Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

Topic: Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? (179827 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Bron: KNMV mailing

De KNMV wegrace commissie heeft in goed overleg met de klassenvertegenwoordigers de route uitgezet voor de wegrace competitie in 2016.

Voor een aantrekkelijke en gevarieerde kalender is samenwerking en meerijden bij andere bonden en competities een belangrijk uitgangspunt. De startvelden van een aantal KNMV klassen zijn niet groot genoeg om voldoende evenementen onder de vlag van de KNMV kostendekkend te organiseren. De deelnemers die zich via de per evenement aangegeven procedure voor deze wedstrijden inschrijven, en van wie de motoren voldoen aan het KNMV technisch reglement, komen in aanmerking voor kampioenspunten.

Op dit moment is er onvoldoende zekerheid over zowel de data van de verschillende evenementen als de klassen die aan de start zullen komen, om al een concept kalender te kunnen presenteren. De klassevertegenwoordigers hebben al wel de beschikking over een eerste concept kalender.

We kunnen hierbij de volgende zaken noemen:

• De BeNeCup zal ook in 2016 verreden worden voor de klassen Supersport, Superbike en Zijspannen op verschillende circuits in Noord-Frankrijk, België en Nederland. Deze evenementen zijn niet meer per definitie tellend voor het ONK.
• ONK Supersport en ONK Superbike evenementen worden alleen verreden op permanente circuits, waarbij gekeken wordt naar mogelijkheden in Nederland, Duitsland, België en Noord-Frankrijk. Meerijden met een deel van de BeNeCup en IDM wedstrijden is hierbij het uitgangspunt.
• Ook ONK Zijspannen zullen naast enkele Nederlandse wedstrijden voor een belangrijk deel de kalender vullen door mee te rijden bij IDM wedstrijden.
• 250 junior Cup, KTM RC Cup, de nieuwe KTM 690 Duke Cup en Dutch Ducati Challenge (voorheen 3DCup) verzorgen hun eigen kalender. Waar mogelijk wordt hierbij nauw samengewerkt met de KNMV.
• Net als in 2015 zullen het NK Moto3 kampioenschap verreden worden binnen de IDM competitie.
• Het kampioenschap voor de Classics sluit zoveel mogelijk aan bij internationale classic evenementen. Bij wedstrijden die onder de vlag van de KNMV worden georganiseerd, kunnen de GP Classics deelnemen, echter zonder punten voor het Classic kampioenschap.
• Op basis van het aantal KNMV licentiehouders in 2015 voor de klassen Supermono en GP Classics is het onzeker of er in 2016 een KNMV Kampioenschap zal zijn voor deze klassen.
• Met de diverse klassenvertegenwoordigers zijn de technische reglementen afgestemd.
• Er zijn geen schrapresultaten meer in 2016
• Voor specifieke vragen over je klasse, kun je in eerste instantie terecht bij de klassenvertegenwoordiger.


Met vriendelijke groet,

Nicolette Petri
Secretaris Baansport en Wegrace
     Reageer met citaat 

Hou er toch mee op,
Een open Nederlands kampioenschap ONK zonder Nederlandse coureurs is toch geen kampioenschap.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Nou, hier maar dan:
Boost voor de wegrace: CRT meets KNMV!
(via knmv.nl)
Citaat:
Rijders met licenties van vergelijkbare klassen – bijvoorbeeld met een ONK Supersport- of Superbikeklasse of een OW-licentie SuperCup 600 of SuperCup 1000 – kunnen dan aan elkaars competities deelnemen zonder hiervoor extra stappen te moeten nemen. ...De verwachting is dat rijders nu eerder zullen uitkomen in meerdere competities, omdat de instap laagdrempeliger is gemaakt.
     Reageer met citaat 
Dit mag je rustig een positieve ontwikkeling noemen.
     Reageer met citaat 
CRT en KNMV weer bij elkaar, ik denk dat we dat een hele positieve ontwikkeling kunnen noemen voor de motorsport in Nederland.

https://www.racesport.nl/...ap-vanaf-2017-samen/
     Reageer met citaat 
Absoluut. Moest ook wel gebeuren natuurlijk. Ik hoop dat ze de boel nu een mooie invulling kunnen geven. Ik ga ervan uit dat de naam pro cup nu weer verdwijnt en de huidige pro-cup dan supercup gaat heten en supercup -> supersport/ superbike.

Ook erg benieuwd of ze andere circuits gaan toevoegen (CRT was zich aan het oriënteren op Zandvoort, het ONK heeft er vorig jaar voor t eerst gereden... 1+1=2?) en wat er met de ONK aanvul klasses (KTM cups) gaat gebeuren.

Vwb de straat circuits heeft het IRRC afgelopen jaren volgens mij voldoende aan populariteit gewonnen dat Oss en Hengelo kunnen voortbestaan binnen het IRRC. Die circuits passen ook veel beter bij dat kampioenschap natuurlijk.

Maar ik ben benieuwd hoe Hennie en de KNMV dit verder gaan invullen. Blijft het een CRT show of gaan er nu ook weer officials met een KNMV jas rond lopen? Spannend allemaal en positief voor de Nederlandse motorsport dat er dingen staan te gebeuren.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
heel goed dat er in 2017 weer een (serieus) ONK is in de SS600 en Dutch SBK.

inderdaad zou het ook erg goed zijn als het niet alleen maar een ASsen CUP zou worden.
     Reageer met citaat 
Voor wat betreft de het technisch reglement zal het in de topklasse allemaal wat strakker worden neem ik aan.

Dit zou de wat kleinere teams beter in staat kunnen stellen om mee te kunnen komen. In de OW is het toch vooral de geluidslimiet waar naar gekeken wordt. Voor de rest mag je technisch compleet los gaan.
     Reageer met citaat 
op zich heel positief...maar ja op een handje vol coureurs na bestaat het ONK toch niet...
Wat ik niet begrijp.. waarom nu wel...konden ze toch 2 jaar geleden al doen..
Verdeeldheid is nooit goed...
Maar goed deze discussie is nu hopelijk geen discussie meer
Anoniem
     Reageer met citaat 
dit is de echte doodsteek voor het onk. OW cup rijders strijden komend seizoen voor het onk.

Mijn gevoel is dat de jongens die dit seizoen onk hebben gereden dat volgend seizoen niet meer zullen doen.
     Reageer met citaat 
Tiko schreef 28-09-16 om 00:02:36
dit is de echte doodsteek voor het onk. OW cup rijders strijden komend seizoen voor het onk.

Mijn gevoel is dat de jongens die dit seizoen onk hebben gereden dat volgend seizoen niet meer zullen doen.


Je spreekt van het ONK alsof het om een flinke groep Nederlanders gaat, maar kijkend naar de laatste IDM/ ONK race waren er maar 5 Nederlandse ONK rijders:

SS600:
- Bobby Bos
- Lesley ten Tusscher

SBK:
- Nigel Walraven
- Mike Cleutjens
- Tim van Ooijen

en met Johan Frederiks en Christiaan Nobel zijn er nog 2 jongens die normaal ONK rijden. Totaal 7 Nederlanders dus.

Van deze groep denk ik alleen dat Nigel Walraven boven het huidige Cup-niveau uit steekt. Hoewel, als je kijkt naar de rondetijden van Cliff Kloots en Maarten Bekker afgelopen weekend dan denk ik dat Nigel daar ook niet zomaar meer van weg rijdt...

Het zou natuurlijk eeuwig zonde zijn als boven genoemde 7 rijders stoppen met racen omdat de OW-cup/ nieuwe ONK niet kan bieden waarnaar ze op zoek zijn. Maar voor de Nederlandse motorsport in zijn geheel is dit natuurlijk goed nieuws. Tegenover deze 7 man staat een hele lichting OW-supercuppers die op zoek zijn naar een nieuwe structuur binnen de NL'se wegracesport waarbinnen ze hun sportieve ambities waar kunnen maken. De KNMV heeft gefaald in het opzetten van een kampioenschap dat sportief tussen de OW-cup en internationale kampioenschappen (IDM/ BSB/ Superstock) in staat. In ieder geval laten de rijders het afweten. Ik verwacht dat de CRT hier wel toe in staat is, dat laat het huidige niveau en de volle startvelden ook wel zien.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat de huidige ONK rijders af zullen wachten wat de kalender voor volgend jaar wordt. Nigel Walraven deed natuurlijk al regelmatig mee aan Cup wedstrijden en ik zie dat de overige rijders ook wel (incidenteel) doen.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
betekent de ONK status van de SS600 en SBK ook dat er langere wedstrijden en trainingen zijn voor deze CRT "ONK"klasse ?
Anoniem
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 28-09-16 om 06:55:11
(...)


Je spreekt van het ONK alsof het om een flinke groep Nederlanders gaat, maar kijkend naar de laatste IDM/ ONK race waren er maar 5 Nederlandse ONK rijders:

SS600:
- Bobby Bos
- Lesley ten Tusscher

SBK:
- Nigel Walraven
- Mike Cleutjens
- Tim van Ooijen

en met Johan Frederiks en Christiaan Nobel zijn er nog 2 jongens die normaal ONK rijden. Totaal 7 Nederlanders dus.

Van deze groep denk ik alleen dat Nigel Walraven boven het huidige Cup-niveau uit steekt. Hoewel, als je kijkt naar de rondetijden van Cliff Kloots en Maarten Bekker afgelopen weekend dan denk ik dat Nigel daar ook niet zomaar meer van weg rijdt...

Het zou natuurlijk eeuwig zonde zijn als boven genoemde 7 rijders stoppen met racen omdat de OW-cup/ nieuwe ONK niet kan bieden waarnaar ze op zoek zijn. Maar voor de Nederlandse motorsport in zijn geheel is dit natuurlijk goed nieuws. Tegenover deze 7 man staat een hele lichting OW-supercuppers die op zoek zijn naar een nieuwe structuur binnen de NL'se wegracesport waarbinnen ze hun sportieve ambities waar kunnen maken. De KNMV heeft gefaald in het opzetten van een kampioenschap dat sportief tussen de OW-cup en internationale kampioenschappen (IDM/ BSB/ Superstock) in staat. In ieder geval laten de rijders het afweten. Ik verwacht dat de CRT hier wel toe in staat is, dat laat het huidige niveau en de volle startvelden ook wel zien.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat de huidige ONK rijders af zullen wachten wat de kalender voor volgend jaar wordt. Nigel Walraven deed natuurlijk al regelmatig mee aan Cup wedstrijden en ik zie dat de overige rijders ook wel (incidenteel) doen.


Tuurlijk weet ik wel dat het aantal ONK rijders dit seizoen op iets meer dan één hand te tellen zijn. Heel veel zal afhangen van het technische reglement.
Bij de cup mag technisch vrijwel alles. Als je bv in de gelegenheid zou zijn om de kawa van tom sykes te kopen kan je gewoon meerijden. Zie nog niet gebeuren dat daar heel veel aan gaat veranderen en dat gaat voor mijn gevoel niet werken.

We zullen zien wat er gaat gebeuren.
     Reageer met citaat 
Tiko schreef 28-09-16 om 08:17:37
(...)


Tuurlijk weet ik wel dat het aantal ONK rijders dit seizoen op iets meer dan één hand te tellen zijn. Heel veel zal afhangen van het technische reglement.
Bij de cup mag technisch vrijwel alles. Als je bv in de gelegenheid zou zijn om de kawa van tom sykes te kopen kan je gewoon meerijden. Zie nog niet gebeuren dat daar heel veel aan gaat veranderen en dat gaat voor mijn gevoel niet werken.

We zullen zien wat er gaat gebeuren.


Ik denk idd dat de organisatie hier ook in een lastig dilemma zit. De huidige reglementen hebben laten zien dat er een eerlijke klasse is ontstaan met veel verschillende rijders die op het podium kunnen komen, zowel jongens die uit het ONK komen als jonge gasten die steeds sneller gaan rijden. Waarom een goed lopend concept wijzigen?

Anderszijds is het inderdaad zo dat je momenteel met WSS/ WSBK materiaal aan kan komen zetten. Dus hoe lang gaat deze eerlijke strijd nog duren? Zodra het kampioenschap aan prestige toeneemt zullen teams meer de grenzen op gaan zoeken. Vraag is dus of de organisatie vooraf gaat acteren of pas zodra zaken scheef dreigen te lopen, gaan reageren.

Ook met betrekking tot de circuits, rijtijd, etc zal het spannend worden. Uiteindelijk zullen ze het nooit voor iedereen goed kunnen doen natuurlijk. De rijders hebben afgelopen jaren overweldigend gekozen voor het CRT-model dus ik denk dat het nieuwe ONK meer op het CRT model dan op het huidige ONK model zal gaan lijken: veel races op Assen, korte races en de rijders kunnen afhankelijk van budget en ambitie besluiten op vrijdag te trainen of niet.

Nog een voordeel van het huidige CRT/ OW-cup kampioenschap: de races zijn gratis te bezoeken. Het is te hopen dat dit zo blijft en het nieuwe ONK weer meer algemene bezoekers weet te trekken, zoals mensen hier op het forum.
     Reageer met citaat 
Tiko schreef 28-09-16 om 00:02:36
dit is de echte doodsteek voor het onk. OW cup rijders strijden komend seizoen voor het onk.

Mijn gevoel is dat de jongens die dit seizoen onk hebben gereden dat volgend seizoen niet meer zullen doen.


Wat een gezeur... een kampioenschap met 5 a 7 rijders verdeeld over 2 klasse is helemaal geen kampioenschap.. en mocht het niveau te laag zijn wat niet zo is... Dan staat het deze coureurs toch vrij om een stapje hoger te gaan kijken IDM BSB WK..... Het probleem is nu opgelost , ..iedereen blij..

Pagina's: 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25


Snelle navigatie: