Erik Günther (Aka Kikkie95) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 47

Topic: Erik Günther (Aka Kikkie95) (414933 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
niet gereden in Brakel?
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing
     Reageer met citaat 
Ehhh 5 rondjes in de eerste vrije training...
zie http://www.kikiracing.nl/...d-verslag-paasraces/

nieuwsbrief is nog niet af, bijna klaar.
PTR
     Reageer met citaat 
Er gaat best veel tijd zitten in het klaarmaken van 2 blokken, zelfs als het maar een 1 cilinder 2 takt is. Dan schiet zo'n nieuwsbrief er bij in
     Reageer met citaat 
Maar daar is ie dan, klik op de afbeelding om hem als pdf te openen.

     Reageer met citaat 


Komende zaterdag is alweer het derde raceweekend van het seizoen. In de eerste wedstrijd wisten we een mooie derde plaats veilig te pakken, maar dat is ook meteen de huidige stand van zaken. Door technische problemen hebben we verder geen punten kunnen scoren. Inmiddels is het blokje weer helemaal opgebouwd en gaan we daar donderdag voorafgaand aan het raceweekend mee de testbank op om verrassingen als tijdens de paasraces te voorkomen.

Erik heeft in de tussentijd meegedaan aan de kickoff van het pocketbike raceseizoen en daar twee vriendschappelijke wedstrijden gereden. Hier behaalde hij een dertiende en zesde positie, daarnaast hebben we ook nog een keer indoor getraind, waar hij al snel op zijn pr zat en veel rondjes daar dicht in de buurt zat. Komend weekend gaan we op nieuw aan de slag op de MB en hopen opnieuw veel winst te boeken ten opzichte van vorig seizoen, waar hij tweemaal een achtste plaats wist te scoren. De machine stuurt op dit moment prima en daar moet Erik zijn voordeel mee weten te doen.

Het ziet er naar uit dat het komende weekend droog zal verlopen, helaas zakken de temperaturen wel weer wat terug tot waarden rond de 10 graden, met een zonnetje erbij zal het beter te doen zijn dan de temperaturen die we de eerste twee race weekenden kregen te verwerken. Vrijdagmiddag zullen we samen met Roy trainen op het circuit en zaterdag zoveel mogelijk punten voor het kampioenschap proberen binnen te halen
     Reageer met citaat 
Verslag Berghem



Na afgelopen donderdag flink wat sessies gedraaid te hebben op de testbank, vertrokken we met vertrouwen naar Berghem. Tot in de tandjes gemotiveerd ging Erik dan ook voor de eerste sessie van de dag de baan op. Hij zit er eerste rondjes ook meteen goed bij, sterker nog de hij rijdt als eerste machine op de baan en gaat als snelste rond. Op een gegeven moment komt Chris van Essen hem voorbij, maar schakelt mis bij het uitkomen van de bocht. Erik duwt meteen zijn machine weer aan de binnenkant en terwijl Chris rechtsom kijkt waar hij blijft zet Erik hem er links naast. Bij het insturen van de volgende bocht zit Erik aan de binnenkant en laat hem ook staan. Chris besluit zijn inhaalactie door te zetten maar verliest bij het insturen de controle en gaat behoorlijk hard onderuit. Erik schrikt, maar weet op de baan te blijven. Dit rondje gaat hij niet sneller, maar gaat meteen weer zitten voor de volgende ronde.

Bij het opkomen van het rechte eind krijgt Erik opnieuw technische problemen en moet naar de kant. Bij de tent aangekomen, blijkt dat de problemen wel op te lossen zijn, maar daarvoor hebben we onderdelen nodig die in Edam liggen. Erik is er op gebrand om in ieder geval een van de twee wedstrijden te starten, dus rijden we als een speer naar de werkplaats om de spullen op te halen. Een uur voor de start van de tweede wedstrijd zit de machine weer in elkaar en laten we hem proefdraaien. De machine pakt meteen op en Erik gaat zich opmaken voor de wedstrijd waar in hij er op gebrand is om te presteren.

Helaas gaat het al mis bij het in gaan van de warm-up lap. De machine smoort en Erik krijgt hem niet meer gestart. In de pitstraat weten we hem uiteindelijk te starten en met twee ronden achterstand gaat Erik alsnog de baan op. Dit is echter maar van korte duur want na een halve ronde smoort de machine opnieuw. Erik krijgt hem niet meer gestart en zet hem aan de kant. Ondanks de inzet van het hele team staan we opnieuw zonder punten, helaas hoort dit ook bij het racen. Het is nu zaak de machine weer goed afgesteld te krijgen en dan de strategie voor de rest van het seizoen te bekijken.

De komende week gaan we eerst lekker de baan op in Grootebroek om te trainen met de pocketbike, daarna zullen we de CBR600 prepareren om op Hemelvaartsdag voor het eerst te gaan trainen op Zandvoort.
     Reageer met citaat 
Pff balen mannen! Er zijn van die momenten dat alles tegen lijken te zitten. Hebben wij helaas ook al vaak genoeg meegemaakt in onze SOBW tijd.

Wat waren de problemen eigenlijk waarvoor jullie terug moesten rijden en waarom de machine in de race smoorde?

Succes met alles en hopen dat jullie de problemen nu eens achter jullie kunnen laten!
     Reageer met citaat 
We mochten terug voor een andere cilinder en zuiger, eigen schuld hadden we gewoon mee moeten hebben. Dit keer hadden we een ouderwetse vastloper. Alles net even te kritisch gezet in de jacht op vermogen.

Om te voorkomen dat we in de tweede wedstrijd tegen dezelfde problemen zouden aanlopen hadden we een maatje grotere sproeier, iets langere vertanding en de bougie iets hoger gezet. Bij het proefdraaien pakte hij goed op, maar ik denk dat vooral de stand van de bougie ervoor heeft gezorgd dat de machine smoorde toen hij eenmaal warm was, het klonk alsof hij vol liep.

Zaterdag waren we er zo klaar mee, dat we de machine ingeladen hebben en niet meer hebben aangekeken. Vanavond gaat hij naar de werkplaats en later deze week staat een testbanksessie gepland. Ik ben er van overtuigd dat we hem binnen een paar minuten op de rails hebben, maar daar heb je niets aan op het moment dat je op de grid moet zijn.

De teleurstelling was echt mega. Chassis op orde, Erik zelf een stuk beter dan vorig jaar en dan toch met lege handen staan. Nu een paar dagen later kijken we weer naar voren. Top 3 in het klassement was het doel voor 2013, dat kunnen we laten varen. Toch willen we hoe dan ook verder, het liefst op de MB we hebben niet voor niets zo hard gewerkt van de winter.

to be continued
PTR
     Reageer met citaat 
Wimlex (en Erik):

Jullie hebben nu 65 schamele puntjes (van een 3e plek, dat dan weer wel) dus het lijkt hopeloos.

De SOBW competitie is echter nog lang. Kijk naar de voetbal: de competitie is nog lang. Er kan nog van alles gebeuren!!

Laat je niet ontmoedigen
     Reageer met citaat 
Nieuwsbrief nummer 5

     Reageer met citaat 
Afgelopen weekend gereden op Zandvoort en in België op het Sokafran circuit. lees het verslag in de nieuwsbrief.
Klik op de afbeelding om de nieuwsbrief als PDF te downloaden.

     Reageer met citaat 
De eerste meters op Zandvoort!

Giacomo
ZAC #905

     Reageer met citaat 
Erik, je kunt het voor jezelf makkelijker maken door meer de bocht door te kijken.
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 


zoiets?

BTW, Bedankt voor de tip

« Gewijzigd: 16-05-2013 om 14:15:33 door kikkie95 »

Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 


Trainingsdag CBR600 Assen 29 mei

Woensdag 29 mei stond de tweede trainingsdag op de CBR600 op het programma. Vooraf heeft Erik zichzelf het doel gesteld om een rondetijd van 2.15,00 te rijden. Hij heeft al driemaal eerder op een Moriwaki 250cc machine op Assen gereden en een sessie van 15 minuten op een Suzuki GSXR600 in 2011.

In de nacht heeft het flink geregend waardoor de baan nog vochtig is. Niet nat genoeg voor regenbanden, maar ook niet droog genoeg om meteen vol te gaan op de Super Corsa banden. Vlak voor de start van de eerste sessie komen we er achter dat de machine niet lekker loopt, er blijkt een knik in de brandstofleiding te zitten waardoor er niet genoeg benzine wordt aangevoerd. Dit betekent dat we de eerste sessie niet de baan op gaan, jammer maar geen ramp, de baan is nu droog gereden voor de tweede sessie.

In de tweede sessie is de baan compleet droog, Erik rijdt 9 rondjes en komt uit op een tijd van 2.15,69. Hij is aangenaam verrast, in de eerste sessie zitten we al tegen de tijd die we op het einde van de dag graag wilden zien. Erik geeft aan deze tijden makkelijk te kunnen rijden en dat het nog flink harder kan.

In de derde sessie gaat Erik aan de slag met het bepalen van zijn rempunten, doordat hij nu met veel hogere snelheid aankomt met een machine die ruim 100 kilo zwaarder is dan zijn reguliere wedstrijdmachine liggen de verhoudingen fors anders. Gedurende de sessie lukt het steeds beter om mooi aan te remmen en weer op het gas te gaan. Remmen na de Veenslang gaat nog niet helemaal vloeiend en ook de Ramshoek is nog wel een uitdaging. We komen opnieuw tot 9 rondjes en halen een tijd van 2.12,93 bijna 3 seconden eraf. Erik geeft aan dat hij voor het mooie iets te veel bezig was met zijn rempunten waardoor hij te slordig instuurde. Een mooi gegeven voor de vierde sessie, de rempunten zijn redelijk bepaald, dus de volgende sessie vooral proberen soepel te rijden en een ritme op te bouwen.Als we in de pitstraat staan voor de start van de vierde sessie, begint het plotseling te regenen. We staan op de Super Corsa banden, die wel wat water kunnen afvoeren, maar beslist niet lekker rijden op een echt natte baan. Er is geen tijd om te wisselen dus besluiten we het een paar rondjes aan te zien. Erik rijdt 3 rondjes en komt dan weer naar binnen, het is te nat voor deze banden.

Tussen de vierde en vijfde sessie schijnt het zonnetje, maar 15 minuten voor we de baan op moeten begint het echt te regenen. We verruilen de Super Corsa banden voor volle regenbanden en gaan de baan weer op. Erik begint zijn sessie lekker, maar gaat dan in Duikersloot iets te vroeg op het gas waardoor zijn voorwiel onder hem wegschuift. Als hij zijn machine opraapt ziet hij dat zijn remhendel is afgebroken. Erik durft het niet aan om zonder voorrem terug te rijden naar de pits en wacht tot hij word opgepikt.

Na een bezoekje aan de medische post, vervangen we de remhendel en kijken de machine na, Op wat schuifschade na lijkt er niets mis te zijn. We spoelen Erik en zijn machine helemaal af en gaan de baan op om te voelen of alles in orde is. Erik rijdt een ronde en komt daarna weer naar binnen. De machine is in orde en terwijl we staan te overleggen of hij de baan weer opgaat begint het ineens hard te regenen. Erik besluit het voor gezien te houden voor vandaag en hiermee besluiten we de training.

Met een goed gevoel pakken we de spullen in om vervolgens weer naar Volendam te vertrekken. Ondanks de hele slechte weersvoorspelling hebben we twee droge sessies kunnen rijden en onze doelstelling gehaald. Ook de sessie op de regenbanden was leerzaam, jammer van het schuivertje, maar dat hoort bij het spelletje. De eerstvolgende training met de CBR is 21 juni in Mettet, op deze baan zijn we niet eerder geweest dus weer een nieuwe uitdaging. We gaan kijken of we nog een dag op Assen kunnen boeken en dan meteen een met de hele dag mooi weer, dan kunnen we zien hoeveel we nog van de rondetijden af kunnen halen met de machine in de huidige configuratie.

« Gewijzigd: 01-06-2013 om 20:37:51 door Ben-Gunther »

Pagina's: 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 47


Snelle navigatie: