(winter) testen 2019 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: (winter) testen 2019 (9476 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Tijden dag 2:

1. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team 1m 39.160s 66 laps
2. Alex Lowes GBR Pata Yamaha 1m 39.372s 102 laps
3. Leon Haslam GBR Kawasaki Racing Team 1m 39.502s 98 laps
4. Alvaro Bautista ESP Aruba.it Racing – Ducati 1m 39.620s 59 laps
5. Toprak Razgatlioglu TUR Kawasaki Puccetti Racing 1m 39.942s 69 laps
6. Sandro Cortese GER GRT Yamaha 1m 40.075s 46 laps
7. Michael van der Mark NED Pata Yamaha 1m 40.145s 75 laps
8. Marco Melandri ITA GRT Yamaha 1m 40.469s 87 laps
9. Michael Ruben Rinaldi ITA Barni Racing Team Ducati 1m 40.540s 76 laps
10. Chaz Davies GBR Aruba.it Racing – Ducati 1m 40.621s 18 laps
11. Leandro Mercado ARG Orelac Racing VerdNatura Kawasaki 1m 40.794s 83 laps
12. Eugene Laverty IRE Team Go Eleven Ducati 1m 40.879s 49 laps
13. Jordi Torres ESP Team Pedercini Racing Kawasaki 1m 41.066s 76 laps
14. Tom Sykes GBR BMW WorldSBK Team 1m 41.206s 8 laps
15. Markus Reiterberger GER BMW WorldSBK Team 1m 41.231s 16 laps
16. Alessandro Delbianco ITA Althea Mie Racing Team Honda 1m 41.353s 61 laps
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Midstar racing
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Tijden dag 1 Portimao:

1. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team 1m 42.195s 57 laps (Bike 2)
2. Alex Lowes GBR Pata Yamaha 1m 42.614s 45 laps (Bike 2)
3. Alvaro Bautista ESP Aruba.it Racing – Ducati 1m 42.682s 70 laps (Bike 1)
4. Toprak Razgatlioglu TUR Kawasaki Puccetti Racing 1m 42.687s 27 laps
5. Tom Sykes GBR BMW WorldSBK Team 1m 42.808s 47 laps
6. Leon Haslam GBR Kawasaki Racing Team 1m 42.820s 32 laps (Bike 1)
7. Michael van der Mark NED Pata Yamaha 1m 42.872s 26 laps (Bike 2)
8. Marco Melandri ITA GRT Yamaha 1m 43.033s 66 laps
9. Markus Reiterberger GER BMW WorldSBK Team 1m 43.682s 50 laps
10. Chaz Davies GBR Aruba.it Racing – Ducati 1m 43.702s 44 laps (Bike 1)
11. Sandro Cortese GER GRT Yamaha 1m 43.847s 42 laps
12. Eugene Laverty IRE Team Go Eleven Ducati 1m 44.200s 49 laps
13. Michael Ruben Rinaldi ITA Barni Racing Team Ducati 1m 44.663s 60 laps (Bike 2)
14. Alessandro Delbianco ITA Althea Mie Racing Team Honda 1m 45.732s 15 laps (Bike 1)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Dag 2:

1. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team 1m 40.855s 60 laps (Bike 2)
2. Alex Lowes GBR Pata Yamaha 1m 41.814s 30 laps (Bike 1)
3. Alvaro Bautista ESP Aruba.it Racing – Ducati 1m 41.934s 51 laps (Bike 1)
4. Michael van der Mark NED Pata Yamaha 1m 42.144s 69 laps (Bike 2)
5. Tom Sykes GBR BMW WorldSBK Team 1m 42.191s 55 laps
6. Leon Haslam GBR Kawasaki Racing Team 1m 42.246s 30 laps (Bike 2)
7. Sandro Cortese GER GRT Yamaha 1m 42.469s 50 laps
8. Marco Melandri ITA GRT Yamaha 1m 42.507s 80 laps
9. Toprak Razgatlioglu TUR Kawasaki Puccetti Racing 1m 42.537s 33 laps
10. Markus Reiterberger GER BMW WorldSBK Team 1m 43.146s 38 laps
11. Chaz Davies GBR Aruba.it Racing – Ducati 1m 43.361s 42 laps (Bike 1)
12. Michael Ruben Rinaldi ITA Barni Racing Team Ducati 1m 43.834s 28 laps (Bike 2)
13. Eugene Laverty IRE Team Go Eleven Ducati 1m 43.950s 28 laps
14. Alessandro Delbianco ITA Althea Mie Racing Team Honda 1m 44.885s 34 laps (Bike 1)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Van der Mark niet helemaal tevreden na tweede WSBK-test

https://www.gpupdate.net/...na-tweede-wsbk-test/
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Ik kan het mij wel voorstellen.

Heb de afgelopen 4 dagen weer met aandacht naar de tests gekeken wat betreft livetiming, en wat ik zie is dat Lowes eigenlijk in de wintertesten altijd de veel snellere van de twee is. Dat was vorig jaar dacht ik ook zo.

Ze zullen beiden wel een apart programm afwerken, maar toch zie ik dat Lowes van begin af aan in de eerste rondes al erg makkenlijk snel is.
Michael heeft wel een constante pace, maar echt snelle rondes dus uitschieters gaat niet makkenlijk lukken. Dit zien we ook vaker terug in kwalificaties.

Lowes rijd op een basis afstelling sneller makkenlijker, dan Michael dat kan of doet.

Uiteraard moet het straks weer in de races gebeuren, en daar ben ik ook niet zo bang voor. Maar op een iets mindere afgestelde fiets toch een snelle ronde kunnen rijden is wel belangrijk. Kwalificaties moeten dit jaar wel beter gaan wil hij het beter gaan doen dan afgelopen jaar. Dat is wel de volgende stap die hem verder brengt. Want hard rijden in de race kan die zeker.
Midstar racing
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Ik weet het.....het is testen en dat zegt niks bla bla bla , maar ik heb de laatste 45 minuten van vandaag even via live-timing gevolgd. Gewoon om te zien wat Vd.Marks tijden zijn tov de concurrentie. Normaal is constant strakke tijden rijden zijn kracht, maar hij was toch elk rondje een goede 0,2/0,3 sec langzamer dan de rest van de top 8. En zijn tijden liepen vrij snel op in de 33ers. Benieuwd naar zijn commentaar. Ik verwacht dat hij niet heel positief/ enigszins kritisch zal zijn.

Haslam heeft veel constante ronden tussen de 32.0 en de 32.5 gereden. Een rondje of 12 achter elkaar. Weinig tot geen verval.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 18-02-19 om 08:01:15
.......het is testen en dat zegt niks bla ..

pzies.
Je weet niet wat voor testprogramma er gepland was. Zijn het nieuwe onderdelen/afstellingen? Nieuwe/oude banden? Korte e/o lange runs en ga zo maar door. Zag wel bericht op de Socials dat MvdM ook crash had meegemaakt, dus dat kan ook van invloed geweest zijn op het ritme.
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Er staat een audiofragment op racesport. Van alle Nederlanders trouwens

Klinkt nog niet meteen in paniek, maar ook niet echt hoopvol.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
"Testen is vooral niet veel prijsgeven" volgens Verstappen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Das natuurlijk ook zo. Dan het weekend maar even afwachten.
Zaterdag en zondag zal iedereen toch laten zien wat ze waard zijn.

Deze test was voor Bautista, alle trainingen snel en een stuk sneller dan de andere Ducs.
Michael zit solide in de top en is niet echt van de snelle ronde, dus ik hoop nog op 3 podia dit weekend.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Ik denk dat plaats 7-8 realistisch is. Concurrentie komt nu ook van melandri uit eigen kamp. Tsja ikzie het liever anders en hij is geen snelle ronde rijder
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Er zijn een paar jongens direct snel in een nieuw team of op ern nieuwe motor.
Melandri en Cortese zien we er goed bij zitten en zijn geduchte Yamaha concurrenten.
Sykes verrast op de Bmw
Bautista is vanaf testdag 1 gewoon snel
Haslam doet het goed op de Kawasaki tot dusver.
Ratzgatliogu Schrijf het vast fout, maakt nog steeds grote stappen en maakte het Michael soms moeilijk einde afgelopen jaar.
Torres is altijd snel waar hij ook op rijd.
Chaz valt tegen maar als de duc goed is wat Bautista laat zien, zal hij ervast goed bijkomen.
Lowes was tot nu toe in de wintertesten toch wel algemeen de snellere, vooral in de eerste gedeelte van de trainingen, en lijkt snel een goede setting te vinden.


Michael moet er heel hard voor vechten en iets vinden om sneller, en eerder een setting te vinden die hem past, het luisterd nu allemaal te nauw heb ik het idee, vooral als ik hoor hoeveel ze proberen om de probleempjes weg te krijgen. en zoveel tijd heb je niet in een weekend.

Het zal denk ik een moeilijk jaar worden, het veld is sterk
Midstar racing
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Via Motomatters.com:
Combined
1 19 Alvaro Bautista Ducati Panigale V4 R 1:30.303
2 66 Tom Sykes BMW S1000 RR 1:30.539
3 91 Leon Haslam Kawasaki ZX-10RR 1:30.668
4 1 Jonathan Rea Kawasaki ZX-10RR 1:30.722
5 33 Marco Melandri Yamaha YZF R1 1:30.760 0.457
6 54 Toprak Razgatlioglu Kawasaki ZX-10RR 1:30.840
7 60 Michael van der Mark Yamaha YZF R1 1:30.911 0.608
8 11 Sandro Cortese Yamaha YZF R1 1:31.077
9 22 Alex Lowes Yamaha YZF R1 1:31.168
10 81 Jordi Torres Kawasaki ZX-10RR 1:31.224
11 36 Leandro Mercado Kawasaki ZX-10RR 1:31.328
12 28 Markus Reiterberger BMW S1000 RR 1:31.376
13 2 Leon Camier Honda CBR1000RR 1:31.443
14 7 Chaz Davies Ducati Panigale V4 R 1:31.796
15 23 Ryuichi Kiyonari Honda CBR1000RR 1:31.860
16 50 Eugene Laverty Ducati Panigale V4 R 1:31.986
17 21 Michael Rinaldi Ducati Panigale V4 R 1:32.083
18 52 Alessandro Delbianco Honda CBR1000RR 1:32.979
19 17 Troy Herfoss Honda CBR1000RR 1:33.130 2.827
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Ik zit ivm mijn werk in het nachtritme. Gisteren een vrije dag en eens gekeken wat voor rondetijden er gereden worden. Het viel me vooral op dat Bautista elke run gelijk in de 30'ers zat. Ronde na ronde. Dan kan het wel testen zijn, maar dat is gewoon bijzonder knap.

Rea reed veel lage 31'ers en af en toe een uitschieter in de 30'ers.

Sykes en Haslam reden veel ronden tussen de 31.0 en 31.5

Vd.Mark, Melandri en Lowes vooral 31.5 tot 31.9

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: