ONK 1, Paasraces favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
7

Paasraces (verplaatst)

8 september 2013
Nederland TT Circuit Assen

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Nigel Walraven
2Nelson Rolfes
3Danny de Boer
4Peter Schalken
5Lennart van Houwelingen
Volledige uitslag »

RACE 1

1Allard Kerkhoven
2Danny de Boer
3Koen Zeelen
4Randy Gevers
5Lennart van Houwelingen
Volledige uitslag »

RACE 2

1Nigel Walraven
2Nelson Rolfes
3Danny de Boer
4Lennart van Houwelingen
5Peter Schalken
Volledige uitslag »

TRIVIA

Nelson Rolfes (BMW) won bij de Paasraces 2015 de eerste race in de Supercup 1000 van de Open Wegrace Cup die door het CRT werd georganiseerd.
Regerend kampioen Jack Middelburg begint de verdediging van zijn 3 titels (350, 500 en 750cc) goed op hemelvaartsdag 1978 bij de eerste kampioensraces van het seizoen. De Naaldwijker stuurt zijn Yamaha's in alle 3 klasses met overmacht naar de zege!
Bij race 2 van de Speedchallenge 2012 kwamen er voor het eerst in de ONK historie 3 BMW's als eersten over de finish: Troy Herfoss voor Arie Vos en Ghisbert van Ginhoven.
Rob Hartog (MtM Kawasaki) debuteerde op de Gamma Racing Day van 2015 met Poleposition en de overwinning in deze klasse!
De allerlaatste race van 2010 eindigt als het slot van een Hitchcock thriller. Danny de Boer en Arie Vos staan vooraf precies gelijk in punten. Vos gaat als leider voor de laatste keer de GT in maar laat zich verassen door de Boer die kampioen wordt.
Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
Topic: ONK 1, Paasraces (10872 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 28-03-13 om 12:32:00
(...)

Dat het risico te groot is dat coureurs gewond raken door valpartijen. Een beetje raar verwoord wel.



Ja zo zou het bedoeld kunnen zijn.
Maar dan is het inderdaad raar verwoord.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Het is jammer dat het niet doorgaat Maar er moet WEER gezeurd worden door een bepaald aantal mensen waarom en hoe dat gezegd word. Regen is heel wat anders!!
     Reageer met citaat 
Gompie schreef 28-03-13 om 12:48:32
Het is jammer dat het niet doorgaat Maar er moet WEER gezeurd worden door een bepaald aantal mensen waarom en hoe dat gezegd word. Regen is heel wat anders!!


Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de asfalttemperatuur waarop je niet meer veilig kan wegracen. Lijkt me een redelijk normale interesse op een wegraceforum.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
allard
Putoline Oil Racing

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 28-03-13 om 12:56:20
(...)


Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de asfalttemperatuur waarop je niet meer veilig kan wegracen. Lijkt me een redelijk normale interesse op een wegraceforum.

Het is niet zo dat een Dunlop of Pirelli zeggen dat je onder een bepaalde asfalt temperatuur niet kan rijden.

Toen wij afgelopen maand in Spanje zaten, wachten wij iedere dag wel tot een asfalt temperatuur van 12 graden of hoger (en dan heb je echt nog weinig grip) Voor een race zou lager misschien wel kunnen, maar zeker met wintertesten wil je niet iedere 20 ronden je banden vervangen doordat ze "kapot" gaan door de kou.
http://www.allardracing.com
Dutch Superbike # 35
     Reageer met citaat 
allard schreef 28-03-13 om 12:59:13
(...)

Het is niet zo dat een Dunlop of Pirelli zeggen dat je onder een bepaalde asfalt temperatuur niet kan rijden.

Toen wij afgelopen maand in Spanje zaten, wachten wij iedere dag wel tot een asfalt temperatuur van 12 graden of hoger (en dan heb je echt nog weinig grip) Voor een race zou lager misschien wel kunnen, maar zeker met wintertesten wil je niet iedere 20 ronden je banden vervangen doordat ze "kapot" gaan door de kou.


Dat is een duidelijk verhaal.
Ik maak er wel uit op dat het een beetje een grijs gebied is om te besluiten om het wel of niet door te laten gaan. In Engeland is het net zo slecht als hier en als ik het goed begrijp gaan de clubkampioenschappen op Snetterton gewoon door. En over zeven dagen verzameld het BSB geweld zich op Brands terwijl de weersvoorspelling niet veel goeds beloofd. Blijf het volgen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Je kan het nu wel door laten gaan maar dan loop je het risico dat je daar straks met z'n allen staat en dat er niet gereden kan worden. En aangezien de kosten al zo moeilijk op te brengen zijn...
     Reageer met citaat 
Gompie schreef 28-03-13 om 12:48:32
Het is jammer dat het niet doorgaat Maar er moet WEER gezeurd worden door een bepaald aantal mensen waarom en hoe dat gezegd word. Regen is heel wat anders!!


Welkom Gompie, volgens mij ben jij de eerste zeikerd in dit topic Ik volg met interesse de Q&A tussen Johannes en Allard.
allard
Putoline Oil Racing

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 28-03-13 om 13:46:11
Je kan het nu wel door laten gaan maar dan loop je het risico dat je daar straks met z'n allen staat en dat er niet gereden kan worden. En aangezien de kosten al zo moeilijk op te brengen zijn...

Precies!

Ik zit nu ook zeer regelmatig op weeroline te kijken. Zo nu geven ze ook aan dat er kans is op sneeuw.
http://www.allardracing.com
Dutch Superbike # 35
     Reageer met citaat 
Van de Nederlandse organisaties is de SOBW vooralsnog de enige die wel gaat rijden tijdens het paasweekeinde. De snelheden liggen in deze klasse uiteraard een heel stuk lager, het gewicht van de machines is lager, dus zal het slijtageprobleem een stuk minder zijn. De SOBW heeft overigens de eerste wedstrijden op het juniortrack gereden en daar ging de Yamaha YZF 125r cup gewoon snoeihard in het rond.

Karlo Slager reed in augustus daar op een droge baan 00:57,619 bij +22 en afgelopen weekend bij +4 00:57.619 Exact even hard.

De verschillen in de SOBW klasses waren groot, de een ging heel hard en de ander haalde bij lange na zijn tijden van afgelopen zomer niet.

RAP Holland heeft zijn training ook afgezegd, terwijl wij drie weken geleden wel op het juniortrack gereden hebben, nat +4
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 28-03-13 om 13:28:05
(...)


Dat is een duidelijk verhaal.
Ik maak er wel uit op dat het een beetje een grijs gebied is om te besluiten om het wel of niet door te laten gaan. In Engeland is het net zo slecht als hier en als ik het goed begrijp gaan de clubkampioenschappen op Snetterton gewoon door. En over zeven dagen verzameld het BSB geweld zich op Brands terwijl de weersvoorspelling niet veel goeds beloofd. Blijf het volgen.


t Frans kampioenschap rijdt dit weekend op Le Mans.
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Ik kan me nog herinneren van 2008, dat beneden de 6 graden baan temperatuur de verzekering het niet meer dekt.
Ik weet niet of dit waar is maar kan het me wel voorstellen.
Mocht het wel zo zijn, dan heeft in mijn ogen de sobw een flink risico genomen.
Buiten dat, vind ik dat je wel kunt rijden met deze temperaturen maar niet kunt racen, daar zit wel een beetje verschil in.
Dat vorig jaar met 22+ dezelfde tijden werden gereden dan afgelopen weekend, kan ook betekenen dat met 22+ geen gas gegeven werd

ik vind het een verstandig besluit om met deze temperaturen lekker het spulletje binnen te laten staan.
     Reageer met citaat 
Het is hier nu lekker aan het sneeuwen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
joanveijer schreef 28-03-13 om 18:21:31

Dat vorig jaar met 22+ dezelfde tijden werden gereden dan afgelopen weekend, kan ook betekenen dat met 22+ geen gas gegeven werd


Hi Joan,

Ik denk dat het grip niveau bij snelheden van rond de 100 km per uur dusdanig groot zijn in verhouding tot de supersport en superbike machines dat het bijna niet te vergelijken is. In de sobw rijden ze de banden ook niet in een dag op, misschien dat de expi's iedere keer andere banden steken, maar kan me niet voorstellen dat het noodzaak is.

Wat ik wel apart vond was, dat de rondetijden zo weinig verschilden me de normale temperaturen. Is dat jeugdige onbezonnenheid? Er waren door de dag heen minder valpartijen dan bij nat weer overigens.
allard
Putoline Oil Racing

     Reageer met citaat 
WimLex schreef 28-03-13 om 19:29:10
(...)


Hi Joan,

Ik denk dat het grip niveau bij snelheden van rond de 100 km per uur dusdanig groot zijn in verhouding tot de supersport en superbike machines dat het bijna niet te vergelijken is. In de sobw rijden ze de banden ook niet in een dag op, misschien dat de expi's iedere keer andere banden steken, maar kan me niet voorstellen dat het noodzaak is.

Wat ik wel apart vond was, dat de rondetijden zo weinig verschilden me de normale temperaturen. Is dat jeugdige onbezonnenheid? Er waren door de dag heen minder valpartijen dan bij nat weer overigens.


Zit groot verschil in de banden. Een gewone straatband die op je motor ligt bied koud (zonder bandenwarmers dus) veel meer grip dan de allerbeste race slicks. Daarom denk ik dat het probleem bij de brommerrace hierdoor wel eens een stuk minder groot kunnen zijn.

Het verzekering verhaal waar Joan over sprak; misschien telt die 6 graden regeling alleen voor het ONK wegrace en hebben de SOBW een heel andere verzekering.
http://www.allardracing.com
Dutch Superbike # 35
     Reageer met citaat 
Zoiets moet het ook zijn, het zijn niet te vergelijken compounds natuurlijk.

Wij hebben de machine weer op orde en gaan maandag opnieuw proberen het podium te beklimmen.

Zaterdag zouden pocketbike kwalificatie gaan doen bij RAP Holland, dit is afgelast ivm de veiligheid. We zijn echter wel uitgenodigd om te komen trainen op hetzelfde circuit, is dat veiliger dan?

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: