Acceleration 2014 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Acceleration 2014 (69336 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
1 race met 600 en 1000 door elkaar
OW cuprijders met een aantal ONK rijders
totaal 44 rijders.
     Reageer met citaat 
Gé Berkhoff zal voor Kiki Racing uitkomen op de 2015 machine.

Tijdschema: http://goo.gl/CoLKsM

Giacomo
ZAC #905

     Reageer met citaat 
Dat hele Acceleration trekt me niets. Vraag me echt af wie daar nu heen zal gaan?
     Reageer met citaat 
Dat gaan we dus gewoon meemaken, voor ons is het in ieder geval de mogelijkheid om één van de 2015 fietsen nog voor de winter een goede shakedown te geven.

Maandag laten we weten hoe het was.

Je kunt trouwens gratis heen als je de lastminute like and share van Kiki Racing wint. We hebben kaartjes voor de races en de muziek evenementen, dus Giacomo als je niet van racen houd kun je altijd nog naar het foute Bierfest.
     Reageer met citaat 
Giacomo schreef 15-10-14 om 20:28:07
Dat hele Acceleration trekt me niets. Vraag me echt af wie daar nu heen zal gaan?


Ik zou mee doen, maar dat gaat helaas niet door.
Denk dat ik evengoed wel heen ga om te kijken. Daarnaast lijkt het feestje mij ook wel leuk op zaterdag avond (even de winterstop "vieren".

Trekt een evenement zoals de Gamma Racing Day u wel?
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Giacomo
ZAC #905

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 16-10-14 om 08:38:06
Dat gaan we dus gewoon meemaken, voor ons is het in ieder geval de mogelijkheid om één van de 2015 fietsen nog voor de winter een goede shakedown te geven.

Maandag laten we weten hoe het was.

Je kunt trouwens gratis heen als je de lastminute like and share van Kiki Racing wint. We hebben kaartjes voor de races en de muziek evenementen, dus Giacomo als je niet van racen houd kun je altijd nog naar het foute Bierfest.

Nee hoor, ook gratis trekt het me niet
     Reageer met citaat 
Vorig weekend was dit evenement op tv hoorde ik, er zat bijna geen hond op de tribunes.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Zijn ook niet toegestaan, klopt dat weer
     Reageer met citaat 
Lastige omstandigheden in Assen vermoed ik. Kon op de livetiming zien dat er tegen het eind van de training veel weer naar buiten gingen, maar toch niet aan de eerder neergezette tijden kwamen.
De uitslag van de 2e vrije training:

POS / NR / NAME / CLS / BEST / IN / GAP / DIFF / LAST /
1 147 Rob Hartog 600 1 1:44.181 8 1:45.919
2 10 Danny van der Sluis 600 2 1:45.055 9 0.874 0.874 1:46.023
3 58 Cliff Kloots 600 3 1:45.366 6 1.185 0.311 9:31.033
4 9 Bertus Folkertsma 1000 1 1:45.842 10 1.661 0.476 2:00.698
5 5 Jerrey Duits 600 4 1:46.531 9 2.350 0.689 1:47.450
6 4 Frank de Lange 1000 2 1:46.891 7 2.710 0.360 2:19.072
7 54 Bobby Bos 600 5 1:47.824 9 3.643 0.933 1:48.747
8 74 Jaimie van Sikkelerus 600 6 1:47.848 9 3.667 0.024 1:48.323
9 121 Joey Louwes 600 7 1:48.164 10 3.983 0.316 1:52.646
10 7 Rob Juwett 1000 3 1:48.268 8 4.087 0.104 4:57.189
11 112 Remco Hernamdt 1000 4 1:48.285 9 4.104 0.017 1:49.814
12 48 Jolanda van Westrenen 600 8 1:49.951 4 5.770 1.666 2:15.099
13 199 Sjak van Dijk 1000 5 1:50.633 9 6.452 0.682 2:04.934
14 47 Bryan Eusman 600 9 1:50.794 11 6.613 0.161 1:50.794
15 83 Johan Christis 600 10 1:50.840 8 6.659 0.046 2:41.845
16 95 Jorn Hamberg 600 11 1:50.889 4 6.708 0.049 1:52.071
17 57 Marc Eusman 1000 6 1:51.058 11 6.877 0.169 1:51.058
18 20 Eduard Troost 600 12 1:51.114 14 6.933 0.056 1:51.474
19 45 Sybren Wind 600 13 1:51.477 9 7.296 0.363 2:21.255
20 98 Nick Vlaar 600 14 1:51.550 10 7.369 0.073 2:01.204
21 41 Pieter Hakvoort 1000 7 1:51.978 7 7.797 0.428 5:53.773
22 59 Alex Verbeek 600 15 1:53.114 11 8.933 1.136 1:53.114
23 911 Rolf Dijkstra 600 16 1:54.407 9 10.226 1.293 2:21.963
24 31 Arjan Koops 1000 8 1:55.052 2 10.871 0.645 1:58.142
25 24 Samuel van Rijswoud 600 17 1:55.135 2 10.954 0.083 4:45.406
26 27 Pieter Rozema 1000 9 1:55.141 5 10.960 0.006 1:55.921
27 17 Henk Speelman 1000 10 1:59.059 3 14.878 3.918 1:59.059
28 85 Ge Berkhoff 600 18 1:59.186 6 15.005 0.127 11:31.037
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
     Reageer met citaat 
Ik had de indruk dat het wel droog was, Erik melde me vlag voor ze de baan op gingen dat het droog was en heb niet doorgekregen dat het is gaan regenen.

Gé heeft slechts 6 rondjes kunnen rijden 3 x 2, probleem met de demping aan de voorkant wat we zelf niet voor elkaar kregen gedurende de sessie. Nu met de veerpoten naar de veringservice en als dat niets wordt uitwisselen met de motor van Erik die in Zwolle staat,

Morgen door naar de kwalificaties
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 17-10-14 om 15:24:00
Ik had de indruk dat het wel droog was, Erik melde me vlag voor ze de baan op gingen dat het droog was en heb niet doorgekregen dat het is gaan regenen.


Gezien de eerder dit jaar gereden tijden denk ik dat de omstandigheden niet ideaal waren.
Morgen kwalificaties, dan zal het duidelijk worden.
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 17-10-14 om 15:24:00
Ik had de indruk dat het wel droog was, Erik melde me vlag voor ze de baan op gingen dat het droog was en heb niet doorgekregen dat het is gaan regenen.

Gé heeft slechts 6 rondjes kunnen rijden 3 x 2, probleem met de demping aan de voorkant wat we zelf niet voor elkaar kregen gedurende de sessie. Nu met de veerpoten naar de veringservice en als dat niets wordt uitwisselen met de motor van Erik die in Zwolle staat,

Morgen door naar de kwalificaties
Hebben jullie het kunnen oplossen?
Ben wel benieuwd.
En waar staan de trainingstijden kan niks vinden.
     Reageer met citaat 
limboracefan schreef 18-10-14 om 17:38:23
(...)
Hebben jullie het kunnen oplossen?
Ben wel benieuwd.
En waar staan de trainingstijden kan niks vinden.


http://www.raceresults.nu/...e/nl-NL/Default.aspx
     Reageer met citaat 


Wij hebben de problemen helaas niet op het circuit kunnen oplossen, dat was het risico wat we liepen op het moment dat we besloten mee te doen. Zonder ook maar een meter gereden te hebben met een compleet andere machine de baan op kan twee kanten op, of het gaat meteen lekker, of je komt er achter dat er nog heel wat werk aan de winkel is.

De vorige eigenaar is vanuit een lichtere klasse overgestapt, eigenlijk op een soortgelijke manier als Erik afgelopen seizoen gedaan heeft. De manier waarop ze aan de slag zijn gegaan met de vering van de machine is onconventioneel te noemen. Waarschijnlijk heeft de rijder zich aangepast aan het gedrag van de machine in plaats van de machine naar de hand van de rijder te zetten. Gé heeft juist het omgekeerde gedaan en had afgelopen seizoen een machine die helemaal naar zijn hand stond. Door de jaren heen telkens een stapje gemaakt tot het helemaal perfect was. Op dat moment kom je op een punt dat de PK's de bottleneck worden en moet je wat anders.

We hebben vrijdag en zaterdag alles geprobeerd wat voor ons mogelijk was op het circuit, met heel veel pijn en moeite wist Gé er in de laatste ronde van de tweede kwalificatie een 1.58,xx uit te persen. Dit moest op haren en snaren. Bij binnenkomst was er best wat teleurstelling, vooral bij Gé. Als je tijdens je laatste wedstrijd van het seizoen een mooi pr neerzet van 1.48 en nu met moeite aan de 1.58 komt, dan is dat niet iets om blij van te worden. We hebben als team alles op een rijtje gezet en besloten om niet te starten in de wedstrijd. Er was een inschrijflimiet van 1.52, hier zaten we 6 seconden vanaf. Natuurlijk willen we graag meters maken, maar niet door de top van de andere rijders in de weg te zitten of voor gevaarlijke situaties te zorgen.

Er waren wel een paar opties, de vering uit de andere machine overzetten, of op de oude machine van Erik te gaan rijden. Beide opties hebben we overwogen, maar we kwamen tot de conclusie dat het voorbijschoot aan de doelstelling voor dit weekend, namelijk de machine van Gé testen en afstellen.

Naast de problemen die we hebben, zijn er ook genoeg positieve dingen. De machine loopt goed, ondanks de veringsproblemen worden er acceptabele topsnelheden gehaald. De Brembo remmen zijn stukken beter dan de standaard Nissins waar we op de andere machines mee hebben gereden. Machine reageert goed op het gas, zitpositie is goed nu nog een goede basis afstelling voor de vering en we zijn op de goede weg.

Als de winter nog een tijdje wegblijft hopen we nog wat te kunnen testen met de vering op een testtrack zodat we van het voorjaar met een mooi pakket van start kunnen gaan in Cartagena.

Voor video verslagen van afgelopen weekend kun je op ons Youtube kanaal kijken in de Acceleration 2014 afspeellijst https://www.youtube.com/...AfcksVJvbuibOFX65ppL

=====
Ook nog even over Acceleration zelf:

Het is een snaar strak georganiseerd evenement waar zeker voor ONK begrippen veel publiek op afkomt. Vandaag zijn we er zelf dan niet, maar vrijdag en zaterdag was er al meer publiek dan normaal op een racedag van een ONK wedstrijd. Het was gezellig druk in het paddock en ook van alles en nog wat te doen. Een beetje Gamma Racing Day in het klein, wat mij betreft echt wel de moeite waard.

Overal in het paddock en in de pitstraat was er geluid geregeld en was er ook tijdens de kwalificaties gisteren live commentaar. Doordat er overal geluid was, waren de rijders ook goed op de hoogte van aanpassingen in het tijdschema.

Wat mij betreft een leuke aanvulling op de reguliere competities, geen idee of het in 2015 een vervolg krijgt, maar van mij mag het.

Voor de liefhebbers, de wedstrijd is zojuist gereden hieronder de uitslag. Rob geeft zichzelf nog een kadootje na vorig weekend onverwacht de ONK titel te hebben veroverd wint hij ook Acceleration 2014.

Giacomo
ZAC #905

     Reageer met citaat 
De vering moet wel verbijsterend slecht zijn als je 10 seconden van je pr afblijft zeg. Wat is er zo onconventioneel aan dan?

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: