EK superstock 2015 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Topic: EK superstock 2015 (114885 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
lm6t schreef 04-10-15 om 15:57:16
(...)
Deze klasse mag van mij zo de moto3 klasse vervangen..
Maar ja.. er wordt anders over gedacht


Hier ben ik het ook helemaal mee eens.

Waarom moet er een Supersport 300 klasse komen?

Nu heb je de European Junior Cup als opstapklasse, dan de Superstock 600 en daarna de Superstock 1000 of het WK Supersport. Dat is toch prima.
     Reageer met citaat 
De Moto 3 vervangen? Dat is de mooiste en spannendste klasse. Een gaatje in je hoofd?
Superbike series heel mooi. Maar buiten de andere kleur nr. borden merk ik weinig verschil tussen de Supersport en Superstock. Maak gewoon één regelement (ook wereldwijd, makkelijker en goedkoper voor WC-deelnemers)en één klasse voor deze beide series. Dan wordt het nog spannender.
     Reageer met citaat 
250cc schreef 05-10-15 om 09:49:52
De Moto 3 vervangen? Dat is de mooiste en spannendste klasse. Een gaatje in je hoofd?
Superbike series heel mooi. Maar buiten de andere kleur nr. borden merk ik weinig verschil tussen de Supersport en Superstock. Maak gewoon één regelement (ook wereldwijd, makkelijker en goedkoper voor WC-deelnemers)en één klasse voor deze beide series. Dan wordt het nog spannender.


Gaatje in je hoofd?
Moto3 zijn eenheidsworsten geworden, motorfietsen waar kinderen op rijden, slechts 2 fabrikanten verzegelde blokken en je moet € 300.000 -€ 400.000 meenemen.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Vandaag kwam dan de bevestiging dat het EK Superstock 600 volgend jaar komt te vervallen, en deels wordt samengevoegd met het WK Supersport:

http://www.racesport.nl/...D/39311/Default.aspx
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 04-11-15 om 16:37:31
Vandaag kwam dan de bevestiging dat het EK Superstock 600 volgend jaar komt te vervallen, en deels wordt samengevoegd met het WK Supersport:

http://www.racesport.nl/...D/39311/Default.aspx


eeuwig zonde
De spannendste raceklasse, de makkelijkste opstap naar de top. Klasse waar de ware coureurs komen bovendrijven, wordt om zeep geholpen.
Slecht voor de motorsport.
     Reageer met citaat 
En wéér heeft Dorna een mooie klasse om zeep geholpen.

Laat ze alsjeblieft van het IDM en de BSB af blijven, of er schiet nauwelijks meer internationale mooie wegrace over. Het WSBK en WSS is ook veel minder geworden sinds het door Dorna gerund wordt.
     Reageer met citaat 
Zal best een mooie klasse geweest zijn, maar ik heb er nooit wat van gezien. Nooit op TV.

Een bij-klasse van een bij-klasse.

Het lijkt mij nu juist dat Dorna de opstap naar de SS600, een klasse die wel eens op de TV, komt makkelijker gaat maken. Door met de regelementen van de SS600 meer richting Stock 600 te gaan. De stock 600 wordt dan logischerwijs overbodig.

De bedoeling is verder dat nationale 600 rijders makkelijker een paar wedstrijden SS600 op WK niveau kunnen gaan rijden. Niets mis mee lijkt me.

Da's net als vroeger (en toen was alles beter, toch?): Nationale rijders die een paar Europese GP's konden rijden.

En de SBK en de SS600 waren al totaal naar de klote voordat Dorna er zich mee ging bemoeien.

Maar in de ogen van sommige mensen is het werkelijk nooit goed.

Moto3 maar 2 merken? Zijn er 3 trouwens.

Net even in een lijst van de geweldige klasse van de stock 600 gekeken: 3 merken. En de helft van de rijders komt uit Italie.

Goed dat Dorna ingrijpt. Is de redding van de SS600.
     Reageer met citaat 
Kees schreef 04-11-15 om 22:33:05
Zal best een mooie klasse geweest zijn, maar ik heb er nooit wat van gezien. Nooit op TV.

Een bij-klasse van een bij-klasse.

Het lijkt mij nu juist dat Dorna de opstap naar de SS600, een klasse die wel eens op de TV, komt makkelijker gaat maken. Door met de regelementen van de SS600 meer richting Stock 600 te gaan. De stock 600 wordt dan logischerwijs overbodig.

De bedoeling is verder dat nationale 600 rijders makkelijker een paar wedstrijden SS600 op WK niveau kunnen gaan rijden. Niets mis mee lijkt me.

Da's net als vroeger (en toen was alles beter, toch?): Nationale rijders die een paar Europese GP's konden rijden.

En de SBK en de SS600 waren al totaal naar de klote voordat Dorna er zich mee ging bemoeien.

Maar in de ogen van sommige mensen is het werkelijk nooit goed.

Moto3 maar 2 merken? Zijn er 3 trouwens.

Net even in een lijst van de geweldige klasse van de stock 600 gekeken: 3 merken. En de helft van de rijders komt uit Italie.

Goed dat Dorna ingrijpt. Is de redding van de SS600.


Kan een heel verhaal typen maar elk woord hiervan sta ik achter.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Same here. Ik denk dat het wel een goede zet is. Wel vraag ik me af of de verschillen op de baan niet te groot worden, maar dat moeten we maar even afwachten.

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: