OW Cup 2015 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Topic: OW Cup 2015 (83439 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Kom op mensen, geen ruzie maken. Houd de discussie inhoudelijk.

Als ik het goed begrijp zegt Wim dat door een nieuwe afspraak tussen de Europese bonden het mogelijk is dat de KNMV de OW Cupraces in Duitsland kan dwarsbomen. Mijn vraag is of we ergens iets kunnen lezen over deze regeling en vraag twee is natuurlijk of ze dit ook daadwerkelijk gaan doen??
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 03-03-15 om 10:18:49
Kom op mensen, geen ruzie maken. Houd de discussie inhoudelijk.

Als ik het goed begrijp zegt Wim dat door een nieuwe afspraak tussen de Europese bonden het mogelijk is dat de KNMV de OW Cupraces in Duitsland kan dwarsbomen. Mijn vraag is of we ergens iets kunnen lezen over deze regeling en vraag twee is natuurlijk of ze dit ook daadwerkelijk gaan doen??


Inderdaad, als je met dit soort beweringen komt is bronmelding wel wenselijk.

Zoals in het DSBK topic al gemeld is inmiddels bevestigd dat Nelson Rolfes OW cup gaat rijden en dat het world endurance plan met Allard Kerkhoven niet doorgaat.

Geloof ik niet nieuws waar alle OW cuppers blij mee zijn gezien de breedte sporter/ top sporter discussie onder het racesport bericht...
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Rolfes op een snelle BMW in de OW-cup.


Ben bang dat ze hem alleen bij de start en bij het podium weer zien.......

http://www.racesport.nl/...D/37397/Default.aspx

benieuwd of men na een paar races nog blij is met deze snelle mannen in de cup.

breedtesport is dan snel weg en wordt dan de topsport van nederland.
Of zet het CRT hier ook op in om straks het beste kampioenschap van Nederland te hebben ?
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 04-03-15 om 08:55:15
Rolfes op een snelle BMW in de OW-cup.


Ben bang dat ze hem alleen bij de start en bij het podium weer zien.......

http://www.racesport.nl/...D/37397/Default.aspx

benieuwd of men na een paar races nog blij is met deze snelle mannen in de cup.

breedtesport is dan snel weg en wordt dan de topsport van nederland.
Of zet het CRT hier ook op in om straks het beste kampioenschap van Nederland te hebben ?


ik vermoed dat Hennie Lentink daar heel capabel voor is.

denk dat dit nu echte de downfall voor het ONK is.

Het zou mij niet verbazen als de knmv met hangende pootjes richting Lentink gaat in de loop van dit jaar of ze alsnog niet samen iets kunnen gaan doen.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 04-03-15 om 08:55:15
Rolfes op een snelle BMW in de OW-cup.


Ben bang dat ze hem alleen bij de start en bij het podium weer zien.......

http://www.racesport.nl/...D/37397/Default.aspx

benieuwd of men na een paar races nog blij is met deze snelle mannen in de cup.

breedtesport is dan snel weg en wordt dan de topsport van nederland.
Of zet het CRT hier ook op in om straks het beste kampioenschap van Nederland te hebben ?


En hoe lang vinden die "snelle" mannen dit leuk!
Door een roze bril, zie je het niet objectief!
     Reageer met citaat 
Laverda1971 schreef 04-03-15 om 09:15:54
(...)


En hoe lang vinden die "snelle" mannen dit leuk!


Sommige kennende vinden die het heel leuk. Kunnen ze aan de (onwetende) buitenwereld laten zien hoe goed ze wel niet zijn en hoeveel bekers ze wel gewonnen hebben
     Reageer met citaat 
siegerrr schreef 04-03-15 om 10:02:18
(...)


Sommige kennende vinden die het heel leuk. Kunnen ze aan de (onwetende) buitenwereld laten zien hoe goed ze wel niet zijn en hoeveel bekers ze wel gewonnen hebben


Door een roze bril, zie je het niet objectief!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 04-03-15 om 09:08:46
(...)


ik vermoed dat Hennie Lentink daar heel capabel voor is.

denk dat dit nu echte de downfall voor het ONK is.

Het zou mij niet verbazen als de knmv met hangende pootjes richting Lentink gaat in de loop van dit jaar of ze alsnog niet samen iets kunnen gaan doen.


Lentink is er zeker capabel voor.
Maar de KNMV heeft vorig seizoen al contact gezocht met Henny en daar is verder niks uitgekomen.
Ik denk dat ze wel heel erg hun best moeten doen wil Lentink weer een samenwerking aan gaan.
     Reageer met citaat 
Laverda1971 schreef 04-03-15 om 09:15:54
(...)
En hoe lang vinden die "snelle" mannen dit leuk!


Voor de snelle mannen is het niet zo'n probleem, de top van de OW supercup doet niet of nauwelijks onder voor het ONK.

Lastiger wordt het voor de middenklasse en het achterveld van het ONK, deze rijden geen Supercup waardige rondetijden en zullen in de Pro Cup moeten starten.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 04-03-15 om 19:21:50
(...)


Voor de snelle mannen is het niet zo'n probleem, de top van de OW supercup doet niet of nauwelijks onder voor het ONK.

Lastiger wordt het voor de middenklasse en het achterveld van het ONK, deze rijden geen Supercup waardige rondetijden en zullen in de Pro Cup moeten starten.


De subtop bedoel je zeker ... Mannen als Vos , Walraven, Bos en Kerkhoven (top in 2014 ) zijn of waren denk
Ik toch wel
Een maatje te groot .
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 04-03-15 om 19:21:50
(...)


Voor de snelle mannen is het niet zo'n probleem, de top van de OW supercup doet niet of nauwelijks onder voor het ONK.

Lastiger wordt het voor de middenklasse en het achterveld van het ONK, deze rijden geen Supercup waardige rondetijden en zullen in de Pro Cup moeten starten.


In de supercup 1000 was vorig seizoen de snelste rondetijd in de race 1.41. Top ONK rijden allen onder de 1.40. Verschil is dus wel redelijk te noemen met de top van de Cup. Een gat van bijna 2 seconden per ronde is deze klasse toch veel.
     Reageer met citaat 
siegerrr schreef 04-03-15 om 21:31:13
(...)


In de supercup 1000 was vorig seizoen de snelste rondetijd in de race 1.41. Top ONK rijden allen onder de 1.40. Verschil is dus wel redelijk te noemen met de top van de Cup. Een gat van bijna 2 seconden per ronde is deze klasse toch veel.


Top ONK was afgelopen jaar: Arie Vos, Nigel Walraven en Kervin Bos. Deze reden structureel onder de 1:40 en zullen komend jaar geen OWcup rijden.

Subtop: oa Allard Kerkhoven, Nelson Rolfes, Koen Zeelen en Peter Schalken.

In 2013 reden Koen Zeelen en Alex Ott de laatste OW cup race mee. Ze reden toen voorin maar ze reden niet weg. Het niveau in de Supercup 1000 is in 2014 enorm vooruit gegaan. Ik verwacht zeker dat Nelson Rolfes races zal gaan winnen en wellicht zelfs met voorsprong, maar ik denk dat je de overige mannen zeker niet mag onderschatten. Waar in het verleden in de Supercup veelal met wat ouder materiaal gereden werd zijn er meerdere jongens die komend jaar gaan starten met de nieuwste Kawa's, Yamaha R1, BMW's. En dat Suzuki nog aardig mee kan blazen heeft Nigel Walraven in de ONK wel laten zien en ik denk dat Erwin Druijff volgend jaar ook aardig hoge ogen gaat gooien. Ik denk dat het nog wel eens spannend kan gaan worden!
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 04-03-15 om 22:46:30
(...)


Top ONK was afgelopen jaar: Arie Vos, Nigel Walraven en Kervin Bos. Deze reden structureel onder de 1:40 en zullen komend jaar geen OWcup rijden.

Subtop: oa Allard Kerkhoven, Nelson Rolfes, Koen Zeelen en Peter Schalken.

In 2013 reden Koen Zeelen en Alex Ott de laatste OW cup race mee. Ze reden toen voorin maar ze reden niet weg. Het niveau in de Supercup 1000 is in 2014 enorm vooruit gegaan. Ik verwacht zeker dat Nelson Rolfes races zal gaan winnen en wellicht zelfs met voorsprong, maar ik denk dat je de overige mannen zeker niet mag onderschatten. Waar in het verleden in de Supercup veelal met wat ouder materiaal gereden werd zijn er meerdere jongens die komend jaar gaan starten met de nieuwste Kawa's, Yamaha R1, BMW's. En dat Suzuki nog aardig mee kan blazen heeft Nigel Walraven in de ONK wel laten zien en ik denk dat Erwin Druijff volgend jaar ook aardig hoge ogen gaat gooien. Ik denk dat het nog wel eens spannend kan gaan worden!


Ik heb voordat ik mijn reactie plaatste natuurlijk even gekeken naar de tijden van Nelson. Van de drie races waar ik de tijden van heb opgezocht reed hij iedere keer in de 1.39. Lijkt mij dus ook aardig structureel. Maar ik laat me heel graag positief verassen door de vaste cuppers. Die gun ik het toch veel meer dan enkele overgestapte ONK'ers.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
siegerrr schreef 04-03-15 om 23:05:35
(...)
Maar ik laat me heel graag positief verassen door de vaste cuppers. Die gun ik het toch veel meer dan enkele overgestapte ONK'ers.


De Ex onk coureurs zullen vaste cuppers worden. Dat kun je op 2 manieren invullen. De cup gaat er kwalitatief op vooruit met snellen mannen

Of de cup word "vervuild" met ex onk coureurs.

Zoals ik er nu tegenaan kijk is de OW cup nu bezig het huidige ONK te vervangen danwel voorbij te streven. Dus ik ben aanhanger van uitspraak 1.

Dat de OW cup nu de snelste raceklasse van het land krijgt is inherent aan de avonturen van de KNMV.

Als Hennie zowel de snelste klasse kan dragen en daarnaast een platform heeft voor de echte breedte sporters dan is dat de ideale oplossing.

Dan is dat de wegracesport zoals we die al lang wensen. En topsport en breedtesport onder 1 vlag.

Het enige "nadeel" is dat het nu geen officieel Nederlands kampioenschap meer mag heten omdat die naam bij de KNMV hangt.

Allicht dat dat ooit nog eens kan veranderen.

De situatie die er nu ligt is mede debet aan hoe de KNMV met de situatie is omgesprongen lijkt het.

maar goed dat zijn mijn gedachtes als buitenstaander.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Ik ben van mening dat de cup vervuild wordt met ex-ONK'ers. ONK moet de top zijn, de huidige situatie verstoord de lijn naar boven en zorgt ervoor dat de breedte sport in het gedrang komt.

Ik begrijp de ONK'ers, maar ben niet blij met deze ontwikkeling, het is zeker geen vooruitgang. Een oplossing zou kunnen zijn de Supercup af te splitsen van de Pro en Sport om zodoende bij CRT zowel top als breedte sport te bedienen.

Het is de vraag of CRT dat kan en wil.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7


Snelle navigatie: