Wintertesten Seizoen 2018 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Topic: Wintertesten Seizoen 2018 (19932 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 06-02-18 om 12:19:24
(...)


Mooi.

Meteen volop aan de bak allemaal. Regenkilometers maken.


Zou je zeggen ja, maar dat gebeurt dus nooit.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 06-02-18 om 12:24:49
(...)


Zou je zeggen ja, maar dat gebeurt dus nooit.


Dat heeft denk ik te maken met de test programma's die al lang geleden zijn opgesteld vermoed ik. Als die voor en droog weer setting zijn heb je dus weinig aan het omzetten naar een regensetting waar geen test programma voor staat. Met daarnaast alle crash risico's van dien.

In mijn ogen dus logisch.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 06-02-18 om 18:03:48
(...)


Dat heeft denk ik te maken met de test programma's die al lang geleden zijn opgesteld vermoed ik. Als die voor en droog weer setting zijn heb je dus weinig aan het omzetten naar een regensetting waar geen test programma voor staat. Met daarnaast alle crash risico's van dien
.


Als dit zo is dan vind ik dat toch wel heel bijzonder.

Komend jaar zullen meerdere races weer in de regen gereden worden.
Daar test en train je dan toch ook voor.
En tijdens weekenden zullen weersomstandigheden gaan wisselen en moeten settings ook snel omgezet worden.

Of snap ik nu weer helemaal niets van?
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Het doel van deze wintertests is denk ik om een soort basissetup te vinden van waaruit ze verder kunnen werken. Dat lukt niet met moeilijke weersomstandigheden.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 06-02-18 om 20:59:57
Het doel van deze wintertests is denk ik om een soort basissetup te vinden van waaruit ze verder kunnen werken. Dat lukt niet met moeilijke weersomstandigheden.


Oké. Duidelijk. Dus als we de wintertesten volgen, dan kijken wij naar het zoeken naar een basis setup.

Zou er nooit eens even stiekem getest of gereden worden bij een baantje bij de fabriek of zo? Weet iemand dat?
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Ik heb nog eens even nagevraagd waarom er op zo een dag als gisteren nou (bijna) niemand de baan op gaat.

1. Naast dat het regende was het ook nog eens enorm koud. Dus dubbele reden voor nauwelijks grip. Voor vandaag en morgen werd er beter weer voorspeld en er is binnenkort ook nog een driedaagse test gepland in Jerez waar het weer bijna altijd wel oke is dus weinig aanleiding om dan gisteren dan toch maar met de moed der wanhoop de baan op te gaan.
2. In de regen kun je sowieso nauwelijks echt iets testen. Je kunt niet pushen dus test je ook niet echt iets. Een goede regen set-up is altijd vrij snel gevonden omdat het dan allemaal toch niet zo precies komt.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 07-02-18 om 09:15:18
Ik heb nog eens even nagevraagd waarom er op zo een dag als gisteren nou (bijna) niemand de baan op gaat.

1. Naast dat het regende was het ook nog eens enorm koud. Dus dubbele reden voor nauwelijks grip. Voor vandaag en morgen werd er beter weer voorspeld en er is binnenkort ook nog een driedaagse test gepland in Jerez waar het weer bijna altijd wel oke is dus weinig aanleiding om dan gisteren dan toch maar met de moed der wanhoop de baan op te gaan.
2. In de regen kun je sowieso nauwelijks echt iets testen. Je kunt niet pushen dus test je ook niet echt iets. Een goede regen set-up is altijd vrij snel gevonden omdat het dan allemaal toch niet zo precies komt.


Dat is met andere woorden wat ik bedoelde.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 07-02-18 om 09:15:18
Ik heb nog eens even nagevraagd ...

Ik ook, deze reactie kreeg ik van David Emmet in relatie tot dag 2 & 3 waar droog weer, maar wel koude (< 10°) temperaturen worden verwacht: Citaat:
Some use, but not much. You can work on set up, play with engine mapping, other bits and pieces. No use for race setup though
.
     Reageer met citaat 
Optimate en RG500UI bedankt voor het licht dat jullie over deze materie laten schijnen. Verhelderend.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 06-02-18 om 22:47:44
(...)
Zou er nooit eens even stiekem getest of gereden worden bij een baantje bij de fabriek of zo? Weet iemand dat?

Vraag ik me ook wel eens af. Weet dat de grote Japanse fabrieken wel allemaal een testbaan hebben en neem toch aan dat voor dat mannen als MM93, VR46 etc ze tijdens de tests uitproberen dat er daar al wat kilometers gemaakt zijn.

Of dat ook geldt voor de Moto 3/2 machines? Geen idee, hoor het graag van iemand die dat weet..
     Reageer met citaat 
De tijden gisteren:

1. Lorenzo Baldassari ITA Pons HP40 (Kalex) 1m 36.149s [Session 3]
2. Miguel Oliveira POR Red Bull KTM Ajo (KTM) 1m 36.334s [Session 3]
3. Mattia Pasini ITA Italtrans Racing Team (Kalex) 1m 36.493s [Session 2]
4. Simone Corsi ITA Tasca Racing Scuderia Moto2 (Kalex) 1m 36.522s [Session 2]
5. Marcel Schrotter GER Dynavolt Intact GP (Kalex) 1m 36.751s [Session 3]
6. Fabio Quartararo FRA Beta Tools Speed Up Racing (Speed Up) 1m 36.801s [Session 2]
7. Xavi Vierge SPA Dynavolt Intact GP (Kalex) 1m 36.812s [Session 3]
8. Hector Barbera SPA Pons HP40 (Kalex) 1m 36.865s [Session 3]
9. Brad Binder RSA Red Bull KTM Ajo (KTM) 1m 36.903s [Session 3]
10. Isaac Vinales SPA Sag Team (Kalex) 1m 37.084s [Session 3]
11. Romano Fenati ITA Marinelli Snipers Team (Kalex) 1m 37.315s [Session 3]
12. Joe Roberts USA NTS RW Racing GP (NTS) 1m 37.405s [Session 3]
13. Tetsuta Nagashima JPN IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 1m 37.428s [Session 3]
14. Remy Gardner AUS Tech 3 Racing (Tech 3) 1m 37.513s [Session 3]
15. Danny Kent GBR Beta Tools Speed Up Racing (Speed Up) 1m 37.592s [Session 3]
16. Bo Bendsneyder NED Tech 3 Racing (Tech 3) 1m 37.594s [Session 3]
17. Steven Odendaal RSA NTS RW Racing GP (NTS) 1m 37.601s [Session 3]
18. Dominique Aegerter SWI Kiefer Racing (KTM) 1m 37.670s [Session 3]
19. Andrea Locatelli ITA Italtrans Racing Team (Kalex) 1m 37.697s [Session 3]
20. Stefano Manzi ITA Forward Racing Team (Suter) 1m 37.717s [Session 3]
21. Eric Granado BRA Forward Racing Team (Suter) 1m 37.891s [Session 3]
22. Jorge Navarro SPA Federal Oil Gresini Moto2 (Kalex) 1m 37.908s [Session 2]
23. Federico Fuligni ITA Tasca Racing Scuderia Moto2 (Kalex) 1m 38.084s [Session 3]
24. Khairul Idham Pawi MAL IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 1m 38.656s [Session 3]
25. Jules Danilo FRA NASHI ARGAN SAG Team (Kalex) 1m 39.736s [Session 3]
26. Zulfahmi Khairuddin MAL SIC Racing Team (Kalex) 1m 40.752s [Session 3]

Official Valencia Moto2 records:
Best lap: Johann Zarco FRA Kalex 1m 34.879s (2016)
Fastest race lap: Thomas Luthi SWI Suter 1m 35.312s (2014)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Via Twitter Ricardo Tormo circuito:
P1 Mattia Pasini 1.35.779
P2 Baldasarri 35.7
P3 Corsi 35.9
P4 Oliveira 36.1
P5 Viñales 36.2
P6 Barberá 36.2
P7 Schrotter 36.3
P8 Vierge 36.4
P9 Fenati 36.6
P10 Binder 36.7
P11 Quartararo 36.8
P12 Bendsneyder 36.8
P13 Roberts 36.8
P14 Navarro 36.9...

In november reed Bo 36,5 en was snelste tijd AM73 35,0. Dus omstandigheden nu minder. Het lijkt me dat hij zich verbeterd heeft.

« Gewijzigd: 08-02-2018 om 20:40:41 door RG500IU »

     Reageer met citaat 
Bo staat er lekker bij Lekker meters kunnen maken en ook constant goede rondetijden.

RW gaat ook niet verkeerd met het NTS frame.

Maandag verder met een 3 daagde test in Jerez
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Keurige test van Bo, hij staat er goed bij
Midstar racing
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Er ontbreken nog wel een paar topteams, zoal VDS en VR46, dus p12 is misschien niet helemaal te vergelijken met een vol veld, maar hij staat er inderdaad lekker bij.

Voor zijn teamgenoot, 0,1 op Binder en Quatararo.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7


Snelle navigatie: