Bo Bendsneyder in de Moto2 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 33

Topic: Bo Bendsneyder in de Moto2 (153293 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik als het over het reglement van de Moto2 gaat er altijd een beetje bij langs gelezen heb. Ik had er niet zo'n zin in, maar nu ben ik toch onder die steen vandaan gekropen en ben er wat over gaan opzoeken.

Nu zit de bottleneck van het RW team in het NTS frame begrijp ik. Dat is niet goed.

Nu even los van de corona maatregelen, want die hebben alles "bevroren", maar mijn vraag gaat even over die periode daarvoor.

Als een frame niet voldoet dan pas je het toch wat aan, zoals op die motor van Middelburg waar Bo nog op gereden heeft vorige maand. Daar werd voor de TT nog even een nieuw frame voor gemaakt. Zo kom ik trouwens ook op deze vraag.

Of mag dat helemaal niet? Geef je de maten en de geometrie aan het begin van het seizoen door?

En maakt de prijs van een frame nu zoveel verschil op een heel seizoen? Als ik kijk naar alle andere kosten, reizen, team, motorblokken, hotels en weet ik wel niet meer, dan moet een ander frame toch ook nog wel te betalen zijn?

Ik weet dat het niet zo zit zoals ik het hier zeg, maar ik weet niet hoe dan wel.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 26-07-20 om 22:04:52
Ik moet eerlijk zeggen dat ik als het over het reglement van de Moto2 gaat er altijd een beetje bij langs gelezen heb. Ik had er niet zo'n zin in, maar nu ben ik toch onder die steen vandaan gekropen en ben er wat over gaan opzoeken.

Nu zit de bottleneck van het RW team in het NTS frame begrijp ik. Dat is niet goed.

Nu even los van de corona maatregelen, want die hebben alles "bevroren", maar mijn vraag gaat even over die periode daarvoor.

Als een frame niet voldoet dan pas je het toch wat aan, zoals op die motor van Middelburg waar Bo nog op gereden heeft vorige maand. Daar werd voor de TT nog even een nieuw frame voor gemaakt. Zo kom ik trouwens ook op deze vraag.

Of mag dat helemaal niet? Geef je de maten en de geometrie aan het begin van het seizoen door?

En maakt de prijs van een frame nu zoveel verschil op een heel seizoen? Als ik kijk naar alle andere kosten, reizen, team, motorblokken, hotels en weet ik wel niet meer, dan moet een ander frame toch ook nog wel te betalen zijn?

Ik weet dat het niet zo zit zoals ik het hier zeg, maar ik weet niet hoe dan wel.


Die nieuwe spullen, frame, liggen dus klaar om getest te worden, maar dat mag dus niet. Althans je hebt er niks aan, want je mag geen updates door de Corona doorvoeren.
In Qatar zijn ze begonnen met een verbeterde NTS ten opzichte van vorig jaar, maar dat was nog niet de fiets die ze voor ogen hadden begreep ik uit de woorden van Jarno Janssen bij een racesport live chat van de week geloof ik.
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 26-07-20 om 22:23:41
(...)


Die nieuwe spullen, frame, liggen dus klaar om getest te worden, maar dat mag dus niet. Althans je hebt er niks aan, want je mag geen updates door de Corona doorvoeren.
In Qatar zijn ze begonnen met een verbeterde NTS ten opzichte van vorig jaar, maar dat was nog niet de fiets die ze voor ogen hadden begreep ik uit de woorden van Jarno Janssen bij een racesport live chat van de week geloof ik.


Oke, dat van die corona snap ik, maar ik bedoel los van corona. Voor de Corona speelde dit ook. Waarom niet even een ander freempje.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 26-07-20 om 22:27:45
(...)


Oke, dat van die corona snap ik, maar ik bedoel los van corona. Voor de Corona speelde dit ook. Waarom niet even een ander freempje.


Vorig jaar zijn er wel updates geweest en in Qatar stond er ook een andere fiets dan vorig seizoen, dus ontwikkelen doen ze wel, maar in dat opzicht is NTS maar een hele kleine fabrikant waarbij Bo ook nog is bijna al het werk vorig jaar heeft moeten doen. Aan Odendaal hadden ze niks.
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 26-07-20 om 22:31:36
(...)


Vorig jaar zijn er wel updates geweest en in Qatar stond er ook een andere fiets dan vorig seizoen, dus ontwikkelen doen ze wel, maar in dat opzicht is NTS maar een hele kleine fabrikant waarbij Bo ook nog is bijna al het werk vorig jaar heeft moeten doen. Aan Odendaal hadden ze niks.


Is mijn vraag dan zo onduidelijk?

Misschien wel.


Maar ik ga verder op onderzoek.

Ik lees in een MotoPlus uit 2017 dat een Kalex frame 24.000 euro kost. Zit het daar dan op vast, op die 24.000 euro?

Misschien wel. Krijgen ze die NTS gratis? Dat weet ik nog niet.

En als een Kalex 24.000 euro kost dan denk ik er is ook wel vast iemand die het voor minder dan de helft wil doen. Er zijn zoveel framebouwers in de wereld.

Een heleboel kosten zijn voor al die teams het zelfde. Reizen, hotels, teamleden, het leasen van de motorblokken 60.000 euro lees ik in hetzelfde artikel. Het verschil zit hem in het frame. Nou pak je toch een ander frame.............

Het zal zo niet zitten, maar hoe dan wel?

Hebben jullie nooit zulke gedachten?

« Gewijzigd: 27-07-2020 om 10:28:50 door Johannes »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Wat krijg je voor de 24K?
Zijn er Kalex klanten en fabrieks frames?
Hoeveel frames kan/wil Kalex leveren per seizoen?
Hoe lang gaat een frame mee, zonder dat je hem crashed
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 27-07-20 om 10:57:10
Wat krijg je voor de 24K?
Zijn er Kalex klanten en fabrieks frames?
Hoeveel frames kan/wil Kalex leveren per seizoen?
Hoe lang gaat een frame mee, zonder dat je hem crashed


Precies, ook dit soort vragen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 27-07-20 om 09:38:05
..
Het verschil zit hem in het frame. Nou pak je toch een ander frame.............

Het zal zo niet zitten, maar hoe dan wel?..

Is het niet zo dat RW door NTS benaderd was? Ik herinner me dat ze met Odendaal geloof ik CEV deden en hun intrede in het WK wilden doen en daarvoor team zochten.

Zijn ze misschien niet beetje door noodlot aan elkaar verbonden? Ik bedoel dat andere teams niet in NTS geïnteresseerd waren en RW eigenlijk te weinig middelen had voor Kalex?
     Reageer met citaat 
NTS is “hoofdsponsor” van het team, dan kun je niet even naar Kalex of Speed Up wisselen. Dat lijkt mij toch logisch. NTS staat niet voor niks zo groot op de Kuip.
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 27-07-20 om 11:45:43
NTS is “hoofdsponsor” van het team, dan kun je niet even naar Kalex of Speed Up wisselen. Dat lijkt mij toch logisch. NTS staat niet voor niks zo groot op de Kuip.


Nee natuurlijk niet. Maar krijgen ze de frames met korting, gratis, of krijgen ze er nog geld bij.

En wat ik eerder al vroeg, zijn ze gebonden aan dit frame ( voor Corona dus) of mogen ze gaandeweg de geometrie veranderen etc. Zoals Middelburg in '80 voor de TT even een ander frame kreeg?
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 27-07-20 om 12:00:08
(...)


Nee natuurlijk niet. Maar krijgen ze de frames met korting, gratis, of krijgen ze er nog geld bij.

En wat ik eerder al vroeg, zijn ze gebonden aan dit frame ( voor Corona dus) of mogen ze gaandeweg de geometrie veranderen etc. Zoals Middelburg in '80 voor de TT even een ander frame kreeg?


Allemaal goede vragen natuurlijk! De lijst met vragen die je zou willen stellen aan MotoGP teams in zijn algemeenheid is natuurlijk eindeloos, maar leuk dat er hier een beginnetje mee wordt gemaakt

Uiteraard heb ik de antwoorden niet, kan ook alleen maar speculeren. Maar zoals je zelf ook al constateerd kunnen het nooit de kosten van het frame zelf zijn. En idd, aangezien NTS zo groot op de kuip staat en zelfs onderdeel is van de teamnaam (iets wat je in de Moto2 verder alleen bij MV Agusta ziet en bij het 'fabrieks' Speed up team van Navarro en FdG ziet), dan vermoed ik dat NTS ook wel wat geld in het laatje zal brengen...

Overigens vind ik het een belachelijke regel dat met in de Moto2 de rijwielgedeeltes niet mag doorontwikkelen. Hoe valt dat ook te controleren? Je kan een chassis moeilijk verzegelen lijkt me.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 27-07-20 om 12:16:33
.. Hoe valt dat ook te controleren? Je kan een chassis moeilijk verzegelen lijkt me.

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 27-07-20 om 12:16:33
(...)




Overigens vind ik het een belachelijke regel dat met in de Moto2 de rijwielgedeeltes niet mag doorontwikkelen. Hoe valt dat ook te controleren? Je kan een chassis moeilijk verzegelen lijkt me.


Ja daar zit ik ook met verbazing naar te kijken.

De blokken zijn verzegeld, daar kan bijna niks aan gedaan worden, maar het rijwielgedeelte is "vrij"

Dan denk ik als het frame niet goed is pak je een ander frame of je laat er een maken. Ander freempje, ander bandje, ander vorkje. Dat zijn dingen die je dan kan veranderen. Of niet. Maar waarom zit dat dan zo vast daar bij NTS?
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 27-07-20 om 12:22:59
(...)


Ja daar zit ik ook met verbazing naar te kijken.

De blokken zijn verzegeld, daar kan bijna niks aan gedaan worden, maar het rijwielgedeelte is "vrij"

Dan denk ik als het frame niet goed is pak je een ander frame of je laat er een maken. Ander freempje, ander bandje, ander vorkje. Dat zijn dingen die je dan kan veranderen. Of niet. Maar waarom zit dat dan zo vast daar bij NTS?


Vanaf de andere kant gezien, als het zo eenvoudig was had het team deze keuze allang gemaakt. Een frame verzegelen is onmogelijk, compleet nameten uiteraard wel. Lijkt mij dat iedere toegevoegde rib of las in het frame direct opvalt bij nameten.
     Reageer met citaat 
Een frame verzegelen is niet mogelijk, maar het is niet moeilijk om na te gaan of er iets is aangepast aan een frame. Als deel van de overeenkomst is dat het team zelf geen aanpassingen mag doen, iets wat vrij gebruikelijk is bij een volledige fabrieksondersteuning, ben je daarin gelimiteerd.

Ik weet hier een specifiek voorbeeld hiervan, is wel alweer een jaar of wat geleden.

EDIT: ik zie nu, dat Paul hetzelfde zegt ;-)

Pagina's: 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 33


Snelle navigatie: