Silly Season 2019 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 24

Topic: Silly Season 2019 (80205 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Ik meende dit vorige week al ergens eerder gelezen te hebben maar dan dat hij zelf had aangegeven zijn contract niet te (willen) verlengen bij Pramac. Hmmm, even kijken of ik dat nog ergens kan vinden.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 30-01-18 om 08:11:50
Ik meende dit vorige week al ergens eerder gelezen te hebben maar dan dat hij zelf had aangegeven zijn contract niet te (willen) verlengen bij Pramac. Hmmm, even kijken of ik dat nog ergens kan vinden.


Klopt, stond dat niet op racesport? Hij wilt graag voor een fabrieksteam gaan rijden en ik zie hem wel op de Suzuki of Aprilia terecht komen. Als hij gewoon blijft presteren zoals hij deed dan moet dat wel goed komen lijkt me.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ik had het ook gelezen, ik op Twitter. Zal behalve racesport vast wel op alle bekende sites te vinden zijn, dat verhaal klopt wel hoor dat hij het zelf aangegeven had.
     Reageer met citaat 
Het stond 23 januari op Motorsport.com. Petrucci heeft een clausule t/m juni die hem aan Ducati verbind als hij de overstap naar het fabrieksteam kan maken volgend jaar. Die optie lijkt niet haalbaar dus is hij daarna vrij om te gaan. Pramac schijnt al in een vergevorderd stadium te zitten met Bagnaia voor 2019.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Voor de (nu nog) verre toekomst na 2019: elektrische motorfietsen, een paar gedachten door Michael Scott op cyclenews.com
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Gaat snel zo:
Viñales (Yamaha - 2020)
Bagnaia (Pramac Ducati - 2020)
Crutchlow (LCR Honda - 2019)
Morbidelli (Marc VDS Honda - 2019)
Simeon (Avintia Ducati - 2019)
     Reageer met citaat 
Goh, Techt3 en Yamaha na dit jaar al uit elkaar.

https://twitter.com/...s/966629025602048001
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Er kan gespeculeerd worden. KTM lijkt volgens de meeste Twitterende deskundigen favoriet, echter Aprilia en Suzuki worden ook genoemd.
En de geruchten over een Sky46 Yamaha Team steken direct de kop op
     Reageer met citaat 
Ik vind het wel heel bijzonder dat nog voor het seizoen is begonnen al deze ontwikkelingen al zijn vastgelegd en worden gecommuniceerd. Ik begrijp dat teams en rijders vooruit kijken, maar alles zover van te voren al in kannen en kruiken voor volgend jaar? Geeft toch op bepaalde posities ook wrijving denk ik...

In het kader daarvan denk ik dat Poncheral ook meteen zijn plannen voor 2019 wel op tafel kan gooien. De contracten met de nieuwe leverancier zijn getekend, anders zeg je Yamaha niet op. Gokje: Iets met Zarco en KTM denk ik.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 22-02-18 om 12:56:51
Er kan gespeculeerd worden. KTM lijkt volgens de meeste Twitterende deskundigen favoriet, echter Aprilia en Suzuki worden ook genoemd.
En de geruchten over een Sky46 Yamaha Team steken direct de kop op


Het lijkt toch KTM te gaan worden https://www.racesport.nl/motogp/tech3-racing-vanaf-2019-verder-als-ktm-motogp-junior-team/

Het verhaal van een Sky46 Yamaha team kan dan dus alleen doorgaan als er een ander team verdwijnt en de startplaatsen door verkoopt aan VR46.
     Reageer met citaat 
Als het KTM verhaal verder klopt verwacht ik verder dat Zarco bij KTM de plaats van Smith in zal nemen en bij Tech3 het huidige Moto2 duo Oliveira en Binder zal komen te rijden. Zou ik mooi vinden

O.. en in 2020 schuift 1 van de 2 door naar het fabrieksteam ipv P.Espargaro. De vrijgekomen plaats zal door Bo ingenomen worden
     Reageer met citaat 
Ik denk dat Zarco gewoon bij Yamaha blijft hoor.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 23-02-18 om 18:57:11
Ik denk dat Zarco gewoon bij Yamaha blijft hoor.

Dat was ook mijn gedachte, maar hoe dan? Dan moet er wel een Yamaha satellietteam zijn.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 23-02-18 om 19:19:24
(...)

Dat was ook mijn gedachte, maar hoe dan? Dan moet er wel een Yamaha satellietteam zijn.


Is het niet zo dat de grote fabrieken min of meer verplicht zijn naast een eigen team ook een satelietteam te voorzien van spullen? Aprilia en Suzuki vallen daar dan weer buiten vawege een uizonderingsregel of zo. Ga ik eens opzoeken.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Het probleem is volgens mij vooral dat het aantal startplaatsen de komende jaren bevroren is, zoals David ook uitlegt op Motomatters. Er kan dus sowieso geen nieuw team bijkomen, het zal dan een bestaand team moeten zijn.

Wat ik ook opmerkelijk vind is dat Bagnaia is vastgelegd bij Pramac Ducati; als er een VR46 team zou komen dan zou je verwachten dat het met hem is. Of zou het dan zo zijn dat Pramac het VR46/Yamaha satellietteam gaat worden?

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 24


Snelle navigatie: