Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana 2017 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Racetopic
18

Valencia

12 november 2017
Spanje Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jorge Martín
2Joan Mir
3Gabriel Rodrigo
4Tatsuki Suzuki
5Enea Bastianini
Volledige uitslag »

RACE

1Jorge Martín
2Joan Mir
3Marcos Ramírez
4Romano Fenati
5Enea Bastianini
Volledige uitslag »

TRIVIA

Met de zege van Bradley Smith (Bancaja Aspar Aprilia), in zijn laatste 125cc race, in 2010 kwam een recordserie van 26 achtervolgende Spaanse zeges ten einde. Andrea Iannone (Catalunya 2009) was hiervoor de laatste niet Spanjaard die won.
Door als tweede te eindigen werd Arnaud Vincent (Exalt Cycle/Rivacold Aprilia) in 2002 de eerste Franse coureur die het wereldkampioenschap in de 125cc klasse veroverde.
Nadat hij de vorige race op Sepang/Maleisië won, wist Maverick Viñales (Aprilia) ook de laatste 125cc race van 2011 te winnen en werd op een leeftijd van 16 jaar en 298 dagen de jongste coureur ooit met twee achtereenvolgende zeges.
De Turkse rijder Can Öncü (Red Bull KTM) won de natte afsluitende Moto 3 race van 2018. Met een leeftijd van 15 jaar en 155 dagen oud mocht hij zich de jongste Grand Prix winnaar ooit noemen. Hij nam hiermee het 10 oude record van Scott Redding over.
Casey Stoner won hier in 2003 op de Safilo Oxydo Aprilia van het LCR team de eerste Grand Prix van zijn carrière.
Dani Pedrosa (Honda) behaalde hier in 2017 zijn 31e en laatste MotoGP zege. Hiermee werd hij met afstand de meest succesvolle coureur zonder wereldtitel in de zwaarste klasse.
Jorge Martín (Gresini Honda) behaalde hier in 2017 als eerste rijder 9 polepositions in deze klasse, een dag later behaalde hij eindelijk zijn eerste Grand Prix zege.
Daniel Pedrosa (Teléfonica MoviStar Junior Honda) haalt met een derde plaats in september 2001 hier zijn eerste podium. Twee weken later zou hij dit herhalen bij de Pacific GP van Motegi. Dani werd dat jaar 8e in het kampioenschap.
Ondanks dat concurrent Mika Kallio (Red Bull KTM) won, had Thomas Lüthi (Elit Grand Prix Honda) genoeg aan een 9e plaats om de titel te pakken. Lüthi was de eerste Zwitserse wereldkampioen na Luigi Taveri (1966).
Door een bekeken race in 2010, waarin hij vierde werd, veroverde Marc Márquez met de Red Bull Ajo Derbi de wereldtitel als (op Loris Capirossi/1990 na) op een na jongste coureur.
Met zijn 3e seizoenszege bij de laatste GP van 2022 zorgde Pedro Acosta voor een unieke gebeurtenis. Samen met A. Fernández, C. Vietti, A. Ogura en T. Arbolino waren er 5 rijders met minimaal 3 zeges in een seizoen, dit was nog nooit gebeurd.
De met een wild-card voor Red Bull KTM rijdende Can Öncü won bij zijn debuut de laatste GP van 2018 en werd hiermee de eerste Turkse rijder die een Grand Prix zege behaalde. Tevens was hij met 15 jaar en 155 dagen de jongste winnaar ooit.
Marc Márquez (Red Bull Ajo Motorsport Derbi) veroverde voor de laatste race van 2010 voor de 12e keer Poleposition, een record in de achtsteliter klasse!
Met zijn zege in 2018 was Can Öncü (Red Bull KTM) niet alleen de jongste Grand Prix winnaar ooit, hij was tevens de eerste coureur geboren in de 21e eeuw met een GP zege op zak.
Miguel Oliveira (Red Bull KTM/Ajo) wist ook de seizoensafsluiter van 2015 te winnen en werd zo de eerste Portugese rijder met drie zeges op rij. Ook zijn P2 in de eindstand (achter Danny Kent) was een mijlpaal voor Portugal.
In 2001 werd de 125cc klasse gewonnen door Manuel Poggiali (Gilera) voor Toni Elías en Daniel Pedrosa. Het was de eerste keer in de Grand Prix geschiedenis dat het podium uitsluitend bestond uit rijders die op dat moment nog tiener waren.
Bij de allerlaatste Grand Prix (2011) waarin 2-takten deelnamen, veroverde Danny Webb van het Indiase Mahindra Racing Team verassende de Poleposition, de eerste keer in de geschiedenis dat een machine van dit merk het snelst in de kwalificaties was.
Topic: Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana 2017 (2209 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
De statistieken zijn gunstig voor een KTM overwinning, met de laatste twee keer het Ajo team als winnaars:
Citaat:
- The five Moto3™ races that have taken place in Valencia have been won by five different riders, all of them riding KTM machinery: 2012 – Danny Kent, 2013 – Maverick Viñales, 2014 – Jack Miller 2015 - Miguel Oliveira and 2016 – Brad Binder.
(via motogp.com).
Zou mooi zijn als Bo bij zijn M3 afscheid toch nog een podiumpje in de wacht sleept. Benieuwd wanneer we de volgende Nederlander met een vaste startplaats in dit veld zien..
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 07-11-17 om 13:33:31
De statistieken zijn gunstig voor een KTM overwinning, met de laatste twee keer het Ajo team als winnaars:
(...)
(via motogp.com).
Zou mooi zijn als Bo bij zijn M3 afscheid toch nog een podiumpje in de wacht sleept. Benieuwd wanneer we de volgende Nederlander met een vaste startplaats in dit veld zien..


Dat zou heel mooi zijn, maar ik heb er weinig tot geen vertrouwen in. Een krap stop en go baantje met veel uitacclereren....niet echt het sterke punt van Bo en de KTM. Maar we zullen zien. Wil niet zeggen dat het geen positieve afsluiter kan worden, maar een podium gaat niet gebeuren.

In het geval van een regenrace zou ik er anders over denken, maar lijkt een stabiel weekend met mooi weer te worden. Wat op zich wel weer positief is voor de races in het algemeen
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Bo zijn eerste vrije training er goed bij 2e direct weer 10 plaatsen achter uit. Is de moto 3 nou zo'n loterij of is zijn progressie niet genoeg?

Ik zie die het hele seizoen al. ik hoop dat hij in de moto2 daar wat stabieler in word.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 10-11-17 om 16:50:32
Bo zijn eerste vrije training er goed bij 2e direct weer 10 plaatsen achter uit. Is de moto 3 nou zo'n loterij of is zijn progressie niet genoeg?

Ik zie die het hele seizoen al. ik hoop dat hij in de moto2 daar wat stabieler in word.

Nee dat is Bo, dit is zijn manier van een weekend. Het golft, beetje onstabiel, hij heeft niet elke dag hetzelfde goede gevoel/vertrouwen.
Normaliter heeft hij dit volgend jaar ook, omdat dit vooral voort komt wat er vanuit zijn hoofd gebeurd. Ik weet niet wat er vanuit de rookies naar de moto3 gebeurd is, maar misschien dat het druk verschil zo groot is dat het nu vooral op vertrouwen en zelfverzekerdheid aankomt. De machine is gewoon altijd goed, daar heb ik het vertrouwen wel in bij Ajo
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Bo was weer lekker bezig vanmorgen met uiteindelijk p5
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Goede sessie voor Bo inderdaad. Meerdere snelle ronden neergezet. Het zou toch mooi zijn als hij er straks in de Kwalificatie nog een mooie startpositie uit weet te slepen.
     Reageer met citaat 
midstar schreef 10-11-17 om 20:20:36
(...)

Nee dat is Bo, dit is zijn manier van een weekend. Het golft, beetje onstabiel, hij heeft niet elke dag hetzelfde goede gevoel/vertrouwen.
Normaliter heeft hij dit volgend jaar ook, omdat dit vooral voort komt wat er vanuit zijn hoofd gebeurd. Ik weet niet wat er vanuit de rookies naar de moto3 gebeurd is, maar misschien dat het druk verschil zo groot is dat het nu vooral op vertrouwen en zelfverzekerdheid aankomt. De machine is gewoon altijd goed, daar heb ik het vertrouwen wel in bij Ajo


De WRF psychiater heeft gesproken. Dat de machine altijd goed is laten de KTM´s dit jaar wel structureel zien inderdaad. De KTM rijders die dit jaar structureel in de top-10 rijden zijn er zoveel dat er geen beginnen aan is die hier te benoemen.

Sorry hoor, maar wat een onzin verhaal weer. Ik heb er een aantal KTM rijders bij gepakt:

Ramirez: FP1: 1e FP2: 23e ( ) FP3: 12e
Bulega: FP1: 3e FP2: 15e FP3: out
Guevara: FP1: 5e FP2: 3e FP3: 3e
Migno: FP1: 9e FP2: 19e FP3: 19e
Oettl: FP1: 12e FP2: 9e FP3: 27e

Bo: FP1: 6e FP2: 14e FP3: 5e

Alleen de mannen van het KTM RBA Boe team (Guevara en Rodrigo) staan in alle trainingen in de top-10.

Je zal wel het idee hebben dat ik je constant op de man speel, maar het is toch gewoon feitelijk te onderbouwen dat de KTM's dit jaar gewoon erg wisselvallig presteren. Waarom jij dan constant over Bo zijn mentale gestel begint vind ik echt typerend. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, daarvoor zit ik simpelweg niet dicht genoeg bij Bo (jij wel?), maar jij focust constant alleen maar op Bo. Het kan toch een samenspel van factoren zijn? En dat de KTM daarin zeker een (voornamere?) rol speelt is voor iedere kenner toch helder?

En je stelt dat je 'vertrouwen' in het AJO team hebt. Dus bij het VR46 sky team werken een stel knoeier? In dit team heb je geen vertrouwen?
     Reageer met citaat 
Overigens, de terug val van Loi op een Europees circuit is toch ook wel weer erg opmerkelijk. Niet hoger dan een 28e plaats tijdens de vrije trainingen gekomen. Hoe is dat toch mogelijk?
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 11-11-17 om 13:20:24
(...)


De WRF psychiater heeft gesproken. Dat de machine altijd goed is laten de KTM´s dit jaar wel structureel zien inderdaad. De KTM rijders die dit jaar structureel in de top-10 rijden zijn er zoveel dat er geen beginnen aan is die hier te benoemen.

Sorry hoor, maar wat een onzin verhaal weer. Ik heb er een aantal KTM rijders bij gepakt:

Ramirez: FP1: 1e FP2: 23e ( ) FP3: 12e
Bulega: FP1: 3e FP2: 15e FP3: out
Guevara: FP1: 5e FP2: 3e FP3: 3e
Migno: FP1: 9e FP2: 19e FP3: 19e
Oettl: FP1: 12e FP2: 9e FP3: 27e

Bo: FP1: 6e FP2: 14e FP3: 5e

Alleen de mannen van het KTM RBA Boe team (Guevara en Rodrigo) staan in alle trainingen in de top-10.

Je zal wel het idee hebben dat ik je constant op de man speel, maar het is toch gewoon feitelijk te onderbouwen dat de KTM's dit jaar gewoon erg wisselvallig presteren. Waarom jij dan constant over Bo zijn mentale gestel begint vind ik echt typerend. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, daarvoor zit ik simpelweg niet dicht genoeg bij Bo (jij wel?), maar jij focust constant alleen maar op Bo. Het kan toch een samenspel van factoren zijn? En dat de KTM daarin zeker een (voornamere?) rol speelt is voor iedere kenner toch helder?

En je stelt dat je 'vertrouwen' in het AJO team hebt. Dus bij het VR46 sky team werken een stel knoeier? In dit team heb je geen vertrouwen?


Niks aan te toe te voegen
Nouja behalve dat Antonelli natuurlijk ook een geweldig seizoen heeft gehad op de KTM AJO die altijd goed staat afgesteld
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Wat is die Martin toch een kwalificatiebeest hè. Echt niet normaal wat die voor tijden rijdt.
Wel apart dat het in de races altijd minder is. Dan is Mir juist weer oppermachtig.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 11-11-17 om 13:20:24
(...)


De WRF psychiater heeft gesproken. Dat de machine altijd goed is laten de KTM´s dit jaar wel structureel zien inderdaad. De KTM rijders die dit jaar structureel in de top-10 rijden zijn er zoveel dat er geen beginnen aan is die hier te benoemen.

Sorry hoor, maar wat een onzin verhaal weer. Ik heb er een aantal KTM rijders bij gepakt:

Ramirez: FP1: 1e FP2: 23e ( ) FP3: 12e
Bulega: FP1: 3e FP2: 15e FP3: out
Guevara: FP1: 5e FP2: 3e FP3: 3e
Migno: FP1: 9e FP2: 19e FP3: 19e
Oettl: FP1: 12e FP2: 9e FP3: 27e

Bo: FP1: 6e FP2: 14e FP3: 5e

Alleen de mannen van het KTM RBA Boe team (Guevara en Rodrigo) staan in alle trainingen in de top-10.

Je zal wel het idee hebben dat ik je constant op de man speel, maar het is toch gewoon feitelijk te onderbouwen dat de KTM's dit jaar gewoon erg wisselvallig presteren. Waarom jij dan constant over Bo zijn mentale gestel begint vind ik echt typerend. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, daarvoor zit ik simpelweg niet dicht genoeg bij Bo (jij wel?), maar jij focust constant alleen maar op Bo. Het kan toch een samenspel van factoren zijn? En dat de KTM daarin zeker een (voornamere?) rol speelt is voor iedere kenner toch helder?

En je stelt dat je 'vertrouwen' in het AJO team hebt. Dus bij het VR46 sky team werken een stel knoeier? In dit team heb je geen vertrouwen?


Lezen is toch nog steeds moeilijk,
En nee je hoeft niet op de man te spelen. Doe ik ook bij niemand.
Iedereen heeft er zo zijn eigen gedachtes over zo ook ik.
Deze verkondig ik hier, en is zoals ik erover denk. Ik praat niet voor anderen en ga ook niet doen.Uiteraard kan iedereen netjes mijn gedachtes proberen weg te nemen, niks mis mee
De feiten die jij aangeeft betreffende ktm, zijn niet de feiten zoals ik bedoel.
Wat ik zeg is dat ik team Ajo acht de machine goed weg te zetten, en dat daar niet de wisselvalligheid vandaan komt. Of ze nu beter of slechter zijn dan de Honda heeft er niets mee te maken. Dus ik heb het ook niet over andere ktm teams dat dat prutsers zijn, jammer dat je dat aankaart terwijl ik het hier niet over hebt. Soms vraag ik mij af of je goede bedoelingen heb, of dat je een medeforumlid wil afkraken.

Ik sta ver van Bo, ik kan de man niet, maar ik kan niet zeggen dat hij mentaal sterk is na afgelopen 2 jaar. Het ligt niet allemaal aan lengte ed dat weten we wel. Volgend jaar zal het duidelijker worden,want veel denken dat het hem daar beter af gaat. Ik geloof daar niet in, maar hoop wel dat ik ongelijk heb.

Beetje jammer dat als je altijd lovend ben, je niks hoort. En als je een negatieve noot heb je half aangevallen word.
We hebben hier beide nodig om te kunnen discusseren.
Ik word soms niet goed van de positieve reacties, maar ik laat die mensen lekker gaan. Mooi toch als hen het wel goed vinden.


Op naar de race van morgen, misschien word het een mooie race voor Bo
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 11-11-17 om 13:48:43
(...)


Lezen is toch nog steeds moeilijk,
En nee je hoeft niet op de man te spelen. Doe ik ook bij niemand.
Iedereen heeft er zo zijn eigen gedachtes over zo ook ik.
Deze verkondig ik hier, en is zoals ik erover denk. Ik praat niet voor anderen en ga ook niet doen.Uiteraard kan iedereen netjes mijn gedachtes proberen weg te nemen, niks mis mee
De feiten die jij aangeeft betreffende ktm, zijn niet de feiten zoals ik bedoel.
Wat ik zeg is dat ik team Ajo acht de machine goed weg te zetten, en dat daar niet de wisselvalligheid vandaan komt. Of ze nu beter of slechter zijn dan de Honda heeft er niets mee te maken. Dus ik heb het ook niet over andere ktm teams dat dat prutsers zijn, jammer dat je dat aankaart terwijl ik het hier niet over hebt. Soms vraag ik mij af of je goede bedoelingen heb, of dat je een medeforumlid wil afkraken.

Ik sta ver van Bo, ik kan de man niet, maar ik kan niet zeggen dat hij mentaal sterk is na afgelopen 2 jaar. Het ligt niet allemaal aan lengte ed dat weten we wel. Volgend jaar zal het duidelijker worden,want veel denken dat het hem daar beter af gaat. Ik geloof daar niet in, maar hoop wel dat ik ongelijk heb.

Beetje jammer dat als je altijd lovend ben, je niks hoort. En als je een negatieve noot heb je half aangevallen word.
We hebben hier beide nodig om te kunnen discusseren.
Ik word soms niet goed van de positieve reacties, maar ik laat die mensen lekker gaan. Mooi toch als hen het wel goed vinden.


Op naar de race van morgen, misschien word het een mooie race voor Bo


Iedereen mag zijn mening verkondigen Ik ga daar met een feitelijk onderbouwing tegen in en persoonlijk vind ik mijn feitelijke onderbouwing sterker dan jouw veronderstelling dat de AJO mannen wel even een goede machine neer kunnen zetten

En voor wat betreft je stelling dat je nooit aangevallen wordt als je lovend bent, ik ben benieuwd of bijv. Ben Gunther dat met je eens is...
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 11-11-17 om 14:06:25
(...)


Iedereen mag zijn mening verkondigen Ik ga daar met een feitelijk onderbouwing tegen in en persoonlijk vind ik mijn feitelijke onderbouwing sterker dan jouw veronderstelling dat de AJO mannen wel even een goede machine neer kunnen zetten

En voor wat betreft je stelling dat je nooit aangevallen wordt als je lovend bent, ik ben benieuwd of bijv. Ben Gunther dat met je eens is...


We gaan morgen gewoon weer kijken, en met zn allen hopen we hier op hetzelfde, daar zijn we allemaal over eens
Hoe het gaat uitpakken??
Maar ik ben natuurlijk niet positief....voorlopig dan, heb wel een reputatie hoog te houden
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Wat is die Mir toch een geweldenaar zeg! Zo knap hoe hij zich van een 19e positie naar een 2e plaats weet te rijden. Leuk voor Martin en het Gresini team dat ze een GP winnen maar normaal gesproken was die toch voor Mir geweest.

Bo toch weer een moeizame opening van de race. Toch knap dat hij met Mir en McPhee het gat naar de groep strijdend voor p2 dicht wist te rijden. Het blijft toch jammer dat hij zich dan niet verder naar voren weet te knokken maar het is was duidelijk dat hij het moeilijk had op het rechte stuk. Al met al vond ik hem niet tegen en niet meevallen. Het is gewoon mooi dat hij de overstap naar de Moto2 maakt, maar in die fiets van Tech3 heb ik totaal geen vertrouwen. We zullen zien.
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
We gaan het zien, ik denk dan BB64 het maximale uit zijn Moto3 avontuur heeft weten te halen.
Die Tech3 van Alex Vierge rijdt toch best wel constant rond plaats 10 dus continue punten pakken in 2018 zou een mooi doel zijn.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999

Snelle navigatie: