BeNeCup/ONK 2016 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: BeNeCup/ONK 2016 (61437 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Als motorsport liefhebber vind iedereen het uiteraard erg jammer hoe de huidige situatie is. Maar om nou zo af te doen op het ONK is niet nodig lijkt me. De KNMV heeft dit jaar besloten geen stratencircuits te gaan rijden en zich te gaan richten op grote internationale circuits tijdens mooie evenementen.

Zoals afgelopen weekend het IDM op Nürnbergring. Dat de rijders het dan laten afweten om te komen, ondanks dat er genoeg wordt gezegd dat er meer circuits moeten komen op een hoger niveau. Heeft mogelijk eerder met andere zaken te maken.
     Reageer met citaat 
Afgelopen weekend was een mooi combi evenement IDM/ONK, redelijk wat publiek, zeg maar rustig veel
in vergelijking met ONK wedstrijden in Nederland en niet te vergeten, geweldig weer. Voor ons een goede
kans om meters te maken én punten te pakken, jammer van de teams die er niet waren.

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 10-05-16 om 13:04:06
Afgelopen weekend was een mooi combi evenement IDM/ONK, redelijk wat publiek, zeg maar rustig veel
in vergelijking met ONK wedstrijden in Nederland en niet te vergeten, geweldig weer. Voor ons een goede
kans om meters te maken én punten te pakken, jammer van de teams die er niet waren.

(afbeelding)


Exact wat Ben zegt een gemiste kans voor de teams/coureurs die er niet waren.

De IDM is een ideale graat meter om te zien waar je als coureur staat. Met zowel in de 600 als 1000 een superstock reglement zijn de motoren redelijk goed met elkaar te vergelijken. Uiteraard is de factor team dan nog van groot belang. Maar eenmaal op de motorfiets kun je alleen maar leren van het hogere niveau zodat jezelf ook weer naar een hoger niveau wordt getrokken.

In mijn optiek is er haast geen betere leerschool voor een coureur.
     Reageer met citaat 
Lesleytt schreef 10-05-16 om 13:11:29
(...)


Exact wat Ben zegt een gemiste kans voor de teams/coureurs die er niet waren.

De IDM is een ideale graat meter om te zien waar je als coureur staat. Met zowel in de 600 als 1000 een superstock reglement zijn de motoren redelijk goed met elkaar te vergelijken. Uiteraard is de factor team dan nog van groot belang. Maar eenmaal op de motorfiets kun je alleen maar leren van het hogere niveau zodat jezelf ook weer naar een hoger niveau wordt getrokken.

In mijn optiek is er haast geen betere leerschool voor een coureur.


Goed verkoopverhaal, maar de "klant" wil het niet ............. en de klant heeft altijd gelijk
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Het blijft bewonderingswaardig waarom het merendeel van de vaderlanse wegracers niet deelneemt aan de Benecup (muv de stratenciruits wat een (goede) reden zou kunnen zijn). Mettet (B), zoals afgelopend weekend, is een permanent circuit, afstand goed te doen en twee wedstrijden.
     Reageer met citaat 
Waarom organiseert de KNMV het ONK en de Belgische Bond het BK niet gewoon integraal in het IDM..
Ze rijden toch in Assen (Ned.) en Zolder ( België ).
Permanente circuits..goede organisatie waar je niets meer aan hoef te doen. Ook goed het IDM iets grotere startvelden... Hef het anders op afgelopen weekend reden ze ook al niet op Assen..

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: