Principeakkoord KNMV en BMB voor 2015 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Topic: Principeakkoord KNMV en BMB voor 2015 (139115 keer gelezen)
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
lm6t schreef 08-10-14 om 14:05:29
(...)


samenwerking zuiderburen is passé of staat op losse schroeven, na het opstappen wegracecommisie


Da's nieuws (voor mij in ieder geval). Wat is de bron hiervan?

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / ONK 9 2014 Assen (ROC) »

Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
kleppie
later als ik groot ben...

     Reageer met citaat 
Trax schreef 08-10-14 om 14:36:44
(...)


Da's nieuws (voor mij in ieder geval). Wat is de bron hiervan?

Zag wel iets langskomen op de Facebook van jeffrey Verhagen, komt uit de motorgazet.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/...3a26771688705c6214b7


Kans is echter groot dat jij het niet kan lezen op jou leeftijd

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / ONK 9 2014 Assen (ROC) »

Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
kleppie schreef 08-10-14 om 15:18:58
(...)

Zag wel iets langskomen op de Facebook van jeffrey Verhagen, komt uit de motorgazet.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/...3a26771688705c6214b7


Kans is echter groot dat jij het niet kan lezen op jou leeftijd

Ik zou dolgraag iets heel onaardigs en beledigends hier opschrijven....maar je hebt helemaal gelijk, vervelend jong. Kan er niks van lezen..... :'(

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / ONK 9 2014 Assen (ROC) »

Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Trax schreef 08-10-14 om 14:36:44
(...)


Da's nieuws (voor mij in ieder geval). Wat is de bron hiervan?


geen quote maar een ex commissielid zelf.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / ONK 9 2014 Assen (ROC) »

Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
OK, dank je wel.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / ONK 9 2014 Assen (ROC) »

Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ik kan het wel (net) lezen en het verschaft wel wat duidelijkheid. Misschien heeft iemand deze tekst in een wat leesbaardere vorm?
kleppie
later als ik groot ben...

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 08-10-14 om 16:33:33
Ik kan het wel (net) lezen en het verschaft wel wat duidelijkheid. Misschien heeft iemand deze tekst in een wat leesbaardere vorm?

Ff op de facebook van jeffrey kijken dan is ie wat leesbaarder..
     Reageer met citaat 
Voor diegene die Jeffrey niet als vriend op fb hebben (ik kon het namelijk niet vinden op zijn profiel):
https://www.dropbox.com/...20Motogazet.jpg?dl=0
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
kleppie
later als ik groot ben...

     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 09-10-14 om 08:17:16
Voor diegene die Jeffrey niet als vriend op fb hebben (ik kon het namelijk niet vinden op zijn profiel):
https://www.dropbox.com/...20Motogazet.jpg?dl=0

Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Eigenlijk is het in meerdere opzichten een schokkend stukje tekst.

1: Om te beginnen is het hele stuk behoorlijk eenzijdig en riekt het naar een grote poging om het eigen straatje van de schrijvers schoon te vegen. Iedereen heeft het verkeerd gedaan behalve zij zelf. De rijders klagen, de portefeuillehouder is een boeman en de bestuursvoorzitter wil niet luisteren.
En in aanvulling daarop: laten deze mannen hun eigen teksten niet redigeren door iemand die wel kan schrijven? Wat een tenenkrommend slecht geschreven stuk.

2: Er blijkt wel uit dat men in basis bereidt was om de races in Hengelo en Oss te slachtofferen voor een samenwerking met de BMB. Ik snap dat stratencircuits bij veel rijders omstreden zijn maar zeker Hengelo heeft toch wel een "status aparte". Daarnaast is het niet echt fair ten opzichte van de organiserende partijen. Die zullen nu ook wel staan te popelen om met de KNMV verder te gaan, wetende dat ze, als de wind draait, een mes in hun rug krijgen

3: De portefeuillehouder sport heeft kennelijk een compleet andere agenda dan zijn eigen commissie. Ik heb in het verleden wel eens gekscherend geroepen dat de KNMV helemaal niet van motoren houdt maar alleen verzekeringen en rijopleidingen wil verkopen. Dit lijkt, waar het het bestuur betreft, nu toch dichter bij de waarheid te zitten dan dat ik zelf dacht.

Dus het eindresultaat van een jaar "We moeten echt het ONK gaan redden sprak de KNMV" is:
1: Wegrace commissie is weggestuurd
2: BMB is in de gordijnen gejaagd, medewerking ONK 2015 twijfelachtig
3: 2 trouwe organiserende verenigingen weten dat ze in een pennestreek hun race kwijt kunnen zijn
4: Het ONK is dichter bij de dood dan aan het begin van het seizoen
5: Maar Barry Veneman begeleidt het talent goed. De vraag is alleen waarheen....
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
kleppie schreef 08-10-14 om 15:18:58
(...)

Zag wel iets langskomen op de Facebook van jeffrey Verhagen, komt uit de motorgazet.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/...3a26771688705c6214b7


Kans is echter groot dat jij het niet kan lezen op jou leeftijd


klopt! Was een stukje dat ik van de pagina van Harrie vd Kruijs had. Oorspronkelijk is dit een stukje dat 2 of 3 weken terug in Motorgazet stond.
Connect Roké Racing team | LCR/Yamaha | Dutch and Belgian Champion 2013 & 2014 | www.connectrokeracingteam.nl
     Reageer met citaat 
Trax schreef 09-10-14 om 09:12:05
Eigenlijk is het in meerdere opzichten een schokkend stukje tekst.

1: Om te beginnen is het hele stuk behoorlijk eenzijdig en riekt het naar een grote poging om het eigen straatje van de schrijvers schoon te vegen. Iedereen heeft het verkeerd gedaan behalve zij zelf. De rijders klagen, de portefeuillehouder is een boeman en de bestuursvoorzitter wil niet luisteren.
En in aanvulling daarop: laten deze mannen hun eigen teksten niet redigeren door iemand die wel kan schrijven? Wat een tenenkrommend slecht geschreven stuk.

2: Er blijkt wel uit dat men in basis bereidt was om de races in Hengelo en Oss te slachtofferen voor een samenwerking met de BMB. Ik snap dat stratencircuits bij veel rijders omstreden zijn maar zeker Hengelo heeft toch wel een "status aparte". Daarnaast is het niet echt fair ten opzichte van de organiserende partijen. Die zullen nu ook wel staan te popelen om met de KNMV verder te gaan, wetende dat ze, als de wind draait, een mes in hun rug krijgen

3: De portefeuillehouder sport heeft kennelijk een compleet andere agenda dan zijn eigen commissie. Ik heb in het verleden wel eens gekscherend geroepen dat de KNMV helemaal niet van motoren houdt maar alleen verzekeringen en rijopleidingen wil verkopen. Dit lijkt, waar het het bestuur betreft, nu toch dichter bij de waarheid te zitten dan dat ik zelf dacht.

Dus het eindresultaat van een jaar "We moeten echt het ONK gaan redden sprak de KNMV" is:
1: Wegrace commissie is weggestuurd
2: BMB is in de gordijnen gejaagd, medewerking ONK 2015 twijfelachtig
3: 2 trouwe organiserende verenigingen weten dat ze in een pennestreek hun race kwijt kunnen zijn
4: Het ONK is dichter bij de dood dan aan het begin van het seizoen
5: Maar Barry Veneman begeleidt het talent goed. De vraag is alleen waarheen....


Ik zie niet in waarom dit een schokkend stukje tekst is, het lijkt mij een duidelijke en realistische weergave van hoe het gegaan is. De conclusies die jij eraan trekt zijn wel conclusies die erg in je eigen straatje vallen: de KNMV is k*t.

EDIT: Niet doen


Jouw mening is dat de KNMV het hele ONK op moet geven en door een andere organisatie moet laten organiseren (Wie? Volgens mij zit de CRT hier iig niet op te wachten...). Overigens kan ik me best vinden in die mening, maar dat doet verder niets af aan de inhoud van dit artikel.

Je doet nu erg verongelijkt over hoe de KNMV met de organisatie van de Nederlandse straten circuits omgaat, maar het is inmiddels wel duidelijk dat halve maatregelen niet voldoen. Je kan niet tegen de Belgen zeggen: wij willen een kampioenschap met jullie organiseren maar wij zeggen hoe het moet. De organisatoren van de straten races in Belgie zullen net zo hard hun best doen als in Nederland. Dus als de KNMV / de rijders aangeven daar niet te willen rijden, dan kan ik best begrijpen dat de Belgen dat ook niet op Nederlandse stratencircuits willen.

Dit bovenstaande staat overigens geheel los van mijn mening dat ik Hengelo een toffee baan vind

Als ik het verhaal lees dan krijg ik toch sterk de indruk dat de wegrace commissie op weg was om drastische maatregelen te nemen om het ONK te redden. Dat op zich vind ik een positief feit. Helaas is de wegrace commissie hierin tegen gewerkt door het KNMV bestuur. Deze wegrace commissie heeft een nieuwe weg ingeslagen door een samenwerking met de Belgen te proberen, iets wat in het verleden al vaker voorgesteld is als oplossing. Dit blijkt helaas praktisch niet uitvoerbaar dus deze optie kunnen we ook wegstrepen.

Wat voor opties blijven er dan open?

« Gewijzigd: 09-10-2014 om 14:20:13 door Jarno »

Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Zijn we het toch grotendeels met elkaar eens...

Ik ga niet ontkennen dat ik niet positief sta ten opzichte van de bobo's uit Arnhem maar ook zonder die kleuring zijn de feiten duidelijk:

Het ONK loopt steeds verder leeg
Voor de zoveelste keer is een wegracecommissie gestruikeld over het bestuur
Alweer worden de harde werkers in het verhaal (de daadwerkelijke organisatoren) te kakken gezet

Het maakt me eerlijk niet zo veel uit wie de racerij in Nederland gaat redden maar van de KNMV gaat het niet komen. De verschuiving naar het CRT is niet mijn keuze of idee maar dat is de beweging die de betere coureurs van Nederland aan het maken zijn. Dan wordt dat automatisch het sterkste kampioenschap en daarmee het NK (CRT noemt het zelfs al zo)

De keuze voor het wel of niet rijden op stratencircuits is aan de coureur zelf (en dus niet aan de bond) Als echter het merendeel er voor kiest hier niet te rijden zal de bond daar wel op moeten reageren. Dit is een gevoelig onderwerp, zeker na Chimay. Er is echter ook een groep rijders die hier minder problemen mee hebben en ziedaar het IRRC is geboren.

Tot slot de stijl van het stuk zelf. Dit is geen "hoor en wederhoor". Dit is de mening van een tweetal leden van de wegracecommissie. En die mannen zijn boos en/of gefrustreerd. Waarschijnlijk terecht.

Maar het blijft één kant van het verhaal. Wellicht is de waarheid volgens de KNMV heel anders of spelen er zaken die wij niet weten. Die kanttekening hoort er volgens mij wel bij.

Tot slot vind ik (en ja, dit is dus een mening) de schrijfstijl om te janken. Betere opbouw en een betere woordkeuze zouden de kracht van het stuk groter maken en professioneler overkomen.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Naar mijn persoonlijke mening wordt het tijd om dit topic af te sluiten.

Alle worden/discussies zijn nu tevergeefs, het is domweg te laat.

Ik ben pro ONK, maar voor het ONK is nu geen enkel draagvlak meer.
Triest maar wellicht beter om het te accepteren.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
is er nog nieuws vanuit assen te melden mbt het ONK 2015?

Pagina's: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Snelle navigatie: