Principeakkoord KNMV en BMB voor 2015 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Topic: Principeakkoord KNMV en BMB voor 2015 (139152 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Afgelopen zaterdag wederom de TT mee mogen maken vanaf de GT tribune.
Een aantal plaatsen verderop zit de heer Camiel van Berkesteijn. Toen de Redbull rookies cup afgelopen was ging dit persoon zich aankleden om waarschijnlijk naar huis te gaan. Oftewel de coureurs die hij zou moeten vertegenwoordigen moesten nog rijden.
Hij is wel begaan met de baansport in Nederland.
Ik heb het altijd al een flap..... gevonden. Dit word nu alleen maar bevestigd.
Heren coureurs, mag ik jullie heeeel hartelijk feliciteren met zo'n sporttechnisch manager die duidelijk achter jullie staat.

Succes in de toekomst.

Gr. Henk van Laar
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
In de plannen las ik trouwens het volgende:

Citaat:
In de Open Moto3-klasse worden ook tweetakt motoren toegelaten.


Wat vinden we hiervan?
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Daarmee worden neem ik aan de 125cc bedoeld - dat is toch nu ook al?
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Als ik het goed heb (maar mijn geheugen laat me soms in de steek) was dat vanaf dit of volgend jaar niet meer toegestaan.

Mogelijk leest André dit, die kan er vast meer zinnigs over schrijven.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
     Reageer met citaat 
Socrates schreef 01-07-14 om 12:28:23
Als ik het goed heb (maar mijn geheugen laat me soms in de steek) was dat vanaf dit of volgend jaar niet meer toegestaan.

Mogelijk leest André dit, die kan er vast meer zinnigs over schrijven.


Volgens het wegracereglement 2014 mogen in het ONK dit seizoen ook nog 125cc machines meedoen.

Ik denk dat het eerder een verwijzing is naar het IDM. Daar worden dit jaar geen 125cc 2 takt machines toegelaten. De klassevertegenwoordiger is hierover in overleg geweest, maar het IDM wou geen uitzondering maken voor ONK deelnemers. Vandaar dat er geen gezamenlijke moto3/125cc races zijn dit jaar met het IDM.
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
En in het ONK was de 125CC tweetakt toch een aflopende zaak?
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
     Reageer met citaat 
Socrates schreef 01-07-14 om 14:41:21
En in het ONK was de 125CC tweetakt toch een aflopende zaak?


Veroorzaakt door hak op tak beleid is de klasse redelijk doodgebloed ja. In eerste instantie zouden de 125cc dit jaar al niet meer mee mogen doen. Dat is later veranderd, mede op verzoek vanuit de wegracewereld, in 2015. Nu wordt het dus helemaal teruggedraaid om maar voldoende deelnemers te krijgen.

Zie bijgaande link van racesport:

http://www.racesport.nl/...D/31601/Default.aspx

Gezien de minimale deelname, ook van de 125cc rijders, vraag ik mij af hoeveel verzoeken er zijn geweest en of de betreffende rijders nog meerijden dit jaar.
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Helder.

Terugkomen op een besluit dat niet heeft gewerkt, is prima. Je kunt de tijd ook niet terugdraaien en daarom hoop ik alleen maar dat deze maatregel werkt.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
     Reageer met citaat 
siegerrr schreef 01-07-14 om 15:12:34
(...)


Veroorzaakt door hak op tak beleid is de klasse redelijk doodgebloed ja. In eerste instantie zouden de 125cc dit jaar al niet meer mee mogen doen. Dat is later veranderd, mede op verzoek vanuit de wegracewereld, in 2015. Nu wordt het dus helemaal teruggedraaid om maar voldoende deelnemers te krijgen.

Zie bijgaande link van racesport:

http://www.racesport.nl/...D/31601/Default.aspx

Gezien de minimale deelname, ook van de 125cc rijders, vraag ik mij af hoeveel verzoeken er zijn geweest en of de betreffende rijders nog meerijden dit jaar.


In het "racesport" artikel word gesproken over toelating 125cc tot 2015. Bij mijn weten is dat zelfs voor onbepaalde tijd. KNMV heeft (dit keer) goed gekeken naar de BSB waar 125cc en moto3 samen rijden voor eigen kampioenschap. Nu alleen hopen dat de 2T eigenaren hem weer uit de mottenballen halen. Zou mooi zijn als de 2T weer gaat rijden met 'jonge rijders" als opstap richting moto3
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 26-06-14 om 19:38:35
Wat gaat er nu eigenlijk veranderen, anders dan dat men de evenementen probeert af te stemmen met de buren? Ik zie niet zo veel verschil

Er is nu heel vroeg een kalender, maar daarvan kun je nu alweer aan zien komen dat een groot deel door de teams en rijders gaat worden afgeschoten en/of niet te organiseren is. En dan zijn we toch in feite weer terug waar we waren?

Of mis ik iets?


Dat idee heb ik ook? Wat is het plan qua eindelijk maken van een website? Apps? Facebook? Andere promotie?

Kostenbeheersingen? Reglementswijzigingen? Start- en prijzengelden? Sponsoring? Etc.
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Heb het tijdschema voor Zolder gezien.
Ik kan begrijpen dat de KNMV er blij mee is. Mooie entourage voor een ONK, DE TOPSPORT in wegrace Nederland.
Een aantal races gepropt tussen een circuitdag. Is dat de toekomst voor het ONK?
Volgens mij heeft momenteel de Breedtesport het beter voor elkaar je hoeft alleen maar naar afgelopen weekend te kijken
waar Top en Breedte sport samen onder leiding van het CRT een TOP-evenement heeft neergezet.
Hieruit blijkt dus dat Top en Breedte sport prima samen gaan mits de juiste mensen aan het roer staan!
     Reageer met citaat 
Waarom rijdt het ONK niet gewoon een eigen kampioenschap onder auspiciën van het CRT? Eventueel hoef je niet alle wedstrijden te rijden en zou je bijvoorbeeld een IDM in Zolder en een BMB wedstrijd op Spa (als dat er überhaupt nog is) meepikken. Uit kostenoverweging lijkt het mij dat 7/8 raceweekends ruim voldoende is. In Italië, Spanje, Duitsland zijn er ook niet meer races en dat zijn kampioenschap met meer status dan het ONK.

Deze Belgie / Nederland combi gaat niet zorgen voor meer Nederlandse deelname. Ik denk juist dat het averechts werkt en dat de Nederlanders naar de OW Cup of IDM gaan of in het ergste geval de handdoek in de ring gooien.
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Denk je dat het CRT dat zo maar wil? Deze zijn "los" van de KNMV gegaan en hebben daar vast hun redenen voor. Of is dat misschien veranderd?
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
     Reageer met citaat 
bertvds80 schreef 09-07-14 om 10:57:48
Waarom rijdt het ONK niet gewoon een eigen kampioenschap onder auspiciën van het CRT? Eventueel hoef je niet alle wedstrijden te rijden en zou je bijvoorbeeld een IDM in Zolder en een BMB wedstrijd op Spa (als dat er überhaupt nog is) meepikken. Uit kostenoverweging lijkt het mij dat 7/8 raceweekends ruim voldoende is. In Italië, Spanje, Duitsland zijn er ook niet meer races en dat zijn kampioenschap met meer status dan het ONK.

Deze Belgie / Nederland combi gaat niet zorgen voor meer Nederlandse deelname. Ik denk juist dat het averechts werkt en dat de Nederlanders naar de OW Cup of IDM gaan of in het ergste geval de handdoek in de ring gooien.


Idd. Heb je ook de hulp van Scott Smart bij nodig, die meer Internationale harmonie nastreeft. Mooie kalender maken met goede circuits, niet te veel. 7 a 8 weekenden is genoeg, met wildcard mogelijkheden voor de rijke/top teams in het IDM/BSB/EK/WSBK. En dat werkt natuurlijk ook andersom: startgelden kunnen worden aangevuld met Scandinavische, Duitse, etc wildcards.
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Socrates schreef 09-07-14 om 11:15:22
Denk je dat het CRT dat zo maar wil? Deze zijn "los" van de KNMV gegaan en hebben daar vast hun redenen voor. Of is dat misschien veranderd?


Waarschijnlijk omdat men zelf het heft in handen wil hebben en niet wil werken onder de dictatuur van de KNMV. Leuk dat de KNMV nieuwe mensen heeft maar die gaan het ook niet redden. Brontsema en van Alebeek konden ook niets bereiken, zal met de nieuwe lichting niet veel anders gaan vermoed ik.
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Snelle navigatie: