CEV 2014 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 15

Topic: CEV 2014 (182028 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Citaat:
Het CEV Repsol, het Spaans Open wegrace kampioenschap, zal vanaf 2014 een internationaal karakter krijgen en onder de vlag van de FIM gaan vallen.

(...)

Dorna was al geruime tijd op zoek naar een soort van Europees kampioenschap waar men het verschil tussen het MotoGP wereldkampioenschap en de nationale wegrace competities kleiner wilde maken.

(...)

Nu Dorna, RFME en de FIM overeenstemming hebben bereikt over de nieuwe organisatievorm zal het kampioenschap vanaf komend seizoen ook buiten Spanje actief zijn. Tevens hebben partijen de wens uitgesproken om het kampioenschap, naast een internationaal karakter, ook wat betreft reglementen en procedures beter aan te laten sluiten bij het MotoGP wereldkampioenschap.

Bron: http://www.racesport.nl/...D/33185/Default.aspx


Een goede ontwikkeling, denk ik? Hoewel je je kan afvragen in hoeverre het dan nog een Spaans kampioenschap is.
     Reageer met citaat 
Dat de FIM zich voor dit Dorna-karretje laat spannen, snap ik dus geen hout van...

Het is natuurlijk nog even afwachten hoe het er precies uit gaat zien, maar vraag me echt af wat de FIM hiermee wil bereiken. Motorsport wordt op deze manier iig niet aantrekkelijker gemaakt voor de rest van Europa, als ze dat denken. IDM, CIV, etc, worden zo nog minder waard.

Laat ze toch alsjeblieft ervoor zorgen dat de nationale kampioenschappen beter aansluiten op elkaar en de WK's, en pak dan het EK serieus aan. Maak er een soort Masters of F3 of Showdown van, maar niet dit...

Dus naast MotoGP, krijgen we nu ook CEV, met naast Jerez, Catalunya, Valencia, Aragon, nu Assen, Mugello en Brands Hatch toegevoegd? (dit laatste is natuurlijk volledig uit de lucht gegrepen. De laatste drie kunnen ieder willekeurig circuit in Europa zijn). Echt niet dat er ook maar één extra niet-Spaans talent door naar boven komt drijven...
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Ik denk niet dat het veel mensen hier ook maar iets interesseert (net als toen Dorna de rechten van de WSBK series in handen kreeg), maar post m toch maar even: een mooie beschouwing van de plus en minpunten:
http://motomatters.com/...ampionship_is_m.html

Zoals wel vaker, blijf ik er bij dat er hier de verkeerde keuzes worden gemaakt. Ik denk dat alle nationale kampioenschappen, nog armetieriger zullen worden...
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 25-09-13 om 12:02:18
Ik denk niet dat het veel mensen hier ook maar iets interesseert (net als toen Dorna de rechten van de WSBK series in handen kreeg), maar post m toch maar even: een mooie beschouwing van de plus en minpunten:
http://motomatters.com/...ampionship_is_m.html

Zoals wel vaker, blijf ik er bij dat er hier de verkeerde keuzes worden gemaakt. Ik denk dat alle nationale kampioenschappen, nog armetieriger zullen worden...


Mij interesseert het wel. Bedankt dus voor de link!

Mooi dat Emmett gelijk begint het fabeltje omlaag te halen dat Dorna Spanjaarden helpt. Hij zegt terecht dat juist het tegenovergestelde waar is. Een heel ander verhaal dus dan de mantra's die hier en op andere forums altijd amar herhaald worden.

Verder lees ik vooral waarom het wel een goede ontwikkeling is, vooral voor de niet spanjaarden. Er is een leegte ontstaan na het heengaan van het EK, en dat kan dit kampioenschap mooi opvullen. Deze twee zinnen vatten de inhoud van het stuk mooi samen over de reden waarom de FIM met Dorna samenwerkt.

Citaat:
Yet outside of Dorna, there are few alternatives for the FIM. Competent motor sports promoters are very thin on the ground.

...

The lesson from the AMA is that it is safer to trust the devil you know than to throw in your lot with the unknown.


Ik zie niet in hoe een nieuw EK schade toe zou brengen aan iets als het ONK. De overstap van ONK naar WK is nu LEVENSgroot en een nieuw EK maaklt het voor coureurs van het kaliber De Boer en Rolfes mogelijk een stapje omhoog te doen en misschien zelfs zich internationaal in de kijker (stomme term) te rijden. Door data's goed op elkaar af te stemmen moet het zelfs mogelijk zijn om gewoon ONK te blijven rijden. Mannen uit het ONK die net qua niveau iets minder zijn blijven sowieso wel ONK rijden.

En over dat Dorna het nu ook bij de SBK voor het zeggen heeft: de chaos die er nu is (want laten we eerlijk zijn, de SBK is op sterven na dood) door Flamini veroorzaakt, en de Dorna moet nu orde op zaken gaan stellen. De eerste tekenen daarvan zijn goed, ze gaan iets meer terug naar de basis, iets meer "standaard". maar ja als het om Dorna gaat dan vliegen mensen gelijk in de paniekstand. Zo las ik commentaar van mensen (ik bedoel dus niet specifiek jou Gambler) die het jammer vinden dat de SBK niks meer voorstelt om even later vol overtuiging te roepen dat Dorna met z'n gore rotpoten van de SBK af moet blijven. Tja, wat is het nou?

Ik zal wel weer als fan van Dorna worden egzien want op de een of andere manier is het heel erg bon ton om altijd negatief te doen over Dorna, maar zoals altijd probeer ik te oordelen op feiten en dan is volgens mij de conclusie dat niet alles wat Dorna doet/vind/zegt per definitie waardeloos is.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 25-09-13 om 12:57:23
(...)


Mij interesseert het wel. Bedankt dus voor de link!

Mooi dat Emmett gelijk begint het fabeltje omlaag te halen dat Dorna Spanjaarden helpt. Hij zegt terecht dat juist het tegenovergestelde waar is. Een heel ander verhaal dus dan de mantra's die hier en op andere forums altijd amar herhaald worden.

Verder lees ik vooral waarom het wel een goede ontwikkeling is, vooral voor de niet spanjaarden. Er is een leegte ontstaan na het heengaan van het EK, en dat kan dit kampioenschap mooi opvullen. Deze twee zinnen vatten de inhoud van het stuk mooi samen over de reden waarom de FIM met Dorna samenwerkt.

Maar de crux zit m mi in het feit dat er op de Spaanse GP circuits gereden wordt, plus een aantal (nog niet bekende) Europese circuits. Per saldo zal het dus voor de Spanjaarden nog steeds 'goedkoper' zijn dan voor de niet-Spanjaarden.

Daarnaast heeft Emmett het over de TV-rechten, waarbij hij denk ik de plank mis slaat. Heeft het ONK al nauwelijks media-aandacht, hoeveel meer zou dat zijn voor een Spaans Open+?

Citaat:

(...)


Ik zie niet in hoe een nieuw EK schade toe zou brengen aan iets als het ONK. De overstap van ONK naar WK is nu LEVENSgroot en een nieuw EK maaklt het voor coureurs van het kaliber De Boer en Rolfes mogelijk een stapje omhoog te doen en misschien zelfs zich internationaal in de kijker (stomme term) te rijden. Door data's goed op elkaar af te stemmen moet het zelfs mogelijk zijn om gewoon ONK te blijven rijden. Mannen uit het ONK die net qua niveau iets minder zijn blijven sowieso wel ONK rijden.

Dat laatste ben ik 100% met je eens. Maar per saldo gaat het ONK er niet op vooruit. Veel toprijders rijden immer ook al IDM. Wat mijn punt in de voorgaande post ook is: de FIM moet zorgen voor meer synergie tussen alle kampioenschappen. Dit maakt wildcards in een EK/WK en nationale kampioenschappen makkelijker.

Waarom een Spaans Open+, met waarschijnlijk weer andere regels dan in het BSB/IDM/ONK?

Citaat:

En over dat Dorna het nu ook bij de SBK voor het zeggen heeft: de chaos die er nu is (want laten we eerlijk zijn, de SBK is op sterven na dood) door Flamini veroorzaakt, en de Dorna moet nu orde op zaken gaan stellen. De eerste tekenen daarvan zijn goed, ze gaan iets meer terug naar de basis, iets meer "standaard". maar ja als het om Dorna gaat dan vliegen mensen gelijk in de paniekstand. Zo las ik commentaar van mensen (ik bedoel dus niet specifiek jou Gambler) die het jammer vinden dat de SBK niks meer voorstelt om even later vol overtuiging te roepen dat Dorna met z'n gore rotpoten van de SBK af moet blijven. Tja, wat is het nou?

Ik zal wel weer als fan van Dorna worden egzien want op de een of andere manier is het heel erg bon ton om altijd negatief te doen over Dorna, maar zoals altijd probeer ik te oordelen op feiten en dan is volgens mij de conclusie dat niet alles wat Dorna doet/vind/zegt per definitie waardeloos is.


Ik denk dat juist dit wel een positieve werking kan hebben. Kan, want we weten nog steeds niet hoe de plannen van Dorna er uit gaan zien. In plaats van elkaar kapot concurreren, kan het nu echt wat worden met beide. MotoGP klasses echte prototypes (stap is met non-MSMA starts al gemaakt) en WSBK met straatmotoren, alleen maar aftermarket onderdelen, (huis)tuners en zonder electronica (daarvoor moeten fabrieken maar mee gaan doen in de MotoGP series.
Maar goed, dit is mijn mening; echt inzage in de plannen van Dorna hebben we helaas niet...
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 25-09-13 om 14:08:48
(...)

Maar de crux zit m mi in het feit dat er op de Spaanse GP circuits gereden wordt, plus een aantal (nog niet bekende) Europese circuits. Per saldo zal het dus voor de Spanjaarden nog steeds 'goedkoper' zijn dan voor de niet-Spanjaarden.


Maar per saldo wordt het niet duurder, dat kan dus geen tegen-argument zijn toch?

Citaat:
Daarnaast heeft Emmett het over de TV-rechten, waarbij hij denk ik de plank mis slaat. Heeft het ONK al nauwelijks media-aandacht, hoeveel meer zou dat zijn voor een Spaans Open+?


Tja, dat is natuurlijk koffiedik kijken. Maar ik denk dat een internale serie best wat aandacht zou kunnen krijgen op iets als eurosport of Motors TV. En juist Dorna heeft de kanalen en de expertise om zoiets aan de man te brengen.



(...)

Citaat:
Wat mijn punt in de voorgaande post ook is: de FIM moet zorgen voor meer synergie tussen alle kampioenschappen. Dit maakt wildcards in een EK/WK en nationale kampioenschappen makkelijker.


Mee eens hoor, zou mooi zijn als dat eens op elkaar wordt afgestemd. maar ja, dat zou dus kunnen betekenen dat de machines in het ONk duurder worden, en dan heb je ook weer de poppen aan het dansen natuurlijk.



Citaat:
Ik denk dat juist dit wel een positieve werking kan hebben. Kan, want we weten nog steeds niet hoe de plannen van Dorna er uit gaan zien. In plaats van elkaar kapot concurreren, kan het nu echt wat worden met beide. MotoGP klasses echte prototypes (stap is met non-MSMA starts al gemaakt) en WSBK met straatmotoren, alleen maar aftermarket onderdelen, (huis)tuners en zonder electronica (daarvoor moeten fabrieken maar mee gaan doen in de MotoGP series.
Maar goed, dit is mijn mening; echt inzage in de plannen van Dorna hebben we helaas niet...


Jawel toch?

http://www.crash.net/...class_announced.html
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 25-09-13 om 15:16:05
(...)


Maar per saldo wordt het niet duurder, dat kan dus geen tegen-argument zijn toch?

En kampioenschap met 5 races in Spanje en drie voor elders in Europa, is voor de Spanjaarden goedkoper. Hier zal een oplossing voor moeten komen, anders is de competitie niet bepaalt eerlijk.

Maw: er zullen hierdoor denk ik niet ineens nog meer nationaliteiten mee gaan doen.

Citaat:

(...)


Tja, dat is natuurlijk koffiedik kijken. Maar ik denk dat een internale serie best wat aandacht zou kunnen krijgen op iets als eurosport of Motors TV. En juist Dorna heeft de kanalen en de expertise om zoiets aan de man te brengen.

Tsja, mij lijkt t moeilijk te verkopen in andere landen dan Spanje. Het is namelijk geen Europees Kampioenschap, maar het blijft het Spaans Open...

Citaat:

Mee eens hoor, zou mooi zijn als dat eens op elkaar wordt afgestemd. maar ja, dat zou dus kunnen betekenen dat de machines in het ONk duurder worden, en dan heb je ook weer de poppen aan het dansen natuurlijk.

Als je het zo Stock mogelijkheid, zoals ik hierboven schets, zou dat meevallen.
En dan doe je geen afbraak aan de ontwikkelingen voor fabrikanten, want zij kunnen laten zien de beste straatmotoren te bouwen en de aftermarket bedrijven (Yoshimura, Akrapovic, Ohlins, etc) biedt je ook meer kansen.


Citaat:


Inderdaad. Maar ik doelde eigenlijk iets meer op de lange termijnvisie. Juist nu, nu ze twee WK's leiden. Tot nu toe hebben ze om de 3/4 jaar steeds weer reglementen gewijzigd, zodat alles duurder is geworden en fabrikanten zijn weggelopen. In mijn optiek is dat wanbeleid en gebrek aan visie.

Kan zijn dat ze het wel hebben, maar niet uitspreken natuurlijk...
Mugello never sleeps!
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
Valentin Debise rijdt al zeker de manche in Valencia op 17 november met 't team TransFiormers ... als er genoeg geld wordt ingezameld rijden ze ook de afsluitende manche in Jerez

http://www.gp-inside.com/News/Detail/5968
#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
     Reageer met citaat 
Alzamora heeft het grote Franse talent en Moto3 CEV kampioen Fabio Quartararo naar zijn team gehaald.

http://www.speedweek.com/...lent-Quartararo.html
     Reageer met citaat 
Zet het maar even hier neer:

Bo Bendsneijder gaat rijden voor het Dutch Racing team in het Spaans Open
Hij volgt dus Bryan Schouten op in het team.

Bron: Facebook Bo Bendsneijder
     Reageer met citaat 
Uitstekende zaak, had er stiekem ook op gehoopt. Hopelijk kunnen Bo en ook het DRT de goede lijn doorzetten. Zie dat team toch als de laatste en ideale sprong naar de GP's.
     Reageer met citaat 
Gaat dus twee internationale kampioenschappen rijden van hoog niveau in 1 seizoen? Pittig!
     Reageer met citaat 
Benieuwd of het team met Honda blijft rijden.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Waarom niet, Honda heeft een flinke update voor de 2014 machine uitgevoerd waardoor deze uiteindelijk in het CEV het kampioenschap naar zich toe trok omdat deze daar als testcase werd ingezet.

Als je toch wat anders gaat aanschaffen, kan het net zo goed een Honda worden.
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 13-01-14 om 07:29:59
Waarom niet, Honda heeft een flinke update voor de 2014 machine uitgevoerd waardoor deze uiteindelijk in het CEV het kampioenschap naar zich toe trok omdat deze daar als testcase werd ingezet.

Als je toch wat anders gaat aanschaffen, kan het net zo goed een Honda worden.


Mits dat pakket binnen het budget past is er inderdaad geen reden om voor een ander merk te kiezen. Ben erg benieuwd wat Bo kan laten zien in het CEV

Hoe oud is Bo trouwens, zit er een wildcard in voor komend seizoen?
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 15


Snelle navigatie: