Op deze dag favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 24

Topic: Op deze dag (287520 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 04-03-18 om 11:10:25
Bij het sneupen in oude uitslagen etc kom je van alles tegen. Veel gelegenheidsbakkenisten bij de zijspannen bijvoorbeeld....

Jammer dat er van de zijspannen veel minder op Internet te vinden is. Het 'MotoGP source book' is geweldig naslagwerkje voor uitslagen in de soloklassen. Jammer dat daarin geen aandacht is voor de driewielers..
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 04-03-18 om 16:09:17
(...)

Jammer dat er van de zijspannen veel minder op Internet te vinden is. Het 'MotoGP source book' is geweldig naslagwerkje voor uitslagen in de soloklassen. Jammer dat daarin geen aandacht is voor de driewielers..


De zijspannen hebben altijd een schare fans gehad, maar bij lange na niet zoveel als de solo's. Er is ook veel minder statistiek te vinden en zeker op internet omdat het ook niet meer zo leeft omdat ze niet meer bij de Grand Prix' horen. Commercieel niet interessant was het oordeel.

Als je uitslagen vindt dan ontbreken ook nog vaak de passagiers. Ik vroeg Chris Vincent eens iets over zijn pass. en zei, ach dan reed je met die en dan met die. Ik weet het gewoon allemaal niet meer.

En hoe meer de tijd verstrijkt hoe meer het in nevelen gehuld raakt
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 04-03-18 om 16:52:31
(...)
De zijspannen hebben altijd een schare fans gehad, maar bij lange na niet zoveel als de solo's. Er is ook veel minder statistiek te vinden en zeker op internet omdat het ook niet meer zo leeft ..
..
En hoe meer de tijd verstrijkt hoe meer het in nevelen gehuld raakt

Dat er weinig op Internet te vinden is kwam ik na dat zijspan verhaal over Luigi Taveri wel achter.
En met die laatste zin van jou een trieste conclusie dat de geschiedenis langzaam verdwijnt voor het nageslacht..
     Reageer met citaat 
Citaat:
2003 Grand Prix Barry Sheene overlijdt in Australië op 52-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker. #7 won de 500cc-titel in 1976 & 1977. Zijn laatste GP reed hij in 1984. In zijn beginjaren reed hij ook 50, 125 & 250cc GP's. In alle klassen haalde hij het podium.


Aan Sheene heb ik toch ook zeer goede herinneringen. Wat een coureur en wat een persoonlijkheid.

In alle klassen haalde hij het podium, maar in de 125cc deed hij ook mee om de titel en met de huidige puntentelling had hij die ook gewonnen. Maar door het systeem van schrapresultaten ging het kampioenschap toch naar Nieto.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Vandaag in 1987 op Suzuka (JP):

Masaru Kobayashi (Honda NSR250) debuteerde als wild-card en wist
gelijk te winnen, tevens eerste GP zege Bridgetsone (@bgmotogp)
     Reageer met citaat 
Citaat:
1974
Grand Prix De West-Duitse Grand Prix op de Nürburgring werd om veilgheidsredenen geboycot door de toprijders. Dit werd de enige GP ooit waarin alle podiumplekken (alle klassen, incl. zijspannen) werden bezet door rijders van dezelfde (Duitse) nationaliteit


Dat was in een rel van jewelste in die dagen. Een programma samen met autoraces, kou, regen mist en zelfs sneeuw op de zaterdag. Maar het zwaarst woog wel de niet afgeschermde vangrails. Kurt Busch de organisator en vice president van de FIM luisterde wel, maar deed nagenoeg niets aan de klachten. De fabrieksrijders en de meeste prive rijders weigerden te starten. Over en weer klonken zware woorden zoals mafia praktijken en de weigeraars werd levenslange schorsingen in het vooruitzicht gesteld door Bosch. Door de luidsprekers werd het publiek verteld dat de weigeraars lafaards waren en in die dagen kon je nog niet even op je telefoontje de mening van de coureurs opzoeken.

Twee weken later werd deze kwestie door de FIM besproken en koos men de kant van de coureurs onder het motto “veiligheid gaat voor alles”. Kurt Busch werd voor een jaar geschorst.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Kwam dit net tegen op Twitter (@bgmotogp):
Citaat:
#OTD 2017 #AustralianGP. Livio Loi (Leopard Racing Honda NSF250RW) took his last podium with a 2nd place finish in the #Moto3 race at Phillip Island

van hero to zero in een paar maanden tijd..
     Reageer met citaat 
Citaat:
1975 Formula 750 Barry Sheene kwam door een defect aan de achterband met 280 km/u ten val tijdens de trainingen voor Daytona. Meervoudige breuken en andere kwetsuren leken blessures die einde carrière zouden betekenen. Acht weken later racete hij echter weer.


"Bike racing’s most famous accident".

Het verhaal gaat dat het kwam door een defect aan de achterband en misschien was dat ook wel zo, maar volgens Sheene blokkeerde het achterwiel; "The back wheel just locked solid" en zat er nog een paar bar druk in band. Een andere theorie die niet uitgesloten wordt, maar door Suzuki ontkent, dat de versnellingsbak vastliep.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Barry Sheene (2003), John Surtees (2017) en Ralf Waldmann in 2018, wel stelletje grote namen dat op 10 maart naar de eeuwige racebanen vertrok zeg
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Vandaag alweer 35 jaar geleden dat Jack Middelburg overleed:
https://twitter.com/.../1113345737956446213
Ik zie in deze foto het boek 'te snel aan de finish' liggen. Als er iemand dat in zijn bezit heeft en het kwijt wil, dan hoor ik dat graag.
     Reageer met citaat 
Ik weet nog precies waar ik was toen ik het hoorde....
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Op deze dag in 1951 werd de allereerste Spaanse GP ooit verreden op het Montjuich circuit door de straten van Barcelona. De 500cc race werd toen door Umberto Masetti (de regerende en eerste Italiaanse kampioen in de zwaarste klasse) gewonnen op een Gilera met een gemiddelde snelheid van 94 km/uur, de twijfelachtige eer van de langzaamste 500 GP ooit
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Niet bij vandaag, maar paar dagen geleden (24 april):Citaat:
De 18-jarige wildcard Norifumi Abe maakt enorme indruk door met zijn Mr Donut/Bluefox Honda het gevecht om de leiding aan te gaan met de gevestigde namen. ...

gratis video van volledige race Suzuka 1994 omdat dit deze week 25 jaar geleden is.
de paddock over Abe
     Reageer met citaat 
Citaat:
1974
Grand Prix De West-Duitse Grand Prix op de Nürburgring werd om veilgheidsredenen geboycot door de toprijders. Dit werd de enige GP ooit waarin alle podiumplekken (alle klassen, incl. zijspannen) werden bezet door rijders van dezelfde (Duitse) nationaliteit.


Er waren in hetzelfde weekend ook toerwagen races op het de Nurburgring. De wegrace Grand Prix coureurs die voor de punten reden voor het wereldkampioenschap wilden strobalen op plaatsen waar de toerwagen rijders ze niet wilden. De autootjes wonnen dus de motorcoureurs gingen naar huis.

In de geschiedenis blijkt steeds weer dat op eenzelfde circuit, als autootjes toegelaten worden, autobelangen altijd boven motorbelangen gaan.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 28-04-19 om 11:44:50
(...)
In de geschiedenis blijkt steeds weer dat op eenzelfde circuit, als autootjes toegelaten worden, autobelangen altijd boven motorbelangen gaan.


Heel Nederland weet wie Jos Verstappen is, weet ook heel Nederland wie Jurgen van den Goorbergh is? Het antwoord is denk ik daar te vinden, auto's zijn populairder dan motoren. Zoals voetbal populairder is dan handbal. Op het moment dat er een team/sporter excelleert, komt die interesse omhoog, meestal is dat tijdelijk.

Pagina's: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 24


Snelle navigatie: