Isle of Man TT 2016 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: Isle of Man TT 2016 (28708 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 08-06-16 om 07:41:10
(...)

De mannen rijden overigens toch 2 rondes achter elkaar? Of zijn het er 3? Als het er maar 2 zijn zit er met een start of een (pit)stop in een ronde altijd een langzaam moment natuurlijk.


Ja, de laatste ronde van de race is de enige ronde die volgas over de finish gaat. Toch is het vaak een wat langzamere ronde omdat er op dat moment vaak het verschil al is gemaakt en er meer behoudend wordt gereden. In de eerste twee races zagen we dat er vooral in de eerste twee ronden het snelst gereden worden en daar vaak de records worden gereden.

Vanavond is trouwens de Suter gevallen in Govenors Dip, een van de langzaamste bochten. Weinig schade, maar wel jammer omdat de motor op weg was naar een 125mph ronde. Kans op een goede startpositie is hiermee verkeken. (Alleen de eerste 20 gaan op volgorde startnummer weg, vanaf nr 21 is de trainingstijd bepalend. Volgens Ian Lougher zijn de problemen uit de training wel opgelost, maar op vrijdag weten we meer. Fimpje van het starten van de Suter
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Vandaag vrijdag de laatste dag met Zijspannen race 2 en Superbike race 2, de Senior TT wat het absolute hoogtepunt moet worden:
voorbeschouwing op BBC NI
Bijna niemand twijfelt er aan dat het zal gaan tussen Michael Dunlop en Ian Hutchinson en er word een recordronde van 134+ verwacht
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Vertragingen door de mist die maar hangen blijft. De voor 11.45 geplande zijspanrace is verschoven naar 14.00 en de Senior nu om 16.00 uur.

EDIT: nu verschoven naar 14.30 & 16.30 uur

« Gewijzigd: 10-06-2016 om 13:41:20 door RG500IU »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Zijspanrace 2 gewonnen door de Birchalls (die maandag uitvielen) voor de winnaars van race 1 Holden/Winkle. Reeves/Farrance werden derde. Geen gelukkige TT voor recordhouder Molyneux die met Sayle in de laatste ronde de machine aan de kant moest zetten.

« Gewijzigd: 11-06-2016 om 10:06:33 door RG500IU »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
De 'ultimate prize' is vrijdag betaald door twee deelnemers die het leven lieten tijdens de zijspan en Senior TT races, totaal voor de TT week dit jaar dus op 4 en dat is behoorlijk hoog.
     Reageer met citaat 
Ik heb drie vraagjes voor de specialisten hier.

Tijdens de afgelopen TT op het eiland Man reed er een Norton mee in de Superbike klasse en eentje (dezelfde motor veronderstel ik) in de Senior race.

1. Wat is het verschil tussen beide klasse?
2. Als de Norton hier meedoet aan de Superbike wedstrijd wil dat dan zeggen dat deze motor ook zou kunnen ingezet worden tijdens een Superbike kampioenschap als het op de techniek aankomt?

3. Met wat kunnen we de light klasse vergelijken?
     Reageer met citaat 
Zapper schreef 15-06-16 om 13:54:31
Ik heb drie vraagjes voor de specialisten hier.

Tijdens de afgelopen TT op het eiland Man reed er een Norton mee in de Superbike klasse en eentje (dezelfde motor veronderstel ik) in de Senior race.

1. Wat is het verschil tussen beide klasse?
2. Als de Norton hier meedoet aan de Superbike wedstrijd wil dat dan zeggen dat deze motor ook zou kunnen ingezet worden tijdens een Superbike kampioenschap als het op de techniek aankomt?

3. Met wat kunnen we de light klasse vergelijken?


1. Als ik het goed heb is tijdens de Senior nagenoeg alles toegestaan zolang het max 1000cc heeft. Op Macau reed een PBM GP fiets mee, op Man dit jaar een RCV211, beide in de senior klasse.

2. Geen idee...

3. Viertakt
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
1. Volgens mij is er op de IOM TT geen verschil tussen de Senior TT en Superbike TT. De Senior was van oorsprong de afsluiter/grote finale vd TT met in het verleden altijd de 500cc GP klasse. Tegenwoordig zijn het machines die voldoen aan het Superbikereglement, maar ook wat 'exoten' zoals Paul 17 al schreef.
Dit jaar hadden we Anstey met de productie RCV211-S en Ian Lougher op een Suter MMX500 2-takt, die meen ik 570cc meet.
Tijdens dit evenement heb je dus eigenlijk 2 Superbike races waarvan de laatste dus de Senior TT heet, de RCV en Suter deden in beide races mee dit jaar.

2. De Norton is eigenlijk alleen de merknaam. Er zit een Aprilia blok in met een eigenbouw chassis etc. Voor WK Superbike moeten de machines gehomologeerd zijn. Dus er moeten een X aantal modellen voor gebruik op openbare weg gemaakt worden, dat gebeurt hier niet mee denk ik.

3. De Leightweights zoals die in de TT, NW200, Ulster GP en alle Britse roadrace evenementen rijden zijn 2-cylinder 4-takten met max van 650cc, zeer populair is de Kawasaki ER6, of deze machines ook voor de openbare weg te koop zijn weet ik niet, iemand anders?

Deze klasse was op de TT van oorsprong de 250cc GP klasse, je had ook nog de Ultra Leighweights wat vroeger de 50 en 125cc GP machines waren. De Junior TT was vroeger de 350cc GP, tegenwoordig op de TT de Supersport klasse.

Hieronder wat historie over de Leightweight klasse:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lightweight_TT
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
Kawasaki ER6 is gewoon te koop als weg motor
Het is eigenlijk helemaal niet zo'n sportief model
Is vaak in gebruik als les motor bij rijscholen

http://www.newbikesinfo.com/...-6f-2012-verte-d.jpg
     Reageer met citaat 

Dank je voor jullie toelichting!!

Ik hoop dat merken als Norton en Patton ooit nog eens op een circuit te zien zullen zijn in een WK Superbike of MotoGP.

Vandaar was mijn vraag gericht of dit een stap in die richting zou kunnen zijn.

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: