Jasper Iwema favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... 73

Topic: Jasper Iwema (290487 keer gelezen)
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Ik ben het met je eens als Iwema deze keuze zelf gemaakt heeft. Maar wie zegt dat hij voor aanstaand seizoen ook daadwerkelijk een kans had om Moto2/ WSS te rijden? Er schenen wel gesprekken te lopen voor een zitje in de Moto2, maar in hoeverre dat serieus of gevorderd was weet ik niet.

Kan me moeilijk voorstellen dat als Iwema de keuze had voor WK Moto2 of CEV moto3, dat hij dan voor het laatste zou kiezen. Mischien was CEV moto3 z'n best overgebleven optie.
     Reageer met citaat 
Ik neem aan dat je er alles aan doet om in het WK te blijven rijden. CEV was dus niet optie 1.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Harald schreef 13-02-14 om 14:40:18
...Ik had het dus logischer gevonden als hij iets anders ging proberen zoals een 600cc in Moto2 of WSS....


Kost dat geen geld dan? En daar zat em nou net de kneep voor as. seizoen.

Volkomen logische keuze mi. Jaartje CEV om te proberen je toch weer in de kijker te rijden. Jaar minder druk. Wie weet hoe dat uit gaat pakken. Ik geef Jasper mbt de Moto3 toch het voordeel van de twijfel. FGR avontuur was een drama. Vorig jaar begon niet eens zo slecht maar die valpartij gooide wel heel veel roet in het eten. En daarna zag je toch af en toe iets wat er goed uitzag.
     Reageer met citaat 
Weinig ambitie en realiteitszin, ben ik niet eens. Hij heeft de ambitie om nog een keer terug te komen in het WK moto3 en de realiteitzin dat het nu niet gaat lukken.

Wat is er overigens mis met Moto3 als eindstation? Ik vind het juist jammer dat rijders nu over moeten stappen. Zonder te willen roepen dat vroeger alles beter was, vond ik het juist leuk dat er specialisten waren in de lichte klasses zoals Spaan, Martinez, Dorflinger enz.

Jasper is heel licht en zal waarchijnlijk ook best moeite hebben met de overstap naar een 600.

Jasper gaat lekker aan de slag in het CEV en geeft de andere Nederlanders daarmee meteen een ijkpunt. Zit je achter Jasper, dan zal het heel lastig worden in het WK.
     Reageer met citaat 
Ik vind het ook jammer dat er tegenwoordig een leeftijdslimiet is voor de lichtste klasse. Ik was vroeger altijd een groot fan van de 50/80cc, maar helaas is de realiteit tegenwoordig nu eenmaal zo. Als hij nog wat van zijn carrière wil maken dan had hij nu de overstap moeten maken. Ik geloof gewoon er niet meer in dat de Moto3 zijn klasse is. Niet vanwege zijn gewicht, maar omdat ik denk dat het bij een Moto3 machine allemaal te nauw luister qua setup. Hij krijgt dat maar niet voor elkaar. Ik denk dat dit bij de CEV niet anders zal zijn. Ik gun hem echt het alle succes van de wereld, maar ik zie het niet gebeuren.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Eerst maar een zien hoe Jasper het in het CEV gaat doen. Ik denk dat het nog een hele uitdaging gaat worden om daar constant voor podiums en overwinningen mee te doen.
     Reageer met citaat 
Als je naar de rondetijden gaat kijken van zowel CEV als GP Moto3 (op de zelfde circuits) Dan is er wel degelijk werk aan de winkel voor Jasper. Moto3 blijft Moto3 lijkt mij, hij zal nu niet in eens wel met de top mee kunnen komen. (want voorin het CEV wordt ontzettend hard gereden).

EDIT: Even naar de Kwalificatie tijden gekeken van de CEV i.v.m. Moto3 gp, Dat scheelt ongeveer 2 sec.

« Gewijzigd: 14-02-2014 om 11:49:35 door falerossi »

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 14-02-14 om 11:35:24
Als je naar de rondetijden gaat kijken van zowel CEV als GP Moto3 (op de zelfde circuits) Dan is er wel degelijk werk aan de winkel voor Jasper. Moto3 blijft Moto3 lijkt mij, hij zal nu niet in eens wel met de top mee kunnen komen. (want voorin het CEV wordt ontzettend hard gereden).

EDIT: Even naar de Kwalificatie tijden gekeken van de CEV i.v.m. Moto3 gp, Dat scheelt ongeveer 2 sec.


In dat geval zal Jasper best wel eens top 10 kunnen rijden want dat was ook meestal het verschil tussen de pole en Jasper...

Alle gekheid op een stokje: Die 2 seconden kan je niet zomaar met elkaar vergelijken, bv. zijn het dezelfde Dunlop banden? Hebben ze fabrieks KTMś gehad? Lijkt me van niet.
     Reageer met citaat 
Harald schreef 14-02-14 om 13:52:28
(...)


In dat geval zal Jasper best wel eens top 10 kunnen rijden want dat was ook meestal het verschil tussen de pole en Jasper...

Alle gekheid op een stokje: Die 2 seconden kan je niet zomaar met elkaar vergelijken, bv. zijn het dezelfde Dunlop banden? Hebben ze fabrieks KTMś gehad? Lijkt me van niet.


Dat weet ik dus niet of het appels met peren vergelijken is.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Zomaar een idee wat net bij mij opkomt hoor. Misschien is het wel een achterliggend idee om nu in het CEV te proberen hoog te eindigen en zo eventueel een grotere Spaanse sponsor te vinden voor het jaar 2015??

Afgezien van de prestaties in 2013 was het nu voornamelijk het gebrek aan geld wat hem leek op te breken om nog een jaar WK te rijden.

Ik zou het helemaal geen slecht idee vinden om het zo aan te pakken. En laten we eerlijk zijn Jasper heeft geen slecht commercieel team achter zich staan.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Dat geeft hij zelf ook aan toch, dat zoiets de bedoeling is:

Citaat:
"Ik ben erg blij met vertrouwen van teambaas Pedro Machado. We kennen elkaar van de Grand Prix-paddock en doen eigenlijk tegelijk een stapje opzij, met als doel om volgend jaar twee stappen vooruit te doen."

http://www.gpupdate.net/...n-in-europese-moto3/
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ik denk dat we hier e.e.a. moeten afronden en beste verder kunnen gaan in het CEV topic:

10 berichten verplaatst naar Overige kampioenschappen / CEV / CEV 2014
     Reageer met citaat 
Dit topic kan weer van stal.

Heel mooi voor Jasper dat hij er weer bij is en zoals al eerder gezegd, voor doorzettingsvermogen krijgt hij een 10. Maar ik denk wel dat we er niet al te hoge verwachtingen van moeten hebben. Ik ken dat team niet, ik ken de namen achter de team niet, het is maar even wachten hoe zo'n FTR KTM zich verhoudt tegenover de andere machines, in een klasse waar het niveau de laatste jaren echt met sprongen vooruit is gegaan. Verder zit Jasper zelf de laatste jaren nou ook niet echt in een opwaartse spiraal. Allemaal maar even afwachten dus. In ieder geval proberen te kwalificeren binnen de 107% en het zou mooi zijn als hij enigszins in de buurt kan blijven van de vaste GP-rijders.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
inderdaad, wat een doorzettingsvermogen heeft Iwema. Dit moet zich toch een keer uitbetalen in goede resultaten.

Bij de TT zou het mooi zijn als hij zich kan mengen met de vaste deelnemers, het niveau ligt weer hoger dan in 2013 en de vaste deelnemers hebben al vele kilometers gereden, Iwema slechts twee raceweekends in het CEV.
     Reageer met citaat 
Als je het artikel hieronder leest dan zit het toch iets anders in elkaar dan er op racesport werd beweerd. Het is twijfelachtig of Japser na de TT wel met dat team verder kan omdat het maar zeer de vraag is of ze het sponsorgeld terug krijgen van het Spaanse team, en omdat er over ná de TT nog geen vaste afpsraken zijn met het Britse team.

http://www.rtvdrenthe.nl/...weg-bij-team-machado

Pagina's: 1 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... 73


Snelle navigatie: