Grand Prix Andalusië (Jerez 2) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
3

Jerez

26 juli 2020
Spanje Circuit Angel Nieto, Jerez de la Frontera

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Marco Bezzecchi
2Sam Lowes
3Enea Bastianini
4Jorge Navarro
5Luca Marini
Volledige uitslag »

RACE

1Enea Bastianini
2Luca Marini
3Marco Bezzecchi
4Sam Lowes
5Arón Canet
Volledige uitslag »

TRIVIA

Met zijn zege in 2018 in de Moto 3 klasse werd Philipp Öttl de 7e zoon van een Grand Prix winnaar die zelf ook een GP won. De families Pagani, Graham, Rossi, Roberts, Nieto, Bradl ging vader Peter en zoon Philip hier in voor.
Juan Garriga won op Spaans grondgebied in 1988 de Portugese Grand Prix met een Yamaha. Het was de eerste zege voor de Spanjaard die dat jaar nog twee zeges zou halen in Assen en Brno, wat ook zijn laatste overwinning zou zijn.
Romano Fenati (KTM) kwam in 2014 als winnaar in de Moto 3 over de finish. Het was de 50e Grand Prix zege voor deze Oostenrijkse fabrikant, 13 ervan waren in de 125cc, 9 in de 250cc en 28 in de Moto 3 klasse.
15 jaar nadat hij zijn zoon Marco op dit circuit de 125cc zag winnen, stond Paolo Simoncelli hier als teameigenaar op het podium in 2019 toen zijn rijders Niccolò Antonelii en Tatsuki Suzuki voor een 1-2 zorgden in de Moto 3 klasse.
Enea Bastianini, Luca Marini en Marco Bezzecchi (allen Kalex) zorgden bij de Grand Prix van Andalusië in 2020 voor het eerste volledig Italiaanse podium in de Moto 2 geschiedenis.
Loris Capirossi (Aprilia) won in 1998 voor het eerst sinds vier jaar weer een 250cc Grand Prix. Teamgenoot Valentino Rossi stond, met een tweede plaats, die dag voor het eerst op het podium in de kwartliterklasse.
Door de debuutzege in 2013 van Esteve Rabat waren er, na Marc Márquez (Valencia 2012), Pol Espagaró (Qatar 2013), Nicolás Terol (Austin/USA), tijdens 4 achtereenvolgende GP's 4 verschillende Spaanse winnaars!
De Poleposition bleef bij de start in 1988 onbezet nadat Carlos Lavado (Yamaha), die de snelste was tijdens de trainingen, al in de opwarmronde onderuit ging.
Met zijn zege in de tweede race van 2010 is Toni Elías (Gresini Moriwaki) een van zes rijders, Mike Hailwood, Jim Redman, Chaz Mortimer, Loris Capirossi en Valentino Rossi gingen hem voor, die in 4 verschillende klassen GP's hebben weten te winnen.
Dani Pedrosa won de MotoGP race in 2017 en werd hiermee de eerste coureur in de geschiedenis die in 16 achtereenvolgde seizoenen minimaal een WK wedstrijd wist te winnen. Dit deed hij in 2002-2003 (125cc), 2004-2005 (250cc) en vanaf 2006 in MotoGP.
Valentino Rossi (Nastro Azurro Aprilia) kwam in 1999 als winnaar over de finish, parkeerde zijn machine tegen de vangrail en dook tot grote hilariteit van iedereen een toilethokje/dixi in dat langs het circuit stond. Hij kon het niet langer ophouden!
Alex Crivillé (Repsol Honda) won in 1999 de Spaanse Grand Prix op dit circuit en zorgde daarmee voor de 200e Spaanse GP zege.
Topic: Grand Prix Andalusië (Jerez 2) (7008 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
FP1 zit er op, daar waar de MotoGP sneller was dan vorige week
snelste vorige week 1.41.410
snelste vandaag 1.41.525

De NTS mannen beide in de achterhoede, Raffin ongeveer gelijk aan vorige week, Bo een halve seconde langzamer.

Jerez de la Frontera, Friday, July 24, 2020

Pos. Num. Rider Nation Team Bike Km/h Time Gap 1st/Prev.
1 72 Marco BEZZECCHI ITA SKY Racing Team VR46 Kalex 251.1 1'41.525
2 45 Tetsuta NAGASHIMA JPN Red Bull KTM Ajo Kalex 247.7 1'41.553 0.028 / 0.028
3 9 Jorge NAVARRO SPA Beta Tools Speed Up Speed Up 246.5 1'41.590 0.065 / 0.037
4 7 Lorenzo BALDASSARRI ITA Flexbox HP 40 Kalex 248.2 1'41.678 0.153 / 0.088
5 11 Nicolo BULEGA ITA Federal Oil Gresini Moto2 Kalex 247.1 1'41.735 0.210 / 0.057
6 22 Sam LOWES GBR EG 0,0 Marc VDS Kalex 246.5 1'41.750 0.225 / 0.015
7 10 Luca MARINI ITA SKY Racing Team VR46 Kalex 246.0 1'41.755 0.230 / 0.005
8 88 Jorge MARTIN SPA Red Bull KTM Ajo Kalex 246.5 1'41.757 0.232 / 0.002
9 62 Stefano MANZI ITA MV Agusta Forward Racing MV Agusta 244.8 1'41.761 0.236 / 0.004
10 44 Aron CANET SPA Openbank Aspar Team Moto2 Speed Up 244.8 1'41.890 0.365 / 0.129
11 35 Somkiat CHANTRA THA IDEMITSU Honda Team Asia Kalex 247.7 1'41.906 0.381 / 0.016
12 23 Marcel SCHROTTER GER Liqui Moly Intact GP Kalex 248.2 1'41.934 0.409 / 0.028
13 12 Thomas LUTHI SWI Liqui Moly Intact GP Kalex 244.3 1'42.018 0.493 / 0.084
14 16 Joe ROBERTS USA Tennor American Racing Kalex 244.3 1'42.030 0.505 / 0.012
15 96 Jake DIXON GBR Petronas Sprinta Racing Kalex 247.1 1'42.042 0.517 / 0.012
16 42 Marcos RAMIREZ SPA Tennor American Racing Kalex 248.2 1'42.068 0.543 / 0.026
17 33 Enea BASTIANINI ITA Italtrans Racing Team Kalex 247.7 1'42.108 0.583 / 0.040
18 55 Hafizh SYAHRIN MAL Openbank Aspar Team Moto2 Speed Up 244.3 1'42.130 0.605 / 0.022
19 57 Edgar PONS SPA Federal Oil Gresini Moto2 Kalex 244.3 1'42.218 0.693 / 0.088
20 87 Remy GARDNER AUS Onexox TKKR SAG Team Kalex 247.1 1'42.299 0.774 / 0.081
21 21 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Beta Tools Speed Up Speed Up 244.3 1'42.312 0.787 / 0.013
22 37 Augusto FERNANDEZ SPA EG 0,0 Marc VDS Kalex 246.0 1'42.411 0.886 / 0.099
23 27 Andi Farid IZDIHAR INA IDEMITSU Honda Team Asia Kalex 248.8 1'42.600 1.075 / 0.189
24 97 Xavi VIERGE SPA Petronas Sprinta Racing Kalex 246.5 1'42.613 1.088 / 0.013
25 40 Hector GARZO SPA Flexbox HP 40 Kalex 244.8 1'42.807 1.282 / 0.194
26 19 Lorenzo DALLA PORTA ITA Italtrans Racing Team Kalex 246.5 1'42.960 1.435 / 0.153
27 64 Bo BENDSNEYDER NED NTS RW Racing GP NTS 245.4 1'43.204 1.679 / 0.244
28 99 Kasma DANIEL MAL Onexox TKKR SAG Team Kalex 247.7 1'43.308 1.783 / 0.104
29 24 Simone CORSI ITA MV Agusta Forward Racing MV Agusta 242.6 1'43.372 1.847 / 0.064
30 2 Jesko RAFFIN SWI NTS RW Racing GP NTS 242.6 1'43.863 2.338 / 0.491
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 24-07-20 om 11:54:09
..De NTS mannen beide in de achterhoede, Raffin ongeveer gelijk aan vorige week, Bo een halve seconde langzamer...

Ik begreep via een (ex) forumer? dat PvdG zich hardop afvroeg of het nog goed zou komen met NTS
Het is wel duidelijk dat hoge temperaturen niet bevordelijk zijn, aan de andere kant: in Qatar was het zeker niet koud
     Reageer met citaat 
De ontwikkeling is in ieder geval niet booming...

Bo heeft niet genoeg vertrouwen om meteen met volle tanks hard te gaan, als de race setup voor de rest klopt weet hij nog wel wat naar voren te komen en met hulp van uitvallers kan hij dan in de top 15 terecht komen. Je kan zeggen dat Bo de mentale hardheid mist om zich staande te houden in dit veld, het ontbreken van vertrouwen komt echter wel ergens vandaan.

Als je dan kijkt naar Raffin, die nu al twee keer echt achteraan het veld hangt dan denk ik dat het slechte presteren niet per definitie aan de rijders kan worden toegeschreven.

De Eurosport commentatoren praten wel over gebrek aan inzet en durf, in hoeverre hebben ze het bij het rechte eind?
     Reageer met citaat 


Het zelfde beeld als in de Motogp, tijden van vanmorgen waren sneller.
2/3 van de rijders heeft in het eerste deel van de sessie zijn snelste tijd gezet.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 24-07-20 om 12:02:43
(...)

Ik begreep via een (ex) forumer? dat PvdG zich hardop afvroeg of het nog goed zou komen met NTS
Het is wel duidelijk dat hoge temperaturen niet bevordelijk zijn, aan de andere kant: in Qatar was het zeker niet koud

Ze mogen niets meer doen aan de motor wat betreft ontwikkeling , en op en afschroeven van nieuwe betere delen.
Ze hebben ze wel liggen maar waren er te laat mee.
Had begrepen dat ze er nu en volgend jaar hier mee moeten doen.
Lijkt mij niet vreemd dat ze dan nu en volgend jaar veldvulling zijn en achteraan mogen rijden.
Ben benieuwd of ze er dan de stekker uit trekken.
Heeft weinig zin zo, en voor de sponsoren is het ook niet aantrekkelijk.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Begin steeds meer het gevoel te krijgen dat Wimlex een 2e account is van Ocampa De een vertrekt van het forum en de ander begint uit het niets weer actief deel te nemen
     Reageer met citaat 
Je gelooft vast niet in toeval

Maar de rel tussen Optimate en Jarno heeft daar weinig mee van doen. Was vorige week een dagje bij Fuzzy op Ameland en dacht ik weer eens kijken op WRF.

Moet zeggen dat het als vanouds is.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 24-07-20 om 21:51:48
Je gelooft vast niet in toeval ...

enjoy
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 24-07-20 om 21:51:48
Je gelooft vast niet in toeval

Maar de rel tussen Optimate en Jarno heeft daar weinig mee van doen. Was vorige week een dagje bij Fuzzy op Ameland en dacht ik weer eens kijken op WRF.

Moet zeggen dat het als vanouds is.


nou wat een toeval... jij ook op Ameland geweest?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Maar even inhoudelijk. NTS heeft het hier overduidelijk erg moeilijk. De gedachte dat het niet alleen aan de rijders ligt is natuurlijk een voor de hand liggende en zeker geen onaannemelijke.

Helaas is de waarheid ook dat Bo met een volle tank niet echt goed rond komt. En dat geeft weer te denken voor de start van de wedstrijd.

Als ze nu de voorkant wat meer onder controle krijgen is er allicht wat te doen.
Maar de opmerking dat men de onderdelen die men klaar heeft liggen niet meer mag gebruiken betekend niet veel goeds.

Overigens een rare gedachte want waarom mag dit niet?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 25-07-20 om 01:51:40
Maar even inhoudelijk. NTS heeft het hier overduidelijk erg moeilijk. De gedachte dat het niet alleen aan de rijders ligt is natuurlijk een voor de hand liggende en zeker geen onaannemelijke.

Helaas is de waarheid ook dat Bo met een volle tank niet echt goed rond komt. En dat geeft weer te denken voor de start van de wedstrijd.

Als ze nu de voorkant wat meer onder controle krijgen is er allicht wat te doen.
Maar de opmerking dat men de onderdelen die men klaar heeft liggen niet meer mag gebruiken betekend niet veel goeds.

Overigens een rare gedachte want waarom mag dit niet?


Die nieuwe onderdelen mogen er niet opgezet worden door de Corona crisis. De fiets die in Qatar werd gebruikt bij alle teams moet voor dit jaar en volgend jaar gebruikt worden.
Hopelijk vinden ze een Maas is de wet, want zo zie ik het somber is voor de NTS mannen. Raffin is ook echt geen pannenkoek. Heeft top 10 gereden en staat nu helemaal achteraan. Dan ga je mij niet vertellen dat het alleen aan de coureur ligt.
     Reageer met citaat 
Lekker commentaar over de crash van Nagashima op Eurosport . Er wordt net niet gezegd dat het een aansteller is. Vanuit de hoek van de eerste beelden zie je niet veel, Hij komt wel hard op zijn rug terecht en zal het minimaal benauwd hebben.

In de herhaling zie je hem ook nog hard mijn zijn helm op het asfalt terechtkomen. Voor mensen die best wat van de sport weten, komt er toch heel veel suggestief gebabbel en smalltalk uit de mannen. Alsof ze thuis op de bank zitten.

Ik zou in ieder geval een man, voor mij part een stagiair continu aan de live timing zetten. Nu ontgaat de mannen heel veel informatie die ik graag zou horen in plaats van wat ik nu hoor.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 25-07-20 om 10:53:08
(...)


Die nieuwe onderdelen mogen er niet opgezet worden door de Corona crisis. De fiets die in Qatar werd gebruikt bij alle teams moet voor dit jaar en volgend jaar gebruikt worden.
Hopelijk vinden ze een Maas is de wet, want zo zie ik het somber is voor de NTS mannen. Raffin is ook echt geen pannenkoek. Heeft top 10 gereden en staat nu helemaal achteraan. Dan ga je mij niet vertellen dat het alleen aan de coureur ligt.


oke thnx!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 25-07-20 om 11:27:16
Lekker commentaar over de crash van Nagashima op Eurosport . Er wordt net niet gezegd dat het een aansteller is. Vanuit de hoek van de eerste beelden zie je niet veel, Hij komt wel hard op zijn rug terecht en zal het minimaal benauwd hebben.

In de herhaling zie je hem ook nog hard mijn zijn helm op het asfalt terechtkomen. Voor mensen die best wat van de sport weten, komt er toch heel veel suggestief gebabbel en smalltalk uit de mannen. Alsof ze thuis op de bank zitten.

Ik zou in ieder geval een man, voor mij part een stagiair continu aan de live timing zetten. Nu ontgaat de mannen heel veel informatie die ik graag zou horen in plaats van wat ik nu hoor.


Ben ik wel met je eens. Het oogde in eerste instantie vrij onbenullig. maar je kan ook met lage snelheid inderdaad vrij raar terecht komen. Ik ben wel eens met mijn fiets gevallen dat ging ook niet hard maar daar was ik aardig dizzy van.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 25-07-20 om 11:27:16
Lekker ... Eurosport . Er wordt net niet gezegd dat het een aansteller is. ..
Ik zou in ieder geval een man, voor mij part een stagiair continu aan de live timing zetten. Nu ontgaat de mannen heel veel informatie ..

Viel me vanmorgen (en vaker) op bij de M3 bv. Rijdt iemand (buiten beeld > maar wel met live-timing op TV beeld) de snelste tijd: "waar komt die nou vandaan?" Op zo'n moment mogen ze wat alerter zijn. Aan andere kant je hebt zelf ook paar oren/ogen (en misschien nog wel live-timing op je tablet of zo). Dus de commentatoren hoeven wat mij betreft niet zoveel te bevestigen wat ik zelf ook al zie. Liever dat ze aanvullen op dingen die buiten beeld gebeuren die ik als kijker niet kan zien of weten.

Voor de kwalificaties/races moet de invalshoek natuurlijk anders zijn dan in FP's

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: