Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25

Topic: Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? (181034 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 16-11-16 om 05:42:38
(...)
Wat niet weg neemt dat het ONK inderdaad niet meer leeft. Maar dat is niks nieuws onder de zon toch, kijk immers maar naar het aantal ONK deelnemers dit jaar. Laten we hopen dat er weer wat leven in de nationale topsport klasses komt zodat dit de neutrale motorsportliefhebber ook weer gaat trekken.


Niet specifiek richtin Chrissifumi, maar in het algemeen: Dit topic heet 'hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK?'.
Maar wat betekend dat?

Dat er volle startvelden zijn? Dat de betere nederlandse rijders die niet in de gp's/wsbk-ss rijden de voorkeur aan het ONK over andere klasses geven? Dat er grote publieke en mediabelangstelling voor het onk is? etc. etc.?

In dit topic zie ik opmerkingen als ''er zijn schaats en wielrenteams met miljoenenbudgetten'. Ja als dat je referentiekader is dan gaat het ook nooit aan de verwachtingen voloden. Die miljoenenbedragen zijn voor voor toppers op wereldniveau met bijbehorende media-aandacht. Vergelijk hen met bv. Ten Kate WSBK of Nederlanders die sponsoring voor de F1 verkrijgen. Maar niet met een nederlands kampioenschap.

Hetzelfde geld voor de opmerking topsport. Ik geloof meteen dat Valraven heel serieus met zijn sport bezig is, maar het ONK is net zoveel 'topsport' als een voetbalamateur die in het 1e van een zondag 1e klasser speelt. Dat is niet negatief bedoelt, maar in mijn ogen is serieus met je sport bezig zijn wat anders dan topsport.

Hoe ik het als outsider zie is:
- het onk bestaat al jaren niet meer. 7 man is geen onk. Het onofficiele NK is bij CRT (los van de vraag waar men harder gaat).
- Het onk zal nooit meer een media- en publiekstrekker worden. Jarno Saarinen is 50 jaar geleden, dat komt nooit meer terug.
- Het onk (buiten jeugd&opstartklasses) zal nooit meer een belangrijke rol spelen voor talent voor motogp/wsbk. Oftewel al het talent gaat naar cev/bsb/idm etc.

Hoe zie ik het dan?
Het ONK heeft geen impact op publieke belangstelling en groei van de sport in NL. DAt is gewoon enkel de TT, enigzins WSBK en de deelname van nederlandse toppers hierin.

Ik zie de enige echte rol van het ONK (en cupklassen) als aanbieden van races voor de liefhebber. Dus de e groep van 400-500 rijders die nu in het crt, onk en cupklasses rijden.

Zorg dat je hen goed georganiseerde wedstrijden aan kunt bieden met af en toe de bonus dat je als support race bij een TT of een gamma days mag rijden.
Accepteer dan dus ook dat je je richt op liefhebbers met een navenante media en publieke belangstelling. Oftewel vrienden & wat sponsorrelaties als publiek, en media-aandacht in de plaatstelijke kranten. Naast natuurlijk wat aandacht uit omgeving assen.

De echte talenten en snelle rijders zullen niet in het onk zijn maar gaan op jonge leeftijd de kant van cev/bsb etc op, en slagen daar of zullen na een paar jaar stoppen en hoogstwaarschijnlijk niet in het NK terug komen of maar beperkt (omdat het wel betaald moet worden en het ONK nergens meer toe leidt). Soms heb je dan wat jaren dat er een groepje snelle nederlanders in de topklasse rijden en af en toe heb je dan jaren dat de top niet bijzonder is.

Dus in 1 woord: breedtesport

« Gewijzigd: 20-11-2016 om 13:25:45 door roninho »

     Reageer met citaat 
roninho schreef 20-11-16 om 13:21:33
(...)


Niet specifiek richtin Chrissifumi, maar in het algemeen: Dit topic heet 'hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK?'.
Maar wat betekend dat?

Dat er volle startvelden zijn? Dat de betere nederlandse rijders die niet in de gp's/wsbk-ss rijden de voorkeur aan het ONK over andere klasses geven? Dat er grote publieke en mediabelangstelling voor het onk is? etc. etc.?

In dit topic zie ik opmerkingen als ''er zijn schaats en wielrenteams met miljoenenbudgetten'. Ja als dat je referentiekader is dan gaat het ook nooit aan de verwachtingen voloden. Die miljoenenbedragen zijn voor voor toppers op wereldniveau met bijbehorende media-aandacht. Vergelijk hen met bv. Ten Kate WSBK of Nederlanders die sponsoring voor de F1 verkrijgen. Maar niet met een nederlands kampioenschap.

Hetzelfde geld voor de opmerking topsport. Ik geloof meteen dat Valraven heel serieus met zijn sport bezig is, maar het ONK is net zoveel 'topsport' als een voetbalamateur die in het 1e van een zondag 1e klasser speelt. Dat is niet negatief bedoelt, maar in mijn ogen is serieus met je sport bezig zijn wat anders dan topsport.

Hoe ik het als outsider zie is:
- het onk bestaat al jaren niet meer. 7 man is geen onk. Het onofficiele NK is bij CRT (los van de vraag waar men harder gaat).
- Het onk zal nooit meer een media- en publiekstrekker worden. Jarno Saarinen is 50 jaar geleden, dat komt nooit meer terug.
- Het onk (buiten jeugd&opstartklasses) zal nooit meer een belangrijke rol spelen voor talent voor motogp/wsbk. Oftewel al het talent gaat naar cev/bsb/idm etc.

Hoe zie ik het dan?
Het ONK heeft geen impact op publieke belangstelling en groei van de sport in NL. DAt is gewoon enkel de TT, enigzins WSBK en de deelname van nederlandse toppers hierin.

Ik zie de enige echte rol van het ONK (en cupklassen) als aanbieden van races voor de liefhebber. Dus de e groep van 400-500 rijders die nu in het crt, onk en cupklasses rijden.

Zorg dat je hen goed georganiseerde wedstrijden aan kunt bieden met af en toe de bonus dat je als support race bij een TT of een gamma days mag rijden.
Accepteer dan dus ook dat je je richt op liefhebbers met een navenante media en publieke belangstelling. Oftewel vrienden & wat sponsorrelaties als publiek, en media-aandacht in de plaatstelijke kranten. Naast natuurlijk wat aandacht uit omgeving assen.

De echte talenten en snelle rijders zullen niet in het onk zijn maar gaan op jonge leeftijd de kant van cev/bsb etc op, en slagen daar of zullen na een paar jaar stoppen en hoogstwaarschijnlijk niet in het NK terug komen of maar beperkt (omdat het wel betaald moet worden en het ONK nergens meer toe leidt). Soms heb je dan wat jaren dat er een groepje snelle nederlanders in de topklasse rijden en af en toe heb je dan jaren dat de top niet bijzonder is.

Dus in 1 woord: breedtesport


Achter elke alinea zou ik kunnen plaatsen. Dat wordt wellicht wat vervelend dus dan maar over je hele betoog:



Ben het helemaal met je eens.
     Reageer met citaat 
roninho schreef 20-11-16 om 13:21:33
(...)


Niet specifiek richtin Chrissifumi, maar in het algemeen: Dit topic heet 'hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK?'.
Maar wat betekend dat?

Dat er volle startvelden zijn? Dat de betere nederlandse rijders die niet in de gp's/wsbk-ss rijden de voorkeur aan het ONK over andere klasses geven? Dat er grote publieke en mediabelangstelling voor het onk is? etc. etc.?

In dit topic zie ik opmerkingen als ''er zijn schaats en wielrenteams met miljoenenbudgetten'. Ja als dat je referentiekader is dan gaat het ook nooit aan de verwachtingen voloden. Die miljoenenbedragen zijn voor voor toppers op wereldniveau met bijbehorende media-aandacht. Vergelijk hen met bv. Ten Kate WSBK of Nederlanders die sponsoring voor de F1 verkrijgen. Maar niet met een nederlands kampioenschap.

Hetzelfde geld voor de opmerking topsport. Ik geloof meteen dat Valraven heel serieus met zijn sport bezig is, maar het ONK is net zoveel 'topsport' als een voetbalamateur die in het 1e van een zondag 1e klasser speelt. Dat is niet negatief bedoelt, maar in mijn ogen is serieus met je sport bezig zijn wat anders dan topsport.

Hoe ik het als outsider zie is:
- het onk bestaat al jaren niet meer. 7 man is geen onk. Het onofficiele NK is bij CRT (los van de vraag waar men harder gaat).
- Het onk zal nooit meer een media- en publiekstrekker worden. Jarno Saarinen is 50 jaar geleden, dat komt nooit meer terug.
- Het onk (buiten jeugd&opstartklasses) zal nooit meer een belangrijke rol spelen voor talent voor motogp/wsbk. Oftewel al het talent gaat naar cev/bsb/idm etc.

Hoe zie ik het dan?
Het ONK heeft geen impact op publieke belangstelling en groei van de sport in NL. DAt is gewoon enkel de TT, enigzins WSBK en de deelname van nederlandse toppers hierin.

Ik zie de enige echte rol van het ONK (en cupklassen) als aanbieden van races voor de liefhebber. Dus de e groep van 400-500 rijders die nu in het crt, onk en cupklasses rijden.

Zorg dat je hen goed georganiseerde wedstrijden aan kunt bieden met af en toe de bonus dat je als support race bij een TT of een gamma days mag rijden.
Accepteer dan dus ook dat je je richt op liefhebbers met een navenante media en publieke belangstelling. Oftewel vrienden & wat sponsorrelaties als publiek, en media-aandacht in de plaatstelijke kranten. Naast natuurlijk wat aandacht uit omgeving assen.

De echte talenten en snelle rijders zullen niet in het onk zijn maar gaan op jonge leeftijd de kant van cev/bsb etc op, en slagen daar of zullen na een paar jaar stoppen en hoogstwaarschijnlijk niet in het NK terug komen of maar beperkt (omdat het wel betaald moet worden en het ONK nergens meer toe leidt). Soms heb je dan wat jaren dat er een groepje snelle nederlanders in de topklasse rijden en af en toe heb je dan jaren dat de top niet bijzonder is.

Dus in 1 woord: breedtesport


Goed verhaal
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Schaats teams krijgen sponsoring rond omdat het thuisland van deze sport houd...massaal dus. Daarmee is aandacht en exposure op grotere schaal vanzelfsprekend met een slimme pr machine. Onk wegrace heeft dat niet en ook nooit gehad dus dan dien je dat als referentiekader te nemen en ook zo te plannen en organiseren. Volgens deze methode:
Kiss. Keep it simpel en stupid.
Als er echt talent opstaat zie je dat er geld genoeg vrijkomt. Niet andersom. Kijk bv naar de prestaties van Herlings. Supertalent maar omdat MX niet leeft in nederland krijgt zo iemand never nooit dezelfde aandacht als F1. En daarmee boor je dus minder snel goede geldbronnen aan.

« Gewijzigd: 20-11-2016 om 19:20:16 door bredebeier »

Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
roninho schreef 20-11-16 om 13:21:33
(...)


De echte talenten en snelle rijders zullen niet in het onk zijn maar gaan op jonge leeftijd de kant van cev/bsb etc op, en slagen daar of zullen na een paar jaar stoppen en hoogstwaarschijnlijk niet in het NK terug komen of maar beperkt (omdat het wel betaald moet worden en het ONK nergens meer toe leidt). Soms heb je dan wat jaren dat er een groepje snelle nederlanders in de topklasse rijden en af en toe heb je dan jaren dat de top niet bijzonder is.



Zo beaam je dit verhaal en een paar dagen later blijkt het opeens mogelijk om de overstap van de NK Supercup 600 naar het World Supersport te maken

https://www.racesport.nl/worldsbk/jaimie-sikkelerus-2017-start-world-superport-kampioenschap/

Vraag is natuurlijk, zegt dit iets over het niveau in de Supercup of over het niveau in het WSS

Maar erg leuk voor Jamie en voor ons dat we weer een Nederlander op wereld niveau hebben rijden
     Reageer met citaat 
Hadden we eerder moeten zeggen dan haddne we wellicht wat meer nederlands in het wss gehad

Maar weet niet of het veel over het niveau van het WSS zegt. Denk dat voor de meeste klasses geld dat als je geld meebrengt en enigzins respectabel kunt rijden je een ride kunt krijgen. Zie Schmitter, Vizziello, Szkopek, Sebestyen, Al Sulaiti, Lussiana, Toth, Baiocco etc. in WSBK dit jaar.
     Reageer met citaat 
Trouwens totaal andere vraag meer richting oorsprong van het topic, maar wat doet de knmv eigenlijk voor aanwas/promotie van nieuwe rijders voor motorsport?Niet de jongeren (kinderen) maar de 18+ ers.

Kan me niet herinneren dat ik in al die jaren TT en enkele wsbk's ooit een flyer of promo heb gezien voor een opstart cup klasse oid.
     Reageer met citaat 
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 23-11-16 om 13:33:09
(...)


Zo beaam je dit verhaal en een paar dagen later blijkt het opeens mogelijk om de overstap van de NK Supercup 600 naar het World Supersport te maken

https://www.racesport.nl/worldsbk/jaimie-sikkelerus-2017-start-world-superport-kampioenschap/

Vraag is natuurlijk, zegt dit iets over het niveau in de Supercup of over het niveau in het WSS

Maar erg leuk voor Jamie en voor ons dat we weer een Nederlander op wereld niveau hebben rijden


Of over de muntjes die pa heeft... Wie geld heeft, heeft talent als je in het WK rijdt, maar moet wel zeggen dat hij afgelopen jaar bij Start Racing heel goed reed en flink gegroeid is!
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
bertvds80 schreef 24-11-16 om 14:14:55
(...)


Of over de muntjes die pa heeft... Wie geld heeft, heeft talent als je in het WK rijdt, maar moet wel zeggen dat hij afgelopen jaar bij Start Racing heel goed reed en flink gegroeid is!



en hij is wel duidelijk ambitieus, heeft het afgelopen jaar veel wedstrijden gereden, voor zover ik weet ook met zijn eigen Yamaha en niet de Start-Yamaha.


nu weer on Topic , weet iemand of het CRT ook wedstrijden voor de SS600 en DSBK mag/gaat organiseren bij de TT / Gamma Racing Day en BSB ?

het grote manco was de laatste jaren het geringe aantal deelnemers maar dat moet met het CRT wel goedkomen.
     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 27-11-16 om 11:13:29
(...)



en hij is wel duidelijk ambitieus, heeft het afgelopen jaar veel wedstrijden gereden, voor zover ik weet ook met zijn eigen Yamaha en niet de Start-Yamaha.


nu weer on Topic , weet iemand of het CRT ook wedstrijden voor de SS600 en DSBK mag/gaat organiseren bij de TT / Gamma Racing Day en BSB ?

het grote manco was de laatste jaren het geringe aantal deelnemers maar dat moet met het CRT wel goedkomen.

« Gewijzigd: 27-11-2016 om 12:22:06 door Laverda1971 »

Door een roze bril, zie je het niet objectief!
     Reageer met citaat 
het is beter om topic te sluiten... nu er eindelijk zeer duidelijk is aangeven dat het ONK niet meer bestaat...
     Reageer met citaat 
lm6t schreef 29-11-16 om 16:02:13
het is beter om topic te sluiten... nu er eindelijk zeer duidelijk is aangeven dat het ONK niet meer bestaat...


Ja laten we het enige topic waarin nog redelijk actief wordt gesproken over de Nederlandse racesport gaan sluiten

Dat er volgend jaar geen ONK meer is betekend niet dat we hier ook niet meer mogen speculeren over hoe rijders weer een geloofwaardig ONK kunnen krijgen toch?

Overigens is in het pers bericht aangegeven dat de KNMV en het CRT blijven kijken naar mogelijkheden voor een samenwerking. In hoeverre dit gaat lukken zal in de toekomst moeten blijken maar dat er geen ONK meer komt lijkt me voor dit moment wat te voorbarig.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 30-11-16 om 11:24:21
(...)


Ja laten we het enige topic waarin nog redelijk actief wordt gesproken over de Nederlandse racesport gaan sluiten

Dat er volgend jaar geen ONK meer is betekend niet dat we hier ook niet meer mogen speculeren over hoe rijders weer een geloofwaardig ONK kunnen krijgen toch?

Overigens is in het pers bericht aangegeven dat de KNMV en het CRT blijven kijken naar mogelijkheden voor een samenwerking. In hoeverre dit gaat lukken zal in de toekomst moeten blijken maar dat er geen ONK meer komt lijkt me voor dit moment wat te voorbarig.



inderdaad, is dit het enige topic van de nationale racerij waar zo nu en dan nog wat in gebeurd.

de OW cup is nu het hoogste niveau in Nederland.
Ben wel benieuwd hoe dit samenwerking er uit gaat zien en wanneer dit gaat gebeuren ?

ik zou zeggen laat de topklasse van de OW cup rijden tijdens het WKSBK, de gamma days, TT en de BSB.
     Reageer met citaat 
https://www.racesport.nl/...en-voorzitter-stopt/

Mede door teruglopende bezoekers aantallen en een inactieve KNMV...
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.

Pagina's: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25


Snelle navigatie: