Moto2 Assen favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
8

Assen

30 juni 2019
Nederland TT Circuit Assen

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Remy Gardner
2Brad Binder
3Xavi Vierge
4Álex Márquez
5Sam Lowes
Volledige uitslag »

RACE

1Augusto Fernandez
2Brad Binder
3Luca Marini
4Thomas Lüthi
5Tetsuta Nagashima
Volledige uitslag »

TRIVIA

In 1977 was er het eerste succes voor Kawasaki met de KR250 tandemtwin. De eerste zege werd in ons land behaald door Mick Grant, teamgenoot Barry Ditchburn maakte het feest compleet met een derde plaats.
Met een 4e startplaats op de eerste rij en een zelfde positie in de race van 1996 krijgt MQP Racing Honda rijder Jurgen van den Goorbergh het publiek in vervoering, alsof de overwinning gevierd werd! Jurgen's beste klassering ooit in een Grand Prix!
Bo Bendsneyder werd hier in 2021 de eerste Nederlandse GP coureur die ondanks een dubbele long lap penalty (valste start) een WK punt wist te scoren.
De jongste TT winnaar ooit was de toen nog 15 jarige Marco Melandri die de 125cc won in 1998. De oudste was Fergus Anderson die op 45 jarige leeftijd in 1954 de 350cc won.
Na drie tweede plaatsen boekte Nastro Azurro Aprilia coureur Valentino Rossi in 1998 hier zijn eerste kwartliterzege. Met nog vier overwinningen werd hij in zijn debuutjaar tweede in het wereldkampioenschap dat jaar...
Wilco Zeelenberg (Exact Honda) stond in 1994 na een uitgekiende inhaalactie in de GT bocht in de laatste ronde voor de 11e (P3) en laatste keer in zijn carrière op het podium. Wilco reed (vanwege WK voetbal) met een oranje helm, publiek: 'olé olé..'
De Zwitser Eskil Suter, tegenwoordig in de Moto 2 een grote naam, behaalde hier in 1996 op een Aprilia met een vijfde plaats zijn beste Grand Prix klassering.
1971 was een topjaar voor Theo Bult. Bij de TT haalde hij s'ochtends een derde plaats in de 350cc klasse met zijn Riemersma Yamsel (Yamaha blok/Seeley frame), In de middag ging het nog beter toen hij tweede werd achter Phil Read bij de kwartliters.
Kenan Sofuoğlu (Technomag-CIP/Suter) werd in 2011 de eerste Turkse coureur in de geschiedenis die een Grand Prix podium behaalde door tweede te worden bij de TT. 'Superglue' was ook de eerste oud Supersport winnaar op een Moto 2/GP podium.
Carlos Lavado wint in 1980 zijn eerste Grand Prix met de Venemotos Yamaha. Alle andere races werden dat seizoen gewonnen door Kawasaki KR250 (Toni Mang/Kork Ballington) machines.
Barry Sheene (Suzuki) was in 1975 op Assen in de 500cc klasse de eerste rijder die een Grand Prix wist te winnen met een slick (Michelin) achterband op zijn machine.
Elf jaar na zijn laatste overwinning (ook in Assen) wist Anthony West in 2014 de Moto2 race van de 84e Dutch TT, die verreden werd onder regenachtige omstandigheden, te winnen.
Jack Middelburg debuteert tijdens de Dutch TT van 1977 als GP coureur in de 350cc (Yamaha) en de 500cc (Suzuki). In beide races eindigt hij als 11e, wat toen nog net buiten de punten was.
Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
De verregende TT van 2003 kende een bijzonder podium. Anthony West won hier zijn enige Grand Prix op de Abruzzo Aprilia, teamgenoten Franco Battaini en Sylvain Guintoli (Campetella Aprilia) evenaarden/haalden met P2 en P3 hun beste (GP) klasseringen.
Topic: Moto2 Assen (9819 keer gelezen)
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
solex schreef 30-06-19 om 16:35:44
Ook al was het de fout van Balda..........je moet met je poten van een rijder afblijven, die net gecrashed is en onder een motor ligt.
Ms heeft die rijder wel botbreuken......



Mee eens!
Adrenaline nog te hoog achter de oogbollen ..
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Bo heeft ook wel pech hoor. Op z'n remhendel geraakt en daardoor hard onderuit in de tweede ronde.

Citaat:
Later bleek dat de Rotterdammer op de Strubben geraakt werd door Jake Dixon en daardoor de protector van de remhendel verbogen werd. Bendsneyder probeerde deze nog recht te buigen maar bij het ingaan van de Ruskenhoek werd hij op de remhendel geraakt waardoor het voorwiel blokkeerde en hij met hoge snelheid onderuit ging.

https://www.racesport.nl/...oncurrenten-crashen/
     Reageer met citaat 
Zapper schreef 30-06-19 om 10:10:30
Zoals ik al meerdere keren heb aangehaald zal een nieuw chassis bijna geen kans hebben met dit systeem. Met amper 2 fietsen op de startgrid lopen ze hopeloos achterop en kunnen ook geen updates uitvoeren zoals de andere teams.

Dit moet gewoon veranderen wil men meer diversiteit in het startveld. Van elk chassis maximum 6 fietsen op de grid.
6 Kalexen
6 KTM
6 Speed Up
6 NTS
6 MV Augusta

Zoniet moet NTS gewoon stoppen, want dit heeft geen zin, tenzij ze altijd achteraan willen rondrijden natuurlijk!! Jammer voor Bo, maar de achterstand wordt elke race groter!!

Tsja waarom opleggen hoeveel er maximaal ingezet mogen worden? Dit is juist prototype racing, en ja dan koopt iedereen een Kalex als die de beste is.

Overigens moet je denk ik eerder RW aankijken dan NTS. RWGP had natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken dat de kans groot zou zijn dat NTS niet competitief zou zijn. Zal wel vanwege de euros zijn (gratis spul ipv betalen)

Overigens had hij vandaag punten kunnen pakken.
     Reageer met citaat 
Je krijgt dan veel te veel eenheidsworst. Ik zie liever verschillende chassis tegen elkaar racen, zoals in de MotoGP! Het kan dus wel!!
     Reageer met citaat 
roninho schreef 30-06-19 om 20:04:02
(...)
Overigens moet je denk ik eerder RW aankijken dan NTS. RWGP had natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken dat de kans groot zou zijn dat NTS niet competitief zou zijn. Zal wel vanwege de euros zijn (gratis spul ipv betalen)


Daar hebben ze nooit een geheim van gemaakt dat dat het geval is. Waninge heeft jarenlang te veel eigen geld erin moeten steken en was daar wel klaar mee. Dankzij NTS als partner kon het team toch door gaan. Stel jij even een flink aantal tonnen beschikbaar, dan zullen ze heel graag verder gaan met Kalex. Ik kijk RW helemaal nergens op aan, ben erg blij dat er uit nog een NL team in de GP's weet te overleven.

« Gewijzigd: 01-07-2019 om 00:39:36 door Optimate »

fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ik ben overigens wel benieuwd of de veiligheidscomissie naar aanleiding van de crash van Bo nu nog eens naar die beschermingshandle van de remmen gaat kijken.

Het blijkt dat dat ding eerder op het circuit door een touche al krom was gegaan en daardoor zijn werking was verloren, aangezien Bo op stekkenwal tegen zijn remhandle getikt werd..

Het lijkt me dat ze dan toch eens naar die constructie moeten kijken want schijnbaar is het te zwak om te doen wat hij hoort te doen.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 01-07-19 om 00:06:27
(...)


Daar hebben ze nooit een geheim van gemaakt dat dat het geval is. Waninge heeft jarenlang te veel eigen geld erin moeten steken en was daar wel klaar mee. Dankzij NTS als partner kon het team toch door gaan. Stel jij even een flink aantal tonnen beschikbaar, dan zullen ze heel graag verder gaan met Kalex. Ik kijk RW helemaal nergens op aan, ben erg blij dat er uit nog een NL team in de GP's weet te overleven.

Daar heb je een een terecht punt.

Overigens wel opvallend (voor mij dan) dat er de afgelopen jaren veel verschillende frame-fabrikanten in moto2 zijn geweest maar dat er eigenlijk altijd de bedrijfsnaam van de fabrikant gebruikt wordt en dat hier geen sponsor voor gevonden wordt. Zoals je in F1 vaak met motoren zag als er geen autofabrikant was die de motor wou sponsoren: Benetton met een 'playlife' motor (oude renault), Sauber met een 'petronas' motor (ferrari motor), Minardi met een lading aan namen, etc. etc.

In Moto2 zie/zag je Kalex, Suter, FRT, etc. die m.i. allemaal opgezet waren op basis van de gedachte genoeg frames en onderdelen te verkopen en hiermee geld te verdienen/break even te draaien.
NTS ken ik verder niet zo maar volgens mij is dit voor het eerst een partij die dit niet doet om via verkoop frames & onderdelen geld te verdienen, maar dat er geld ingepompt wordt om de NTS naam te versterken.

Maar goed ik volg de moto2 niet zo goed dus wellicht dat dit wel vaker voor komt/kwam.
     Reageer met citaat 
Bo strijdend ten onder, is dit dan positiever??
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 01-07-19 om 21:56:51
Bo strijdend ten onder, is dit dan positiever??


Ik houd na dit weekend een goed gevoel over mbt Bo. Met name ook hoe hij sprak over het geheel. En strijdend.....

Ik ben positiever.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 01-07-19 om 21:56:51
Bo strijdend ten onder, is dit dan positiever??

Tja strijdend.. daarvoor was het weer te vroeg in de wedstrijd hij was ongeveer anderhalve ronde onderweg. de start was meen ik wel goed. Dat is positief.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 01-07-19 om 22:52:08
(...)


Ik houd na dit weekend een goed gevoel over mbt Bo. Met name ook hoe hij sprak over het geheel. En strijdend.....

Ik ben positiever.

Waar heb jij wat positiefs uit kunnen halen, ben ik gewoon benieuwd naar, en is het verhaal van Bo ergens terug te lezen of te zien?
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 02-07-19 om 05:35:24
(...)

Waar heb jij wat positiefs uit kunnen halen, ben ik gewoon benieuwd naar, en is het verhaal van Bo ergens terug te lezen of te zien?


Ik ben al nooit negatief over Bo zijn resultaten geweest, alleen over zijn gezeur dat het altijd aan iets ligt buiten hem. Nu vond ik hem veel meer verantwoordelijkheid nemen.

Bron: alle interviews op rtvDrenthe.

Ik denk dat hij hier meeleest en zich mijn commentaar van de laatste tijd ter harte genomen heeft, iets wat ook zeer verstandig is natuurlijk.


Daarnaast vond ik hem ook nog een keer agressiever rijden.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 02-07-19 om 07:24:18
(...)


Ik ben al nooit negatief over Bo zijn resultaten geweest, alleen over zijn gezeur dat het altijd aan iets ligt buiten hem. Nu vond ik hem veel meer verantwoordelijkheid nemen.

Bron: alle interviews op rtvDrenthe.

Ik denk dat hij hier meeleest en zich mijn commentaar van de laatste tijd ter harte genomen heeft, iets wat ook zeer verstandig is natuurlijk.


Daarnaast vond ik hem ook nog een keer agressiever rijden.


     Reageer met citaat 
Ik vond t ook sterk dat hij aangaf liever een betere teammaat te hebben dan 1 die altijd achter ,m rijd.
Zoals MM ook Lorenzo welkom heette.
Groeien door competitie in eigen team ipv angstig zijn dat je overklast wordt.
Hopelijk houdt hij dit gedrag vol tot hij resultaten gaat rijden. Ik geloof dat ie pienter genoeg is voor dit nivo
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Dit hoorde/zag ik ook, oa op RTV Drenthe:bredebeier schreef 02-07-19 om 12:39:46
Ik vond t ook sterk dat hij aangaf liever een betere teammaat te hebben ..

Ik vond dat haast een beetje verwijtend overkomen naar RW, alsof hij het niet op kracht kon..

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: