Gran Premio d’Italia TIM 2013 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Racetopic
5

Mugello

2 juni 2013
Italië Autodromo Internazionale di Mugello

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Dani Pedrosa
2Jorge Lorenzo
3Andrea Dovizioso
4Cal Crutchlow
5Stefan Bradl
Volledige uitslag »

RACE

1Jorge Lorenzo
2Dani Pedrosa
3Cal Crutchlow
4Stefan Bradl
5Andrea Dovizioso
Volledige uitslag »

TRIVIA

Jorge Lorenzo behaalde hier in 2016 de 100e MotoGP overwinning voor Yamaha door Marc Márquez in de laatste meters te verslaan. Teamgenoot Valentino Rossi moest opgeven wegens een opgeblazen motorblok.
Andrea Dovizioso (Ducati) zorgde met zijn zege in 2017 voor de eerste overwinning op Mugello door een Italiaanse rijder op een Italiaanse motorfiets in de zwaarste klasse.
Wat in Spanje nog nooit gelukt was gebeurde wel in Italië in 2012 toen met Daniel Pedrosa (Honda), Jorge Lorenzo (Yamaha) en Héctor Barberá (Ducati)de eerste startrij van de zwaarste klasse voor het eerst alleen maar gevuld was met Spaanse rijders.
Door de Italiaanse Grand Prix van 2009 te winnen, bezorgde Casey Stoner (Marlboro Ducati) de Italiaanse motorfabrikant de eerste thuisoverwinning in de zwaarste klasse.
Troy Corser, regerend Superbikekampioen, op Yamaha YZR, eerst in de Power-Horse en later Red Bull kleuren, haalde hier in 1997 met een twaalfde plaats zijn beste Grand Prix resultaat. Na de TT van Assen dat seizoen, zou Corser het team al verlaten..
Sebastián Porto (Aprilia) wist hier als eerste Argentijn een Grand Prix buiten eigen land te winnen door in 2004 de 250cc race op zijn naam te schrijven.
Repsol Honda testrijder/wild-card Tadayuki Okada (die voor het eerst sinds 2000 weer een Grand Prix reed) werd in 2008 met een viertiende plaats, op een leeftijd van 41 jaar en 109 dagen, de oudste coureur die in de MotoGP WK punten scoorde.
Loris Capirossi (Emerson Honda Pons) werd in 2000 na een racelang duel met Max Biaggi en Valentino Rossi, die beiden vielen in de slotfase, de eerste Italiaan die de zwaarste klasse op dit circuit won.
In zijn 24e race voor Ducati behaalde Jorge Lorenzo tijdens de Italiaanse Grand Prix van 2018 zijn eerste zege voor het Italiaanse merk.
Joan Mir (Suzuki) behaalde hier 2021 met een derde plaats het 500e podium voor een Spaanse coureur in de Koningsklasse. Italië leidt nog steeds het landenklassement met 686 voor Spanje en de VS.
Tetsuya Harada zorgde hier in 1999 voor historie door Aprilia met de RSW 500 V2 de eerste Poleposition in de zwaarste klasse te bezorgen.
Scott Russel, de wereldkampioen Superbikes 1993, reed als vervanger van de net gestopte Kevin Schwantz in 1995 hier zijn eerste race voor Lucky Strike Suzuki en werd 12e.
Haruchika Aoki, met de Molenaar V2 Honda, was in het natte tweede gedeelte van de race van 2001 veruit het snelst. Op basis van totaaltijden was zijn vjifde plaats het beste seizoenresultaat in dat jaar waarin hij beste privérijder werd.
Wild-card rijder Pier-Francesco Chili, die als tweede getraind had, haalde in 1995 met een tiende plaats voor de laaste keer namens Cagiva Grand Prix punten binnen.
Door het 2013 podium (Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, Cal Crutchlow) eindigde een serie van 17 jaar waarin Italianen onafgebroken op het podium van de zwaarste klasse stonden. Luca Cadalora was in 1996 de eerste met een derde plaats.
Andrea Iannone (Ducati) was in 2015 de eerste Italiaanse rijder met een Italiaanse machine die Poleposition wist te behalen sinds Giacomo Agostini (MV Agusta) in 1972 de snelste in de trainingen was op het circuit van Imola
Topic: Gran Premio d’Italia TIM 2013 (9088 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Statistiekjes vd Repsol Honda persdienst:
Citaat:
Dani Pedrosa is having his best ever start to the season, with 83 points out of a possible 100.

Marc Marquez has four podium finishes, matching the best start by a rookie since Max Biaggi in 1998.
     Reageer met citaat 
Yamaha heeft een nieuwe sponsor, en een Nederlandse nog wel! Zit ik dus goed met mijn horloge!

http://www.racesport.nl/...D/32330/Default.aspx

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Een Nederlandse horlogefabrikant, als dat maar goed gaat
     Reageer met citaat 
Pirro is er ook weer bij met de 'Lab bike'.
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Kan iemand Crutchlow alsjeblieft vertellen zn smoel te houden? Ieder interview weer hetzelfde Calimerogezeik
http://m.motomatters.com/...nd_up_rossi_s_c.html

Prima om kleurrijke figuren te hebben die zich echt uitspreken, maar een zitje proberen af te dwingen via de media is gewoon zielig
Mugello never sleeps!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Oei oei oei, marquez, wat een klapper. Dat is niet best.
Hopelijk heeft hij niks geraakt. Bijna hetzelfde als nakano op het snelste stuk.

Pirro doet het momenteel erg goed.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 31-05-13 om 14:32:29
Oei oei oei, marquez, wat een klapper. Dat is niet best.
Hopelijk heeft hij niks geraakt. Bijna hetzelfde als nakano op het snelste stuk.

Pirro doet het momenteel erg goed.


Bij Nakano explodeerde volgens mij de achterband. Dit was gewoon de bike niet meer in de hand hebben volgens mij:

Voor zolang het duurt:
https://www.youtube.com/watch?v=mlkDMDI_fQs
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 31-05-13 om 13:56:58
Kan iemand Crutchlow alsjeblieft vertellen zn smoel te houden? Ieder interview weer hetzelfde Calimerogezeik
http://m.motomatters.com/...nd_up_rossi_s_c.html

Prima om kleurrijke figuren te hebben die zich echt uitspreken, maar een zitje proberen af te dwingen via de media is gewoon zielig


Ergens kan ik hem wel gelijk geven. Ten eerste zal hij waarschijnlijk z'n zitje moeten afstaan, terwijl hij goede prestaties levert op die Tech3 en daarnaast zal Espargaro dan direct fabrieksondersteuning kunnen krijgen, iets waar Crutchlow al meer dan een jaar mee bezig is.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Harald schreef 31-05-13 om 15:01:28
(...)


Bij Nakano explodeerde volgens mij de achterband. Dit was gewoon de bike niet meer in de hand hebben volgens mij:

Voor zolang het duurt:
https://www.youtube.com/watch?v=mlkDMDI_fQs

Klopt was de achterband bij nakano.

Deze crash deed mij er wel geljk aan herinneren,, daarom schreef ik ook bijna hetzelfde, mbt circuit rechte stuk snelheid en die muur die toch wel een aandachtspuntje nodig heeft.

Hoe het gebeurd is zullen we nog wel horen van het weekend.
Midstar racing
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 31-05-13 om 15:07:24
(...)


Ergens kan ik hem wel gelijk geven. Ten eerste zal hij waarschijnlijk z'n zitje moeten afstaan, terwijl hij goede prestaties levert op die Tech3 en daarnaast zal Espargaro dan direct fabrieksondersteuning kunnen krijgen, iets waar Crutchlow al meer dan een jaar mee bezig is.


Ook ik vind cal een zeikerd, maar in dit verhaal kan ik mij wel goed verplaatsen.
Het voelt voor hem natuurlijk alsof hij gepiepeld word terwijl hij prima bezig is, zo een beetje the best after the aliens.
Willen ze bij tech 3 een betere rijder dan kom je uit op een alien en dat is esp zeker niet, en zullen ze ook nooit krijgen. Want deze zijn voor de factory teams.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 31-05-13 om 15:07:24
(...)


Ergens kan ik hem wel gelijk geven. Ten eerste zal hij waarschijnlijk z'n zitje moeten afstaan, terwijl hij goede prestaties levert op die Tech3 en daarnaast zal Espargaro dan direct fabrieksondersteuning kunnen krijgen, iets waar Crutchlow al meer dan een jaar mee bezig is.


Ik zeg ook niet dat ie ongelijk heeft. Hij gedraagt zich alleen als een klein kind.

Moet jij eens iedere twee weken in de krant laten zetten hoe ontevreden je bent op je werk...

« Gewijzigd: 31-05-2013 om 16:12:31 door The.Gambler »

Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Zullen we dit in Assen ook gaan zien?
http://www.motogp.com/...hiny+and+Sustainable
Mugello never sleeps!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 31-05-13 om 16:10:22
Zullen we dit in Assen ook gaan zien?
http://www.motogp.com/...hiny+and+Sustainable


Mmmm, zal me worst wezen
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 31-05-13 om 15:07:24
(...)


Ergens kan ik hem wel gelijk geven. Ten eerste zal hij waarschijnlijk z'n zitje moeten afstaan,


Hij hoeft zijn zitje niet af te staan, dat zitje is namelijk niet "van hem". Toen het vorig jaar duidelijk werd dat niet hij maar Dovi naar Ducati ging (wat trouwens eerder een zegen dan een plaag is, maar dat even terzijde), heeft hij willens en wetens een contract getekend van een jaar bij Tech3 omdat hij daarna de handen vrij wilde hebben voor een overstap. Andersom heeft Yamaha/Tech3 nu dus ook de handen vrij. Een contract werkt twee kanten op, het is echt niet zo dat teams/fabrieken altijd maar moeten dansen naar de pijpen van de coureurs, ook al vinden wij misschien van wel.

Citaat:
terwijl hij goede prestaties levert op die Tech3 en daarnaast zal Espargaro dan direct fabrieksondersteuning kunnen krijgen, iets waar Crutchlow al meer dan een jaar mee bezig is.


WEet jij nu al precies wat voor ondersteuning EsP ziu gaan krijgen bij Tech3 dan? En andersom, waarom doet iedereen toch net alsof crutchlow nu met een oude hakkepuf op pad moet, dat hij schandalig wordt behandeld? Chrutchlow wordt in de SS, de SBK en nu ook in de Motogp ondersteund door Yamaha, maar hij heeft een imago kunnen bewerkstelligen van de jongen die het allemaal op eigen houtje moet doen en blijkens de reacties is het hem dat heel goed gelukt.

En als laatste trouwens, alle Britten die nu verongelijkt moord en brand schreeuwen hoorde ik niet toen Smith vorig jaar dat zitje kreeg bij Tech3, wat een stuk onlogischer is dan een overstap van Espargaro.

« Gewijzigd: 31-05-2013 om 18:14:22 door Optimate »

Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Oude hakkepuf
Maar eens met Optimate

Wat een akelige crash van MM
Loopt gelukkig weer goed af!
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: