Formule 1 terug in Nederland? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 24

Topic: Formule 1 terug in Nederland? (105724 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Het bericht wordt hier alweer ontkracht dus ja, we blijven nog wel even bezig...

Amsterdam reageert op geruchten rond miljoeneninvestering Nederlandse Grand Prix
     Reageer met citaat 
GroenLinks heeft het nu voor het zeggen daar, gesteund door SP, PvdA en D’66. Had je nou echt gedacht dat die club met miljoenen gaat smijten voor zoiets verderfelijks als formule 1? Het was altijd al een links bolwerk maar sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen hebben ze helemaal een ruk naar links gemaakt. Alles moet verantwoord, inclusief en duurzaam. Daar staat formule 1 haaks op.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 16-10-18 om 18:01:16
GroenLinks heeft het nu voor het zeggen daar, gesteund door SP, PvdA en D’66. Had je nou echt gedacht dat die club met miljoenen gaat smijten voor zoiets verderfelijks als formule 1? Het was altijd al een links bolwerk maar sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen hebben ze helemaal een ruk naar links gemaakt. Alles moet verantwoord, inclusief en duurzaam. Daar staat formule 1 haaks op.


Lijkt mij een verstandige gemeenteraad.

Die Herman Vaanholt die maakte zich nogal sterk voor de F1 in Rotterdam en laat zich ook wel wat meeslepen door zijn enthausiasme. Als hij zich uitlaat over een F1 op Assen of Zandvoort klinkt hij meteen een stuk realistischer. De financiële risico's zijn eigenlijk te groot.

Citaat:
Ook ziet Vaanholt nog financiële beren op de weg voor Zandvoort. “Ze hebben de financiën volgens mij daar nog niet rond. Je bent wel 80 tot 100 miljoen euro per jaar kwijt om het te organiseren en je wil het dan wel voor een aantal jaren doen. Je hebt dus ook wel serieuze garanties nodig en de vraag is of die je kunt krijgen”, aldus Vaanholt, die Assen eveneens waarschuwt voor de financiële lasten van een Grand Prix. “Ik weet niet wat voor deal Assen zou willen sluiten, maar er zijn heel veel races structureel verliesgevend. Ik vraag me af of Assen dat wel moet willen.

Hoe de Rotterdamse Formule 1-droom een stille dood stierf
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Het Formula One Management Limited, de eigenaar van de Formule 1, heeft het circuit van Zandvoort een aanbod gedaan om in 2020 een Formule 1-race te organiseren. Dat meldt De Telegraaf. Daarmee zou er voor het eerst in 35 jaar weer eens een Formule 1-race op Nederlandse bodem worden georganiseerd. In 1985 werd er namelijk voor het laatst gereden.

"Als wij nu tekenen, dan heeft Nederland in 2020 weer een Grand Prix. Met Max Verstappen. Iedereen is er bij ons terdege van bewust dat dit een unieke kans is", heeft Prins Bernhard van Oranje verkondigd aan De Telegraaf.

De fee voor het circuit zal 20 miljoen euro bedragen, terwijl de totale kosten worden geschat op 30 à 40 miljoen euro. Zandvoort troeft daarmee het het TT circuit van Assen af. De historische waarde van Zandvoort heeft hierbij de doorslag gegeven.
     Reageer met citaat 
Kees schreef 02-11-18 om 05:56:34
Het Formula One Management Limited, de eigenaar van de Formule 1, heeft het circuit van Zandvoort een aanbod gedaan om in 2020 een Formule 1-race te organiseren. Dat meldt De Telegraaf. Daarmee zou er voor het eerst in 35 jaar weer eens een Formule 1-race op Nederlandse bodem worden georganiseerd. In 1985 werd er namelijk voor het laatst gereden.

"Als wij nu tekenen, dan heeft Nederland in 2020 weer een Grand Prix. Met Max Verstappen. Iedereen is er bij ons terdege van bewust dat dit een unieke kans is", heeft Prins Bernhard van Oranje verkondigd aan De Telegraaf.

De fee voor het circuit zal 20 miljoen euro bedragen, terwijl de totale kosten worden geschat op 30 à 40 miljoen euro. Zandvoort troeft daarmee het het TT circuit van Assen af. De historische waarde van Zandvoort heeft hierbij de doorslag gegeven.


Het is de telegraaf, maar ik hoop zo dat het waar is. Zou super zijn.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 02-11-18 om 08:08:57
(...)


Het is de telegraaf, maar ik hoop zo dat het waar is. Zou super zijn.


Prins Bernard jr heeft dit bevestigd. Ze kunnen tekenen, maar moeten wel €20 miljoen op tafel leggen en dat is er nog niet. Dus nog niks zeker. Maar mijn zegen hebben ze voor Zandvoort
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Het klinkt goed maar ik vraag me af hoe ze dat denken te gaan realiseren. Er zal neem ik aan flink gebouwd moeten worden aan faciliteiten en infrastructuur. Daar zullen ze dan heel rap mee moeten beginnen.
     Reageer met citaat 
Moet het idd eerst nog maar zien. Ze moeten dan wel ongeveer vandaag beginnen met verbouwen.

Paar uur eerder werd de GP van Vietnam min of meer bevestigd.

Miami is ook nog bezig. Weet niet hoeveel wedstrijden men wil in een seizoen....
     Reageer met citaat 
ASSEN ZET VRAAGTEKENS BIJ BERICHTGEVING UIT ZANDVOORT
Gepubliceerd op 02 nov 2018 10:22

De Telegraaf pakte rond middernacht groot uit. Zandvoort zou toestemming hebben gekregen om in 2020 een Grand Prix te organiseren en dat werd beaamt door Prins Bernhard van Oranje. Assen zou daarmee worden afgetroefd, maar die zetten tegenover Het Dagblad van het Noorden op hun beurt vraagtekens bij de berichtgeving uit de hoek van Zandvoort.

"Er zijn een paar gekke dingen", zegt voorzitter Jos Vaessen van The Netherlands Grand Prix Foundation, die de afgelopen periode vocht voor een Formule 1-race op het TT Circuit in Assen. "Niemand heeft het er verder over behalve De Telegraaf en Zandvoort zelf. Voor de rest wordt nergens melding gemaakt van de aanbieding die Zandvoort zou hebben ontvangen. Ook wijzelf hebben tot op heden niets gehoord van het Formula One Management in Londen, terwijl de contacten tot dusver zeer goed zijn geweest. Je zou verwachten dat wij zouden zijn geïnformeerd als er een definitieve beslissing is gevallen."

"Wij zijn in ieder geval zeer verrast door deze berichtgeving. In historisch opzicht zou ik het overigens begrijpen. Het circuit is goed in Zandvoort, daar zeg ik niets over, maar hoe ze dat willen doen met meer dan 100.000 toeschouwers vraag ik mij ten zeerste af."

" De getallen die in de berichtgeving terugkomen, kennen wij ook. Van de fee van 20 miljoen en de spin off over vijf jaar van 80 miljoen. Dat is niets nieuws. De laatste berichten die wij hebben gehad van het Formula One Management hebben de strekking dat we niet zenuwachtig moeten worden en dat ze zo spoedig mogelijk naar Assen komen om de faciliteiten aan een nadere inspectie te onderwerpen. Daar gaan wij nog steeds vanuit."

Assen is er dus nog steeds klaar voor. " De financiering is rond, we hebben een geweldige accommodatie klaar staan, het rennerskwartier is groot genoeg en de infrastructuur is een paar jaar geleden door de overheid al op orde gebracht om evenementen van dit formaat te kunnen organiseren. De historie is het enige argument dat wij kunnen bedenken waarom de keuze anders uit zou vallen. We hopen zo snel mogelijk in contact te treden met het Formula One Management."

Ook weer van F1today. Heerlijke site, maar dit terzijde.

Vanavond toch maar eens dat F1 cafe bekijken. Kijken wat ze daar te zeggen hebben.

« Gewijzigd: 02-11-2018 om 10:57:44 door Kees »

Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Het lijkt er inderdaad op dat Prins Bernhard heeft lopen bluffen:

Assen krijgt reactie van Formule 1-management: "Helemaal geen akkoord met Zandvoort"
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 02-11-18 om 20:06:35
Het lijkt er inderdaad op dat Prins Bernhard heeft lopen bluffen:

Assen krijgt reactie van Formule 1-management: "Helemaal geen akkoord met Zandvoort"


Echter in F1 cafe...

Er is dus blijkbaar een brief van de FOM waarin staat dat als Zandvoort het financieel voor elkaar krijgt dat zij de voorkeur krijgen.

Dat staat dus weer haaks op: De FOM weet van niks van Vaessen.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Kees schreef 02-11-18 om 22:59:52
Echter in F1 cafe...

Zoals ik het begrijp is de intentie er zeker, alleen zo stellig als De Telegraaf het stelde is het nog niet. Duidelijk is wel dat Zandvoort de voorkeur heeft (vanwege de historie).
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Assen gaat hoe dan ook voor de F1-licentie, ongeacht wat Zandvoort doet. Er komen dus sowieso aanpassingen aan o.a. barriers en kerbstones. Aanpassingen aan de lay-out van het circuit wachten ze nog even mee omdat het nog niet zeker is dat die nodig zijn (oef).

Assen past circuit aan: "Willen sowieso een F1-licentie aanvragen"
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ze zullen in Zandvoort best te horen hebben gekregen jullie mogen het best doen. Ff 20 miljoen neerleggen en dan zorgen dat de baan ok is dan mag je.

Dit geld voor Assen net zo. Alleen moet Zandvoort dan rap een grote zak geld en aannemers vinden die "even" het achterstallig onderhoud van de afgelopen tig jaar in 2 jaar oplossen..

En volgens mij is dat dus de grote bottleneck.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Het wordt serieus nu:

Formula One Management Limited (FOM) heeft op de voorlopige kalender van 2020 een plek ingeruimd voor de Nederlandse Grand Prix, zo hebben bronnen bij de Grand Prix van Abu Dhabi tegenover Formule.nl bevestigd. Zandvoort geniet de voorkeur, maar wanneer het daar niet haalbaar is, wordt het Assen.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 24


Snelle navigatie: