Catalunya (Montmeló) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Racetopic
7

Catalunya

16 juni 2019
Spanje Circuit de Barcelona-Catalunya

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Augusto Fernandez
2Thomas Lüthi
3Sam Lowes
4Jorge Navarro
5Fabio Di Giannantonio
Volledige uitslag »

RACE

1Álex Márquez
2Thomas Lüthi
3Jorge Navarro
4Augusto Fernandez
5Enea Bastianini
Volledige uitslag »

TRIVIA

Marc Márquez won hier in 2014 de MotoGP klasse en broer Alex de Moto 3. Dit was voor het eerst in de 66 jaar WK wegrace dat twee broers op dezelfde dag een Grand Prix wonnen!
Yuki Takahashi behaalde hier de winst in 2010 op de Tech 3 Mistral 610. Achteraf bleek dit de enige zege met dit chassis behaald in deze klasse te zijn.
Luis Salom kwam tijdens de tweede vrije training in 2016 ten val en overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. De lay-out die ook voor de Formule 1 gebruikt werd, met een chicane, werd toen voor de rest van het raceweekend gebruikt.
Andrea Iannone (Fimmco Speed Up) leek in 2010 op weg naar zijn derde zege van het jaar totdat hij een ride-through penalty kreeg voor het inhalen onder geel van Yuki Takahashi. Takahashi greep hierdoor de eerste zege voor de Tech-3 machine.
Marcos Ramírez (Leopard Honda) was hier in 2019 de laatste rijder in een unieke nog nooit (ook niet in andere klasses) eerder voorgekomen serie van 12 verschillende winnaars. Fabio Di Giannantonio was in oktober 2018 de eerste in deze serie.
Het podium van 2005: Dani Pedrosa (Telefónica MoviStar Honda), Casey Stoner (Carrera LCR Aprilia), Andrea Dovizioso (Scot Honda) was het eerste 250cc podium waarbij alle drie rijders nog tieners waren.
Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing) was in 2011 met zijn Kalex de eerste rijder sinds 1974, toen deze statistieken pas werden bijgehouden, die de Pole pakte bij de eerste 5 Grands Prix van het seizoen in de tussenklasse.
De 19 jarige Fabio Quartararo (HDR Speed Up) behaalde hier in 2018 als een na jongste coureur na Marc Márquez Poleposition en de winst in deze klasse. Dit was tevens de eerste Pole/zege voor Speed Up sinds 2015.
Topic: Catalunya (Montmeló) (22373 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ik heb de start en ronde 1 nog eens teruggekeken op de Eurosport Player. Bij het insturen van bocht 1 ligt hij 19e, 5 plekken verlies dus.
Aan het eind van ronde 1 komt hij als 20e over de streep, eigenlijk 2 plekken verlies want Gardner was ondertussen al gevallen. In ronde 2 verliest hij nog eens een positie aan zijn teamgenoot die hij later weer terug pakt.
     Reageer met citaat 
Ik zie in eerdere posts Tech3 en Ajo aangehaald worden. Als je naar Ajo kijkt zonder daar een NL rijder aan te koppelen, zie je dat het de laatste jaren niet meer zo geweldig gaat als daarvoor, de laatste twee jaar nog maar één rijder, is niet uit luxe denk ik dan. Ook Tech3 leek vorig jaar meer de focus te hebben op andere zaken dan haar Moto2 project.

Met name Ajo staat hoger op de ranglijst dan RW, Tech3 als team ook, maar als Moto2 project (vorig jaar) ongeveer gelijkwaardig.

Ik denk dat Bo prima op zijn plek zit bij RW racing, zolang ze de rust maar kunnen bewaren en naar de toekomst kijken. Nederlanders hebben vaak tijd nodig om te settelen, waarom zou dat niet kunnen bij RW racing.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Er word hier door een paar mensen steeds gekeken naar de tekortkomingen van team of machine, en lijken wel blind voor de tekortkomingen van de coureur.
Op een betere machine zal het wedstrijd/weekend beeld hetzelfde blijven als de coureur hetzelfde blijft doen/denken/mentaliteit,, al dan niet alleen een paar plekken meer naar voren.
Tijd nodig om te settelen heb je helaas niet, en is denk ik ook niet de bedoeling.
Een Odendaal is wat minder snel dan Bo, maar zit toch op momenten in de wedstrijd voor of net achter Bo, dus het kan wel de eerste rondes met de Nts
Dat hij dan vervolgens het ritme niet vol kan houden dat weten we.
Ik zie dit liever, dan alles weggooien in de eerste rondes, en daarna niet meer het niveau van de trainingen halen, beetje strijdlust hou ik wel van.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Die tekortkomingen die jij stelt, zijn, totdat wij meer weten of horen, natuurlijk wel gewoon aannames.

De onderste regels ben ik het dan wel weer 100% mee eens
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Dan is de voorzichtige conclusie toch dat Bo het beter doet dan Steven.
Bovendien zie je bij Bo dat er dingen niet goed gaan, maar ook dat er dingen wel verbeteren zoals afgelopen weekend zijn 14e startpositie.

De tactiek van Odendaal door hard en agressief te starten levert per saldo helemaal nog niets op dit seizoen.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 19-06-19 om 10:53:40
Dan is de voorzichtige conclusie toch dat Bo het beter doet dan Steven.
Bovendien zie je bij Bo dat er dingen niet goed gaan, maar ook dat er dingen wel verbeteren zoals afgelopen weekend zijn 14e startpositie.

De tactiek van Odendaal door hard en agressief te starten levert per saldo helemaal nog niets op dit seizoen.


Wat ben je toch een hardnekkige positivo
Thuis krijg ik wel alle neuzen 1 kant op
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 19-06-19 om 12:10:33
(...)
Wat ben je toch een hardnekkige positivo
Thuis krijg ik wel alle neuzen 1 kant op


     Reageer met citaat 
midstar schreef 19-06-19 om 12:10:33
(...)


Wat ben je toch een hardnekkige positivo
Thuis krijg ik wel alle neuzen 1 kant op
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 19-06-19 om 10:53:40
Dan is de voorzichtige conclusie toch dat Bo het beter doet dan Steven.
Bovendien zie je bij Bo dat er dingen niet goed gaan, maar ook dat er dingen wel verbeteren zoals afgelopen weekend zijn 14e startpositie.

De tactiek van Odendaal door hard en agressief te starten levert per saldo helemaal nog niets op dit seizoen.


Bekijk het eens vanuit een hoger perspectief. Wie zit er na twee jaar, uitgaande dat Bo volgend jaar niet plots constant top 15 rijdt (doelstelling dit jaar!!!), op hem te wachten. Enkel indien hij met een enorme zak geld een budget kan opvullen, maar ook dat budget was eerder dit jaar een issue.

Leuk dat zijn teamgenoot niet sneller is of zijn tactiek ook niet werkt maar zelf heeft Bo hier 0,0 aan. Het blijven hangen in "ja-maar" gaat hem niet aan een zitje helpen in 2021
     Reageer met citaat 
Wedervraag, welke toprijder staat te trappelen om bij RW Racing GP aan de slag te gaan?

Bo heeft het niet voor het kiezen, maar hetzelfde telt voor RW, dus hard werken en op jacht naar betere resultaten zou ik zeggen.
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 19-06-19 om 17:17:12
Wedervraag, welke toprijder staat te trappelen om bij RW Racing GP aan de slag te gaan?

Bo heeft het niet voor het kiezen, maar hetzelfde telt voor RW, dus hard werken en op jacht naar betere resultaten zou ik zeggen.


De discussie gaat niet over RW, het gaat over de prestaties en toekomst van Bo. Door enkel te kijken naar de tekortkomingen van de NTS zoek je excuses voor het uitblijven van eigen succes. Idem door Bo's prestaties te vergelijken met die van een teamgenoot die ook ondermaats presteert.

Ik zie liever een rijder die wél in staat is een ondermaatse fiets aan het sturen te krijgen. Of een rijder die wél dik in de punten rijdt waar zijn teamgenoot moeite heeft om aan te haken (zie Verstappen). Dat valt ook op bij teameigenaren waardoor je makkelijker een zitje scoort lijkt me.


Bo had geen enkele keuze voor dit seizoen, het was RW of in 2019 geen zitje. Het is niet zo dat er keuze genoeg was maar het concept nu tegen blijkt te vallen.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Bo moet gewoon het maximale uit zijn materiaal halen, en dat doet hij niet met deze starts en eerste rondes.
Het valt in het paddock vast wel op als hij durf en vechtlust laat zien, en te goed is voor het materiaal.
Alleen hiermee kan hij evt hogerop of word hij gewilder
Nu het nog doen, en das lastig
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 19-06-19 om 18:48:43
Bo moet gewoon het maximale uit zijn materiaal halen, en dat doet hij niet met deze starts en eerste rondes.
Het valt in het paddock vast wel op als hij durf en vechtlust laat zien, en te goed is voor het materiaal.
Alleen hiermee kan hij evt hogerop of word hij gewilder
Nu het nog doen, en das lastig


Dank voor deze management samenvatting
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 19-06-19 om 18:50:41
(...)


Dank voor deze management samenvatting


Maar wel een goede conclusie
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 19-06-19 om 17:17:12
Wedervraag, welke toprijder staat te trappelen om bij RW Racing GP aan de slag te gaan?

Bo heeft het niet voor het kiezen, maar hetzelfde telt voor RW, dus hard werken en op jacht naar betere resultaten zou ik zeggen.


Weinig, maar zoals ook al eerder genoemd vraag ik me af of je de kwaliteit van het team en materiaal mee moet rekenen met het tegenvallende presteren van Bo in het eerste deel van de wedstrijden.

Het kan best zijn dat Bo het gedurende de wedstrijd prima tijden gaat laten zien maar als hij iedere keer in het eerste deel (lees start en eerste bochten) zoveel verliest, dan ben je voornamelijk bezig om met al je kwaliteiten de terugkerende matige tot slechte eerst ronde goed te maken. En dat kun je dan geen progressie noemen. dat is in mijn ogen meer continue schade beperking doen.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: