Silly Season 2020 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Topic: Silly Season 2020 (55089 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Duitsland / Oschersleben weer op de kalender, een week na de 8 uurs race van Suzuka.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 12-11-19 om 12:24:54
Duitsland / Oschersleben weer op de kalender, een week na de 8 uurs race van Suzuka.


Leuk. Maar wanneer is Assen? Dat weten we nog steeds niet.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
https://www.racesport.nl/2020-fim-superbike-world-championship-kalender/

Wk ronde assen 17 april... Dus 3 dagen later als verleden jaar.... De wk organisatie heeft er dus niks van geleerd.. .

« Gewijzigd: 21-11-2019 om 21:19:22 door fuzzybear »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
En dan nu zonder verder hysterisch verongelijkt gedoe de SBK kalender van 2020.

28 Feb-01 Maart: Australië – Phillip Island Grand Prix Circuit*
13-15 Maart: Qatar – Losail International Circuit*
27-29 Maart: Spanje – Circuito de Jerez – Ángel Nieto
17-19 April: Nederland – TT Circuit Assen
08 -10 Mei: Italië – Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari di Imola
22-24 Mei: Spanje – MotorLand Aragón
12-14 Juni: Italië – Misano World Circuit “Marco Simoncelli”
03-05 Juli: United Kingdom – Donington Park
31 Jul-02 Augustus: Duitsland – Motorsport Arena Oschersleben**
04-06 September: Portugal – Autódromo Internacional do Algarve
18-20 September: Spanje Circuit de Barcelona – Catalunya**
25-27 September: Frankrijk – Circuit de Nevers Magny-Cours
09-11 Oktober: Argentinië – Circuito San Juan Villicum*
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 21-11-19 om 23:49:46
En dan nu zonder verder hysterisch verongelijkt gedoe de SBK kalender van 2020.



En dan nu zonder afzeikerige reacties op een post van een ander.

2 keer Italie en 3 keer spanje en Assen wederom weer (te) vroeg in het jaar.

Niet echt een kalender waar je trots op hoeft te zijn.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
In het voorjaar World SBK, in de zomer de TT en in het najaar de BSB. Wat hebben ze het toch goed voor elkaar daar in Assen en wat hebben wij als liefhebbers daar toch een geluk mee.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Snap niet dat er iemand moeite mee heb, ik kijk gewoon de wedstrijden op de div circuits, en denk er niet bij na of dat nou 3 of 5x in spanje is.
Assen in April kan alle kanten op wat het weer betreft, en dat is in oktober ook zo. Vond het wel prima afgelopen Raceweekend in Assen, het had wel wat, kaartjes waren zondag ook geldig, en heb er een mooi weekend van gemaakt met de fam. Ik hrb er weer een mooie herinnering bij.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 22-11-19 om 09:44:59
Snap niet dat er iemand moeite mee heb, ik kijk gewoon de wedstrijden op de div circuits, en denk er niet bij na of dat nou 3 of 5x in spanje is.
...........


Ik let daar wel op, maar meer vanuit het oogpunt om de sport wereldwijd uit te dragen. 13 Superbikeraces mogen wat mij betreft wel in 13 verschillende landen zijn. Vind ik mooier dan vijf keer Spanje.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
midstar schreef 22-11-19 om 09:44:59
Snap niet dat er iemand moeite mee heb, ik kijk gewoon de wedstrijden op de div circuits, en denk er niet bij na of dat nou 3 of 5x in spanje is.
Assen in April kan alle kanten op wat het weer betreft, en dat is in oktober ook zo. Vond het wel prima afgelopen Raceweekend in Assen, het had wel wat, kaartjes waren zondag ook geldig, en heb er een mooi weekend van gemaakt met de fam. Ik hrb er weer een mooie herinnering bij.


Zonder er verder een al te groot drama van te maken weten we dat zelfs op het niveau van een wereldkampioenschap een rijder voordeel van hebben van extra circuit kennis. Dat heb je over het algemeen bij thuisbanen, van der Mark heeft dat dus met Assen. In dat kader hebben Spanjaarden en Italianen dus extra voordeel en zonder het al te zwaar te willen maken kan je bijna spreken over competitievervalsing…

Maar goed, ik snap ook wel dat de sport in die landen natuurlijk veel populairder is en je liever een wedstrijd laat rijden in landen waar publiek op af komt.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 22-11-19 om 08:43:33



En dan nu zonder afzeikerige reacties op een post van een ander.

2 keer Italie en 3 keer spanje en Assen wederom weer (te) vroeg in het jaar.

Niet echt een kalender waar je trots op hoeft te zijn.


Ik vind de kalender wel een stuk beter opgezet dan in voorgaande jaren. Het loopt nu lekker door. Niet weer een maand tussen Philip Island en de 2e ronde.

De zomerstop is nu 5 weken. Dat is nog vrij lang, maar niet meer zo belachelijk als in voorgaande jaren, waar er een stop van ruim 2 maand was.

Dus ik ben blij met deze kalender.

En Assen....ja het is wat Midstar zegt. Het kan alle kanten op. Dit jaar was het ( vooral op Zaterdag) stervenskoud, maar vorig jaar was het volop zomer. Heb dit jaar een mooi WSBK weekend meegemaakt. En zo extreem als dit jaar is het nog nooit voorgekomen in April.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 22-11-19 om 10:49:54
(...)


Zonder er verder een al te groot drama van te maken weten we dat zelfs op het niveau van een wereldkampioenschap een rijder voordeel van hebben van extra circuit kennis. Dat heb je over het algemeen bij thuisbanen, van der Mark heeft dat dus met Assen.


Ach welnee. Hoe veel meer heeft VDM de laatste jaren dan gereden op Assen dan de gemiddelde andere SBK deelnemer die er al een tijdje bij is en dat hem zo'n voordeel geeft vwb circuitkennis? Dat was iets van vroeger toen GP deelnemers ook nog gewoon meededen aan het nationale kampioenschap. Ik denk echt niet dat VDM Assen heel veel beter kent dat Rea of Davies of zo hoor.

Citaat:
Maar goed, ik snap ook wel dat de sport in die landen natuurlijk veel populairder is en je liever een wedstrijd laat rijden in landen waar publiek op af komt.


Ik ben op zich ook niet blij met 3 races in 1 land. Maar nu andersom, ik denk dat als er andere mogelijkheden waren geweest voor races elders Dorna dat wel had gedaan hoor. Geen races in Azie en de US meer. Ik denk echt wel dat Dorna dat heel graag anders had gezien.

Wij denken altijd maar dat circuits over de gehele wereld in de rij staan om races te organiseren. Dat is echt niet zo, ik denk dat Dorna behoorlijk z'n best moet doen om een acceptabele kalender te krijgen.

Los van dit hele verhaal vind ik trouwens Barcelona een mooie toevoeging.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 22-11-19 om 11:12:41
......

Ik ben op zich ook niet blij met 3 races in 1 land. Maar nu andersom, ik denk dat als er andere mogelijkheden waren geweest voor races elders Dorna dat wel had gedaan hoor. Geen races in Azie en de US meer. Ik denk echt wel dat Dorna dat heel graag anders had gezien.

Wij denken altijd maar dat circuits over de gehele wereld in de rij staan om races te organiseren. Dat is echt niet zo, ik denk dat Dorna behoorlijk z'n best moet doen om een acceptabele kalender te krijgen.

........


Ja daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.

Voor de MotoGP, MXGP en F1 staan de organisatoren in de rij, dus dit bevestigd ook wel het beeld dat ik van het WSBK heb. Leuk voor insiders, familie en vrienden, maar niet echt een publieksevenement. Lege tribunes meestal.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 22-11-19 om 11:12:41
(...)


Ach welnee. Hoe veel meer heeft VDM de laatste jaren dan gereden op Assen dan de gemiddelde andere SBK deelnemer die er al een tijdje bij is en dat hem zo'n voordeel geeft vwb circuitkennis? Dat was iets van vroeger toen GP deelnemers ook nog gewoon meededen aan het nationale kampioenschap. Ik denk echt niet dat VDM Assen heel veel beter kent dat Rea of Davies of zo hoor.


Ik denk dat je je daar toch wel in vergist. Nog los van de circuit kennis denk ik dat thuis rijden toch wel wat extra's in een coureur los maakt. De 2017 GP van Duitsland (Sachsenring) waarin Folger vanuit het niets opeens om de overwinning streed met Marquez staat me daarbij het best op het netvlies als voorbeeld. En van der Mark geeft zelf ook aan voordeel op Assen te hebben door zijn circuit kennis.

Citaat:
Ik ben op zich ook niet blij met 3 races in 1 land. Maar nu andersom, ik denk dat als er andere mogelijkheden waren geweest voor races elders Dorna dat wel had gedaan hoor. Geen races in Azie en de US meer. Ik denk echt wel dat Dorna dat heel graag anders had gezien.

Wij denken altijd maar dat circuits over de gehele wereld in de rij staan om races te organiseren. Dat is echt niet zo, ik denk dat Dorna behoorlijk z'n best moet doen om een acceptabele kalender te krijgen.

Los van dit hele verhaal vind ik trouwens Barcelona een mooie toevoeging.


Daar heb je wel een punt inderdaad
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 22-11-19 om 11:12:41
(...)



Ik ben op zich ook niet blij met 3 races in 1 land. Maar nu andersom, ik denk dat als er andere mogelijkheden waren geweest voor races elders Dorna dat wel had gedaan hoor. Geen races in Azie en de US meer. Ik denk echt wel dat Dorna dat heel graag anders had gezien.

Wij denken altijd maar dat circuits over de gehele wereld in de rij staan om races te organiseren. Dat is echt niet zo, ik denk dat Dorna behoorlijk z'n best moet doen om een acceptabele kalender te krijgen.

Los van dit hele verhaal vind ik trouwens Barcelona een mooie toevoeging.


Op zich vind ik dat wel een interessante gedachte gang. het zou kunnen dat je daar een deel waarheid hebt. De WSBK heeft zeker niet meer het aanzien van eerder. Daarin zou het goed kunnen meespelen dat men het circus niet overal ter wereld zo makkelijk meer verkocht krijgt. Vanuit die visie snap ik dat je allicht kiest voor meerdere wedstrijden in 1 land. Maar dan nog vind ik de keuze voor 3 in Spanje en 2 keer in Italie een typische beslissing. En ja dat zijn inderdaad motorsportgekke landen.

Maar als het waar is wat jij zegt. Dan zou je kunnen concluderen dat het kampioenschap aardig aan de grond zit.

Uiteraard is het lastig een kalender te maken. en zullen circuits ook meerdere evementen moeten plannen. Maar zou er dan totaal geen mogelijkheid zijn om wedstrijden in andere landen gepland te krijgen?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Mijn redenatie als buitenstaander was en is natuurlijk als volgt:

Als organisator wil je graag voor ieder evenement de meest gunstige omstandigheden voor je kampioenschap. In mijn gedachtengang was je dan gaan puzzelen om de wedstrijden die in landen verreden worden waar het weer onvoorspelbaarder is in de voor daar zo gunstig mogelijke seizoenen te plannen.

Dit is waarschijnlijk een naieve gedachtengang van mij omdat het hele kampioenschap waarschijnlijk vanuit een verdienmodel georganiseerd word. Dit heeft dan als gevolg dat de kalender word samengesteld op dusdanige wijze dat er op het einde van een seizoen de meeste euro's onder de streep blijven staan.

Vanuit die visie is een keuze voor 3 spaanse en 2 italiaanse wedstrijden goed te begrijpen. want in die motorsportminnende landen valt waarschijnlijk het meest binnen te harken. En vanuit die visie zullen wedstrijden die minder winstgevend zijn elders op minder aantrekkelijke data gepland worden. Echter als we kijken naar het idee wat Optimate net opperde dat men het slecht verkocht krijgt, Is het dan juist niet een idee om hele kampioenschap weer gevarieerder te maken? En omdat te bereiken dus de locaties met weergrilligheid juist zo veilig mogelijk te programeren?

Wat als Optimate gelijk heeft het het circus slecht verkoopt (En je dus alles op alles moet zetten om het aantrekkelijk/winstgevend te houden) wat heb je er dan aan om ook nog eens een aantal rondes van je kampioenschap het risico te laten lopen te floppen door een flinke onvoorspelbaarheid van de weersomstandigheden. De wedstrijd in Assen heeft de Dorna waarschijnlijk een stuk minder opgebracht omdat men niet naar een circuit komt om in een halve sneeuwbui en snijdende kou een motorrace wedstrijd te bekijken.

Kijk ik werk in de zorg. ik heb totaal geen verstand van verdienmodellen of commerciele visies. Ik redeneer dan ook vaak vanuit het hart van de fans en ook van de coureurs.

Allicht komt dat dan soms wat hysterisch over.. Maar dat is nu eenmaal hoe ik de sport benader. En vanuit die visie ( en emotie) reageer ik dan ook.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Snelle navigatie: