Silly season 2018 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Topic: Silly season 2018 (31894 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Iedereen weet het allemaal zo goed hoe RW het allemaal moet doen. Ze hadden eigenlijk zus en ze moeten eigenlijk zo. Ze rijden met het verkeerde frame, ze moeten met Nederlanders rijden en ze moeten niet zo dansen naar de pijpen van Dorna. Maar wij hoeven geen raceteam in stand te houden op GP niveau in Nederland waar de sponsoring nou eenmaal niet voor het oprapen ligt. Leg als Nederlander even een paar ton neer en het gebeurt allemaal precies zo als jij het wilt. Dan gaan ze met een grote Nederlandse vlag op de kuip rijden als dat de wens is. Zolang dat niet gebeurt zijn ze dus afhankelijk van buitenlanders. Zo simpel is het.
     Reageer met citaat 
In België heeft men dat een paar jaar geleden begrepen! Met de oprichting van Zelos werden en coureurs financieel ondersteund! En met resultaat, want Xavier Simeon is hun uithangbord. Het is dan wel geen team, maan men ondersteund wel teams! Zoiets zou in Nederland zeker ook moeten kunnen. En als die dan RW ondersteunen vang je 2 vliegen in één klap!
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-09-17 om 10:24:09
Iedereen weet het allemaal zo goed hoe RW het allemaal moet doen. und so weiter


Er is inderdaad niet veel te kiezen, het hoofd boven water houden als team is een eerste vereiste om mee te kunnen doen aan het circus.

NTS wordt bij voorbaat als kansloos gezien, maar waarom zouden ze dit niet tot een succes kunnen maken? Meer framebouwers is alleen maar goed voor de sport. Ik ben benieuwd waar ze terecht komen op de grid volgend jaar.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-09-17 om 10:24:09
Iedereen weet het allemaal zo goed hoe RW het allemaal moet doen. Ze hadden eigenlijk zus en ze moeten eigenlijk zo. Ze rijden met het verkeerde frame, ze moeten met Nederlanders rijden en ze moeten niet zo dansen naar de pijpen van Dorna. Maar wij hoeven geen raceteam in stand te houden op GP niveau in Nederland waar de sponsoring nou eenmaal niet voor het oprapen ligt. Leg als Nederlander even een paar ton neer en het gebeurt allemaal precies zo als jij het wilt. Dan gaan ze met een grote Nederlandse vlag op de kuip rijden als dat de wens is. Zolang dat niet gebeurt zijn ze dus afhankelijk van buitenlanders. Zo simpel is het.


Klopt helemaal, op dat andere forum werd al flink met namen van Nederlandse coureurs gesmeten. Het is gewoon heel simpel inderdaad en precies zoals jij zegt. Zolang er geen Nederlandse sponsor met een paar ton op die kuip staat rijd er geen Nederlander.

Niks ten nadele van RW maar dat is ook gewoon een team met paying drivers.

En de tijd dat we grote nederlandse sponsors op de kuip hadden is gewoon voltooid verleden tijd. Gaat ook niet meer gebeuren. Snap niet dat mensen zich daar niet gewoon bij neerleggen.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Ik denk dat als jongens als Michael vd Mark of Bo Bendsneijder zich aandienen, er best nederlandse sponsors te vinden zullen zijn.

Een sponsor stapt niet alleen in omdat ie van motorsport houdt; een rijder is ook zijn uithangbord en wat dat betreft zijn veel motor coureurs gewoon geen hoogwaardig sponsormateriaal.

Uiteraard is een F1 sport/ team/ rijder veel populairder,maar dat kost naar verhouding eigenlijk ongeveer even veel; vergeleken met motorsport en haar populariteit zal er op dat level zeker sponsorgeld vrijkomen , maar wel pas zodra er meer publiciteit vrijkomt.
Dat heet marktwerking.
Dus verwacht niet dat exact of heineken even 5 ton neerlegt voor een coureur/ team die onbenullig overkomen op tv of geen steile groeicurve laat zien en daarmee publiciteit genereert.
Kijk maar eens wat MvdM ineens over zich heen kreeg door alleen al in de MotoGPpaddock rond te lopen.
Dan komen er gewoon geldschieters die daarbij willen horen.
Al het andere is gerommel in de marge..
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
En ik wil bij deze mijn respect betuigen aan RW
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 28-09-17 om 09:39:51
Ik denk dat als jongens als Michael vd Mark of Bo Bendsneijder zich aandienen, er best nederlandse sponsors te vinden zullen zijn.

Een sponsor stapt niet alleen in omdat ie van motorsport houdt; een rijder is ook zijn uithangbord en wat dat betreft zijn veel motor coureurs gewoon geen hoogwaardig sponsormateriaal.

Uiteraard is een F1 sport/ team/ rijder veel populairder,maar dat kost naar verhouding eigenlijk ongeveer even veel; vergeleken met motorsport en haar populariteit zal er op dat level zeker sponsorgeld vrijkomen , maar wel pas zodra er meer publiciteit vrijkomt.
Dat heet marktwerking.
Dus verwacht niet dat exact of heineken even 5 ton neerlegt voor een coureur/ team die onbenullig overkomen op tv of geen steile groeicurve laat zien en daarmee publiciteit genereert.
Kijk maar eens wat MvdM ineens over zich heen kreeg door alleen al in de MotoGPpaddock rond te lopen.
Dan komen er gewoon geldschieters die daarbij willen horen.
Al het andere is gerommel in de marge..


En toch betwijfel ik dat. Zeker in Nederland. Motorsport is gewoon te klein.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 28-09-17 om 09:46:13
En ik wil bij deze mijn respect betuigen aan RW


sluit ik me bij aan
     Reageer met citaat 
Toch leuk dat ze de uitdaging aangaan met NTS! Deze doen het verre van slecht in het CEV! Veel beter dan de zoveelste Kalex!

Hoe meer framebouwers hoe beter!!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 28-09-17 om 13:23:19
(...)


En toch betwijfel ik dat. Zeker in Nederland. Motorsport is gewoon te klein.
klein ja. Te klein? Als je exposure bedoelt ja die is klein...miniem zelfs..toch denk ik dat je een vliegwiel effect kunt krijgen als er sprekende resultaten komen...als je wint heb je vrienden...
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Zapper schreef 28-09-17 om 17:51:40
Toch leuk dat ze de uitdaging aangaan met NTS! Deze doen het verre van slecht in het CEV! Veel beter dan de zoveelste Kalex!

Hoe meer framebouwers hoe beter!!
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 28-09-17 om 13:23:19
(...)


En toch betwijfel ik dat. Zeker in Nederland. Motorsport is gewoon te klein.


MotoGP uitslagen staan altijd in de grote kranten. Nieuws over Rossi, Bo, MvdM, etc ook, als het de moeite voor het grote publiek waard is. Jij zal het vergelijken met berichtgeving over voetbal of Formule 1, ja, dan valt het tegen. Maar lees jij wel eens wat over Nederlands rugby, basketbal, waterpolo, cricket, honkbal, en noem nog maar een rijtje wereld sporten? Daarover lees je zeker niet meer dan over de racerij.

Nee, het is geen topsport in Nederland. Maar het staat zo nu en dan zeker in de belangstelling, dus ook voor sponsoren
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 22-09-17 om 15:23:42
Gardner blijft bij Tech3 en is dus de teamgenoot van Bo in 2018

Bron: persbericht Tech3


En op basis waarvan blijft Gardner bij Tech3 dan? Het geeft in ieder geval (het gebrek aan) ambities bij Tech3 in de Moto2 aan, of heb ik wat gemist? Geeft me weinig hoop voor Bo.

« Gewijzigd: 28-09-2017 om 22:31:23 door Chrissifumi »

     Reageer met citaat 
Volgens GPone zou Forward Racing volgend seizoen rijden met een MV Augusta chassis!! Na NTS nog een 'nieuwe' constructeur??

https://www.gpone.com/en/2017/09/29/moto2/mv-agusta-to-enter-moto2-in-2018-with-team-forward.html

« Gewijzigd: 01-10-2017 om 11:03:16 door Zapper »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Hafizh Syahrin ook in 2018 in de Moto 2, nu onder de vlag van het SIC Racing Team dat met dezelfde rijders in de Moto 3 doorgaat. De sponsoring van Petronas siert ook volgend jaar de kuip van de machine.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Snelle navigatie: