Silly Season 2021 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 17

Topic: Silly Season 2021 (60349 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 02-07-20 om 10:32:49
En officieel;
..
Voelt nog steeds niet als een sportieve stap vooruit...

Dat zegt mijn gevoel ook hoor. Toch gaf Iwan vd Valk in de racesport.nl chat van dinsdag aan dat het wel wat genuanceerder ligt. Hij vertelde dat VDM bij de BMW test op Lauzitsring was en ding goed vond sturen en zelf het idee had wel wat te kunnen met de bandenproblemen die ze vaak heb in slot vd races.
     Reageer met citaat 
Voelt idd. niet als een sportieve stap vooruit, maar aan de andere kant ben je de komende jaren misschien wel beter af als de nummer 1 rijder bij BMW, dan de duidelijke nummer 2 bij Yamaha. Dat de Yamaha beter is dan de BMW op dit moment staat buiten kijf. BMW laat wel veel ambitie blijken en heeft in het verleden laten zien een winnende SBK fiets te kunnen bouwen.
     Reageer met citaat 
Ik ben benieuwd wie er daar weg gaat, Sykes of Laverty?

RG500IU schreef 02-07-20 om 10:43:19
(...)
Toch gaf Iwan vd Valk in de racesport.nl chat van dinsdag aan dat het wel wat genuanceerder ligt. Hij vertelde dat VDM bij de BMW test op Lauzitsring was...


Nee, zo begreep ik het niet. VDV ontmoette VDM in verband met de activiteiten op Assen en ze keken daar samen naar een filmpje van de testen van BMW.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 02-07-20 om 12:16:36
...
Nee, zo begreep ik het niet. VDV ontmoette VDM in verband met de activiteiten op Assen en ze keken daar samen naar een filmpje van de testen van BMW.

Oh, niet alles meegekregen omdat ik net gestoord werd, dank voor de toevoeging
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Of de mogelijkheden bij BMW moeten goed en veelbelovend zijn, of is het toch ingegeven dat na een paar jaar als 1e rijder nu Toprak laat zien dat ie een paar maten groter is?
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 02-07-20 om 14:55:45
Of de mogelijkheden bij BMW moeten goed en veelbelovend zijn, of is het toch ingegeven dat na een paar jaar als 1e rijder nu Toprak laat zien dat ie een paar maten groter is?

Ik weet niet hoor, of Michael dat zo ziet. Sofuoglu kon hij ook hebben.
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Snap de loyaliteit aan Davies niet van Ducati

Ben benieuwd over de BMW ik denk overigens dat tkyam er voor staat. Dus dat wordt plekje 8-10 als fan wel jammer zie hem liever voorin. Maar misschien verrassing en troy corset als rider coach zou ik wel erg mooi vinden
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 02-07-20 om 14:55:45
Of de mogelijkheden bij BMW moeten goed en veelbelovend zijn, of is het toch ingegeven dat na een paar jaar als 1e rijder nu Toprak laat zien dat ie een paar maten groter is?


Ik vind die conclusie sowieso nogal sterk, ze hebben amper samen een wedstrijd gereden.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Het is wel duidelijk dat er 1 voorname reden is dat VDM vertrekt. Geld!
zet eens een paar dingen op een rij:

- Toprak krijgt een megadeal met een fiks salaris allicht nog meer als VDM.
- Dan komt er een corona crisis. Beide heren moeten water bij de wijn doen qua salaris en al gezegd is, met name voor VDM ten faveure van de turk.
- Als salarissen van rijders al gekort worden ten gevolge van de crisis, wat heeft dit dan te betekenen voor de rest van het budget van het team?
- Pata Yamaha is een in italie gesitueerd team een land wat zwaar getroffen is door de crisis.

Ik heb er nog eens rustig over nagedacht en kwam tot de volgende gedachtegang.

Het team heeft door corona een forse financiele tegenslag gehad, dit heeft voor VDM een direct gevolg voor zijn salaris. Maar daarnaast is hem allicht te kennen gegeven dat het team de komende tijd op een zeer beperkt budget verder moet wat direct invloed zal hebben op de ontwikkeling van de motor en het team.

Het zou mij niet verbazen dat een aantal sponsors (waaronder het italiaanse PATA) de hand flink op de knip moeten gaan houden omwille van de crisis. Met een enorm gevolg voor de hele status van het team.

VDM neemt deze info eens tot zich en realiseert zich dat dit wel eens flink effect kan hebben op zijn sportieve prestaties en besluit samen met zijn zaken waarnemer toch maar eens om zich heen te kijken.

En zie daar: BMW meld zich.

Een team gesitueerd in Duitsland een land wat toch overduidelijk economisch minder geraakt is door de crisis.
Een team wat VDM kan garanderen dat er de komende tijd genoeg financiele middelen zijn om het team en de motor te ondersteunen en door te ontwikkelen....
Een team wat aan VDM erkent dat ze er nu (nog) niet zijn qua prestaties maar met VDM aan boord en met een solidere financiele situatie een duidelijke toekomst visie kunnen neerleggen.

Dan is de beslissing van VDM helemaal nog niet zo slecht...

Ik denk dat er echt wel potentieel zit in de combi VDM en BMW. En dat er achter de schermen dus veeeeel meer heeft gespeeld dan wij weten.

Ik denk dus dat de crisis het PATA Yamaha team enorm heeft geraakt waardoor een hele toekomstvisie op de schop is gegaan en dat VDM daardoor en door de manier waarop Toprak gehaald is besloten heeft om te vertrekken. (iets met een zinkend schip...)

maar goed dat zijn just my 2 cents...

« Gewijzigd: 03-07-2020 om 08:20:04 door fuzzybear »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 03-07-20 om 00:49:06
Het is wel duidelijk dat er 1 voorname reden is dat VDM vertrekt. Geld!
zet eens een paar dingen op een rij:

- Toprak krijgt een megadeal met een fiks salaris allicht nog meer als VDM.
- Dan komt er een corona crisis. Beide heren moeten water bij de wijn doen qua salaris en al gezegd is, met name voor VDM en faveure van de turk.
- Als salarissen van rijders al gekort worden ten gevolge van de crisis, wat heeft dit dan te betekenen voor de rest van het budget van het team?
- Pata Yamaha is een in italie gesitueerd team een land wat zwaar getroffen is door de crisis.

Ik heb er nog eens rustig over nagedacht en kwam tot de volgende gedachtegang.

Het team heeft door corona een forse financiele tegenslag gehad, dit heeft voor VDM een direct gevolg voor zijn salaris. Maar daarnaast is hem allicht te kennen gegeven dat het team de komende tijd op een zeer beperkt budget verder moet wat direct invloed zal hebben op de ontwikkeling van de motor en het team.

Het zou mij niet verbazen dat een aantal sponsors (waaronder het italiaanse PATA) de hand flink op de knip moeten gaan houden omwille van de crisis. Met een enorm gevolg voor de hele status van het team.

VDM neemt deze info eens tot zich en realiseert zich dat dit wel eens flink effect kan hebben op zijn sportieve prestaties en besluit samen met zijn zaken waarnemer toch maar eens om zich heen te kijken.

En zie daar: BMW meld zich.

Een team gesitueerd in Duitsland een land wat toch overduidelijk economisch minder geraakt is door de crisis.
Een team wat VDM kan garanderen dat er de komende tijd genoeg financiele middelen zijn om het team en de motor te ondersteunen en door te ontwikkelen....
Een team wat aan VDM erkent dat ze er nu (nog) niet zijn qua prestaties maar met VDM aan boord en met een solidere financiele situatie een duidelijke toekomst visie kunnen neerleggen.

Dan is de beslissing van VDM helemaal nog niet zo slecht...

Ik denk dat er echt wel potentieel zit in de combi VDM en BMW. En dat er achter de schermen dus veeeeel meer heeft gespeeld dan wij weten.

Ik denk dus dat de crisis het PATA Yamaha team enorm heeft geraakt waardoor een hele toekomstvisie op de schop is gegaan en dat VDM daardoor en door de manier waarop Toprak gehaald is besloten heeft om te vertrekken. (iets met een zinkend schip...)

maar goed dat zijn just my 2 cents...


Nee, hoor denk dat het wel eens zo kon zijn, dit waren ook mijn eerste gedachtes.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Zoals verwacht heeft BMW vandaag bekend gemaakt dat Sykes in 2021 de teamgenoot van Michael is.
(Edit: Staat ook al op Racesport zie ik)
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RacingRick schreef 26-08-20 om 18:44:44
Zoals verwacht heeft BMW vandaag bekend gemaakt dat Sykes in 2021 de teamgenoot van Michael is.
(Edit: Staat ook al op Racesport zie ik)


nou ik ben benieuwd hoe die 2 zich tot elkaar verhouden. Persoonlijk denk ik dat VDM hem op alle fronten de baas is.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 27-08-20 om 08:24:25
(...)


nou ik ben benieuwd hoe die 2 zich tot elkaar verhouden. Persoonlijk denk ik dat VDM hem op alle fronten de baas is.


Elders las ik ook al "het is duidelijk dat Michael vele malen beter is dan Sykes", en dat wordt hierboven in andere woorden ook gezegd. En ik zeg dat ik daar helemaal niet zo zeker van ben, ik moet het eerst nog maar even zien dat VDM Sykes flink voor gaat blijven.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 27-08-20 om 08:24:25
..Persoonlijk denk ik dat VDM hem op alle fronten de baas is.

Werkelijk? Wat denk jij van het 'kwalificatiefront' dan?
Ik durf er wel 100 euro op te zetten dat Sykes daar hem in elk geval dik de baas zal zijn.. op basis van wat beiden in kwalificaties hebben laten zien dan..
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Sykes is geen pannenkoek, die kan echt wel rijden.
Ik ben meer benieuwd naar de invloed van de rijders op de ontwikkeling van de motor. Toen Rea bij Kawasaki kwam heeft hij relatief snel dat team naar zijn hand kunnen zetten, terwijl Sykes daar toch de gevierde man was met 1 wereldtitel en 1 bijna wereldtitel.

Ik heb het idee dat Sykes niet echt een motor verder kan brengen, het is geen ontwikkelaar. Daar ligt een kans voor MvdM
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 17


Snelle navigatie: