Ronde 4: Assen 2019 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Racetopic
4

Assen

14 april 2019
Nederland TT Circuit Assen

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Álvaro Bautista
2Michael van der Mark
3Markus Reiterberger
4Alex Lowes
5Leon Haslam
Volledige uitslag »

RACE 1

1Álvaro Bautista
2Jonathan Rea
3Michael van der Mark
4Alex Lowes
5Leon Haslam
Volledige uitslag »

RACE 2

1Álvaro Bautista
2Michael van der Mark
3Jonathan Rea
4Alex Lowes
5Chaz Davies
Volledige uitslag »

TRIVIA

Carl Fogarty was tot 2021 de onbetwiste 'King of Assen' - van 1992 tot en met 1999 kwam hij 16x in actie, hiervan won hij er 12 in totaal. Van race 1 (1993) tot en met race 2 (1996) won hij zelfs 8x achter elkaar, waarvan 2x met Honda (1996)..
Jonathan Rea (Kawasaki) behaalde in 2021 hier zijn 13e, 14e en 15e zege en verbeterde het record van Carl Fogarty die op Assen tot 12 kwam. Met 15 overwinningen is hij de absolute recordhouder in het aantal zeges op een bepaald circuit.
Chris Walker boekt op 3 september 2006 met de machine van het PSG-1 team de eerste overwinning voor de Kawasaki ZX10 in de natte race 1....ditzelfde geldt trouwens ook voor Walker..
Chris Vermeulen boekt zijn enige dubbelzege in 2005 en wint beide races op de Winston Ten Kate Honda. Jurgen vd Goorbergh weet bij een eenmalig optreden met een Rizla Suzuki uit het BSB niet te imponeren en eindigt buiten de punten.
Jonathan Rea won de Superpole Race van 2022 en behaalde hiermee zijn 100e WorldSBK als Kawasaki rijder.
Jakub Smrž (Guandalini Ducati) haalt in zijn derde seizoen WSBK (2009) zijn eerste podium met een derde plaats in race 2 (winnaar Noriyuki Haga). Kuba was hiermee tevens de eerste Tsjechische coureur die ooit in WSBK het podium beklom.
Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
Met zijn zege in de natte (verkorte) race 1 van 2012 werd Sylvain Guintoli (Effenbert Ducati 1098R) de 5e Fransman die een WSB zege boekte na Roche (23), Laconi (11), Morillas & Vieira (beiden 1).
Loris Baz (Kawasaki ZX-10R) behaalde in 2014 op een leeftijd van 21 jaar, 2 maanden en 26 dagen oud hier zijn eerste Poleposition en werd daarmee na Anthony Gobert in 1994 (Phillip Island) de op een na jongste coureur die dit presteerde.
Topic: Ronde 4: Assen 2019 (29155 keer gelezen)
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 10-04-19 om 17:29:34
Nu we drie ronden hebben gehad kunnen de toerentallen weer aangepast worden.

Ducati moet 250 RPM inleveren, Honda krijgt er 500 RPM bij.

Aprilia         14700
BMW             14950
BMW 2019        14900
Ducati V2       12400
Ducati V4       16100
Honda           15050
Kawasaki 2018   14100
Kawasaki 2019   14600
MV Agusta       14950
Suzuki          14900
Yamaha          14700


http://www.worldsbk.com/...fter%20Round%20Three


ik blijf dit een hele rare manier van doen vinden. de competitie is niet spannend we gaan gewoon halverwege de regels aanpassen... Daar word je als contructeur toch gek van? straks word Ducati verplicht met profielbanden te rijden om het aantrekkelijker te maken...
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Doet men in diverse tourwagen klasses ook, de regels in het seizoen aanpassen, maar dan met gewicht.

« Gewijzigd: 10-04-2019 om 18:24:31 door Kees »

     Reageer met citaat 
Kees schreef 10-04-19 om 18:17:39
Doet men in diverse tourwagen klasses ook, de regels in het seizoen aanpassen, maar dan met gewicht.


Kijk ik ook nooit naar.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 10-04-19 om 08:36:45
(...)


nou dat weet ik niet. hangt er vanaf wanneer het gepland kan worden. en de WSBK is volgens mij nog steeds populairder dan de BSB internationaal gezien tenminste.


Het WK superbike is destijds naar april gegaan vanwege de Champcars die toen in september naar Assen kwamen.

Een motorcircuit waar een WK motorrace aan de kant moet voor autootjes. 't is wat.

Motorbobo's die de voorkeur aan autootjes geven die wantrouw ik altijd wat. Dat zijn niet de echten.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 10-04-19 om 17:53:52
(...)

ik blijf dit een hele rare manier van doen vinden. de competitie is niet spannend we gaan gewoon halverwege de regels aanpassen... Daar word je als contructeur toch gek van? straks word Ducati verplicht met profielbanden te rijden om het aantrekkelijker te maken...

Ik stel voor dat we alle rijders met #19 verplichten om met hun handen op de rug te rijden. Misschien wordt het dan nog wat.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 11-04-19 om 09:54:07
(...)

Ik stel voor dat we alle rijders met #19 verplichten om met hun handen op de rug te rijden. Misschien wordt het dan nog wat.


Ja misschien wel

Of gewoon motoren die over de toonbank komen uitrusten met slicks en een kuip en eventueel nog wat kleine aanpassingen toestaan. En dan racen. De promotor doet zaken met teams en niet met de fabrieken. Het wordt dan zo goedkoop dat de teams in de rij staan om mee te mogen doen. We hebben dan een vol startveld. Twee races op zondag en verder geen moeilijk gedoe. Toppers op de motoren. Ik kom dan weer kijken en kijk er dan ook het hele jaar naar uit.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 11-04-19 om 11:48:34
(...)


Ja misschien wel

Of gewoon motoren die over de toonbank komen uitrusten met slicks en een kuip en eventueel nog wat kleine aanpassingen toestaan. En dan racen.


Je bedoelt de Stock1000 die opgeheven is om te zorgen dat er in het SBK volle velden komen? Grootste fout ooit van de organisatie, evenals het opheffen van de Stock 600.

Tip aan iedereen, ga in september eens naar het BSB mocht je daar nog nooit geweest zijn. Zeven races op een dag, volop spektakel inclusief een mooie sfeer op de tribune.

SBK, zoals het ooit bedoeld was

(Ik word oud)
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 11-04-19 om 13:00:46
(...)


Je bedoelt de Stock1000 die opgeheven is om te zorgen dat er in het SBK volle velden komen? Grootste fout ooit van de organisatie, evenals het opheffen van de Stock 600.

Tip aan iedereen, ga in september eens naar het BSB mocht je daar nog nooit geweest zijn. Zeven races op een dag, volop spektakel inclusief een mooie sfeer op de tribune.

SBK, zoals het ooit bedoeld was

(Ik word oud)




Je mag dan wel oud worden, je bent nog jong van geest
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 11-04-19 om 13:00:46
(...)


Je bedoelt de Stock1000 die opgeheven is om te zorgen dat er in het SBK volle velden komen? Grootste fout ooit van de organisatie, evenals het opheffen van de Stock 600.

Tip aan iedereen, ga in september eens naar het BSB mocht je daar nog nooit geweest zijn. Zeven races op een dag, volop spektakel inclusief een mooie sfeer op de tribune.

SBK, zoals het ooit bedoeld was

(Ik word oud)

Ging altijd naar de GP's en WSBK's, maar de prijzen bleven maar stijgen, zonder dat er meer voor terug kwam..........sterker nog, het werd alleen maar minder (qua klasse's)

Als ik dat dan ga vergelijken met de BSB.
Buiten het volle wedstrijdschema (je kunt niet eens naar het toilet of de volgende wedstrijd begint alweer) , de open paddock, de prijs (30,-), de kwaliteit en strijd van de races..................en dan die sfeer is zo geweldig.

Ik ben het 1e jaar geweest en alle daarop volgende.
Blijft geweldig.
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 11-04-19 om 13:00:46
(...)


Je bedoelt de Stock1000 die opgeheven is om te zorgen dat er in het SBK volle velden komen? Grootste fout ooit van de organisatie, evenals het opheffen van de Stock 600.

Tip aan iedereen, ga in september eens naar het BSB mocht je daar nog nooit geweest zijn. Zeven races op een dag, volop spektakel inclusief een mooie sfeer op de tribune.

SBK, zoals het ooit bedoeld was

(Ik word oud)


Ik kan van allebei genieten. Mag dat ook?
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 11-04-19 om 13:57:22
(...)


Ik kan van allebei genieten. Mag dat ook?


Daar gaan wij niet over

Maar ik zou het wel doen als ik jou was.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 10-04-19 om 10:21:21
Laat duidelijk zijn, ik vind dit ook te vroeg. Maar in het najaar, vlak voor de BSB dat gaan ze volgens mij toch echt niet doen omdat ze dat toeschouwers kost. Ik zou zelf naar beiden gaan maar er zijn toch denk ik heel veel mensen die dan een keuze gaan maken voor het een of het ander. En in Assen hebben ze die inkomsten van de kassa denk ik nog steeds hard nodig.


En in September heb je ook nog eens de MXGP.
     Reageer met citaat 
Er zit wel een goede opbouw in moet ik zeggen. Naar mate het seizoen vordert wordt het steeds lekkerder.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 10-04-19 om 21:59:54
(...)


Het WK superbike is destijds naar april gegaan vanwege de Champcars die toen in september naar Assen kwamen.

Een motorcircuit waar een WK motorrace aan de kant moet voor autootjes. 't is wat.

Motorbobo's die de voorkeur aan autootjes geven die wantrouw ik altijd wat. Dat zijn niet de echten.


Ja en toen dat kapot liep hadden ze het direct weer terug moeten programeren op die plek.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 11-04-19 om 16:21:31
Er zit wel een goede opbouw in moet ik zeggen. Naar mate het seizoen vordert wordt het steeds lekkerder.
je bent lekker op dreef ☝

« Gewijzigd: 11-04-2019 om 19:49:15 door bredebeier »

Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: