Zijspannen ONK favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Topic: Zijspannen ONK (216548 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Sidecarshop Racing presenteert team en plannen 2015.


Zaterdag 28 februari presenteerde Sidecarshop Racing het nieuwe zijspan bij de teampresentatie in Grolloo. In aanwezigheid van sponsoren en genodigden werd het nieuwe RSR span met een Yamaha R1 "Big Bang" krachtbron gepresenteerd.

Het team bestaande uit Kees Endeveld (rijder) en Jeroen Remmé (bakkenist) zal deelnemen aan het Open Nederlands Kampioenschap en aan het internationale Sidecar Trophy Kampioenschap. Het doel dit jaar is zo veel mogelijk kilometers op het circuit te maken en daar bij de nodige progressie te boeken.

2014 was een succesvol debuut voor het jonge team. Een 10e plaats in het Open Nederlands Kampioenschap werd behaald op het Sidecar Experience zijspan van de DSRA. Dit zijspan is weer netjes ingeleverd en een nieuw team zal dit jaar proberen de prestaties van Kees en Jeroen te verbeteren.

Voor 2015 is er een Duitse sponsor gevonden die een RSR chassis met een Yamaha krachtbron ter beschikking stelt. Deze sponsor zal Sidecarshop Racing dit jaar begeleiden, vergezeld met een vaste monteur die het technische gedeelte voor zijn rekening neemt.

Kees en Jeroen zien het aankomende seizoen zeer positief en vol spanning tegemoet. Aan de voorbereidingen kan het zeker niet liggen. Toch blijft het spannend met een compleet ander chassis en krachtbron.

Kees Endeveld:
We staan aan het begin van een groot avontuur. Een nieuw chassis wat nog in zijn kinderschoenen staat. Met ondersteuning van de fabriek gaan we er het beste uit halen. We hebben een aantal nieuwe sponsoren aan boord. Ik ben super trots dat we er zo goed voor staan in slechts ons 2e seizoen. Mijn doel is om eerst op het niveau terug te komen waar we vorig jaar geëindigd zijn. We reden toen op een Windle chassis wat zich in het verleden al bewezen heeft.

Jeroen Remmé:
Dit wordt een spannen jaar voor ons. Ik hoop dat we de progressie van vorig jaar voort kunnen zetten. Mijn gedeelte van het zijspan is ook compleet anders. Volgende week maken we onze eerste meters. Fingers crossed.
a good day at work aint as good as a bad day racing
     Reageer met citaat 
Kees en Jeroen,
ik wens jullie het aller beste. Jullie werken er hard voor en staan er super voor in het 2e seizoen. Het materiaal ziet er super uit.
Tot gauw, op of naast de baan!
Connect Roké Racing team | LCR/Yamaha | Dutch and Belgian Champion 2013 & 2014 | www.connectrokeracingteam.nl
     Reageer met citaat 
Geslaagde Shakedown voor Sidecarshop Racing

Zondag 8 maart mocht Sidecarshop Racing hun eerste meters maken op het Juniortrack in Assen. Tijdens de DSRA cursus dag was het team bestaande uit Kees Endeveld en Jeroen Remmé uitgenodigd om de nieuwe cursisten te begeleiden. Een mooie bijkomstigheid was dat het nieuwe chassis getest kon worden. Op een zonovergoten voorjaarsdag kwamen we er al gauw achter dat alles prima liep. De remmen werkten goed(niet onbelangrijk), bij het aan remmen voor de verschillende bochten blijft de motor stabiel en er kon al harder geremd worden dan met het chassis van vorig jaar. De positie van het schakelpedaal leverde in eerste instantie nog wat problemen op. Maar dat hadden we na een aantal aanpassingen ook verholpen. Daarnaast was het belangrijk om de zitpositie van Kees goed te krijgen. Omdat het zo goed ging en het zijspan behoorlijk door de bocht wou was er ook even tijd voor wat "spielerei" wat een magisch gebrul van de Yamaha (big bang) R1 opleverde. Al met al een zeer geslaagde eerste ‘’test’’ dag, we gaan met een goed gevoel naar het circuit van Val de Vienne in Frankrijk. Daar zullen we een week lang testen op het mooie circuit. Vanuit Frankrijk gaan we door naar Italië. Daar vind onze eerste race plaats van het Sidecar Trophy kampioenschap. We hebben er veel zin in. Kees en Jeroen kunnen niet wachten. Ze willen alleen nog maar ontbijten met stokbrood. En als avond eten is alleen pasta goed genoeg. Acclimatiseren noemen ze dat…….

Au revoir/arrivederci
a good day at work aint as good as a bad day racing
     Reageer met citaat 
keesytapper schreef 10-03-15 om 21:48:21
Geslaagde Shakedown voor Sidecarshop Racing

Zondag 8 maart mocht Sidecarshop Racing hun eerste meters maken op het Juniortrack in Assen. Tijdens de DSRA cursus dag was het team bestaande uit Kees Endeveld en Jeroen Remmé uitgenodigd om de nieuwe cursisten te begeleiden. Een mooie bijkomstigheid was dat het nieuwe chassis getest kon worden. Op een zonovergoten voorjaarsdag kwamen we er al gauw achter dat alles prima liep. De remmen werkten goed(niet onbelangrijk), bij het aan remmen voor de verschillende bochten blijft de motor stabiel en er kon al harder geremd worden dan met het chassis van vorig jaar. De positie van het schakelpedaal leverde in eerste instantie nog wat problemen op. Maar dat hadden we na een aantal aanpassingen ook verholpen. Daarnaast was het belangrijk om de zitpositie van Kees goed te krijgen. Omdat het zo goed ging en het zijspan behoorlijk door de bocht wou was er ook even tijd voor wat "spielerei" wat een magisch gebrul van de Yamaha (big bang) R1 opleverde. Al met al een zeer geslaagde eerste ‘’test’’ dag, we gaan met een goed gevoel naar het circuit van Val de Vienne in Frankrijk. Daar zullen we een week lang testen op het mooie circuit. Vanuit Frankrijk gaan we door naar Italië. Daar vind onze eerste race plaats van het Sidecar Trophy kampioenschap. We hebben er veel zin in. Kees en Jeroen kunnen niet wachten. Ze willen alleen nog maar ontbijten met stokbrood. En als avond eten is alleen pasta goed genoeg. Acclimatiseren noemen ze dat…….

Au revoir/arrivederci


Leuk geschreven Kees!
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
     Reageer met citaat 
Positieve voorjaarstraining voor Connect Roké Racing Team

Op 25, 26 en 27 maart stond op het Franse circuit Val De Vienne de voorjaarstraining gepland.
Zijspanrijder Kees Kentrop en bakkenist Jeffrey Verhagen vertrokken met het team goed voorbereid richting Frankrijk.
In de afgelopen winter is er hard gewerkt om alles weer op tijd in orde te hebben. Het zijspan is volledig nagekeken. Voorzien van nieuwe logo’s en ook de teambus heeft het jaarlijkse onderhoud gehad.


Op het prachtige Val de Vienne wordt elk jaar rond deze tijd een voorjaarstraining gepland die in het teken staat van zijspannen. Menig BeNeCup, Britisch Superbike en WK rijder is hier te vinden. Helaas waren de weersvoorspellingen wat wisselvallig waardoor we per dag deel moesten kijken waar we aan toe waren.

Woensdag stonden de eerste kilometer van dit seizoen op de planningen en de Connect Roké LCR vertrok om 10.30u voor een eerste, droge sessie. Het tempo zat er vrij snel, in wat voor een goed gevoel zorgde bij Kees en Jeffrey. Gedurende de dag ging de temperatuur geleidelijk omhoog waardoor er steeds wat harder gereden kon worden.
De dag werd goed afgesloten door in de laatste sessie een goede tijd neer te zetten, gezien de kou en de oude banden.

De weersvoorspelling gaf aan dat we donderdagmiddag regen zouden krijgen waardoor het team besloot om 9.00u de eerst sessie te rijden. Het was erg koud, maar Kees en Jeffrey lieten zich niet weerhouden om direct een aantal goede ronden te rijden. Na wat controle in de pits werd er meteen nog een aantal ronden achteraan geplakt om zo de nodige kilometers gemaakt te hebben voordat de voorspelde bewolking zich boven het circuit zou samenpakken.
Gedurende de ochtend konden er nog wat sessies verreden worden op een droge baan.
In de middag heeft het een klein beetje geregend waardoor de baan nat was. De baan die door de harde wind ook weer hard droogte was te droog om op regenbanden te rijden toen Kees en Jeffrey dat probeerde. De laatste sessie van die dag, om 16.30u kon dan ook op slicks verreden worden.

Dag 3, vrijdag, was wederom een droge dag waarbij vooraf gepland was wat racesimulaties te rijden. 2 sessies van beide 14 ronden. Dit verliep voor zowel Kees als Jeffrey volledig naar wens. In de laatste sessie is de snelste tijd van woensdag en donderdag verbeterd wat aan geeft dat het ritme er lekker in zit.

Komende week wordt het zijspan wederom volledig nagekeken en klaargemaakt voor de eerste wedstrijd van 2015. Deze BeNeCup wedstrijd staat geplant op 11 & 12 april op het circuit Croix-en-Ternois in Frankrijk.

Gedurende de buitenlandse wedstrijden zullen we jullie op de hoogte houden via onze facebookpagina www.facebook.com/connectrokeracing. Je hebt geen account nodig om dit te kunnen zien dus neem gerust eens een kijkje!

« Gewijzigd: 28-03-2015 om 12:41:52 door Jeffrey »

Connect Roké Racing team | LCR/Yamaha | Dutch and Belgian Champion 2013 & 2014 | www.connectrokeracingteam.nl
     Reageer met citaat 
Teleurstellende maar leerzame test week voor Sidecarshop Racing.

Na zondag aangekomen te zijn op het mooie Franse circuit Val De Vienne, werd maandag
voor het eerst getraind op een 'gewoon' circuit. De eerste meters op de juniortrack in Assen
stemden ons heel positief.
Echter na een paar rondjes in Frankrijk bleek het span met meer snelheid toch anders te
reageren dan verwacht. Het zijspan was onstabiel bij het aan remmen wat tot problemen met de
snelheid en het vertrouwen van het span leidde.
Het team heeft 3 dagen hard gewerkt om het span in het juiste spoor te krijgen. Maar gelukkig kwam er loon na werken. Een probleem met een van de remleidingen was de oorzaak en 2 nieuwe remleidingen waren de oplossing. Op donderdag werden de eerste echte meters gemaakt en werd het vertrouwen in het RSR/Yamaha chassis langzaam opgebouwd.
Vrijdagmorgen is 5voudig wereldkampioen Tim Reeves gevraagd een aantal rondje op onze motor te rijden. Na deze test kwamen we tot de conclusie dat het experimentele chassis zeker niet slecht is en wij op de goede weg zijn. Dit geeft ons een hoop vertrouwen voor dit seizoen. Wel gaf Tim aan dat er met de linker voet geremd moet gaan worden. Op een RSR chassis wordt er met de rechtervoet geremd maar dat moet volgens de wereldkampioen echt anders.
Na deze informatie gingen Kees en Jeroen weer de baan weer op voor de nodige meters maar moesten 3 sessies later opgeven met versnellingsbak problemen.
Er is besloten om de eerste wedstrijd in Italië te laten schieten om bij Roke motors in Mijdrecht het rem en schakel systeem om te laten bouwen. Onze eerste wedstrijd zal dus plaatsvinden in Croix Ternois tijdens het eerste ONK evenement van 2015.

Kees Endeveld: Het was een lastige week. We hebben een hoop tijd verloren met remproblemen. Maar de voorbereiding is een stuk beter dan vorig jaar. Ik heb van alle kanten veel hulp gehad en ben iedereen heel dankbaar. We missen de eerste race in Italië maar soms moet je een stap terug doen om er vervolgens 2 vooruit te zetten.

Jeroen Remmé: Ik had deze week graag wat meer gereden. Echter heb ik wel een aantal rondjes mee mogen rijden met Tim Reeves op ons eigen zijspan. Wat een eer om bij de wereldkampioen in de bak te zitten. Dit pakken ze mij nooit meer af!
a good day at work aint as good as a bad day racing
     Reageer met citaat 
Worden de team berichten van de zijspan coureurs niet op racesport geplaatst?
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 31-03-15 om 21:09:16
Worden de team berichten van de zijspan coureurs niet op racesport geplaatst?


Ze hebben aan je verzoek voldaan zag ik.
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Benecup 1 2015 Croix-en-Ternois

UITSLAG | ZIJSPANNEN | KWALIFICATIE 1 + 2

1. Kentrop – Verhagen | 58.392
2. Van Loo – Charlot (B) | + 0.270
3. Smits – Verbrugghe | + 0.450
4. Nicholson – de Haas | + 1.429
5. Keppel – Dirksen | + 1.541
     Reageer met citaat 
Dubbele winst voor Connect Roke Racing Team


Op 11 en 12 april stonden de eerste twee wedstrijden van de BeNeCup op de kalender. Op het Franse circuit van Croix-en-Ternois. Een korte, ietwat smalle baan waar Kees al heel veel ronden gereden heeft met scooters en solomotoren. Voor Jeffrey was de baan totaal nieuw.
Op vrijdag voor aanvang van het raceweekend was er een circuitdag waarbij ook de zijspannen 6 sessies konden rijden. Voor Kees en Jeffrey ideaal om de baan goed onder knie te krijgen en op deze manier optimaal voorbereid de kwalificaties tegemoet te gaan.


Waar we op vrijdag lekker in onze korte broek liepen was het zaterdag een heel stuk kouder en bewolkt. Aan het begin van de middag was de eerste training. Een uur voor Kees en Jeffrey’s training was de eerste groep zijspannen aan de beurt. Op een droge baan waren sommige team al direct snel. Met een ronde van 58,8 seconden wat het team van John Smits en Gunther Verbrugge op dat moment het snelste. Toen Kees en Jeffrey de baan op mochten voor hun tijdtraining begon het echter een klein beetje te regenen waardoor de baan erg glad was. Dit betekende een tijd van 59,x seconden wat op dat moment goed was voor een 3e plek op de grid.

Later die middag was er de tweede tijdtraining. Deze was ingedeeld met de 15 snelste team uit de eerste trainingen. Kees en Jeffrey wachtte af tot ze vrij baan hadden - wat niet makkelijk is op een korte baan als deze- en zijn er toen goed voor gaan zitten. Dit resulteerde, met nog ruim 7 minuten op de klok, in een ronde van 58,3 seconden.
Vanaf de pits zagen ze de concurrentie wat dichterbij komen maar niemand was sneller. Het Connect Roke Racing Team was bij het vallen van de vlag verzekerd van een start vanaf pole-position.


Om 12.30u stond op zondag de eerste race op het programma. Team van Loo had een bliksemstart en ging als eerste de eerste bocht in. Kees en Jeffrey volgde, op voet gevolgd door John Smits en Gunther Verbrugge. Het was een mooi gevecht aan de kop waarbij sommige combinaties alles moesten geven wat ze op dat moment hadden, dit zorgde voor spectaculaire acties. Na de eerste ronde namen Kees en Jeffrey de kop over, maar een ronde later kwam Smits/Verbrugge voorbij. Kees vond dit geen goed idee en liet dit zien door snel weer terug naar de eerste plek te remmen. Enkele ronde later begonnen er problemen voor Smits/Verbrugge waardoor ze de race vroegtijdig moesten beëindigen. De afstand met het team daarachter werd steeds groter met als hoogtepunt 20 seconden! De race werd gedomineerd en gewonnen door Kees en Jeffrey.

Als laatste race van de dag was het nog een keer de beurt voor de zijspannen A-groep. Het Connect Roke Racing Team had een super start en ging als eerste de eerste bocht in. Gevolgd door Smits/Verbrugge en Keppel/Dirksen. Het was een chaotische eerste bocht met een botsing als gevolg waarbij er wat passagiers uit het zijspan vielen. Er lag veel grind op de baan maar de snelheid bleef even hoog. Na vier ronde lag er van start tot finish een oliespoor waardoor de rijders zelf, nog voor de organisatie dat kon, besloten om te stoppen gezien de gevaarlijke situatie.
Het oliespoor was dusdanig groot dat de rest van de race afgelast werd. Wederom een overwinning voor Kees en Jeffrey aangezien ze vanaf begin tot eind op kop gereden hebben.
Connect Roké Racing team | LCR/Yamaha | Dutch and Belgian Champion 2013 & 2014 | www.connectrokeracingteam.nl
     Reageer met citaat 
Geslaagd 1e raceweekend voor Sidecarshop Racing

Donderdag 9 april vertrok Sidecarshop Racing voor hun eerste ONK/Benecup wedstrijd in
Frankrijk, op het korte maar toch hele leuke circuit Croix en Ternois.
Vrijdag was daar namelijk de mogelijkheid om je in te schrijven voor extra vrije
trainingen, aangezien we na val de Vienne de nodige aanpassingen moesten doen aan het
span was dit zeer welkom.
Alle 6 sessies van 20 min per Keer werd dan ook zonder in de pits te verschijnen volgemaakt. Het span voelde goed aan, en door te rijden kwam het vertrouwen voor een goede klassering
voor de kwalificatie stiekem toch om de hoek kijken.

Zaterdag kwalificatie:
Er werd zaterdagmorgen na een zeer regenachtige nacht/morgen gestart in 2 groepen omdat
het aantal ingeschreven zijspannen (2 te groot was om in 1 keer de baan op te gaan. Kees Endeveld en Jeroen Remmé zaten in de eerste groep en benutte ook deze hele training weer op de baan wat al gauw de tijd ( een 1.01,7 ) van de dag ervoor evenaarde, weliswaar dat de baan een
stuk kouder was en veel minder grip had dan de vrijdag, wisten Kees en Jeroen zich toch op
P9 van de grid te plaatsen in de A groep.
Zaterdagmiddag was er de 2e kwalificatie maar daar werden de tijden niet verbeterd door natte plekken op de baan.

Zondag Race 1
Kees en Jeroen waren er helemaal klaar voor, en gingen vol goede moed vanaf P9 van start. De start was niet zo goed en de combinatie uit Grolloo ging als 12e de eerste bocht in. Echter bij de eerste doorkomst kwamen ze op P7voorbij vlak achter Bertrand/Beauvois.
Na een gevecht van een paar ronden werd P6 ingenomen. Smits/Verbrugge moest helaas opgeven en zo kwamen Kees en Jeroen door op p5. Toen daarna de combinatie van Nicholson/De Haas ook op moest geven met technische problemen kwam er P4 op het pitbord te staan. Er zat nog wel een addertje onder het gras. 2 ronde voor het eind was er de combinatie van Ritzer/Banda die vanuit het achterveld kwamen door problemen voor de start hun voorbij, Kees en Jeroen konden niet aanhaken omdat ze gewoon sneller waren.
Toch gefinisht op de vijfde plaats en dat was gelijk het beste resultaat voor ons in het ONK.

Race 2
Na de start van de 2e race was het in de eerste bocht al raak met uitvallers, team Talens en
Team Ritzer kwamen met elkaar in aanraking waardoor Talens zijn passagier verloor en
Ritzer de pits moest opzoeken want de schade was te groot. Kees en Jeroen konden alles gelukkig ontwijken en konden direct aanhaken bij Colin Nicholson, wat resulteerde in een mooi
gat naar hun achtervolgers. Team Kranenburg moest ook opgeven wat resulteerde in een eerste doorkomst op P6 voor Kees en Jeroen. Echter na 5 ronden Verloor de RCN van Nicholson een hoop olie en moesten hun combinatie aan de kant zetten. Een ronde later werd de race afgevlagd doordat er teveel olie op de baan lag, Het resultaat voor Sidecarshop Racing weer P5!
In de 2e race werden halve punten vergeven omdat de race te kort was om volle punten te
geven. En doordat Kees en Jeroen allebei de races goed gescoord hebben staat Sidecarshop Racing op de 4e plaats in het ONK en Benecup kampioenschap. Dus al met al zeer tevreden!

Kees Endeveld: Het was een geslaagd weekend. P5 in ons beste resultaat ooit en dat besef ik mij maar al te goed. Echter wil ik voor de podium plaatsten gaan. P5 is toch de 4e verliezer. Nu op naar het mooie stratencircuit van Hengelo Gelderland.

Jeroen Remmé: Vrijdag hadden we al in de gaten dat we sterker stonden als in Val de Vienne, nu de afstelling klopte konden we eindelijk een hoog tempo vinden en het niveau zoeken van vorig jaar . Met twee keer een 5e plaats ben ik dan ook zeer tevreden.
a good day at work aint as good as a bad day racing
     Reageer met citaat 
Verslag Connect Roke Racing Team tijdens BSB Brands Hatch Indy

Na de BeNeCup wedstrijd in Croix-en-Ternois moest alles direct klaar gemaakt worden en weer ingepakt voor de wedstrijd op Brands Hatch welke verreden wordt onder de vlag van de British Superbike. In Engeland is het niveau erg hoog. De snelheid ligt hoog, en er wordt om elke centimeter op de baan gestreden. Voor het Connect Roke Racing Team een perfecte manier om te leren van de snelle Britten!

Helaas moesten we het dit weekend doen zonder een van onze hoofdmonteurs Wim. Vanwege een operatie aan Wim’s oog moest hij deze wedstrijden laten schieten. Wij hopen dat Wim weer snel en vooral volledig hersteld.

Het weekend begon op vrijdag aan het einde van de dag met een vrije training. Voor Kees en Jeffrey ideaal om de voor hun nieuwe baan te leren kennen. Brands Hatch bestaat uit twee banen. De GP-track en de Indy-track. Eind vorig jaar hebben de heren de GP-track leren kennen. Deze keer zou er gereden worden op de Indy-track. Een korte baan van zo’n 1900 meter welke in ruim 50 seconde gereden wordt.

Zaterdagochtend was het als eerste de beurt aan de zijspannen voor hun kwalificatie. Uiteraard was iedereen er op gebrand een goede tijd neer te zetten aangezien er dit maal maar één kwalificatie zou zijn. Het tempo zat er direct goed in. Het Connect Roke Racing Team wist de tijd van vrijdag met ruim 2 seconden te verbeteren wat goed was voor een 14e plek op de startgrid tijdens de eerste race later die dag.

De start van race 1 was een goede. Kees en Jeffrey konden direct mee in een snelle groep die vocht om de 10e positie. Omdat er in Engeland om elke centimeter gestreden wordt was het hard werken. Met een aantal brutale inhaalacties lieten Kees en Jeffrey duidelijk zien dat de deelname aan de wedstrijden in Engeland een positieve ontwikkeling met zich mee brengt. Helaas werd de race na 4 ronden beëindigd vanwege een zware crash als gevolg van een losgelopen oliedop van team Bryan/Winn. Vanwege de live uitzending van de British Superbike werd de race niet herstart. Het Connect Roke Racing Team finishte deze wedstrijd op een 11e plek.

De problemen tijdens de race op zaterdag zorgde ervoor dat race 2 op zondag aan het einde van de dag verreden moest worden. Om 18.00u was het de beurt aan de zijspannen voor een race over 12 ronden. Dit keer was de start iets minder maar gelukkig konden de heren in de tweede ronden alsnog de aansluiting vinden met een combinatie voor hun. De groep daarvoor was nog in zicht maar Kees zag deze al gauw wegrijden. Omdat Kees en Jeffrey min of meer opgehouden werden door de combinatie voor hun besloot Kees er op ‘z’n Engels’ voorbij te gaan. Helaas was vanwege de korte duur van de race het niet meer mogelijk de aansluiting te vinden met het groepje daarvoor. De race werd afgesloten op een 14e plaats.

« Gewijzigd: 21-04-2015 om 21:04:37 door Jeffrey »

Connect Roké Racing team | LCR/Yamaha | Dutch and Belgian Champion 2013 & 2014 | www.connectrokeracingteam.nl
     Reageer met citaat 
2 maal podium voor Kees Kentrop en Jeffrey Verhagen


Na een succesvolle openingsrace op het Franse Circuit Croix-en-Ternois stond op 2 en 3 mei de tweede wedstrijd van de Benecup op de kalender. Ditmaal op het mooie stratencircuit van Hengelo (GLD).
Voor Kees is dit bekend terrein na al enkele malen hier op het erepodium gestaan te hebben. Jeffrey heeft echter wat minder rondes in Hengelo op zijn naam, hij was hier slecht één maal eerder, in 2012.

Op zaterdag werden de tijdtrainingen verreden. 2 sessies van beide 30 minuten waarin een snelle tijd gezet moest worden voor een goede positie op de startgrid. Gezien de smalle baan in Hengelo is een goede startplek van essentieel belang.
Tijdens de eerste tijdtraining was het voor Jeffrey hard werken. Het bakje van het zijspan was erg glad, waardoor hij enkele keren met beide benen buiten het bakje hing. Kees voelde dit en hield in de snelle rechts-links-combinatie achter op het circuit wat rekening met deze situatie. Hierdoor kon niet het maximale gegeven worden maar al met al stond het Connect Roke Racing team na de eerste tijdtraining op een 2e positie.

Later die dag was het opnieuw de beurt aan de zijspannen. De temperatuur was wat hoger en de eerste meters waren al gemaakt. Al direct reden Kees en Jeffrey dezelfde tijden als tijdens de eerste tijdtraining. Vanwege deze omstandigheden was iedereen sneller dan de ochtendsessie dus er moest nog even serieus gas gegeven worden! Kees en Jeffrey konden hun tijd met ruim een seconde verbeteren wat wederom goed was voor een 2e plek.

Zondag 3 mei, de weersvoorspellingen waren erg uiteenlopend, maar gelukkig was het droog en zelfs zonnig bij aanvang van de eerste race. Zowel Kees als Jeffrey waren fit en hadden er zin in. Direct bij de start was duidelijk dat de Suzuki van team Streuer/Koerts net een beetje te snel was. De lange rechte stukken op het circuit van Hengelo maakte het niet makkelijk deze snelle Drenten te volgen. Op veilige afstand volgde Colin Nicholson en Ilse de Haas op een derde positie. Voor in het veld reden alle teams hun eigen wedstrijd. Na het vallen van de zwart/wit geblokte vlag mocht het Connect Roke Racing team de tweede positie op het erepodium in beslag nemen.

Vlak voor de tweede race begon het stevig te regenen wat er voor zorgde dat op het laatste moment de regenbanden gemonteerd moesten worden. De start was erg goed, maar de deur werd direct dicht gegooid door team Streuer/Koerts. Door de spray die van de dikke zijspanbanden kwam was het moeilijk op korte afstand te volgen. Kees en Jeffrey besloten op een veilige tweede plek te blijven rijden en zo wederom 20 punten voor het kampioenschap mee naar huis te nemen. De derde plaats werd in beslag genomen door John Smits en Gunther Verbrugge.

‘We zijn erg tevreden met de gereden wedstrijden en hebben goede zaken gedaan voor het kampioenschap. De Suzuki van Bennie en Geert gaat erg hard en voor ons was dit het maximaal haalbare dit weekend. We gaan komende dagen alles weer in orde maken en ons concentreren op de volgende wedstrijd welke op 24 en 25 mei verreden wordt op het stratencircuit in Oss.’’ aldus een tevreden Kees Kentrop en Jeffrey Verhagen.
Connect Roké Racing team | LCR/Yamaha | Dutch and Belgian Champion 2013 & 2014 | www.connectrokeracingteam.nl
     Reageer met citaat 


“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
In zwart-wit in de regen ook zeker leuk!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Snelle navigatie: