(Winter)testen 2020 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Topic: (Winter)testen 2020 (29024 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Michael heeft in de eerste sessie laten zien dat hij sneller kan. De gecombineerde lijst zegt me daarom niet zoveel. Zoals Plaggie zegt een racesim gedaan in de 2e sessie. Dan ziet het er erg goed uit. Baz zit er ook goed bij. Yamaha voorlopig erg goed.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Zit vlak voor het naar bed gaan nog even live timing te bekijken van dag 2, met 3 kwartier te rijden in sessie 1 Baz snelste al 0,2 sneller dan Toprak op dag 1, ook Redding en VDM sneller (0,4) dan eerste dag.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Baz rijd nog met de 2019 blok, hij zit er toch erg knap bij.
Aankomende vrijdag denken ze nog een grote stap te zetten met het nieuwe blok.
Midstar racing
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
midstar schreef 25-02-20 om 07:09:31
Baz rijd nog met de 2019 blok, hij zit er toch erg knap bij...

Geweldig voor Baz en TKR, als er een combi is die je iets gunt, dan is het deze wel:
1 1 J. REA 1’30.523
2 76 L. BAZ 1’30.524
3 66 T. SYKES 1’30.568
4 54 T. RAZGATLIOGLU 1’30.752
5 91 L. HASLAM 1’30.882
6 45 S. REDDING 1’30.885
7 60 M. VAN DER MARK 1’31.077
8 21 M. RINALDI 1’31.407
9 50 E. LAVERTY 1’31.436
10 19 A. BAUTISTA 1’31.453
11 7 C. DAVIES 1’31.533
12 22 A. LOWES 1’31.560
13 11 S. CORTESE GER 1’31.565
14 12 X. FORES 1’31.653
15 77 M. SCHEIB 1’31.810
16 31 G. GERLOFF 1’31.941
17 64 F. CARICASULO 1’31.944
18 2 L. CAMIER 1’32.676
19 13 T. TAKAHASHI 1’36.346

Camier is nog lang niet fit wegens schouderproblemen, Takahashi heeft alleen vandaag minimaal aantal rondjes gereden volgens mij.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Even het Yamaha persbericht
Citaat:
van der Mark would have posted more than the 103 he ended up with were it not for suffering a crash earlier today in the final sector, on a lap that would have seen him challenge the outright best.


MvdM:Citaat:
“I am quite happy with our test and the 2020 R1. Our main goal was to improve our race pace and save our tyres. Yesterday we did a long run, which was really positive, and today we tried some different things with the rear suspension and the pace was there again, especially in a race simulation. So, I am really happy with how the test went but unfortunately this morning when I was on my way to my fastest lap I crashed, so that was a shame. But if you look back at the race simulations they were pretty good. Today I did 20 laps and the tyres were still fine. You have to start the race with a different approach than normal here but this is not my first time in Phillip Island, so we know this.

At the beginning I think everyone will be a little bit conservative but at the end we will see who is the strongest. It is always going to be a surprise in this race!”
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Ik heb er vertrouwen in vwb Michael goede racepace en bandenmanagement zijn key op Philip Island. Vandaag reed Mickey weer verschillende long runs, waarbij zn banden na 20 ronden nog steeds goed waren.

Ben erg benieuwd wat Baz daadwerkelijk kan doen dit seizoen. Hij zit er elke test vanaf November fantastisch bij. Een race rijden is wel wat anders, maar de combinatie Baz/ Ten Kate Yamaha kan wel eens een hele sterke zijn dit jaar!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
ook de SBK rijders beginnen met een test 23/24 juni Misano
     Reageer met citaat 
Zjeesus, wat was Redding snel zeg. Een 1.33.0

Daarmee had hij bij de motoGP vorig jaar op P7 gestart, pal achter Dovi en als 2e Ducati op de grid. Ik weet het, je mag niet zo vergelijken (omstandigheden enzo), maar toch absurd dat er haast niets zit tussen een miljoenen kostende MotoGP fiets en een productie machine die voor een aanzienlijk deel zo in de winkel te koop is.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Test Barcelona, link voor live-timing:
https://livetiming.alkamelsystems.com/circuitcat
     Reageer met citaat 
RacingRick schreef 26-06-20 om 11:49:07
Zjeesus, wat was Redding snel zeg. Een 1.33.0

Daarmee had hij bij de motoGP vorig jaar op P7 gestart, pal achter Dovi en als 2e Ducati op de grid. Ik weet het, je mag niet zo vergelijken (omstandigheden enzo), maar toch absurd dat er haast niets zit tussen een miljoenen kostende MotoGP fiets en een productie machine die voor een aanzienlijk deel zo in de winkel te koop is.


De kosten van zowel MotoGP, Moto2 en Moto3 zouden fors omlaag kunnen zonder dat je daar als bijvoorbeeld publiek "last" van hebt. En het zou de sport veel toegankelijker maken voor rijders en teams.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 08-07-20 om 11:53:46
(...)


De kosten van zowel MotoGP, Moto2 en Moto3 zouden fors omlaag kunnen zonder dat je daar als bijvoorbeeld publiek "last" van hebt. En het zou de sport veel toegankelijker maken voor rijders en teams.


Het maakt mij idd niks uit of rondje nou 1.33 of 1.31 is. Evengoed denk ik wel dat het goed is dat er een proto-klasse is (MotoGP) tov een klasse die gebruikt maakt van opgepimpte standaardmotoren (SBK).

En over die snelle ronde van Redding, leuk maar stel dat hij aan een MotoGP race meedoet dan wordt hij toch volledig om de oren gereden. In een een op een gevecht maakt je met een SBK geen enkele kans tegen een MotoGP fiets. is veel zwaarder, met minder goeie remmen dus moet alleen al veel eerder in de ankers. Een snel rondje in je eentje is leuk, maar uiteindelijk gaar het om het gevecht tijdens een race en dan ben je volledig kansloos.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 08-07-20 om 12:04:13
(...)


Het maakt mij idd niks uit of rondje nou 1.33 of 1.31 is. Evengoed denk ik wel dat het goed is dat er een proto-klasse is (MotoGP) tov een klasse die gebruikt maakt van opgepimpte standaardmotoren (SBK).

En over die snelle ronde van Redding, leuk maar stel dat hij aan een MotoGP race meedoet dan wordt hij toch volledig om de oren gereden. In een een op een gevecht maakt je met een SBK geen enkele kans tegen een MotoGP fiets. is veel zwaarder, met minder goeie remmen dus moet alleen al veel eerder in de ankers. Een snel rondje in je eentje is leuk, maar uiteindelijk gaar het om het gevecht tijdens een race en dan ben je volledig kansloos.


Dat rondje van Redding is wel geflatteerd natuurlijk en er moet ook wel een soort hiërarchie in de verschillende competities zitten, dus ik ben het wel met je eens, maar aan de andere kant ....... allemaal 2 seconden langzamer scheelt miljoenen en lost een heleboel op voor menig team
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Poe.... Slechte dag voor Michael in de 2de middagsessie rijd zo beetje het hele sbk veld harder.
Test of niet, maar ik geloof niet in langzamer rondrijden omdat je andere dingen test. Laatste 7 minuten ging hij nog even de baan op, en dat was vast om een tijd neer te zetten wat niet lukte
Midstar racing
     Reageer met citaat 
RacingRick schreef 26-06-20 om 11:49:07
Zjeesus, wat was Redding snel zeg. Een 1.33.0

Daarmee had hij bij de motoGP vorig jaar op P7 gestart, pal achter Dovi en als 2e Ducati op de grid. Ik weet het, je mag niet zo vergelijken (omstandigheden enzo), maar toch absurd dat er haast niets zit tussen een miljoenen kostende MotoGP fiets en een productie machine die voor een aanzienlijk deel zo in de winkel te koop is.


Grappig....Speedweek bericht vandaag: “ Erstaunlich, wie nahe die seriennahen Superbikes (Preis zirka 150.000 Euro) an die millionenteuren Prototypen herankommen.”
     Reageer met citaat 
midstar schreef 08-07-20 om 18:07:07
Poe.... Slechte dag voor Michael in de 2de middagsessie rijd zo beetje het hele sbk veld harder.
Test of niet, maar ik geloof niet in langzamer rondrijden omdat je andere dingen test. Laatste 7 minuten ging hij nog even de baan op, en dat was vast om een tijd neer te zetten wat niet lukte


Ik geloof wel in langzamere rondetijden omdat je andere dingen test. Ga met een volle tank de baan op en doe een racesimulatie om de bandenslijtage te leren controleren.

Hij zal idd de laatste 7 min wel geprobeerd hebben een snelle ronde neer te zetten. Maar een foutje of verkeer en je bent ook zo weer klaar. We weten allemaal wel dat Michael sneller is dan deze stand zegt.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7


Snelle navigatie: