Sepang 2019, lastig voor NTS favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
18

Sepang

3 november 2019
Maleisië Sepang International Circuit

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Álex Márquez
2Tetsuta Nagashima
3Brad Binder
4Xavi Vierge
5Thomas Lüthi
Volledige uitslag »

RACE

1Brad Binder
2Álex Márquez
3Thomas Lüthi
4Xavi Vierge
5Jorge Navarro
Volledige uitslag »

TRIVIA

Door een zege in 2012 werd Sandro Cortese (Red Bull KTM/Ajo)de eerste wereldkampioen in de nieuwe Moto 3 4-takt categorie die de 125cc klasse opvolgde. Met nog 2 GP's te gaan was de Duitser niet meer in te halen voor de concurrentie.
Ruim zes jaar na zijn laatste zege (Jerez 2004/250cc) weet Roberto Rolfo (Italtrans STR) in 2010 weer wat winnen is. Na een derde plaats op de Sachsenring staat de Italiaan hier voor de vierde keer in zijn carrière op de hoogste trede van het podium
Marc Márquez ging in de eerste kwalificatie van 2011 onderuit nadat baancommisarissen verzuimden te vlaggen wegens een plaatselijke regenbui. Hij kreeg een startverbod voor de race wegens een hersenschudding waardoor hij de titel zou mislopen.
Na zijn zege in Japan werd Brad Binder (KTM) in Maleisië de 5e rijder met twee achtereenvolgende GP zeges. Lorenzo Baldassarri, Álex Márquez, Augusto Fernández en Luca Marini gingen hem voor in 2019. Dit was in 60 jaar GP's nog nooit gebeurd.
Toni Elías (Moriwaki) had hier aan een vierde plaats in 2010 genoeg om de eerste wereldtitel in de nieuwe Moto 2 klasse op zijn naam te schrijven.
Topic: Sepang 2019, lastig voor NTS (8152 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Na de dubbele puntenfinish van Australië lijkt het na dag 1 weer een moeilijk weekend te worden voor de NTS mannen. Persoonlijk had ik ook niets anders verwacht en was Phillip Island gewoon een poitieve uitschieter waar de tekortkomingen van de machine minder tot last waren.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 01-11-19 om 16:28:53
Na de dubbele puntenfinish van Australië lijkt het na dag 1 weer een moeilijk weekend te worden voor de NTS mannen. Persoonlijk had ik ook niets anders verwacht en was Phillip Island gewoon een poitieve uitschieter waar de tekortkomingen van de machine minder tot last waren.


Die mening deel ik.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 01-11-19 om 16:28:53
Na de dubbele puntenfinish van Australië lijkt het na dag 1 weer een moeilijk weekend te worden voor de NTS mannen. Persoonlijk had ik ook niets anders verwacht en was Phillip Island gewoon een poitieve uitschieter waar de tekortkomingen van de machine minder tot last waren.


Me too
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
En nog een Marquez wereldkampioen
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Maar duidelijk de mindere.
Beste materiaal in de moto 3, 3 jaar nodig voor het kampioenschap.
Beste materiaal in de moto 2, 5 jaar nodig voor het kampioenschap.

Geen motogp materiaal in mijn optiek. (Of goede vervanging voor Abraham)
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 01-11-19 om 16:28:53
Na de dubbele puntenfinish van Australië lijkt het na dag 1 weer een moeilijk weekend te worden voor de NTS mannen. Persoonlijk had ik ook niets anders verwacht en was Phillip Island gewoon een poitieve uitschieter waar de tekortkomingen van de machine minder tot last waren.


De hosanna op forums over die "positieve uitschieter" vond ik sowieso erg overdreven. Bo eindeigde gewoon op 29 seconden van de winnaar zoals bijna altijd zo tussen de 25 en 30 seconden. Op PI resulteerde dat dan in een puntje, maar eigenlijk was er niet echt heel veel verandering tov alle races daarvoor.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Marquez verdiend kampioen geworden Sterk seizoen, vooral vanaf Le Mans waar hij de overwinningen aan elkaar reeg.

De race was boeiend/ spannend, ondanks dat er maar weinig spectakel was. Maar het waren de 3 kanshebbers op de titel die voorin reden, met ong. een seconde verschil onderling. Als Luthi Marquez nog gepakt had, dan was de titel nog niet beslist. Dat maakte de race toch interessant.

Binder/KTM hebben het compleet laten liggen aan het begin van het seizoen en dat is erg jammer. Vanaf Assen is hij veruit de best scorende coureur qua punten.

Jammer dat Nagashima wegzakte.

Goede come-back wederom van Baldassarri van P22 naar P7. Jammer dat zijn seizoen op zo'n teleurstelling is uitgelopen. Is geen schim meer van de coureur die hij aan het begin van het seizoen was. Mischien zijn de vele crashes hem toch parten gaan spelen.

Het is niet heel dramatisch, hij zit altijd wel in de top 10, maar het is heel bleek/ kleurloos geworden. Hopelijk herpakt hij zich volgend seizoen, want hij kan het echt wel.
     Reageer met citaat 
Trax schreef 03-11-19 om 11:31:26
Maar duidelijk de mindere.
Beste materiaal in de moto 3, 3 jaar nodig voor het kampioenschap.
Beste materiaal in de moto 2, 5 jaar nodig voor het kampioenschap.

Geen motogp materiaal in mijn optiek. (Of goede vervanging voor Abraham)


Ik vind hem ook nog geen MotoGP materiaal. Daarom ook mooi dat hij er nog een jaar Moto2 aan vast knoopt. Zal lastig genoeg voor hem worden om zijn titel te verdedigen hoewel zijn zwaarste concorrent (Binder) natuurlijk wel de overstap maakt. Mocht hij ook volgend jaar het kampioenschap binnen halen dan verdient hij zeker een kans in de MotoGP.
     Reageer met citaat 
Alex Marquez (12 voudig GP winnaar en twee maal wereldkampioen) is geen MotoGP materiaal is men het hier over eens.

Dit geheel in tegenstelling tot Quartararo voor wie we nu met z'n allen staan te juichen in de MotoGP, die had z'n strepen in Moto3 en Moto2 echt dubbel en dwars verdiend voor z'n overstap. Reeg de GP-overwiningen en de wereldtitels aan elkaar!

Scherpe analyse.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 04-11-19 om 13:30:52
..
Scherpe analyse.

Snap je cynisme. Echter ben ik dezelfde mening toegedaan. Ik denk dat AM73 niet veel meer dan 'meehobbel materiaal' a la Lüthi zal zijn. Ik vermoed dat de teammanagers die mening ook toegedaan zijn. Als ze in hem talent zagen als FQ20 dan hadden ze hem denk ik al lang naar de MotoGP gehaald. Hij komt uit het goede nest, is Spanjaard, aantrekkelijk voor sponsoren.. dus daar kan het niet aan liggen.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 04-11-19 om 13:30:52
Alex Marquez (12 voudig GP winnaar en twee maal wereldkampioen) is geen MotoGP materiaal is men het hier over eens.

Dit geheel in tegenstelling tot Quartararo voor wie we nu met z'n allen staan te juichen in de MotoGP, die had z'n strepen in Moto3 en Moto2 echt dubbel en dwars verdiend voor z'n overstap. Reeg de GP-overwiningen en de wereldtitels aan elkaar!

Scherpe analyse.


Net zoals we nu juichen voor Rabat.

Scherpe analyse.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Het blijft lastig in te schatten. Met 2 wereldtitels verdient Alex Marquez zonder twijfel een kans in de MotoGP. Hoe het hem daar zal vergaan zal ook grotendeels van het merk/ pakket afhangen.

Ik vind dat er een grote overeenkomst is tussen Alex Marquez en Tito Rabat. Beiden hebben enkel voor topteams gereden in de Moto2 ( Rabat voor Pons en MarcVdS) en beiden hebben er de nodige jaren over gedaan om kampioen te worden. Rabat deed het in zn 4e seizoen, Alex in z'n 5e.

Naar mijn idee ben je dan geen grote in wording voor de MotoGP.

Marc Marquez, Vinales, Rins en Bagnaia zijn vanaf moment 1 snel in de Moto2 en lopen in 1a 2 jaar die klasse door op weg naar de MotoGP. De eerste 3 zijn zeer succesvol en Bagnaia heeft het zwaar, maar ik wil hem niet op zo'n eerste seizoen al afschrijven.

Kortom, de echt grote jongens in wording hebben slechts 2 jaar nodig.

Die vlieger gaat niet helemaal op natuurlijk, maar in grote lijnen toch wel meen ik.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 04-11-19 om 16:33:14
Het blijft lastig in te schatten. Met 2 wereldtitels verdient Alex Marquez zonder twijfel een kans in de MotoGP. Hoe het hem daar zal vergaan zal ook grotendeels van het merk/ pakket afhangen.

Ik vind dat er een grote overeenkomst is tussen Alex Marquez en Tito Rabat. Beiden hebben enkel voor topteams gereden in de Moto2 ( Rabat voor Pons en MarcVdS) en beiden hebben er de nodige jaren over gedaan om kampioen te worden. Rabat deed het in zn 4e seizoen, Alex in z'n 5e.

Naar mijn idee ben je dan geen grote in wording voor de MotoGP.

Marc Marquez, Vinales, Rins en Bagnaia zijn vanaf moment 1 snel in de Moto2 en lopen in 1a 2 jaar die klasse door op weg naar de MotoGP. De eerste 3 zijn zeer succesvol en Bagnaia heeft het zwaar, maar ik wil hem niet op zo'n eerste seizoen al afschrijven.

Kortom, de echt grote jongens in wording hebben slechts 2 jaar nodig.

Die vlieger gaat niet helemaal op natuurlijk, maar in grote lijnen toch wel meen ik.


ik denk dat je de spijker hier aardig op zijn kop slaat.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 04-11-19 om 13:30:52
Alex Marquez (12 voudig GP winnaar en twee maal wereldkampioen) is geen MotoGP materiaal is men het hier over eens.

Dit geheel in tegenstelling tot Quartararo voor wie we nu met z'n allen staan te juichen in de MotoGP, die had z'n strepen in Moto3 en Moto2 echt dubbel en dwars verdiend voor z'n overstap. Reeg de GP-overwiningen en de wereldtitels aan elkaar!

Scherpe analyse.

Exact.
Hadden we ooit gedacht dat Casey Stoner zo`n grote zou worden in de MotoGP? Had nul titels op zijn naam staan toen hij daar zijn intrede in deed.
Ea is van meerdere factoren afhankelijk.
Of Alex opgewassen is tegen zijn broer,Quartararo,Vinalez...?Er is maar 1 manier om er achter te komen.
Ondertussen heeft hij wél 2 wereldtitels achter zijn naam staan,in 2 verschillende klassen. En niet in de minst competatieve kampioenschappen.
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 01-11-19 om 16:28:53
Na de dubbele puntenfinish van Australië lijkt het na dag 1 weer een moeilijk weekend te worden voor de NTS mannen. Persoonlijk had ik ook niets anders verwacht en was Phillip Island gewoon een poitieve uitschieter waar de tekortkomingen van de machine minder tot last waren.


Zodra de mechanische grip weer belangrijk wordt,staan ze direct weer een stukje verder naar achteren.
Zo,n bedrijf als NTS zou daar toch ,als kleinere leverancier juist flexibel en snel op in kunnen/moeten spelen.

Anders blijft meedoen blijkbaar belangrijker dan punten, laat staan winnen...
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: