Ronde 4: Assen 2019 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Racetopic
4

Assen

14 april 2019
Nederland TT Circuit Assen

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Álvaro Bautista
2Michael van der Mark
3Markus Reiterberger
4Alex Lowes
5Leon Haslam
Volledige uitslag »

RACE 1

1Álvaro Bautista
2Jonathan Rea
3Michael van der Mark
4Alex Lowes
5Leon Haslam
Volledige uitslag »

RACE 2

1Álvaro Bautista
2Michael van der Mark
3Jonathan Rea
4Alex Lowes
5Chaz Davies
Volledige uitslag »

TRIVIA

Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
Jakub Smrž (Guandalini Ducati) haalt in zijn derde seizoen WSBK (2009) zijn eerste podium met een derde plaats in race 2 (winnaar Noriyuki Haga). Kuba was hiermee tevens de eerste Tsjechische coureur die ooit in WSBK het podium beklom.
Chris Vermeulen boekt zijn enige dubbelzege in 2005 en wint beide races op de Winston Ten Kate Honda. Jurgen vd Goorbergh weet bij een eenmalig optreden met een Rizla Suzuki uit het BSB niet te imponeren en eindigt buiten de punten.
Loris Baz (Kawasaki ZX-10R) behaalde in 2014 op een leeftijd van 21 jaar, 2 maanden en 26 dagen oud hier zijn eerste Poleposition en werd daarmee na Anthony Gobert in 1994 (Phillip Island) de op een na jongste coureur die dit presteerde.
Chris Walker boekt op 3 september 2006 met de machine van het PSG-1 team de eerste overwinning voor de Kawasaki ZX10 in de natte race 1....ditzelfde geldt trouwens ook voor Walker..
Met zijn zege in de natte (verkorte) race 1 van 2012 werd Sylvain Guintoli (Effenbert Ducati 1098R) de 5e Fransman die een WSB zege boekte na Roche (23), Laconi (11), Morillas & Vieira (beiden 1).
Carl Fogarty was tot 2021 de onbetwiste 'King of Assen' - van 1992 tot en met 1999 kwam hij 16x in actie, hiervan won hij er 12 in totaal. Van race 1 (1993) tot en met race 2 (1996) won hij zelfs 8x achter elkaar, waarvan 2x met Honda (1996)..
Jonathan Rea (Kawasaki) behaalde in 2021 hier zijn 13e, 14e en 15e zege en verbeterde het record van Carl Fogarty die op Assen tot 12 kwam. Met 15 overwinningen is hij de absolute recordhouder in het aantal zeges op een bepaald circuit.
Jonathan Rea won de Superpole Race van 2022 en behaalde hiermee zijn 100e WorldSBK als Kawasaki rijder.
Topic: Ronde 4: Assen 2019 (29160 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 27-04-19 om 12:21:03
(...)De toeschouwer achter het hek is geen partij is het gevoel.


Dat gevoel deel ik niet. Ik heb echt niet het gevoel dat in Assen ze proberen het publiek aan alle kanten maar een oor aan te naaien wat hier de laatste weken steeds maar weer wordt gedaan alsof dat wel het geval is. Ik kom er graag en voel me er zeer welkom. Als ik het gevoel zou hebben dat mij een oor aan genaaid wordt zou ik niet meer gaan. Simpel.

Citaat:
Datzelfde gevoel heb ik weer nu de bestuurders van Assen kwijlend achter de Formule1 aanlopen


Ik heb niet echt het idee dat de bestuurders van Assen kwijlend achte de F1 aan lopen. Ik vind het wel heel normaal dat er een complex gebruikt gaat worden dat al bijna geschikt is, ipv dat er elders in dit kleine landje iets nagenoeg opnieuw opgebouwd moet worden. Dat is geld weg gooien. Maar goed, het ziet er naar uit dat jij en Prins Bernhard jullie zin krijgen.

Citaat:
en ons motorsportfans beloven dat je daar bij de motorsport races niets van gaat merken.


Het hele leven bestaat uit rekening met elkaar houden, een beetje geven en nemen. Waarom zou het zo erg zijn dat we er iets van zouden merken? Dat het hele circuit naar de maan zou gaan is slechts een aanname, gepraat vanuit een onderbuikgevoel.

« Gewijzigd: 27-04-2019 om 13:05:43 door Optimate »

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-04-19 om 12:38:15
(...)


Dat gevoel deel ik niet. Ik heb echt niet het gevoel dat in Assen ze proberen het publiek aan alle kanten maar een oor aan te naaien wat hier de laatste weken steeds maar weer wordt gedaan alsof dat wel het geval is. Ik kom er graag en voel me er zeer welkom. Als ik het gevoel zou hebben dat mij een oor aan genaaid wordt zou ik niet meer gaan. Simpel.

(...)



Ik heb het gevoel dat bij het verplaatsen van het WSBK naar april ten gunste van de Champcars de mening van het motorsport publiek niet echt meegewogen heeft. Ik heb het nergens over een oor aan naaien.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-04-19 om 12:38:15
(...)


(...)


Ik heb niet echt het idee dat de bestuurders van Assen kwijlend achte de F1 aan lopen. Ik vind het wel heel normaal dat er een complex gebruikt gaat worden dat al bijna geschikt is, ipv dat er elders in dit kleine landje iets nagenoeg opnieuw opgebouwd moet worden. Dat is geld weg gooien. Maar goed, het ziet er naar uit dat jij en Prins Bernhard jullie zin krijgen.

(...)


Ik heb wel het idee dat ze in Assen de realiteitszin kwijt zijn en ik zie er zelfs een gevaar in voor het voortbestaan van circuit. Men levert een grote inspanning om aan de financiële eisen van de Dorna te voldoen en dat gaat niet echt gemakkelijk. De Formule1 begroting is minstens tien maal zo groot. Als de F1 niet naar Assen komt gaat hier de kurk van de champagnefles en dat heeft niet met Bernard van doen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-04-19 om 12:38:15


Waarom zou het zo erg zijn dat we er iets van zouden merken? Dat het hele circuit naar de maan zou gaan is slechts een aanname, gepraat vanuit een onderbuikgevoel.


Wat we gaan merken, tenminste dat lijkt mij, is dat we achter veel hogere hekken komen te zitten en dat lijkt mij echt niet onwaarschijnlijk. En dat is verder voor geen enkele partij vervelend, behalve voor de toeschouwer achter het hek.

En ik heb het er helemaal niet over dat hele circuit naar de maan gaat.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 27-04-19 om 13:55:33
(...)


Wat we gaan merken, tenminste dat lijkt mij, is dat we achter veel hogere hekken komen te zitten en dat lijkt mij echt niet onwaarschijnlijk. En dat is verder voor geen enkele partij vervelend, behalve voor de toeschouwer achter het hek.

En ik heb het er helemaal niet over dat hele circuit naar de maan gaat.


Ik ben het met je eens. mocht de F1 dan toch naar Assen komen dan is dat voor de reguliere motorport fan vast merkbaar. hogere hekken en nog meer asfalt buiten de reguliere cicuit lijnen.

Ik ben me er van bewust dat een cicuit heden ten dage niet meer kan bestaan van alleen maar motorsport maar de F1 die naast de hekken ook nog eens het circuit kapot gaat remmen? nee dank je wel.

En mijn standpunt rondom de planning van de WSBK is ondertussen bekend.....
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 27-04-19 om 13:48:32
(...)
Ik heb wel het idee dat ze in Assen de realiteitszin kwijt zijn en ik zie er zelfs een gevaar in voor het voortbestaan van circuit. Men levert een grote inspanning om aan de financiële eisen van de Dorna te voldoen en dat gaat niet echt gemakkelijk. De Formule1 begroting is minstens tien maal zo groot. Als de F1 niet naar Assen komt gaat hier de kurk van de champagnefles en dat heeft niet met Bernard van doen.


Het circuit gaat sowieso worden aangepast zodat ze F1 klaar zijn of de F1 GP nu wel of niet doorgaat. Ik heb verder geen inzicht in de financiële kant van het verhaal maar GeenStijl had vorige maand wel een aardig artikel hierover waarbij het lijkt alsof de risico’s voor Assen wel eens mee zouden kunnen vallen. Sterker nog, men zou wel gek zijn als ze het niet zouden doen:
https://www.geenstijl.nl/...n-feiten-en-cijfers/
     Reageer met citaat 
Harald schreef 28-04-19 om 08:54:38
(...)


Het circuit gaat sowieso worden aangepast zodat ze F1 klaar zijn of de F1 GP nu wel of niet doorgaat. Ik heb verder geen inzicht in de financiële kant van het verhaal maar GeenStijl had vorige maand wel een aardig artikel hierover waarbij het lijkt alsof de risico’s voor Assen wel eens mee zouden kunnen vallen. Sterker nog, men zou wel gek zijn als ze het niet zouden doen:
https://www.geenstijl.nl/...n-feiten-en-cijfers/


Mooi artikel en mooie cijfers.
Allemaal gebaseerd op Verstappen.

En nu ook nog de cijfertjes als Verstappen m.i.v. volgende maand twee jaar uit de roulatie is.

Kijken of iedereen dan ook nog alleen al voor het parkeren 50 euro neerlegt.

De kosten gaan dan in ieder geval niet naar beneden.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 28-04-19 om 11:00:05
(...)


Mooi artikel en mooie cijfers.
Allemaal gebaseerd op Verstappen.

En nu ook nog de cijfertjes als Verstappen m.i.v. volgende maand twee jaar uit de roulatie is.

Kijken of iedereen dan ook nog alleen al voor het parkeren 50 euro neerlegt.

De kosten gaan dan in ieder geval niet naar beneden.


Ja die opbrengst van parkeren slaat idd nergens op, maar hoe dan ook, het hele F1 verhaal staat of valt met Max. Niemand die dat ontkent. En dat een coureur 2 jaar uit de roulatie zal zijn is niet erg waarschijnlijk tegenwoordig.
     Reageer met citaat 
Harald schreef 28-04-19 om 11:09:47
(...)


.......... het hele F1 verhaal staat of valt met Max. Niemand die dat ontkent. En dat een coureur 2 jaar uit de roulatie zal zijn is niet erg waarschijnlijk tegenwoordig.


De kans dat Max door een niet oplettende bestuurder van zijn racefietsje getikt wordt of dat hij een auto immuun ziekte krijgt zoals Jonas Folger is klein, maar dergelijke grote belangen aan één iemand ophangen is echt je nek in de strop steken. Pas als de begroting klopt zonder Verstappen dan wordt het een ander verhaal.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
En nu komt het leuke: het circuit zou helemaal geen financieel risico lopen omdat zij niet (itt bij de TT) de organisator zouden zijn maar het circuit zouden verhuren aan Lee van Dam en consorten, net als bijv bij de MXGP.

Maar het is allemaal lood om oud ijzer, inmiddels is wel duidelijk dat het helemaal niet doorgaat. Als de F1 al naar NL komt is het naar Zandvoort, en anders niet.

Dus alle verdachtmakingen dat ze in Assen "achter de F1 aan rennen" raken echt kant noch wal.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 28-04-19 om 11:30:50
.....
Dus alle verdachtmakingen dat ze in Assen "achter de F1 aan rennen" raken echt kant noch wal.


En toch meen ik me vaag te herinneren dat ik meerdere mensen uit het Drentse nogal gepassioneerd, met glimmende oogjes, wervende teksten richting F1 hoorde uitspreken.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 28-04-19 om 11:30:50
En nu komt het leuke: het circuit zou helemaal geen financieel risico lopen omdat zij niet (itt bij de TT) de organisator zouden zijn maar het circuit zouden verhuren aan Lee van Dam en consorten, net als bijv bij de MXGP.

......


Wellicht heb je gelijk, ik hoop het zelfs, maar ik heb hier diverse grote projecten in het Noorden gezien waar men op voorhand bezwoer dat niemand financieel risico zou lopen, maar achteraf hete aardappelen driftig werden doorgeschoven. Denk aan Wild Lands, Giro d'Italia, Vuelta.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: