Strafpunten favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: Strafpunten (36559 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ik vroeg me laatst af of er eigenlijk een overzicht bestaat van alle strafpunten die dit seizoen aan de rijders zijn uitgedeeld; kom ik er per toeval een tegen!

Übersicht: Die Strafpunkte der MotoGP-Fahrer

Na Phillip Island zijn er de nodige strafpunten uitgedeeld voor het wachten op een sleepje. Een hele rits Moto3-rijders heeft daar een punt voor gekregen. Mooi dat ze daar eindelijk eens tegen optreden! Hoewel het in Sepang weer niet best was.
Wat vinden jullie, moet er streng(er) opgetreden worden tegen het wachten op een sleepje en in hoeverre zijn strafpunten daar een geschikt middel voor? En wat vinden we van het strafpuntensysteem in het algemeen?

« Gewijzigd: 28-10-2014 om 17:04:23 door Jarno »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Het wachten op een sleepje' tijdens trainingen is er in 2015 niet meer bij volgens cyclenews.com dat Racedirector Mike Webb citeert bij het nadenken over een aanpassing in het reglement.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Grand Prix / Moto3 / Silly Season 2015 »

De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Lijkt mij goed om er wat aan te doen, soms is het gevaarlijk, en in elk geval is het niet om aan te zien. Zelfs in Sepang (waar het redelijk veilig gebeurde) is het slecht voor degenen die wel in een snelle zitten als er 20-30 man cruisen op het rechte stuk.

Het strafpuntsysteem lijkt mij daarvoor een hele goede strafmaat. Dus aanpassen die reglementen zodat dit volgend jaar beter aangepakt kan worden.

Nadeel van de strafpunten is dat het altijd lastig is het systeem eerlijk toe te passen. Fans van Marquez vonden waarschijnlijk een straf voor Miller de afgelopen race op zijn plaats, fans van Miller natuurlijk niet. De vraag is hoe objectief de wedstrjjdleiding is/ blijft.

Maar dat is met elke straf het geval.

Passend leesvoer: http://www.racesport.nl/...D/36806/Default.aspx

Over Miller en strafpunten gesproken, voor dat irritante en onsportieve gezwaai en gezeur tijdens trainingen had hij van mij allang strafpunten mogen krijgen.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Maar trekken de rijders zich wel wat aan van die strafpunten? Zolang je er geen vijf hebt is er niets aan de hand. Ze worden sinds dit jaar wel meegenomen naar het volgend jaar maar dan nog. Het doet ze vrij weinig. Kun je dan niet beter met tijdstraffen of gridstraffen gaan werken?
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 28-10-14 om 17:31:52
Maar trekken de rijders zich wel wat aan van die strafpunten? Zolang je er geen vijf hebt is er niets aan de hand. Ze worden sinds dit jaar wel meegenomen naar het volgend jaar maar dan nog. Het doet ze vrij weinig. Kun je dan niet beter met tijdstraffen of gridstraffen gaan werken?


Volgens mij beginnen de gevolgen bij 4 punten, maar het principe blijft hetzelfde.

Er nog steeds tijdstraffen en gridstraffen, maar juist voor kleinere vergrijpen, waar deze straffen niet proportioneel zijn of lijken kan dit systeem meerwaarde bieden.

Zaken waar ze nu voor zijn uitgedeeld (geen rekening houden met elkaar tijdens de training, vechten langs de baan, onbesuisd rijgedrag) liggen vaak tussen een foute inschatting, een opwelling en een bewuste actie. Krijg je daarvoor een (of meerdere) strafpunten dan is dat een waarschuwing voor je gedrag. Herhaal je dit vaker, dan kost je dit je startplek of wordt je zelfs geschorst voor een race (10 punten).

Dat coureurs (nog) geen consequenties merken van het systeem betekent dat het werkt, of dat er te veel punten nodig zijn voor een straf. Het systeem is nu 3, 7 en 10 punten, dat zou wat mij betreft ook naar 2, 3 en 5 kunnen.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
Ik schrok al, ik dacht; Jarno gaat strafpunten uitdelen aan forumgebruikers die zich niet gedragen
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 28-10-14 om 16:53:21
Het wachten op een sleepje' tijdens trainingen is er in 2015 niet meer bij volgens cyclenews.com dat Racedirector Mike Webb citeert bij het nadenken over een aanpassing in het reglement.


Geen Iwema meer dus
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 29-10-14 om 15:08:20
(...)
Geen Iwema meer dus

Haha.. volgens mij doet Jasper dat nu niet meer..
Dit zou bv ook gelden voor Hector Barbera in de MotoGP, die had daar ook een handje van..
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Race Director Mike Webb gaat voorafgaand aan de GP van Valencia de rijders nog eens toespreken over het wachten op een sleepje. Heeft naast strafpunten ook andere straffen paraat zoals gridstraffen. Rijders die bij herhaling in de fout gaan kunnen extra strafpunten krijgen.

Riders’ briefing in Valencia to address Qualifying tactics
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 29-10-14 om 15:08:20
(...)

Geen Iwema meer dus

Jij zegt het voor de grap, maar in Valencia vandaag waren er strafpunten wegens wachten op een sleepje voor McPhee, Azmi, Rodrigo en.... Iwema.
     Reageer met citaat 
Meen je dat nu? Iwema met meer dan 5 jaar ervaring in deze klasse die wacht op een sleepje?
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Fenati kreeg trouwens 3 strafpunten voor zijn acties tegen Ajo in de warm-up van de Argentijnse GP. Met al een eerder strafpunt kwam hij nu op 4, blijkbaar was de straf dus starten vanaf de achterste startplaats op de grid!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Er is weer een en ander te doen over hoe de rijders te straffen nadat in Catalunya maar liefst dertig (!) rijders langzaam op de baan reden wachtend op een sleepje.
Omdat het er zo veel waren zijn er nu geen strafpunten uitgedeeld maar in Assen volgt er een meeting tussen de racedirectie en teams + rijders over hoe hier mee om te gaan. Laten we wel wezen, dit is toch ook belachelijk:



Foto via: https://www.facebook.com/...fbid=978037052209195

Traffic becomes critical concern in Moto3
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Het vele wachten op een sleepje is nog steeds een probleem in Moto3 en de FIM heeft nu de sancties daarop flink verhoogd.

Zo worden de sectortijden nog scherper in de gaten gehouden en is expres naast de baan gaan rijden niet meer toegestaan. De straf is nu standaard 12 plaatsen naar achteren en 1 strafpunt. Doe je het twee keer in een weekend dan moet je achteraan starten en krijg je 2 strafpunten. En zo loopt het verder op. Hier alle details:

http://www.motogp.com/...les-penalties/212687


Ik ben benieuwd of het gaat helpen. Het is in ieder geval hard nodig, want op deze manier gaat het kwalificeren echt helemaal nergens over.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Het strafpuntensysteem is alweer afgeschaft. Blijkbaar had het niet het gewenste effect?

Strafpuntensysteem MotoGP komt per direct te vervallen

Decisions of the Grand Prix Commission in Qatar

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: