Principeakkoord KNMV en BMB voor 2015 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Topic: Principeakkoord KNMV en BMB voor 2015 (139136 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Wat een armoede zeg. Iedereen zit al maanden vol verwachting op deze persconferentie te wachten en dan komen ze hiermee. Begrijpen ze nou niet dat dit nou juist het problem is, wat een gebrekkige communicatie.

Zelfs als je niet een definitieve kalender kan voorleggen, houdt dan toch die persconferentie en leg het uit aan je rijders, je klanten.

Bij de CRT gooit Hennie ook alles open op tafel. Z'n twijfels, z'n overwegingen. Als hij beloofd met een kalender te komen dan heeft hij iets met wellicht wat races onder voorbehoud. En als die races dan niet doorgaan dan is het jammer maar helaas, maar iedereen weet vanaf het moment dat hij spreekt dat dit erin zit. Gewoon open en eerlijk communiceren. Waarom is dat nou zo moeilijk bij de KNMV? Waarom met veel bombarie zaken aankondigen, weten dat iedereen in wegrace-minnend Nederland met smacht wacht en dan weer met zo'n teleurstelling komen.

Het blijft moeilijk...
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Helemaal met je eens, Chrissifumi.

En wellicht zit er toch een positieve kant aan. Na het zoveelste brevet van onvermogen dat de KNMV hiermee afgeeft worden de kansen voor de andere organisatoren steeds groter. De OW cup is op een hele slimme manier ONK rijders aan het weglokken van de KNMV (de Topcup) en eerlijk gezegd verwacht ik dat het aantal inschrijvers voor een compleet gedevalueerd ONK verwaarloosbaar zal zijn.

Conclusie: KNMV, hou maar op. Stop met het ONK, neem een rol als doorgeefluik van het FIM stempeltje en blijf verder met je poten van de racerij af. Laat Lentink het maar organiseren.
Doe het dan BSB stijl, 600's en 1000's met 2 races per dag, 2 betaalbare supportklassen (iets van twincup en de KTM's) en klaar. Geen Moto3 (gaat nu al naar IDM) of andere krampachtige ideetjes om "aansluiting bij het wk te houden, bladiebladiebla". Talent komt er wel, ook zonder een ONK.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Ik denk ook dat de topcup weleens de nekslag voor het ONK zou kunnen zijn. Alleen heeft Hennie nog wel een uitdaging, veel meer rijders dan plaats en dan ook nog de geluidsniveaus.

Echter waar een wil is, is een weg en waar een markt is...
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
ik vond dit stuk ook wel erg interessant.. " Hoewel Hengelo en Oss beschikbaar zijn voor de ONK-competitie worden deze circuits separaat beoordeeld op het laten verrijden van de klassen Dutch Superbikes en Dutch Supersport."

Als die wegvallen kan men daar ook wel gewoon stoppen. Voor Oss zou ik het niet zo;n ramp vinden. Maar voor het mooie Hengelo zou het toch echt zonde zijn.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Als het ONK nu echt sterft, en die vrees heb ik zeker, dan betekent dit dat de OW Cup of wie dan ook in Nederland ergens internationale connecties via de FIM zou moeten hebben. Zonder deze connecties kijkt echt niemand meer naar Nederland (en het is totaal niet aan de orde of dit gerechtvaardigd is, maar zoals wel vaker is een old-boys-network heel erg belangrijk). De enige manier om dan nog door te breken, lijkt via de minibikes en dan snel naar Spanje o.i.d. Je houdt dan een hele smalle basis over.

Ik hoop oprecht dat het gat tussen Nederland en "de rest van de wereld" door de huidige ontwikkelingen niet nog groter wordt. Laat het kampioenschap van Van der Mark bij de betrokkenen tot het besef leiden dat je, ongeacht welke politieke situatie binnen de sport ook, de aansluiting blijft houden. De KNMV heeft deze nog (al is het alleen maar omdat het een FIM-bond is en via Veneman), bijvoorbeeld OW Cup kan voor backing zorgen. Heren: 1+1=2, sla uw handen nu ineen! Juist deze shit levert een mooi nieuw statpunt op.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
     Reageer met citaat 
Trax schreef 20-09-14 om 11:46:50
Helemaal met je eens, Chrissifumi.

En wellicht zit er toch een positieve kant aan. Na het zoveelste brevet van onvermogen dat de KNMV hiermee afgeeft worden de kansen voor de andere organisatoren steeds groter. De OW cup is op een hele slimme manier ONK rijders aan het weglokken van de KNMV (de Topcup) en eerlijk gezegd verwacht ik dat het aantal inschrijvers voor een compleet gedevalueerd ONK verwaarloosbaar zal zijn.

Conclusie: KNMV, hou maar op. Stop met het ONK, neem een rol als doorgeefluik van het FIM stempeltje en blijf verder met je poten van de racerij af. Laat Lentink het maar organiseren.
Doe het dan BSB stijl, 600's en 1000's met 2 races per dag, 2 betaalbare supportklassen (iets van twincup en de KTM's) en klaar. Geen Moto3 (gaat nu al naar IDM) of andere krampachtige ideetjes om "aansluiting bij het wk te houden, bladiebladiebla". Talent komt er wel, ook zonder een ONK.


Klein foutje in je opmerkingen.
De Moto3 klasse gaat helemaal niet naar het IDM
Dat wil de KNMV wel maar de rijders willen dat niet.
Zou ook betekenen dat de 2T rijders per direct hun hobby kunnen stoppen, zij zijn niet welkom in de IDM.

Andre
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 20-09-14 om 21:12:25
ik vond dit stuk ook wel erg interessant.. " Hoewel Hengelo en Oss beschikbaar zijn voor de ONK-competitie worden deze circuits separaat beoordeeld op het laten verrijden van de klassen Dutch Superbikes en Dutch Supersport."

Als die wegvallen kan men daar ook wel gewoon stoppen. Voor Oss zou ik het niet zo;n ramp vinden. Maar voor het mooie Hengelo zou het toch echt zonde zijn.


Precies, Oss zie ik ook somber in, hoe goed ze het ook organiseren.
Maar wat zou je dan overhouden voor de SBK & SSP klasses?
Assen, Zolder, Croix-en-Ternois en Mettet?
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
andre schreef 21-09-14 om 22:41:54
(...)


Klein foutje in je opmerkingen.
De Moto3 klasse gaat helemaal niet naar het IDM
Dat wil de KNMV wel maar de rijders willen dat niet.
Zou ook betekenen dat de 2T rijders per direct hun hobby kunnen stoppen, zij zijn niet welkom in de IDM.

Andre


Geen fout dus in de opmerking, alleen een ander idee bij de rijders...

Overigens (met alle respect voor de 2T rijders) waarom de 2T in leven houden? Waarom zou de 125 een ander lot beschoren zijn dan de 50, 80, 250, 350, 500 en 750cc? Los van de voorkeur voor 2T of 4T, dit is de realiteit.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Trax schreef 21-09-14 om 23:29:56
(...)


Geen fout dus in de opmerking, alleen een ander idee bij de rijders...

Overigens (met alle respect voor de 2T rijders) waarom de 2T in leven houden? Waarom zou de 125 een ander lot beschoren zijn dan de 50, 80, 250, 350, 500 en 750cc? Los van de voorkeur voor 2T of 4T, dit is de realiteit.


Om de overstap betaalbaar te houden. En gezien het succes in Engeland wellicht helemaal geen verkeerde gedachte.
     Reageer met citaat 
http://www.racesport.nl/...D/35531/Default.aspx

En ja... als de OW Topcup er komt dan gaat de KNMV na hun verlies van de breedtesport ook deze slag grandioos verliezen. Hennie - KNMV 2-0!
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
siegerrr schreef 22-09-14 om 15:34:25
(...)


Om de overstap betaalbaar te houden. En gezien het succes in Engeland wellicht helemaal geen verkeerde gedachte.

Met alle respect: 125cc is (ook) niet betaalbaar. Een seizoen 125 kost serieus geld. Meer dan Cup, zeker meer dan ZAC. Vervolgens is het ook nog een doodlopende weg omdat de racerij nou eenmaal gedomineerd wordt door 4-takt racen.

Dan liever het pad op van de Moriwaki's of nog beter een standaardklasse met CBR250R's of zoiets.
Eigenlijk is die merkencup van Vos met die KTM's al weer te exclusief qua motortype.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
andre schreef 21-09-14 om 22:41:54
(...)


Klein foutje in je opmerkingen.
De Moto3 klasse gaat helemaal niet naar het IDM
Dat wil de KNMV wel maar de rijders willen dat niet.
Zou ook betekenen dat de 2T rijders per direct hun hobby kunnen stoppen, zij zijn niet welkom in de IDM.

Andre


We verwachten van de KNMV een beleid om de toekomst van de wegracesport zeker te stellen want de wegracesport verkeert in zwaar weer. Ik kan me dan voorstellen dat het speerpunt niet de 125cc tweetakten gaat zijn, want helaas zijn tweetakten het verleden, en niet de toekomst. Mooi dat er mensen zijn die tweetakten als hobby hebben maar dat betekent natuurlijk niet dat de KNMV dus ook verplicht is die hobby te faciliteren. Als je niet naar de IDM wil dan misschien aansluiten bij het classic-gebeuren ofzo? Ik zal er waarschijnlijk geen vrienden mee maken maar dat is waar mijns inziens de 125 nu eigenlijk ook wel thuis horen. Mooie raceklasse, maar wel het verleden.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 23-09-14 om 08:55:39
(...)


We verwachten van de KNMV een beleid om de toekomst van de wegracesport zeker te stellen want de wegracesport verkeert in zwaar weer. Ik kan me dan voorstellen dat het speerpunt niet de 125cc tweetakten gaat zijn, want helaas zijn tweetakten het verleden, en niet de toekomst. Mooi dat er mensen zijn die tweetakten als hobby hebben maar dat betekent natuurlijk niet dat de KNMV dus ook verplicht is die hobby te faciliteren. Als je niet naar de IDM wil dan misschien aansluiten bij het classic-gebeuren ofzo? Ik zal er waarschijnlijk geen vrienden mee maken maar dat is waar mijns inziens de 125 nu eigenlijk ook wel thuis horen. Mooie raceklasse, maar wel het verleden.


Feit is gewoon dat er geen betaalbare Moto3 racers op de markt te vinden zijn en al helemaal geen betaalbare vervangings onderdelen. In de 125cc reden nooit exotische machines mee, een enkeling had een Aprilia, de meesten 'gewoon' een RS125. Puur uit budget overwegingen. De teams/ rijders die stappen wilde maken konden een mooie kit aanschaffen of namen toch zo'n exclusieve Aprilia.

Als je nu alleen Moto3 machines toe laat staan heb je geen klasse meer, hoeveel Moto3 machines zijn er in Nederland? Waarom niet gewoon de 125 toe laten staan en die machines gewoon uit laten sterven. De Moto3's worden doorontwikkeld, worden beter dan de 125's. Er komen meer machines op de markt, wellicht 2e hand machines uit Duitsland, er komen meer onderdelen etc etc. Na verloop van tijd zullen de rijders de 125 wel weg doen om een 'competatievere' Moto3 aan te schaffen.

Maar zelfs als dat niet gebeurt, wat is er zo erg aan om de 125cc machines gewoon toe te laten als dat betekend dat je een interessante klasse hebt. Nederland is nu gewoon te klein voor een klasse met alleen Moto3 machines. Leuk dat je aan de toekomst denkt, maar feit is dat je in het heden dan geen klasse hebt. En op die manier draai je de klasse voor de toekomst ook gewoon de nek om.

Gewoon 125 en Moto3 combineren dus Iedereen blij.
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
In dit bericht: http://www.racesport.nl/ONK/Superbikes/onk-coureurs-spreken-zich-uit-over-knmv-wegrace-plannen/tabid/71/iNews_ID/35531/Default.aspx las ik de volgende passage: 'Van der Linden, die tijdens de bespreking diep door het stof moest, kreeg na afloop dan ook een luid applaus voor zijn aanwezigheid en het feit dat hij in plaats van de direct betrokken KNMV personen voor de groep stond.'

Ik dacht dat ik spontaan over mijn nek ging!!!

Toen bestuurder Van der Linden aan de macht kwam, was er vanuit de KNMV nog samenwerking met CRT, Motorclub Zandvoort en de SMA (om maar eens een paar partijen te noemen). Onder het bewind van de heer Van der Linden is de samenwerking met deze partijen m.i. vakkundig de nek omgedraaid. Hij kon ook niet met alternatieven komen en is snel gepromoveerd naar het hoofdbestuur (insinuerende en suggestieve vraag: op basis van welke bestuurlijke competenties mocht dat?). Hij heeft de noodzakelijke samenwerking binnen het Nederlandse wegraceland mede naar de andere wereld geholpen, en gaat zich nu als de redder gedragen. Ik denk dat bestuurder Van der Linden in de hoek moet gaan staan, vervolgens een miljoen keer de strafregels "ik mag me niet bemoeien met zaken waar ik geen verstand van heb" schrijven en dan met pek en veren moet worden afgevoerd.

Ik hoop dat bij alle betrokkenen de ogen over deze bestuurder snel open gaan.

Want ik deel de constatering van bertvds80: Citaat:
En ja... als de OW Topcup er komt dan gaat de KNMV na hun verlies van de breedtesport ook deze slag grandioos verliezen. Hennie - KNMV 2-0!


Ik voeg daar wel iets aan toe: zonder breedtesport geen topsport, maar uiteindelijk heeft de breedtesport ook topsport nodig. En helaas heeft de KNMV nu juist weer de toegang tot de infrastructuur rondom de topsport (FIM). Je mag hier alles van vinden, maar het is wel een connectie die nodig is. Zonder deze weg overleeft de breedesport het ook niet. Bedenk dat de basis voor wegrace in Nederland erg smal is. Zet het aantal actieve beoefenaars eens af tegen de actieve beoefenaars van andere sporten. Deze basis is de afgelopen jaren ook enkel smaller geworden. Daarvoor is samenwerking nodig, en als bestuurder Van der Linden iets heeft aangetoond dan is dat hij daar geen talent voor heeft.

« Gewijzigd: 24-09-2014 om 09:24:40 door Socrates »

'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
     Reageer met citaat 
En alweer een commissie die sneuvelt over de KNMV.
Zie onderstaand twitter bericht van Evert van de Beek.
Zo jammer dit.

Citaat:
Vanaf Maart gevochten tegen de bierkaai,jammer dat het niet gelukt is,de toekomst zal leren wie er gelijk krijgt #motorsport #onk #knmv

Pagina's: 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Snelle navigatie: