Hoe wordt het WK Superbike weer interessant? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: Hoe wordt het WK Superbike weer interessant? (11335 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 31-08-17 om 15:22:07
Jonathan Rea vindt al die kunstmatige oplossingen ook maar niks en vindt dat de overige fabrikanten maar beter hun best moeten doen. Nou zou ik dat ook zeggen als ik Jonathan Rea was maar op zich heeft hij natuurlijk best een punt.


Die Jonathan Rea heeft helemaal gelijk wat mij betreft.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 31-08-17 om 21:39:10
(...)


Die Jonathan Rea heeft helemaal gelijk wat mij betreft.


wat mij betreft ook.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Maar hoe krijg je die fabrikanten (Honda, Yamaha, Suzuki) zover om het WSBK serieuzer te nemen, ofwel er meer in te investeren? Blijkbaar vinden ze het niet interessant. Terwijl je toch zou denken dat dit kampioenschap het dichtst zit bij wat er in de winkel te koop is.
     Reageer met citaat 
Dat is idd de hamvraag.

We zitten bij het worldsbk in een soort cirkelredenering.

MotoGP vreet hele budget op en krijgt -mede- daardoor steeds meer exposure. ( ook mede door spraakmakende rijders!)

Kawa doet veel moeite in wsbk en zie; ze winnen alles. Maar niemand die het wat interesseert...dus stappen grote merken er niet meer in...dus nog minder exposure...en zo wordt de cirkel steeds kleiner en minder opvallend...

Want de BSB is weliswaar wereldberoemd,maar ook alleen in Brittania :'(
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Tja, WSBK is gerelateerd aan hetgeen er in de winkel te koop is en volgens mij zit de verkoop van Supersport fietsen al jaren in een behoorlijke neerwaartse spiraal. Als WSBK een afspiegeling moet zijn van wat Jan met de Pet koopt/kan kopen dan kun je je afvragen of het voor fabrieken interessant is veel te investeren in WSBK. Volgens mij is het gewoon marktwerking.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Ik denk dat races verdelen over 2 dagen niet helpt, voor mij is het een reden om niet meer naar Assen te gaan, best veel geld neerleggen voor 1 race.
En die omkeer regel op de grid, na 1 ronde hebben de Kawa's en de Duc's toch iedereen ingehaald weer dus spannender wordt het er niet vaan.

Wat dan?? Minder en/of gelijke electronica zoals bij de MotoGP lijkt de beste optie.
En rijders met wat meer uitstraling contracteren, ik denk dat een Alvaro Bautista om maar iets te nomen meer volk trekt dan Rea hoe goed ie ook is.
De tijd dat mafkezen zoals Foggy en die Chili de dienst uitmaakten zaten de tribunes vol, net zoals nu met de controverses tussen Rossi en Lorenzo en Marquez. Dat trekt volle zalen, de strijd wie op de apenrots mag plaatsnemen. Rea en Caz Davies zijn absoluut briljante rijders en aan elkaar gewaagd net als Duc en Kawa maar het boeit me voor geen meter.

« Gewijzigd: 01-09-2017 om 13:27:26 door Capirex_65 »

Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ze zijn in ieder geval voorlopig niet van plan om de omgekeerde grid af te schaffen. Ze verwachten dat het effect groter is als de verschillen tussen de teams straks kleiner worden.

Wie es mit der Grid-Regel in der SBK-WM weitergeht
     Reageer met citaat 
Aaron Slight kan het weer eens prachtig vertellen

http://www.crash.net/wsbk/interview/881805/1/exclusive-aaron-slight-interview
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Iemand die hier chocola van kan maken? Wordt het vermogen van de Kawa's teruggeschroeft?

Privatteams jubeln, Kawasaki-Werksteam wird kastriert
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
soort toerenbegrenzing dus...
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
De wijzigingen voor volgend jaar in het technische reglement zijn bekend:

2018 Regulation Changes
So sehen neue Regeln für die SBK-WM aus


Belangrijkste is denk ik dat er toerenbegrenzingen komen die om de drie evenementen (zes races) herzien worden. Op die manier willen ze voorkomen dat één fabrikant domineert.

Verder natuurlijk de concessiepunten; hoe meer punten je hebt hoe minder je mag ontwikkelen.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Ik vind het jammer dat Rea en Kawasaki zo'n machtig duo zijn. Ik vind het wel mooi voor Rea, na al die jaren aanmodderen op een verouderde CBR, maar het komt de spanning niet ten goede.

De concessiepunten hebben in de MotoGP wel een positief effect gehad. Ducati kon zo wat meer de aansluiting vinden en de races werden daardoor wel wat leuker. Maar ergens is het jammer om de fabrikanten die hun zaken het beste gedaan hebben, te belemmeren. Niet de juiste manier en dat in combinatie met een toerenbegrenzing.....

Is dat dan de manier waarop je winnen wilt?
     Reageer met citaat 
Een nieuw circuit op de kalender

WSBK naar Noord Ierland
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Iemand die niet met meel in de mond praat.

WSBK belachelijke farce
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ik kan me de frustratie van de goede man best voorstellen.

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: