Autosport topic, deel 7 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 103

Topic: Autosport topic, deel 7 (324216 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 12-05-14 om 22:05:47

Of hebben die rijders / koersdirectie van het circuit tegenwoordig veel minder lef dan vroeger? Wellicht een combinatie van beide.


Zou het te maken kunnen hebben met eventueel een hoop juridisch gedoe bij een groot (fataal) ongeval? Kijk alleen al eens naar alle juridische taferelen na de dood van Senna in Imola als het gaat over aansprakelijkheid e.d. Denk ook eens aan steeds meer Amerikaanse claim toestanden die we zelfs in ons land al steeds meer gaan krijgen.

Ik kan me als organisator wel indenken dat je die risico's niet nemen wilt en dat is iets anders dan een koersdirectie die geen lef meer heeft tegenwoordig. Wat heb je aan achteraf geneuzel als "we hadden ze bij nader inzien nooit moeten laten starten".

En jouw redenatie dat racen bij 30+ gevaarlijker is dan in de regen slaat als een tang op een varken. De kans om te vallen in de regen is groter dan op een droge baan. Minder vallen=minder kans op verwondingen.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 12-05-14 om 20:05:03

Je weet wat mijn mening is over de F1. Dat is 1 van de redenen waarom ik zoveel jaren geleden ben afgehaakt met daar naar te kijken, namelijk ze rijden geen races meer in de regen, zelfs niet bij lichte regen. Er is dan meer safety car, rode vlag en dergelijke dan iets anders.

Bij de MotoGP zijn er ook al snel wat Spanjaarden die hun vingertje naar de lucht steken om de race zo snel mogelijk te staken wanneer er een beetje regen valt. Een voorbeeld is de laatste MotoGP race in Maleisië wanneer het regende, ik dacht dat dat in 2012 was, toen Lorenzo hevig zat te gebaren dat er een rode vlag zou moeten volgen...



Wat heeft jou eeuwig vermoeiende mening over F1 en Spanjaarden te maken met het afgelasten van een WTCC race in Slowakije?
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
wimpie schreef 13-05-14 om 07:57:37
Ik denk dat het overlijden van Antonelli in Moskou vorig jaar een goed voorbeeld is dat je ook te lang kunt doorrijden in de regen .


Dat is een samenloop van omstandigheden vind ik. Nieuw circuit, dus alle coureurs - misschien met uitzondering van Vladimir Leonov - waren aan het racen op een nieuw circuit. Tel daarbij op dat het voor iedereen op dat circuit de eerste keer was dat ze in de regen reden. Beter had de organisatie een korte training in de regen kunnen inlassen voor de race of iets dergelijks, zodat ze tenminste met een veel betere setup en baankennis in de regen konden racen. Zowiezo was de organisatie niet veel soeps daar in Rusland, niet met het WSBK / WSS en ook niet met de DTM en de World Series by Renault die daar vorig jaar reden.

Kan jij je nog een noodlottig ongeval herinneren in de regen? Vrijwel alle noodlottige ongevallen gebeuren zowiezo op een droge baan.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 13-05-14 om 08:42:56
(...)


Wat heeft jou eeuwig vermoeiende mening over F1 en Spanjaarden te maken met het afgelasten van een WTCC race in Slowakije?


Ik zei dat het allemaal in WK races gebeurde dat er niet of nauwelijks meer in de regen gereden wordt. Op nationaal niveau en op clubniveau wordt dat nog wel gedaan.
     Reageer met citaat 
wimpie schreef 13-05-14 om 07:57:37
Ik denk dat het overlijden van Antonelli in Moskou vorig jaar een goed voorbeeld is dat je ook te lang kunt doorrijden in de regen .


Hear hear!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Dit is leuk, oud 500cc GP coureur (5e in 1997) Takuma Aoki wint 2 GT3 races in Korea (via crash.net)
Voor de jongeren onder ons: Takuma was de middelste vd 3 Aoki broers en reed met Mick Doohan en Alex Crivillé voor Repsol Honda. In de winter van 97/98 raakte hij bij een ongeval tijdens het testen aan zijn onderlichaam blijvend verlamd.
     Reageer met citaat 
trouwens die dtm auto's zijn ook niet heel stevig

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Had het ook beetje laat in de gaten, maar de Indy 500 is nu bezig, laatste kwart is net begonnen met 'yellow' en te volgen via RTL 7
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 25-05-14 om 20:15:03
Had het ook beetje laat in de gaten, maar de Indy 500 is nu bezig, laatste kwart is net begonnen met 'yellow' en te volgen via RTL 7

Je hebt niets gemist hoor, er is nauwelijks iets gebeurd.

Edit: natuurlijk, op het moment dat ik dat schrijf klappen er twee kanshebbers tegen elkaar.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Heb vorig jaar en dit jaar maar weinig van de F1 gezien (kijk wel altijd de uitslagen), maar gisteren zapte ik toevallig langs Veronica en toen was net de race begonnen. Bleek toch een zeer interessante en spannende race te zijn met de top 5 die dicht op elkaar zat. Wel met pech voor Mercedes, anders was het wederom een Mercedes strijd geworden.

Maar was leuk om te zien. Wel een beste klapper nog tussen Massa en Perez bij het ingaan van de laatste ronde.

Maar door gisteren te kijken wist ik ook weer waarom ik het niet zo volg. Je mist heel erg het echte racen. Het is vooral een tactisch spelletje. Teams beslissen je strategie, wanneer je binnenkomt, wanneer je in moet halen en wanneer je je teamgenoot moet laten voorgaan en ook wanneer je meer afstand moet houden tot je voorganger, omdat anders je auto overhit raakt. En inhalen gebeurd veel met.....KERS? (weet zo even niet meer)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
En dan had je nu nog die ene GP te pakken die altijd voor spektakel zorgt: Montreal. Die strijd aan de kop en grote crashes zie je tegenwoordig zelden nog, helaas.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Die doet het niet meer

(aftermath van crash Loic Duval in trainingen 24H Le Mans, coureur is ok)

http://www.youtube.com/watch?v=X1guuj_dmnk
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 12-06-14 om 10:54:25
Die doet het niet meer

(aftermath van crash Loic Duval in trainingen 24H Le Mans, coureur is ok)

http://www.youtube.com/watch?v=X1guuj_dmnk


Wow die heeft echt geluk gehad
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Er zijn geen videobeelden van maar aan de schade te zien is hij met de achterkant van de auto het hek in gegaan. Dat is zijn redding geweest.

De coureur is ongeschonden maar mag van de artsen toch niet meedoen met de race, just in case.
     Reageer met citaat 
Je kan er op wachten dat dit goed fout gaat.
Het verschil is veels te groot in de diverse klassen.
Die Audis en Porsches met zon 800 pk tegen de amateurs.
Is vragen om problemen.
Wat denk je als er snachts zon raket komt aangevlogen en dat snelheidsverschil?
Is het zelfde als je de 50 cc tussen de MotoGp laat rijden
Er moet eerst weer eens wat gebeuren dan word het weer anders.

Bij de 24 uurs race op de Nurburgring is het nog gekker.
Daar mag zo ongeveer alles mee doen.
Rijden gebakjes mee met 100 pk tussen de FabrieksPorsches.
Leuk als die de heuvels opkomen met 300 plus en achter de berg rijdt zon gebakje met150 per uur.
Tot het goed fout gaat

Pagina's: 1 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 103


Snelle navigatie: