Catalunya (Montmeló) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Racetopic
7

Catalunya

16 juni 2019
Spanje Circuit de Barcelona-Catalunya

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Augusto Fernandez
2Thomas Lüthi
3Sam Lowes
4Jorge Navarro
5Fabio Di Giannantonio
Volledige uitslag »

RACE

1Álex Márquez
2Thomas Lüthi
3Jorge Navarro
4Augusto Fernandez
5Enea Bastianini
Volledige uitslag »

TRIVIA

Andrea Iannone (Fimmco Speed Up) leek in 2010 op weg naar zijn derde zege van het jaar totdat hij een ride-through penalty kreeg voor het inhalen onder geel van Yuki Takahashi. Takahashi greep hierdoor de eerste zege voor de Tech-3 machine.
Marc Márquez won hier in 2014 de MotoGP klasse en broer Alex de Moto 3. Dit was voor het eerst in de 66 jaar WK wegrace dat twee broers op dezelfde dag een Grand Prix wonnen!
Het podium van 2005: Dani Pedrosa (Telefónica MoviStar Honda), Casey Stoner (Carrera LCR Aprilia), Andrea Dovizioso (Scot Honda) was het eerste 250cc podium waarbij alle drie rijders nog tieners waren.
Marcos Ramírez (Leopard Honda) was hier in 2019 de laatste rijder in een unieke nog nooit (ook niet in andere klasses) eerder voorgekomen serie van 12 verschillende winnaars. Fabio Di Giannantonio was in oktober 2018 de eerste in deze serie.
De 19 jarige Fabio Quartararo (HDR Speed Up) behaalde hier in 2018 als een na jongste coureur na Marc Márquez Poleposition en de winst in deze klasse. Dit was tevens de eerste Pole/zege voor Speed Up sinds 2015.
Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing) was in 2011 met zijn Kalex de eerste rijder sinds 1974, toen deze statistieken pas werden bijgehouden, die de Pole pakte bij de eerste 5 Grands Prix van het seizoen in de tussenklasse.
Luis Salom kwam tijdens de tweede vrije training in 2016 ten val en overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. De lay-out die ook voor de Formule 1 gebruikt werd, met een chicane, werd toen voor de rest van het raceweekend gebruikt.
Yuki Takahashi behaalde hier de winst in 2010 op de Tech 3 Mistral 610. Achteraf bleek dit de enige zege met dit chassis behaald in deze klasse te zijn.
Topic: Catalunya (Montmeló) (22369 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Zoals elk team vooraf aan een nieuw seizoen aan window dressing doet, doet/deed RW racing dat ook.
Mooie vooruitzichten verkopen gewoon beter aan geldschieters dan doemscenario,s
Werkt bij banken net zo

Als Jansen voor de camera komt zegt hij alleen wat ie kwijt wil. De waarheid zal, bij tegenvallers gewoon grotendeels binnenskamers blijven.
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Het is een gemiste kans om tijdens de blessure van Odendaal
niet de toen zonder vrije en toch wel ervaren Pasini te hebben ingehuurd voor eventuele feedback
Bewust of onbewust?

Een soort van funtionerings gesprek voor gehele team incl Jansen /Spaan zou mss ook verhelderend kunnen zijn.

Het is toch wel frappand dat een Nederlandse rijder die nooit voor RW racing heeft gereden nu wereld top in wsbk is.

Hoeveel Nederlandse coureurs hebben al niet bij RW gereden en tja wat is er van terecht gekomen en ik hoop niet dat het nu weer dezelfde kant op gaat
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 18-06-19 om 12:29:02
@midstar

Wat is de echte reden voor het slechte starten? Kan Bo het niet, mist hij de agressiviteit? Als je naar de TV kijkt denk je inderdaad, waarom gaat hij die kant op, dat snap je toch wel?!

De rijder moet in een splitsecond beslissen, wij zien het tig keer en ook nog mooi van bovenaf en in slowmo. Als jij als rijder voelt dat je koppeling niet lekker oppakt, je te laag in toeren zit of juist veel wielspin hebt, wil je de eerste bocht vooral overleven, het hele veld wil die trechter in, dat pas natuurlijk niet. Dus als je niet de snelheid hebt, kan je of blind insturen en hopen dat het lukt of de ruimte opzoeken.

Het is waarschijnlijk een optelsommetje van vertrouwen, kunde en materiaal.


Wielspin te laag in toeren etc.... Dat kan een keer. Niet seizoenen lang.
Onkunde dat kan ook, maar jammer dat hij zich dat dan niet kan aanleren, na al die weekenden en testen.
Het materiaal, denk dat het met Starten wel meevalt , blokken zijn hetzelfde, en Odendaal start nietl echt heel verkeerd denk ik.

De echte reden is dus angst in mijn ogen voor de drukte in de eeste bochten, zoals ik eerder in het verhaal duidelijk probeer te maken. Angst voor nog zo een crash als in de Rbr. Structureel hetzelfde blijven doen tegen beter weten in heeft een reden, en dat ligt nieg aan de machines waar hij op gereden heeft. Ook niet aan het team
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Misschien is het goed om te beginnen het verhaal van alle blokken zijn hetzelfde los te koppelen van, alle machines zijn hetzelfde. Dat laatste is zeker niet het geval. Volgens mij zijn de uitlaatsystemen, remmen, frame, wielen, vering en stroomlijn aan te passen.

Alleen een andere setup in de uitlaat kan al veel aan het karakter van de motor veranderen. Iedereen heeft dezelfde ECU, maar dat is niet hetzelfde als dezelfde mapping. Soort banden, spanning, hoeveelheid brandstof, gewichtsverdeling, lengte en gewicht van de rijder. het zijn allemaal factoren die meespelen. Hoe kleiner de verschillen, hoe belangrijker de details

Maar "for argument sake"

Als we het nu op angst houden, wat is dan de reden van die angst en is die wel of niet reëel?
     Reageer met citaat 
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 18-06-19 om 13:56:09
Misschien is het goed om te beginnen het verhaal van alle blokken zijn hetzelfde los te koppelen van, alle machines zijn hetzelfde. Dat laatste is zeker niet het geval. Volgens mij zijn de uitlaatsystemen, remmen, frame, wielen, vering en stroomlijn aan te passen.

Alleen een andere setup in de uitlaat kan al veel aan het karakter van de motor veranderen. Iedereen heeft dezelfde ECU, maar dat is niet hetzelfde als dezelfde mapping. Soort banden, spanning, hoeveelheid brandstof, gewichtsverdeling, lengte en gewicht van de rijder. het zijn allemaal factoren die meespelen. Hoe kleiner de verschillen, hoe belangrijker de details

Maar "for argument sake"

Als we het nu op angst houden, wat is dan de reden van die angst en is die wel of niet reëel?

Heb je mjjn post wel gelezen een paar posts terug?
Daar leg ik uit wat ik denk waar evt angst uit voort kan komen. Wel lezen blijven.
Verders weet ik dat geen elke machine in opbouw hetzelfde is, maar ik denk dat het bij de start niet zo een groot verschil is, dat hij daarom steeds moet inleveren, tenminste ik heb het over start en eerste bocht.
Buite dat is het niet alleen op de nts
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Niet gelezen, misschien beter dat te quoten in plaats van mijn post die er boven staat
     Reageer met citaat 
midstar schreef 16-06-19 om 12:38:50
(...)

Heb ik al vake gezegd, zoekt de veiligheid op en is dus gewoon bang.
Dit doet hij altijd, en in de eerste rondes ook. Daarom verliest hij veel iedereen kan onderdoor.


bedoel je deze?
Hier lees ik alleen wat jij meent te zien, het is geen uitleg.

Als je een andere post bedoeld dan graag ff quoten.
     Reageer met citaat 
tammo schreef 18-06-19 om 12:36:57

Het is toch wel frappand dat een Nederlandse rijder die nooit voor RW racing heeft gereden nu wereld top in wsbk is.


Dus een coureur die helemaal niks met RW te maken heeft en succesvol in het WSBK is het bewijs dat RW faalt.

Wat is dat in hemelsnaam voor een Trumpiaanse redenatie? Gaat echt nergens over.

Citaat:
Hoeveel Nederlandse coureurs hebben al niet bij RW gereden en tja wat is er van terecht gekomen en ik hoop niet dat het nu weer dezelfde kant op gaat


Voor Bo heeft alleen Deroue en Iwema als Nederlander bij RW gereden, dus waar heb jij het in vredesnaam over?

Ik ben zeer blij dat RW Bo onder z'n hoede heeft genomen terwijl het vanuit financieel oogpunt veel veiliger was geweest om met een buitenlander in zee te gaan. Hadden ze dat niet gedaan dan was Bo's GP carrière nu al ten einde geweest.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 17-06-19 om 12:08:47
Ik kijk er van op dat Bo op dit forum zo hard wordt afgerekend. Jarenlang wordt Nederlandse coureurs hier de hand boven het hoofd gehouden (Jasper Iwema anyone?), zijn mensen keer op keer dolblij met een P22 oid en nu wordt Bo opeens bij het grofvuil gezet. Hoezo dat?


Allicht dat dit komt omdat hij wel RBR kampioen is geweest? en daarmee een plek in een van de topteams van de moto3 wist te veroveren.

Toegegeven dat een kampioen in de RBR geen garantie is voor een succesvolle carriere. Maar de heersende mening is volgens mij dat je dan toch een aardige lading talent aan boord hebt.

Als je dit dan aftekent tegen de resultaten die er tot nu toe geboekt zijn, dan is het erg teleurstellend. Dan kan het 2 dingen betekenen. Dat kampioen worden in de RBR niet zo bijzonder is als over het algemeen aangenomen word. Of dat er na het behalen van het kampioenschap is mis is gegaan in het verder kunnen ontwikkelen van je talent.

Begrijp me niet verkeerd als je op moto 2 niveau rijd heb je echt wel flink wat rijvaardigheid en talent op zak. Maar ik denk dat mensen er gewoon meer progressie van hadden verwacht naar aanleiding van het voor traject.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
midstar schreef 18-06-19 om 10:21:39
Oke, even iets anders.
Ik heb het al vaker naar voren gebracht, maar er is nooit op gereageerd.
Ben wel benieuwd hoe anderen hier over denken.
Ik ben geen psycholoog, maar vraag me wel vaak af wat de oorzaak is van het slechte starten, en de eerste bochten.
Mijn idee is dat er tijdens zijn laatste wedstrijd bij de Rbr, en tevens zware crash, wel degenlijk iets gebeurd is in het koppie van Bo.



Ik kan me niet zo voor de geest halen wat er toen gebeurt is? kun je me dat nog uitleggen?

Ook ik had het idee dat er ergens in de carriere iets gebeurt zou zijn maar ik kan me die crash niet herinneren. Maar dat zou inderdaad een boel verklaren.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 18-06-19 om 17:49:37
(...)


Ik kan me niet zo voor de geest halen wat er toen gebeurt is? kun je me dat nog uitleggen?

Ook ik had het idee dat er ergens in de carriere iets gebeurt zou zijn maar ik kan me die crash niet herinneren. Maar dat zou inderdaad een boel verklaren.


https://test.racesport.nl/...eyder-in-aragon/amp/

Deze crash, voorlaatste race van het seizoen
Midstar racing
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Midstar racing
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 18-06-19 om 12:10:39
Voor aanvang vh seizoen zeiden Jarno Janssen en Hans Spaan dat top 10 klasseringen moesten kunnen met deze fiets. Benieuwd als deze vraag NU gesteld zou zijn wat dán het antwoord zal zijn.

Ik denk dat dat nog steeds moet kunnen. Hier in Barcelona startte hij als 14e en er vielen zeker 3 man vóór hem uit. Dan moet je toch in de top 10 kunnen komen, zou je denken.
     Reageer met citaat 
midstar schreef 18-06-19 om 18:27:17
https://youtu.be/WmRqYdhp3gA


Even ter verduidelijking, het is de "verschrikkelijke rotklap" op 0:40 seconden dus?

Als dat dus (volgens Midstar of Bo zelf??) een reden moet zijn waarom je je niet veilig voelt in een groep moet je snel wat anders gaan doen. Of zijn de carrières van Rossi, Dovi, Lorenzo en Viñales nu ook definitief voorbij na afgelopen zondag?

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: