. Aan het einde van de tweede sessie is de achterband behoorlijk warm. Zo nu en dan zien we hem ook uitstappen en een keer gaat Erik ook onderuit als hij te vroeg op het gas gaat.

In de derde sessie gaat Erik ervoor zitten om zijn PR nog wat verder aan te scherpen, Hij rijdt opnieuw heel wat 26ers, maar moet na 12 minuten naar binnen met een leeg lopende achterband. Bij het binnenkomen is de band duidelijk oververhit geraakt. Na het afkoelen proberen we de band weer op spanning te zetten, maar deze blijkt een scheurtje in de wang te hebben waarmee het einde verhaal is voor deze band.

In de laatste sessie reed Erik 24 ronden met een gemiddelde van 27,71 en een snelste tijd van 26,61. Het is mooi om te zien dat Erik met veel vertrouwen op de machine zit. Ondanks dat hij in een treintje van 4 rijders rijdt en zo nu en dan behoorlijk onder druk wordt gezet, maakt hij geen foutjes en gooit de deur diverse keren dicht. Super tevreden over deze prima gereden training vertrekken we weer richting Volendam. Volgend weekend opnieuw naar Nijmegen voor een Pocketbike demo.
     Reageer met citaat 
Komende 3 dagen staat Erik op de Motorbeurs in Utrecht.
Hal 7 stand F119 bij MiniMoto Promotions. Vandaag zal hij op het demo terrein enkele demo's doen op zijn ZPF, morgen is hij om 17.00 uur bij zijn sponsor Vroaam Powersports lubricants.

Kijk ook op het Motorsport Plaza bij de SOBW, waar onder andere de Yamaha cupracer van zijn Croix 2011 teammaat Damon van der Wielen staat en de nieuwe opstapracer van Rap-Holland te vinden is.
     Reageer met citaat 
En daar is de tweede nieuwsbrief van het seizoen alweer.

kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Vandaag laatste deel van het kuipje gespoten, morgen bij daglicht maar even wat fotos maken! Zelf ben ik heel erg tevreden.

In het zitje zit nog wel wat werk maar dat moet ook nog wel lukken

nog maar 19 dagen en de eerste officiele sobw training zit er op!!!! countdown is begonnen!
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Deze winter zijn we druk bezig geweest met de racer, oa het rijwiel gedeelte aan te passen. Het raceblok helemaal te controleren en te reviseren, en een 2de blok opbouwen. Verder heb ik mij bezig gehouden met spuiten van mijn kuipwerk waar ik nog mee bezig ben. Als het volgens de planning gaat is vrijdag het rijwiel gedeelte af en kunnen we dan met de blokken de testbank op!

Hier wat foto's











Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
Met enorm veel dank aan PTR voor het teken en constructiewerk
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Foto van de trainingen op zaterdag 23 maart:

stuur even je mailadres per PB, dan stuur ik de ca resterende 30
     Reageer met citaat 
Thanks voor de foto's

Hier het linkje naar het facebook album: http://www.facebook.com/...919762569&type=3



Na een nacht met temperaturen van -5 is komt al snel een bleek zonnetje tevoorschijn, het doet nog niet veel aan de temperatuur tijdens de inschrijving is het nog steeds -3. Voor de racedag wordt de middagtemperatuur maximaal een graad of vier, in ieder blijft het zonnetje er bij wel dus uit de wind moet het iets beter te doen zijn. Vooralsnog is de windverwachting ook ongeveer hetzelfde als gisteren. Oosten wind 37 km/u met vlagen van 67 km/pu. Vooral de windvlagen maken het lastig inschatten op de baan.

Erik heeft veel zin om de baan op te gaan, hij heeft echter wel behoorlijk last van zijn keel. Praten en slikken gaat niet echt lekker, hier had hij gisteren ook al last van en dat is er vannacht niet beter op geworden. Vandaag maar zoveel mogelijk in de warmte blijven en wat paracetamol en strepcils er in.

Het is vandaag in ieder geval de bedoeling om flink wat punten te verzamelen. In verband met het koude weer zijn een aantal rijders gisteren reeds naar huis gegaan. Jammer voor de competitie, maar wie er niet is scoort in ieder geval niets. Om 10 uur voor het eerst de baan op voor de vrije training. De temperatuur is op dat moment 1 graad, exact hetzelfde als bij de eerste vrije training van gisteren. De opdracht is dan ook vooral het materiaal heel te houden en in een goed ritme komen.

In de eerste vrije training 7 rondjes gereden, met een 1.08,35 ongeveer even snel als de tweede sessie van gisteren. Het is niet bekend wat de andere rijders doen omdat de officiele tijdwaarneming nog niet op orde is.

In de kwalificatie gaat Erik vanaf de eerste ronde onder zijn tijden van zaterdag en en de vrije training. Van 1.08 naar 07, 06, 05 op het einde weet Erik een 1.04 en zelfs een hoge 1.03 te rijden en komt hiermee uit op p2 in een veld van 3 sportlucht en 5 sportwater machines. 2,5 van zijn pr afgereden en het eerste doel gehaald, starten vanaf de eerste startrij.

Bij de start van de eerste race is Erik heel goed weg, hij weet net geen kopstart te pakken, dat zou de sensatie compleet gemaakt hebben. Kees Haan was in de kwalificatie al een stukje sneller dan Erik en slaat eigenlijk meteen een gaatje. Erik draait solide rondjes 2.04, maar Robin achter hem heeft een iets beter ritme en loopt langzaam op hem in. Bij het lappen van een achterblijver weet Robin zich ertussen door te wringen. Eerst weet Erik nog wel te volgen, maar langzaam wordt het gaatje groter. Als Robin nog meer achterblijvers tegenkomt weet Erik weer iets terug te pakken, maar dan gaat in de voorlaatste ronde de machine kapot valt Erik stil. Op aangeven van mensen aan de kant wordt Erik aangespoord om de machine over de streep te duwen, Erik duwt zijn machine over de streep en weet zich alsnog te klasseren. Helaas lijkt het bigend eruit te liggen en kunnen we niet verder omdat het reserve blokje nog niet gereed is.

Jammer dat we race twee niet halen, maar wel een prima prestatie geleverd. Voor het eerst mag Erik naar het podium om een beker op te halen. Dat geeft een goed gevoel! Volgend weekend paasraces in Brakel.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
WimLex schreef 25-03-13 om 11:38:52
Thanks voor de foto's

No problem, graag gedaan, ik was toevallig toch in de buurt
Had er persoonlijk wat minder geplaatst als ik jou/jullie was en de beste 8 a 10 ofzo uitgezocht. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten..
     Reageer met citaat 
Ik zal er nog eens een kritische blik op werpen ;-)
     Reageer met citaat 

Pagina's: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 47


Snelle navigatie: