Nieuwe opstapklasse erbij in 2015: KTM RC 390 Cup favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Nieuwe opstapklasse erbij in 2015: KTM RC 390 Cup (69613 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Nog maar weer een goedkope opstapklasse erbij voor jong talent (al is er geen maximum leeftijd). Hoeveel hebben we er nu inmiddels? Ik ben het spoor bijster.

http://www.racesport.nl/...D/34731/Default.aspx




Edit Jarno: Topictitel even aangevuld met naam van klasse, voor alle duidelijkheid

« Gewijzigd: 12-06-2014 om 12:05:50 door Jarno »

kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Dit is wat er nu is
Minibikes:
Race Kids

SOBW:
NSF100
YZF R-125

Grote banen
Moriwaki
RC390

Ik zeg goede lijst, voor de langere mensen is moriwaki namelijk niet echt wat die kunnen nu mooi naar de RC390 Cup.
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
Belachelijk!!! Wil er weer eentje gaan vissen in de lege vijver! Er zijn al teveel opstapklassen naar mijn mening en nu weer er 1 erbij. Zijn ook zoveel mensen die daar op zaten te wachten.
     Reageer met citaat 
Is dat zo? Volgens mij is er wel degelijk behoefte aan een klasse na de YZF125 cup, wij zijn nu overgestapt naar de OW cup op een 600. Van 15 naar 110 PK, in mijn optiek is het helemaal niet verkeerd om daar iets tussen te hebben.

Moriwaki cup is lease, zit ik zeker niet op te wachten. Persoonlijk zou ik gekozen hebben voor de Honda CBR500R waar ook de European Junior cup mee wordt gereden.

Daarnaast, is er geen markt voor, dan verdwijnt het vanzelf weer.
     Reageer met citaat 
Er tussen zit moto3/125!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Gompie schreef 12-06-14 om 18:47:02
Er tussen zit moto3/125!

Je was me net voor. Ik weet niet of dit nou zo gunstig is voor de Moto3/125cc, die het al zo zwaar heeft.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Gompie schreef 12-06-14 om 18:47:02
Er tussen zit moto3/125!


Onbetaalbaar!
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Gompie schreef 12-06-14 om 15:29:49
Belachelijk!!! Wil er weer eentje gaan vissen in de lege vijver! Er zijn al teveel opstapklassen naar mijn mening en nu weer er 1 erbij. Zijn ook zoveel mensen die daar op zaten te wachten.


zo denk ik er ook over.....hoe meer keuze er is hoe magerder de diverse startvelden zullen zijn....
     Reageer met citaat 
Inderdaad, Moto3 is onbetaalbaar en meteen een ONK klasse. Ik zie niet in waarom een extra klasse kleinere startvelden tot gevolg zal hebben.

Rijders die in de hobby sfeer willen blijven rijden, kunnen na de SOBW eigenlijk alleen overstappen naar de OW of ZAC (als je door de weeks kunt racen) op een 600 of 1000. In de wetenschap dat de OW cup regelmatig vol zit voor wat betreft de inschrijvingen, is er in dat segment wel degelijk ruimte voor wat extra's
     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 12-06-14 om 20:18:55
(...)


zo denk ik er ook over.....hoe meer keuze er is hoe magerder de diverse startvelden zullen zijn....


Hoi,

Ben het hier helemaal mee eens! De Moto3 zou kunnen met zo´n 390 cup. Echter er staan nog teveel 125 maschine´s in de schuur. Het ombouwen van die maschine´s naar een Pre-Moto3 fiets is heel goedkoop echter is de animo om dit te gaan doen te klein. Daarom weer terug naar Moto3/125 samenwerking zoeken en vroeg een kalender hebben. Dan komt het wel wer goed met de kleinste klasse, en dan gewoon afwachten totdat er voldoende Moto3 fietsen voor een faire prijs ter beschikking komen!
     Reageer met citaat 
Positief dat er een extra klasse komt. Er is een mooi traject ingezet bij de SOBW en zoals al gemeld houdt het momenteel op bij de Moriwaki.

Daarnaast vind ik het interessant dat de klasse ook voor oudere deelnemers toegankelijk is. Hoewel de OW-cup razend populair is heb ik het idee dat ook hier wel rijders zijn die tegen de hoge kosten aan hikken. Er is vraag naar een standaard klasse.

Ik zie deze nieuwe klasse dus als een mooi alternatief voor zowel jonge gasten die door willen groeien als voor wat oudere jongens die wat goedkoper willen rijden en toch de strijd met jonge gasten aan willen. Niks mis mee.

Daarnaast, zoals gezegd: als er te weinig deelnemers zijn sterft de klasse vanzelf uit. Is niets mis mee om het te proberen toch, gewoon vrije marktwerking
     Reageer met citaat 
Welke doelgroep hebben ze voor ogen met deze klasse??
     Reageer met citaat 
Dat staat toch al in het bericht?

Ik zou denken Yamaha cup (SOBW) rijders die geen budget en of ambitie hebben om ONK te gaan rijden en rijders die nu in de Sportcup van OW rijden en iets overzichtelijkers willen voor wat betreft de kosten.

Daarnaast jonge rijders die wel willen doorgroeien maar geen budget hebben voor ONK Moto3
     Reageer met citaat 
Ik begrijp dus dat er nu 4 opleidingsklasses zijn, en dat is mijns inziens te veel. Jong talent moet zich kunnen bewijzen, zodat iemand zich echt kan onderscheiden tov de rest. Het is voor een neutrale geinteresseerde moeilijk te onderkennen wie van al het aanstormend talent nou precies die ene exceptioneel goeie coureur is met net dat beetje extra als het jonge talent nou echt van allerlei verschillende kanten op je af komt stormen.

Arie Vos en KTM zien hier natuurlijk op de een of andere manier geld in en op zich is daar niks mis mee. Maar of de Nederlandse wegracewereld er op termijn nou echt mee is geholpen vraag ik mij wel af.
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 13-06-14 om 09:41:15
Dat staat toch al in het bericht?

Ik zou denken Yamaha cup (SOBW) rijders die geen budget en of ambitie hebben om ONK te gaan rijden en rijders die nu in de Sportcup van OW rijden en iets overzichtelijkers willen voor wat betreft de kosten.

Daarnaast jonge rijders die wel willen doorgroeien maar geen budget hebben voor ONK Moto3


Oh oke (jonge) rijders die geen budget hebben moeten niet gaan racen!! Of gaan hobbyen in de sobw of ZAC.
Aan de Moriwaki verdient Ten Kate, de nsf Molenaar, of denken jullie dat deze mensen dat voor niks doen!!

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: