Zijspannen ONK favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Topic: Zijspannen ONK (216512 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Pech achtervolgd Endeveld & Remmé

3 en 4 mei is op de Varsellring de 2e ronde van het open Nederlands kampioenschap verreden. Een weekend dat voor ons niet helemaal volgens plan ging, we hebben te maken gekregen met technische problemen die ons het hele weekend dwars zaten.
De schade na Assen.
Door het ongeval met team Kentrop hadden wij flink wat schade opgelopen, het kuipwerk van de Windle was compleet gescheurd. Door het harde werk van Johan Hogenbirk wisten we toch alles op tijd klaar te krijgen en waren we helemaal klaar voor de wedstrijd in Hengelo.
Zaterdag, kwalificatie.
Na en koude nacht zouden wij om half 10 onze eerste meters kunnen maken. Echter toen wij de Suzuki startte kwam er ontzettend veel rook uit de uitlaat, een duidelijk teken dat er iets niet klopte. Al snel kwamen we tot de conclusie dat wij de eerste training niet konden gaan rijden. We denken dat de koppakking kapot is, op dit moment zijn wij nog bezig die te repareren. Wim Barneveld kwam vervolgens met het idee om met zijn LCR zijspan de 2e training te rijden, deze stond slechts 10kilometer verder op en kon zo op worden gehaald. Zo gezegd, zo gedaan. Het zijspan met de Honda krachtbron hadden we dan ook ruim op tijd op het rennerskwartier. Tijdens de 2e training hebben we een paar ronden kunnen maken. We moesten ons wel veel aanpassen omdat zowel de zit van Kees en de handgrepen van Jeroen niet ideaal waren. De zitpositie van Kees was niet optimaal maar we gingen het toch proberen. Echter na 3 ronden werd al duidelijk dat het gewoonweg niet ging. De zit was te klein en de druk op de nek en armen werd te hoog. Zoals Kees zelf zei: Dit is geen racen maar vechten met het zijspan.
Enkel een warm-up voor de zondag.
Onze gezette ronde tijd was net niet genoeg om de race te mogen rijden. Een wijze beslissing van de organisatie, immers gaat veiligheid voorop. Wel mochten wij van de KNMV s’ochtends de warm-up rijden, daarvoor onze dank. Kees heeft dan ook deze tijd gebruikt om een aanpassing aan het stuur te proberen en dat werkte zeer positief. We waren in staat om mooi mee te rijden in een Belgisch groepje rijders.
Al met al pakte het weekend niet uit hoe wij het wilden, toch gaan wij ons vol inzetten voor de volgende ronde van het ONK op 8&9 juni. In het Brabantse Oss zullen wij de 3e en 4e wedstrijd rijden.
De 2 weken voor Oss zullen ook nog productief gebruikt gaan worden. Kees gaat naar het ilse of man om daar Tim Reeves als monteur bij te staan. Terwijl Jeroen druk zal zijn met blokken voor zijn examens op school.
Team Sidecarshop DSRA experience.

[/img]
a good day at work aint as good as a bad day racing
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
keesytapper schreef 08-05-14 om 21:49:01
... Kees gaat naar het ilse of man om daar Tim Reeves als monteur bij te staan. ..

Ik had jou eigenlijk nog wel eens als passagier bij een van de toppers verwacht daar, is dat helemaal van de baan?
     Reageer met citaat 
Op dit moment focus ik mij op het rijden. zolang de financiën het toelaat. Toen Bennie en ik uit elkaar gingen kreeg ik de kans met Reeves te testen. Echter was ik daar simpel weg nog niet goed genoeg voor. Het verschil tussen Streuer en Reeves was te groot en ik vond mijzelf niet goed genoeg. Mijn armen zijn nu na een operatie een stuk beter. Eerst maar eens kijken waar dit rijden mij brengt. op dit moment heb ik grote plannen maar eerst maar een kilometers maken want tot nu toe lijkt het nergens op ;-) #wetnewspaperracing.
a good day at work aint as good as a bad day racing
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Citaat:
Mee racen op een echt F1 race zijspan?

Na het succes van vorig jaar kan het niet uitblijven. Wij “Roman Racing” samen met het grootste gedeelte van de rijders in het Nederlands Kampioenschap, gaan weer een dag organiseren waarbij je kennis kunt maken met onze zijspan race sport.

Wanneer? Dinsdag 1 Juli 2014.
Waar? Midland Circuit in Lelystad.

Met reden noemen we het een Zijspan Kennismakings dag. Het is breed opgezet. Voor iedereen die “het zijspan racen” eens life mee wil maken. Je kunt met ervaren mensen kennismaken en van hen leren.

De uitgelezen kans als je de sport van een afstand of van dichtbij kent en de snelheid eens wilt voelen. Of als je er over denkt om zelf eens te gaan racen op een zijspan. Op deze dag kun je in kleine stappen ervaren wat passagieren is. Elke stap wordt wat zwaarder en als je vind dat je ver genoeg bent gegaan kun je zonder verlies van ego stoppen.

Het programma is ook opgezet als een echte race dag. Er is een briefing en er zijn strakke regels. We proberen het zo veilig mogelijk te maken. Het Midland Circuit is een prachtig circuit voor zo'n evenement. Omdat de baan klein is kun je het allemaal goed overzien. Dit maakt het ook om te kijken attractief.

Inschrijving is nog mogelijk tot 15 juni. Vol is Vol. Het inschrijfgeld is slechts € 30.00

Interesse? Download het inschrijfformulier op www.romanracing.nl

Voor een foto impressie of enkele filmpjes van afgelopen jaar verwijzen we ook naar de voorpagina van onze site www.romanracing.nl
     Reageer met citaat 
Sidecarshop Racing vecht mee in het ONK/BK!

Afgelopen weekend waren Kees en Jeroen te vinden in het Belgische Zolder. Hier reden wij weer twee wedstrijden voor het Open Nederlands Kampioenschap gecombineerd met het Belgisch Kampioenschap. Opnieuw zijn wij blij om te kunnen melden dat er vooruitgang is geboekt. Vorige keer kwamen we heel dichtbij andere combinaties en konden we netjes achteraan het veld aansluiten. Ditmaal vochten we om een plek in de top 10!
Zaterdag:
Nog vroeg in de ochtend maakte we onze eerste ronden op de omloop van Terlamen. We wisten niet precies welke tijden konden halen. Zowel Kees als Jeroen had hier nog niet eerder gereden. Toch was het alleen voor ons team de eerste keer op dit circuit. Na een paar ronden rustig de baan verkennen hadden we een tijd neergezet van net onder de 2 minuten. Kees gaf al aan dat er nog veel meer inzit dit weekend. Net na de middag werd de 2e tijdtraining verreden. We merkten al dat we aanzienlijk sneller waren als veel Belgische collega´s en we dus geen eenzame race zouden krijgen. Met een 1.52 konden we ons netjes op de 10e startplaats kwalificeren.
Als laatste op het progamma stond onze 1e wedstrijd. Ondanks de wolken bleef het droog wat ons goed uit kwam. Bij de start kwamen we mooi weg en gingen met ongeveer 6 teams achter ons de bocht in, al snel kwamen we in een strijd met het team van Michiel de Groen. Na 4 ronden probeerden we Michiel en Hans voorbij te gaan bij het uitremmen voor de laatste chicane. Toen Kees de rem intrapte blokkeerde het achterwiel en kwamen we te hard op de bocht af. Kees besloot om rechtdoor te schieten en daardoor in pitstraat in te rijden. Helaas door deze poging mochten we weer achteraan het veld aansluiten. Kees was vooral gefrustreerd door zichzelf aangezien hij op het midden van de baan geremd had. Iets wat je door de bolling van de weg met een zijspan niet kan doen. Het werd dan ook als een beginners fout gezien. Als geluk bij een ongeluk kwam er een ronde later een rode vlag. Dit kwam doordat Gunther uit de bak van John Smits was gevallen. Hierdoor kregen we een tweede kans bij een herstart. Bij deze herstart moesten we achteraan starten omdat de laatste doorkomst telde voor de startopstelling. Positie 16 was dus ons deel. Bij de start kwamen we weer goed weg, drie combinaties werden in de eerste bocht voorbij gegaan. Echter was een top 10 positie nog ver weg. Met nog twee ronden te gaan lagen Kees en Jeroen netjes op P11. Echter was 9 in zicht en in de laatste ronde wiste ze dan ook die positie over te nemen en de eerste top 10 was binnen. Echter werden de 2 delen van de wedstrijd bij elkaar opgeteld. Omdat Kees en Jeroen na het eerste deel van de race laatste lagen kwamen ze in de einduitslag niet verder dan plek 13.
De feestvreugde op zaterdag avond was echter snel over. Nadat we een hele mooie wedstrijd hadden gereden kregen wij ‘s avonds te horen dat in Duitsland bij het WK, het duo Kurt Hock en Enrico Becker een zwaar ongeluk hadden meegemaakt in de training voor hun WK wedstrijd. Enrico is hierbij om het leven gekomen en Kurt ligt nog steeds in kritieke toestand in het ziekenhuis. Kurt en Enrico waren zeer bekend in de sport. Zij reden al jaren samen in het wereldkampioenschap. Desondanks ging het motorracen door en ook de WK wedstrijd is hervat. Uit respect liet de wedstrijdleiding de 3e plek open, daar stonden tijdens de startopstelling de familie van beide rijders. Wij wensen team Hock en familie veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Zondag:
Onze eigen race in Zolder verliep helaas niet vlekkeloos. Na een slechte start was de opmars naar Team de Groen snel gemaakt. Echter na 4ronden begon ons motorblok slecht te lopen en verloren we aansluiting met het veld en kwamen in gevecht met de groep Belgische rijders achter ons. We konden deze combinaties ondanks de problemen nog aardig bij houden. Met nog 3 ronden te gaan gaf ook de koppelingskabel nog de geest. Kees was hierdoor genoodzaakt de hele baan af te leggen met alleen de 3e versnelling. Gelukkig hadden wij een aardige voorsprong en gingen we niet als laatste over de finishlijn.
Zogezegd een weekend met vreugde om ons behaalde resultaat, en veel verdriet om het verlies van Enrico. Wij wensen de familie veel sterkte toe en hopen dat Kurt hersteld.
Onze volgende wedstrijd is niet voor het Open Nederlands Kampioenschap, wij in Oschersleben rijden bij de Sidecar Trophy. Dit evenement vind plaats op 26/27 Juli.

Sidecarshop Racing (DSRA Experience)
a good day at work aint as good as a bad day racing
     Reageer met citaat 
Podium in Oschersleben!

Sidecarshop Racing heeft afgelopen weekend voor een tweede keer dit jaar op het mooie circuit van Oschersleben gereden. Deze wedstrijd telde mee voor de Sidecar Trophy, een competitie die deelnemers kent uit heel Europa. Wij hebben een uitstekend weekend achter de rug, we konden tegen alle verwachtingen in zelfs twee podium plaatsen bemachtigen!
Zaterdag, sprintrace.
Het was voor het team een druk weekend. Niet alleen hadden we twee kwalificaties en drie wedstrijden maar Kees heeft ook als passagier gediend op een classic tweetakt span en reed dus twee klasses. Ook waren we vergezeld door Tim Reeves, viervoudig wereldkampioen. Hij is met ons meegegaan om ons dit weekend te begeleiden en zo een hoger resultaat te behalen. We hadden geen idee waar we in dit veld stonden. Kees en Jeroen waren dan ook verrast na de eerste training, we hadden een vierde trainingstijd! We hoopten dat we dit tempo vol konden houden. De tweede training ging nog beter; we zaten al meerdere seconden onder onze tijd van eerder dit jaar. Laat op de middag hadden we onze eerste wedstrijd. Deze sprintrace van zes ronden heeft een apart podium voor F1 en F2 zijspannen. Op de start grid waren we als vijfde opgesteld met voor ons meerdere F2 en slechts 2 F1 combinaties. We hadden kans op een podium! Bij een snelle start hadden we een geweldige voorsprong, we kwamen achter Team Knapton als tweede op de bocht af. Echter door onze positie op de baan was Kees genoodzaakt om vroeg te remmen. Hierdoor kwamen we in een grote groep terecht die vochten om het podium. Na een paar sterkte inhaal acties kwamen we als vijfde van de 24 over streep, en derde F1 zijspan. Het was een mooi moment om ons eerste podium te beleven. Voor Jeroen zijn aller eerste en voor Kees zijn eerste als rijder.

Zondag, Sprint en Goldrace.
Zondagochtend kon het team vroeg op voor de volgende sprintrace. We kwamen helaas niet goed zo goed weg als de dag ervoor. De lichten gingen erg snel uit en we lieten de motor afslaan. Nadat we de Suzuki weer gestart hadden moesten we aan een inhaal race beginnen. Ondanks een niet zo goede positie hebben we wel genoten van de race we konden in zes ronden tijd 12 zijspan combinaties inhalen en gingen we als tiende over de streep. Na een ochtend vol hectiek gingen we ons klaar maken voor de goldrace in de middag. Het was in de middag nog spannend wat het weer zou gaan doen. Donkere wolken vormde zich ondertussen boven de motorsport arena. Gelukkig konden Kees & Jeroen om half 4 toch op een droge baan van start gaan. Bij de start speelde Kees het safe en gingen we als zesde de eerste bocht door. Voor ons wachtte een mooie strijd met twee andere teams die het zelfde tempo reden als wij. De 11 ronden waren dan ook spannend tot het laatste moment met veel inhaal manoeuvres. We wisten de twee zijspannen voor ons de baas te zijn en werden afgevlagd op een vierde positie! Met ook weer een derde positie in de F1 klasse was ook het tweede podium een feit.

Samengevat kan dit een zeer succesvol weekend worden genoemd. Niet alleen met goede resultaten maar ook zeer veel leermomenten door het de vele gevechten op de baan en de assistentie van Tim. We willen dan ook alle mensen om ons heen hiervoor bedanken die ervoor gezorgd hebben dat wij hier hebben mogen rijden. De volgende wedstrijd zal weer in Nederland zijn. Over twee weken keren we terug in Assen voor het Duitse IDM kampioenschap.

Sidecarshop Racing
a good day at work aint as good as a bad day racing
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
gefeliciteerd Kees & Jeroen, smaakt naar meer
     Reageer met citaat 
mooi verslag
     Reageer met citaat 
Wisselvallig weekend in Assen.
Afgelopen weekend heeft Sidecarshop Racing deelgenomen aan de IDM race in Assen. Dit was de eerste keer dat wij weer op de TT baan hadden gereden sinds ons debuut in april. Voor het eerst konden wij zien hoeveel vooruitgang wij hadden gemaakt in de afgelopen maanden. Wederom was Tim Reeves weer aanwezig als coach waarvan wij vele tips van hebben mogen ontvangen.

Zaterdag, tijdtraining.
Zaterdagmorgen gingen de zijspannen voor het eerst de baan op. Niet alleen Duitse combinaties, maar ook meerdere Nederlandse teams zouden dit weekend aan de start komen. De voorgaande wedstrijd op Assen wisten wij een tijd van 2.06 te rijden. Zeker niet verkeerd voor een eerste keer en daarom waren wij als team erg benieuwd wat er nu verder mogelijk was. De doelstelling was dan ook om op zijn minst onder de twee minuten grens te komen. Deze doelstelling was duidelijk goed te doen voor Kees en Jeroen. Met een tijd van 1.56 waren we gelijk op een goed tempo. Voor de tweede training wilden we vooral onze 13e positie vasthouden en ons persoonlijk record nog wat naar beneden brengen. Na een paar ronden konden we al goede constante tijden rijden in de 1.55. Na zelfs een 1.54 op de klok te hebben gezet ging het achterop het circuit mis. In de snelle rechtse bocht maakte het motorblok een luide knal gevolgd door veel rook. Met moeite kon Kees de machine veilig aan de kant zetten. Onze angst werd die middag bevestigd. De drijfstang van het motorblok was afgebroken en had een groot gat in het karter geslagen; einde oefening voor de Suzuki dus. Bij gebrek aan een reserve blok dachten we dat het weekend voorbij was. Gelukkig bood Bennie Streuer ons aan om een zelfde type blok aan ons uit te lenen. Nadat wij samen met Team Streuer tot in de nacht hadden door gesleuteld om het zijspan klaar te maken waren dan toch in staat om de race van zondag te rijden.

Zondag, barre omstandigheden.
In de vroege ochtend konden Kees en Jeroen nog een warm-up rijden. Kees had hierdoor nog tijd om te wennen aan het nieuwe motorblok. De Suzuki reageert wat anders als de motor van zaterdag. Met het uitkomen van de bocht heeft het blok veel meer kracht waar het in de hogere versnellingen vermogen tekort schoot. Wel wisten wij weer onze PR weer te verbeteren naar een 1.54,1. Voor de race van 16.00 uur stonden de regen banden op druk. Je kon aan de lucht zien dat het weer niet goed kon blijven gaan. Terwijl de zijspannen dan ook opgesteld stonden in de pitsstraat kwamen de eerste druppels. Eenmaal opgesteld bij de tribunes begon de hevige bui. Banden wisselen dus. Bij de start kwamen wij niet helemaal goed weg. Zowel Kees als Jeroen had nog nooit in de regen gereden. In de eerste ronde werd het weer nog slechter. De regenbui ging over in een echte storm. Zelfs op het rechte stuk had Kees moeite om niet de controle te verliezen over de Windle. Na twee keer dwars te zijn gegaan op hoge snelheid besloten we dat het genoeg was. Kees en Jeroen reden de pitstraat in en besloten de race staken net als vele andere combinaties. Ook de wedstrijdleiding zag later in dat deze omstandigheden te gevaarlijk werden en de wedstrijd werd voortijdig afgevlagd. De overige klasses van die dag kwamen dan ook niet meer aan bod.

Samengevat kunnen wij zeggen dat dit weekend met een hoop gebeurtenissen is. Wij willen Team Streuer bedanken voor hun hulp met de technische problemen. De volgende race zal nog even op zich laten wachten. Wij gaan weer aan start tijdens de British Superbike op 22 september, wederom in Assen.
a good day at work aint as good as a bad day racing
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
uitslag trainingen Assen ROC :

1 777 Tim Reeves & Gerard Daalhuizen 01:44.995 01:44.995 02:12.666
2 86 Bennie Streuer & Geert koerts 01:45.077 01:45.077 02:15.997
3 244 Pekka Päivärinta & Kirsi Kaunulainen 01:45.744 01:45.744 02:13.721
4 266 Mike Roscher & Anna Burkard 01:47.598 01:47.598 02:18.594
5 73 Jarno Keppel & Freek Dirksen 01:48.419 01:48.419 02:22.096
6 5 John Smits & Günther Verbrugge 01:48.710 01:48.710 02:26.070
7 81 Kees Kentrop & Jeffrey Verhagen 01:49.327 01:49.327 02:18.362
8 85 Wiggert Kranenburg & Jeroen Schmitz 01:50.283 01:50.283 02:25.699
9 77 Kees Endeveld & Jeroen Remmé 01:50.621 01:50.621 02:34.456
10 48 D Eilers & 01:51.123 01:51.123 00:00.000
11 28 Marcel Ritzer & Erik Ritzer 01:51.737 01:51.737 02:32.852
12 6 Hilbert Talens & Ilse de Haas 01:52.463 01:52.463 02:31.732
13 34 Michiel de Groen & Johan de Vries 01:56.931 01:56.931 02:23.195
14 255 Janez Remse & Michael Fairhurst 01:57.228 01:57.228 02:21.579
15 269 Philip Croft & Sander Faber 02:00.096 02:00.096 02:31.008
16 18 Pierre Leguen & Rodrigue Dury 02:02.507 02:02.507 00:00.000
17 17 Jean Cornet & 02:02.876 02:02.876 02:36.953
18 116 Chris Baert & 02:04.374 02:04.374 02:33.332


groot deelnemersveld!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
     Reageer met citaat 
Ik ben niet echt thuis in de zijspannen, maar was het nog een shock dat Ilse de Haas bekent maakte bij Colin Nicholson in de bak te stappen in 2015?
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
     Reageer met citaat 
Niet echt. Ze was al aan het rondkijken naar een stapje omhoog voor volgend jaar. een super kans voor haar en ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken.
a good day at work aint as good as a bad day racing
     Reageer met citaat 
de enige vraag is hoe lang Collin nog blijft rijden
     Reageer met citaat 
Kentrop en Verhagen zetten samenwerking voort

Zijspancoureurs Kees Kentrop en Jeffrey Verhagen zullen ook in 2015 het Connect Roke Racingteam vormen. Dit nieuws heeft het duo maandag officieel wereldkundig gemaakt.

Het seizoen 2014 was een hectisch jaar voor het Connect Roke Racingteam. De ervaren zijspanrijder Kees Kentrop startte het seizoen met bakkenist Danny de Haas. Maar helaas was er tijdens de eerste race op het TT Circuit Assen al weinig geluk voor de Nederlands kampioenen van 2013. Door een inschattingsfout kwam het span erg hard in aanraking met een achterblijver waarbij er veel schade ontstond aan het zijspan.

Na enkele races gereden te hebben moest De Haas vanwege privéomstandigheden afhaken en moest stuurman Kees Kentrop opzoek naar een nieuwe bakkenist. Tijdens het gecombineerde ONK/ Superbike IDM evenement op het Duitse Oschersleben was oud Connect Roke Racingteam-bakkenist Gerard Daalhuizen bereid Kentrop en het team uit de brand te helpen en sprong weer in het bakje van de LCR. Vanaf de eerste ronde voelde dit goed aan, het werd een goed weekend, het duo scoorde 36 punten voor het ONK.

Zoals vooraf afgesproken was de samenwerking echter voor één weekend en dat betekende dat Kentrop opnieuw op zoek moest naar een andere bakkenist om de rest van het seizoen af te maken.
"Ik hoefde echter niet lang na te denken,’’ vertelt Kentrop met een lach, “Ik heb 4 jaar terug in Val de Vienne samen met Jeffrey Verhagen veel kilometers gemaakt. Ik had direct door dat Verhagen de man was die meer in zijn mars had."

De bakkenist uit Oss hoefde ook niet lang na te denken en wilde maar al te graag in het bakje springen bij Kentrop en zijn team.
“Toen Kentrop mij belde met de vraag of ik het ONK in Zolder met hem wilde rijden zei ik direct ja! Voor mij was het als een droom die uit kwam, gezien ik altijd gezegd heb ooit eens met Kentrop te willen racen.”

succes. Beide trainingen en races werden afgesloten met een overtuigende eerste plaats. Daarna was het als vanzelfsprekend om de rest van het seizoen samen af te maken. Niet alleen de Nederlandse races werden verreden door het Connect Roke Racingteam maar ook verschillende wedstrijden meetellend voor het British Superbike Championship. Tijdens het British Superbike event in Assen scoorde het Connect Roke Racingteam al voldoende punten om zich voor seizoen 2014 weer Nederlands Kampioen te mogen noemen.

“Het was zeker geen makkelijk seizoen, maar we hebben de titel binnen. Ik ben erg blij met het professionele team mensen om mij heen en ben ze allen zeer dankbaar,” vertelde Kentrop direct na het behalen van de Nederlandse titel. "Voor 2015 gaan we er zeker voor om de titel te prolongeren en is het de bedoeling dat we de samenwerking met Verhagen voort zullen zetten."

Nu het seizoen al even weer ten einde is wordt er inmiddels al weer hard gewerkt om alles op tijd gereed te maken voor het seizoen van 2015. De exacte plannen zijn nog niet bekend, maar het is zeker dat het Connect Roke Racingteam weer actief zal zijn in het ONK. Op 23 maart staan de eerste testkilometer gepland tijdens de voorjaarstraining op het circuit van Val du Vienne in Frankrijk, en naar nu officieel bekend gemaakt is met opnieuw Jeffrey Verhagen in de bak.
Connect Roké Racing team | LCR/Yamaha | Dutch and Belgian Champion 2013 & 2014 | www.connectrokeracingteam.nl

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Snelle navigatie: