Formule 1 terug in Nederland? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Topic: Formule 1 terug in Nederland? (105780 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 24-09-19 om 07:03:39



Maar de regering gaat er alles aan doen om het door te laten gaan.
Dat is mooi.

Als ze zich nu net zo gaan inzetten voor Boeren en Bouwen als voor de Bolides, dan komt het wel goed met Nederland.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Waar moeten die mensen zitten?? Alles was toch al uitverkocht?
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
     Reageer met citaat 
The continuing story of the Prince of Dunes, Speed and Real Estate
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 24-09-19 om 09:31:32
Waar moeten die mensen zitten?? Alles was toch al uitverkocht?


Gaat om zaterdag en weekend kaarten. Pass-partouts en zondag kaarten zijn uitverkocht.

Blijkbaar hebben een aantal mensen de gereserveerde kaarten weer terug gegeven.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 23-09-19 om 23:52:20
(...)



Meer tickets om het tekort te dekken. Bedoel je dat?


Zoiets.

En verder:

Het circuit van Zandvoort heeft nog steeds geen natuurvergunning aangevraagd bij de provincie Noord-Holland om werkzaamheden te mogen uitvoeren ter voorbereiding van de Grand Prix in het eerste weekeinde van mei volgend jaar. Dat blijkt uit correspondentie tussen de provincie Noord-Holland en de rechtbank Noord-Holland.

De aanvraag voor de beide vergunningen ligt stil omdat onduidelijk is hoe moet worden omgegaan met de uitstoot van stikstof die met de werkzaamheden gepaard gaat. Woensdag komt daarover een advies van de commissie-Remkes.

Bron: NRC.

Het wordt kort dag.

« Gewijzigd: 24-09-2019 om 12:49:00 door Kees »

     Reageer met citaat 
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Ook leuk:

"Weet je waar wij de handen van onze leden voor op elkaar krijgen? Zandvoort! Als er niet naar ons wordt geluisterd, dan blokkeren we de Grand Prix. Dan gaat het hele feest niet door".

Dreigement van een boze milieu club zou je denken.

Maar dit komt van de "Farmers Defence Group", die vindt het „zwaar onterecht” dat varkensboeren mogelijk worden aangepakt om de stikstofproblematiek op te lossen.

« Gewijzigd: 25-09-2019 om 13:14:01 door Kees »

     Reageer met citaat 
Kees schreef 24-09-19 om 12:41:07
(...)




Het wordt kort dag.


Nog maar 7 maandjes, dan moet alles er staan en klaar zijn.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 24-09-19 om 16:08:22


Columnist Thijs Zonneveld vindt het niet uit te leggen dat in Zandvoort een natuurgebied wordt omgebouwd voor een autorace, terwijl de keuze ook op Assen had kunnen vallen.

Hoezo, een natuurgebied omgebouwd? Dat circuit lag er al hoor. Er moet alleen een en ander verbouwd worden, maar dat doen ze in Assen net zo goed.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 25-09-19 om 15:00:29
(...)


Columnist Thijs Zonneveld vindt het niet uit te leggen dat in Zandvoort een natuurgebied wordt omgebouwd voor een autorace, terwijl de keuze ook op Assen had kunnen vallen.

Hoezo, een natuurgebied omgebouwd? Dat circuit lag er al hoor. Er moet alleen een en ander verbouwd worden, maar dat doen ze in Assen net zo goed.


Toch heb ik de indruk dat er in Assen ietsepietsie minder bouwinspanning nodig is dan in Zandvoort.

Nieuwe paddock met nieuwe pits, nieuwe tribunes, pitstraat verlengen, diverse bochten aanpassen. Perrons verlengen en het spoor aanpassen op tien treinen per uur en dan vergeet ik volgens mij ook nog wel het een en ander.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Maar please, laat die doos van Pandora zo ver mogelijk weg blijven van Assen.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 25-09-19 om 15:50:08
(...)


Toch heb ik de indruk dat er in Assen ietsepietsie minder bouwinspanning nodig is dan in Zandvoort.

Nieuwe paddock met nieuwe pits, nieuwe tribunes, pitstraat verlengen, diverse bochten aanpassen. Perrons verlengen en het spoor aanpassen op tien treinen per uur en dan vergeet ik volgens mij ook nog wel het een en ander.

Die indruk heb ik ook.

Wat mij het meeste blijft verbazen is de stelligheid waarmee dit georganiseerd wordt terwijl er werkelijk nog niks gedaan kan worden.
Geen praktische voorzieningen,geen vergunningen etc.
Als wij als buitenstaanders dit allemaal al zien,hóe kan het dan dat die kaarten 'gewoon' in de verkoop gaan?
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 25-09-19 om 15:50:08
(...)


Toch heb ik de indruk dat er in Assen ietsepietsie minder bouwinspanning nodig is dan in Zandvoort.

Nieuwe paddock met nieuwe pits, nieuwe tribunes, pitstraat verlengen, diverse bochten aanpassen. Perrons verlengen en het spoor aanpassen op tien treinen per uur en dan vergeet ik volgens mij ook nog wel het een en ander.


Er worden gewoon tijdelijke tribunes neergezet zoals bij zoveel evenementen. En ook in Assen had volgens mij wat met de pits en de baan moeten gebeuren maar niet zoveel als in Zandvoort. Daar heb je gelijk in. Maar het belangrijkste is, wat iedereen vergeet, is dat de stikstof uitspraak vd Raad van State pas gedaan is na het tekenen van het contract. Toen pas had de milieubeweging de stok om mee te slaan. Dat zette de hele zaak op de kop en wel voor heel Nederland. De F1 op Zandvoort is peanuts vergeleken met de economische schade die deze uitspraak aanricht.

Er worden 280 dagen per jaar gereden op CPZ en men wil nu in ruil voor de F1 dat er 100 dagen minder wordt gereden. Dat betekent een forse inkomstenderving voor CPZ en de familie Bleekemolen (Raceplanet). Het zal mij benieuwen wat de uitkomst wordt.
     Reageer met citaat 
Harald schreef 25-09-19 om 17:20:43
(...)


Er worden gewoon tijdelijke tribunes neergezet zoals bij zoveel evenementen. En ook in Assen had volgens mij wat met de pits en de baan moeten gebeuren maar niet zoveel als in Zandvoort. Daar heb je gelijk in. Maar het belangrijkste is, wat iedereen vergeet, is dat de stikstof uitspraak vd Raad van State pas gedaan is na het tekenen van het contract. Toen pas had de milieubeweging de stok om mee te slaan. Dat zette de hele zaak op de kop en wel voor heel Nederland. De F1 op Zandvoort is peanuts vergeleken met de economische schade die deze uitspraak aanricht.

Er worden 280 dagen per jaar gereden op CPZ en men wil nu in ruil voor de F1 dat er 100 dagen minder wordt gereden. Dat betekent een forse inkomstenderving voor CPZ en de familie Bleekemolen (Raceplanet). Het zal mij benieuwen wat de uitkomst wordt.


Dat van die stikstof weten we natuurlijk inmiddels allemaal, maar dat van die 100 dagen minder had ik nog niet gehoord.

Ja en Zandvoort wordt een strijdtoneel met milieu mensen. Het is eigelijk een symbolische strijd, maar het kan F1 wel eens behoorlijk in de wielen rijden.

Ergens anders las ik dat Verstappen minder GP's wil, dus in dat opzicht......
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.

Pagina's: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24


Snelle navigatie: