Phillip Island 2019 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
17

Phillip Island

27 oktober 2019
Australië Phillip Island Circuit

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jorge Navarro
2Brad Binder
3Luca Marini
4Fabio Di Giannantonio
5Jorge Martín
Volledige uitslag »

RACE

1Brad Binder
2Jorge Martín
3Thomas Lüthi
4Jorge Navarro
5Lorenzo Baldassarri
Volledige uitslag »

TRIVIA

Telefónica MoviStar Honda rijder Daniel Pedrosa bezorgde Honda in 2005 de 600ste Grand Prix overwinning. Door een val van Pole-man Casey Stoner (Aprilia) behaalde hij zijn derde wereldtitel op rij.
Esteve 'Tito' Rabat (Kalex) noteerde hier in 2014 zijn 9e Poleposition van het jaar en nam het oude record van Pol Espargaró uit 2012 over.
Marc Márquez reed in 2011 een indrukwekkende inhaalrace naar de derde plaats nadat hij vanaf de laatste startplaats moest vertrekken. Hij had een minuut tijdstraf gekregen nadat hij na afloop van de training Ratthapark Wilairot onderuit had gereden.
Luca Cadalora (Marlboro Yamaha) schoof in het begin van de race van 1990, in een langzame bocht, al onderuit en kwam na vier ronden al weer als twintigste door, om daarna de race als derde af te sluiten achter Sito Pons en Jean-Philippe Ruggia.
Raffaele de Rosa kwalificeerde zich met de Scot Racing Team Honda in 2009 naar zijn eerste 250cc Poleposition. Een dag later stond hij met een derde plaats voor de eerste keer in zijn carrière op een Grand Prix podium.
Marco Simoncelli (Gilera) behaalde hier zijn laatste kwartliterzege in 2009 voor dat hij de overstap naar de MotoGP klasse maakte. Het was ook de allerlaatste keer dat in de 250cc werd gewonnen door 'een' regerend wereldkampioen.
De Australische GP van 2012 was een groot feest voor de Australiërs. Het was de eerste keer sinds 1979 dat er in 3 klassen een Australiër op het podium stond: Casey Stoner (winnaar MotoGP), Anthony West (2e in Moto2) en Arthur Sissis (3e in Moto3).
Marco Melandri is de enige rijder die tot dusver (2017) succesvol was in drie klasses bij de Australische Grand Prix. In 1999 won hij met Honda de 125cc, gevolgd door een (Aprilia) 250cc zege in 2002 en de MotoGP (Honda) winst in 2006.
Maverick Viñales (Pons/Kalex) zorgde hier in 2014 voor de 50e Spaanse zege in de Moto 2 klasse.
Met een zege tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen verzekert Marlboro Yamaha rijder John Kocinski zich van de wereldtitel 1990. Naaste concurrent Carlos Cardús (die genoeg zou hebben aan P2) viel uit met een gebroken schakelpedaal.
Op het terrein waar eerder Valentino Rossi (2002) en Jorge Lorenzo (2013) hun 50e Grand Prix zege behaalden, deed Marc Márquez (Repsol Honda) het zelfde in 2015 door hier de MotoGP klasse te winnen.
Na de overstap van RSM Team Scot/Force GP210 naar het JiR team met Motobi pakt Alex de Angelis hier in 2010 zijn eerste Poleposition die hij de volgende dag verzilvert met zijn eerste Moto2 zege voor Scott Redding (P2) en Andrea Iannone.
Olivier Jacque en Shinya Nakano (beiden Chesterfield Yamaha) vochten in 2000 een heroïsche strijd uit die pas op de finish beslist werd toen de Fransman zijn teamgenoot met 0,014 sec. versloeg en zo de wereldtitel veroverde met 7 punten verschil.
Andrea Ballerini behaalde in 2013 op dit circuit de eerste Grand Prix zege binnen voor Ajo Motorsport dat later heel succesvol werd en veel kampioenen voorbracht.
Topic: Phillip Island 2019 (7677 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 27-10-19 om 14:39:05

Maar dat Raffin toch relatief ruim voor Bo zit nu al geeft te denken in mijn optiek.


Wat is dan precies jou punt? Raffin zeker mooi in de punten, maar in de wedstrijd is hij alleen maar steeds verder naar achteren gezakt en reed vervolgens in niemandsland. Goed geprofiteerd van de wisselende omstandigheden het hele weekend en een goede start zorgden voor een sterk weekend.

Bo wederom een dramatische start, maar verder een redelijke wedstrijd, beloond met een puntje.

Er was voor beide RW mannen een incident aan het begin van de wedstrijd nodig om in de punten te komen.

Als de volgende weekenden Raffin weer 10 plaatsen vóór Bo op de grid staat, dan zou ik zeggen, je hebt een punt.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Vind dat Raffin het wat dat betreft nog lang kon bijbenen in het begin.
Volgens mij hebben we Bo dit jaar ook voorin gehad bij de start,we weten vast nog waar hij na 2 rondes rondreed
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Hij deed het zeker niet verkeerd, eigenlijk gewoon goed
Vanaf de start zie je wel dat er rijders achter hem sneller zijn in de rondetijden. Op ongeveer 1/3 van de wedstrijd moet hij ze echt laten gaan.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 29-10-19 om 08:23:45
(...)


Wat is dan precies jou punt? Raffin zeker mooi in de punten, maar in de wedstrijd is hij alleen maar steeds verder naar achteren gezakt en reed vervolgens in niemandsland. Goed geprofiteerd van de wisselende omstandigheden het hele weekend en een goede start zorgden voor een sterk weekend.

Bo wederom een dramatische start, maar verder een redelijke wedstrijd, beloond met een puntje.

Er was voor beide RW mannen een incident aan het begin van de wedstrijd nodig om in de punten te komen.

Als de volgende weekenden Raffin weer 10 plaatsen vóór Bo op de grid staat, dan zou ik zeggen, je hebt een punt.


Ondanks het wisselende weer waardoor resultaten inderdaad anders zijn als normaal, vind ik wel dat het bijzonder is dat je als rijder met de meeste ervaring met deze fiets hem niet als eerste naar huis rijd.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 29-10-19 om 08:23:45
(...)
..Als de volgende weekenden Raffin weer 10 plaatsen vóór Bo op de grid staat, dan zou ik zeggen, je hebt een punt.

Dat was volgens mij de tacktische fout van Bo en zijn crew om op vrijdag de zachte band te bewaren die Raffin wel gebruikte.

Gevolg bleek later dat de laatste rechtstreeks in Q2 stond en BB64 dat niet haalde door mindere omstandigheden op zaterdagmorgen
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 29-10-19 om 12:14:48
(...)

Dat was volgens mij de tacktische fout van Bo en zijn crew om op vrijdag de zachte band te bewaren die Raffin wel gebruikte.

Gevolg bleek later dat de laatste rechtstreeks in Q2 stond en BB64 dat niet haalde door mindere omstandigheden op zaterdagmorgen


ok dat is dan inderdaad een verklaring.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 29-10-19 om 08:23:45
(...)


Als de volgende weekenden Raffin weer 10 plaatsen vóór Bo op de grid staat, dan zou ik zeggen, je hebt een punt.


Nou dit maakt de komende GP wel even extra spannend
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Sterk optreden van het KTM duo Martin begint nu echt op stoom te komen.

Marquez heeft het niet zo breed de laatste tijd. Zal ongetwijfeld de spanning/ zenuwen zijn die hem parten spelen, maar daardoor is de strijd alles behalve gelopen.

Fernandez is het ook ineens kwijt Zo win je er 2 achter elkaar en zo pak je in de volgende 3 races 2x een 0 score en een 8e plaats.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Goede race van Bo beloont met een puntje!

Raffin deed het nog een stukje beter met P13.

Maar positief weekend voor RW. Ik weet het 1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar ik heb het idee dat de weg naar boven weer is ingezet. Ook in Motegi liep het wel goed.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 30-10-19 om 11:39:06
(...)


Nou dit maakt de komende GP wel even extra spannend


Op het puntje van mijn stoel
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 30-10-19 om 16:49:44
Goede race van Bo beloont met een puntje!

Raffin deed het nog een stukje beter met P13.

Maar positief weekend voor RW. Ik weet het 1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar ik heb het idee dat de weg naar boven weer is ingezet. Ook in Motegi liep het wel goed.


Op PI is de mechanische grip een minder grote factor dan op veel andere circuits las ik ergens. Kijk ook maar naar de MotoGP beginfase.
Niettemin hoop ik met je mee dat,ook zonder Spaan de weg omhoog echt structureel gevonden gaat worden,
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: