Oostenrijk, Red Bull Ring, race 1 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Racetopic
5

Red Bull Ring

16 augustus 2020
Oostenrijk Red Bull Ring, Spielberg

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Remy Gardner
2Jorge Martín
3Marcel Schrötter
4Enea Bastianini
5Arón Canet
Volledige uitslag »

RACE

1Jorge Martín
2Luca Marini
3Marcel Schrötter
4Sam Lowes
5Xavi Vierge
Volledige uitslag »

TRIVIA

Andrea Dovizioso (Ducati) reed hier in 2016 zijn 250e Grand Prix en vierde dit met een tweede plaats. Dovi was met 30 jaar en 144 dagen oud de jongste rijder die deze mijlpaal noteerde en het oude record van Dani Pedrosa (30/236) overnam.
Valentino Rossi (Aprilia) behaalde op de A1 Ring in 1996 met een derde plaats zijn eerste GP podium. Een jaar later stond hij hier opnieuw op het podium, toen met een tweede plaats, 0,004 achter winnaar Noboru Ueda.
Johann Zarco behaalde hier in 2016 met een zege in de Moto 2 klasse zijn 38e GP podium behalen waarmee hij Christian Sarron (37) passeerde als meest succesvolle Grand Prix coureur uit Frankrijk
Topic: Oostenrijk, Red Bull Ring, race 1 (11115 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 16-08-20 om 17:00:42
Bo? Hij heeft het talent, gezien zijn acties en optredens in de Rookies kan ie het zeker.


Dat lees je steeds terug als het over Bo gaat, dat hij enorm goed is want hij is RBR kampioen geweest. Maar dat is inmiddels wel VIJF jaar geleden. Hoe lang kun je je daarop op blijven beroepen? Ik hou me tegenwoordig vaak afzijdig als het gaat over welles/nietes over Nederlandse coureurs maar hoe het komt komt het, feit is en blijft dat het daarna bergafwaarts is gegaan met Bo.

Dat RBR kampioenschap is ook iets waar wij alleen wij het nog maar over hebben, de rest van de wereld is dat allang weer vergeten, net als wij de andere RBR kampioenen en -podiumklanten vergeten zijn.

Ook mooi, op de FB reacties van racesport (ga ik vaak heen om even te lachen) was het nu alweer: gelukkig komt Zonta eraan, stuur Bo maar weg en geef Zonta maar een kans. Precies hetzelfde werd vijf jaar geleden gezegd over Bo in relatie tot Jasper Iwema. En zie waar we nu zijn.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 17-08-20 om 17:15:45
(...)


Dat lees je steeds terug als het over Bo gaat, dat hij enorm goed is want hij is RBR kampioen geweest. Maar dat is inmiddels wel VIJF jaar geleden. Hoe lang kun je je daarop op blijven beroepen? Ik hou me tegenwoordig vaak afzijdig als het gaat over welles/nietes over Nederlandse coureurs maar hoe het komt komt het, feit is en blijft dat het daarna bergafwaarts is gegaan met Bo.

Dat RBR kampioenschap is ook iets waar wij alleen wij het nog maar over hebben, de rest van de wereld is dat allang weer vergeten, net als wij de andere RBR kampioenen en -podiumklanten vergeten zijn.

Ook mooi, op de FB reacties van racesport (ga ik vaak heen om even te lachen) was het nu alweer: gelukkig komt Zonta eraan, stuur Bo maar weg en geef Zonta maar een kans. Precies hetzelfde werd vijf jaar geleden gezegd over Bo in relatie tot Jasper Iwema. En zie waar we nu zijn.


Tja dat is gestoeld op de ijdele hoop en de vurige wens van veel wegrace fans om weer eens een succesvolle/ podium kandidaat in de gp's te hebben uit ons kikkerland.

Uiteraard hebben VDM maar dat is toch "maar" de superbikes.

Nuchter weet iedereen dat de dagen van een van Dulmen of Hartog niet meer terug kunnen komen. Niet omdat we geen talent hebben maar omdat de sport zo professioneel en zo duur is geworden. Maar als we dan een talent hebben hopen we toch weer op een succes zoals vroeger.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Talent hebben is 1 ding, daar kan je mee in je begin jaren als je jong bent kampioen mee worden, als je iets beter bent dan de andere talenten.
Hierna komt pas het groeiproces, en dat kan alle kanten uit.
Zie Binder, Martin, Hanika, Bo, Bastianini.....
Ik denk dat Bo een goede kans heeft gehad, en zich genoeg heeft kunnen bewijzen, maar de groei is uitgebleven, of dat nou in het rijden is, mentaal of kunnen aangeven wat er veranderd dient te worden om de motor goed te laten sturen....
Je ziet het aan afgelopen weekend wel een beetje wat er mis gaat, als je zijn teammaat vergelijkt.
Mentaal sterk en brutaal zijn is 1 ding om naar voren proberen te komen, ik denk zelf ook dat hij de motor niet rijd zoals de moto2 gereden dient te worden, het ziet er te netjes uit zeg maar zachtjes gezegd.
En ja ik word soms niet goed van dat overdreven positieve gedoe.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
We wachten met zijn allen op een nieuw talent en zijn telkens weer teleurgesteld als deze dan niet de volgende topper is waar we zo naar smachten.

De top van de Nederlandse Motorsport is nog niet eens de onderkant van het WK. Dat is in een aantal andere landen wel anders. Om aan de top te komen, moet je dus heel veel investeren. Op jonge leeftijd naar een van die landen, idealiter Spanje. Dat betekent dat je of uitzonderlijk veel moet reizen, of daarnaartoe moet verhuizen. Dat is een hele opgave voor een gezin, zeker als er nog meer kinderen zijn. Geld verdienen in deze sport is voor Nederlanders al helemaal een lastige zaak. Hoeveel Full Prof wegracers hebben we in Nederland?

Bovenstaande staat nog los van het feit of je uberhaupt het talent hebt om de (sub)top te bereiken. Er wordt hier wel eens gezegd dat meedoen alleen niet genoeg is. Die mening deel ik niet, als je het voor elkaar krijgt om een zitje te bemachtigen, heb je al een heel belangrijk doel bereikt. Je moet er eerst maar eens zien te komen en vandaar verder.

Als Bo nu het zitje van een andere Nederlandse topper bezet hield, dan zou het voor mij anders zijn. Zolang dat niet zo is, zit hij mij niet in de weg. Ondanks alle keren dat, ook ik me zit te verbijten als hij zoals afgelopen weekend niete eens de eerste bocht fatsoenlijk doorkomt. Blijf ik een onverbetelijke positivo op dit gebied en kan genieten van die spaarzame keren dat het wel lukt.

Het is tering moeilijk er te komen, een ieder die het voor elkaar krijgt, kan mij als supporter bijschrijven.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 17-08-20 om 17:33:48



Uiteraard hebben VDM maar dat is toch "maar" de superbikes.



Vind ik altijd jammer dat dat zo gezegd wordt, maar ik snap het wel. De Superbikes is nou eenmaal de B devisie en zal dat ook altijd blijven.

Toch vind ik dat persoonlijk totaal niet interessant en ik sta er nooit bij stil als ik Michael bezig zie. Ik zie hem voor het podium gaan op WK niveau.

Ik zie hem ook 100 maal liever voor de podiums gaan in het WSBK dan voor een puntje hier en daar in de MotoGP (a la Rabat).
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Wat betreft Bo, ik kan heel moeilijk jubelen of positief doen als het in werkelijkheid ruk is. Zo lang kritiek maar onderbouwt is, moet je ook kritiek kunnen leveren.

Als het slecht is sta ik vooraan met commentaar, als het goed is sta ik vooraan met een

Ik heb nog steeds het geloof dat het er wil in zit bij Bo. Het lijkt haast vergeten, maar Qatar was een zeer positief weekend met een zeer sterk optreden van Bo in de race. Helaas klopt het te vaak niet en heeft Bo schijnbaar een heel Klein venster waarin het wel werkt en hij zich goed voelt op de motor.

De tijd begint te dringen. Voor de niet Nederlanders is Bo een totaal onopvallende deelnemer in de Moto2. Wat Optimate ook al zegt....teren op z'n Redbull Rookies titel van 5 jaar terug wordt hem ook niet meer. En inderdaad.....buiten ons als Bo volgers......who cares?

Dat hij vervolgens compleet zoek wordt gereden door Aegerter, die slechts voor de 2e keer op die machine zit, is niet alleen erg teleurstellend, maar ook een slechte ontwikkeling.
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 18-08-20 om 11:32:45
(...)


Vind ik altijd jammer dat dat zo gezegd wordt, maar ik snap het wel. De Superbikes is nou eenmaal de B devisie en zal dat ook altijd blijven.

Toch vind ik dat persoonlijk totaal niet interessant en ik sta er nooit bij stil als ik Michael bezig zie. Ik zie hem voor het podium gaan op WK niveau.

Ik zie hem ook 100 maal liever voor de podiums gaan in het WSBK dan voor een puntje hier en daar in de MotoGP (a la Rabat).


Ik vind het nog steeds jammer dat Nederlands beste motorcoureur van de laten we zeggen de laatste 20 jaar niet meedoet aan de GP's en dus ook niet aan de TT. Hoe mooi ik de SBK ook vind, ik baal daarvan.

Na zijn WSS kampioenschap had ik veel liver gezien dat hij (net als Sam Lowes voor hem) naar de Moto2 was gegaan. Ook als hij niet in de MotoGP terecht was gekomen maar in de Moto2 was blijven hangen als goeie subtopper. Ik begrijp heel goed dat dat voor MvdM zelf heel anders is. Hij heeft het enorm goed voor elkaar, is fabriekscoureur, krijgt goed betaald en is een grote meneer in de SBK. Maar puur voor mezelf baal ik ervan dat nu we eindelijk weer eens een topcoureur hebben deze niet meedoet aan de GP's. Een podiimplaats tijdens de TT (ook in de Moto2) had voor mijzelf meer betekend dan de podiumplaatsen in Assen tijdens de SBK, waar ik ook bij was.
     Reageer met citaat 
Zo lang RW met NTS blijft rijden zal het niets worden. Maar het is de schuld van Dorna. Die moeten iets doen aan de overheersing van Kalex. Er zouden maximaal 8 motoren mogen rijden met hetzelfde chassis. Dan zouden ook andere chassismakers niet alleen kansen krijgen, maar ook meer interesse hebben. RW rijdt nu alleen met NTS omdat ze anders geen startbewijs zouden hebben en Dorna zo de schijn wil ophouden dat het geen 'Kalex' kampioenschap is!! Speed Up mag nog zo hun best doen.... MV en NTS rijden mee om de hoop te vergroten. Ze hebben niet voldoende input om hun chassis te verbeteren en waarschijnlijk er ook de centen iet voor!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Zapper schreef 18-08-20 om 15:01:35
Zo lang RW met NTS blijft rijden zal het niets worden. Maar het is de schuld van Dorna. Die moeten iets doen aan de overheersing van Kalex. Er zouden maximaal 8 motoren mogen rijden met hetzelfde chassis. Dan zouden ook andere chassismakers niet alleen kansen krijgen, maar ook meer interesse hebben. RW rijdt nu alleen met NTS omdat ze anders geen startbewijs zouden hebben en Dorna zo de schijn wil ophouden dat het geen 'Kalex' kampioenschap is!! Speed Up mag nog zo hun best doen.... MV en NTS rijden mee om de hoop te vergroten. Ze hebben niet voldoende input om hun chassis te verbeteren en waarschijnlijk er ook de centen iet voor!


Ik vraag me af of het chassis echt zo slecht is, Bo is wisselvallig en kan zomaar bij de eerste 10 rijden of laatste 10 rijden met dat kleine venster wat voor hem werkt , ik vind dat geen graadmeter.

Het zou mooi zijn als Aegerter meer zou kunnen rijden en testen, hij schijnt een compleet andere afstelling te hebben waar Bo uiteraard niets mee kan, door lengte, gewicht, rijstijl etc...
Als je zo snel zulke grote stappen, en na 1 raceweekend al sneller dan de vaste coureur, zou je zeggen dat er meer in zit voor Aegerter en NTS.
Denk voor hun belang heel erg belangrijk.
Er zal ook vast wel stevig nagedacht worden over de bezetting voor volgend seizoen.

Kijk van plek 24 naar 12 doe je niet zomaar, ook niet als er een handjevol uitvalt, voorlopige konden ze dit fenomeen alleen maar andersom
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Ik wil niets afdoen aan alles wat hierboven staat. Maar als Bo door het presteren van Aegerter al door de mand valt, dan heeft Raffin toch helemáál niets meer te zoeken in de GP's?!
     Reageer met citaat 
Zapper schreef 18-08-20 om 15:01:35
Zo lang RW met NTS blijft rijden zal het niets worden. Maar het is de schuld van Dorna. Die moeten iets doen aan de overheersing van Kalex. Er zouden maximaal 8 motoren mogen rijden met hetzelfde chassis. Dan zouden ook andere chassismakers niet alleen kansen krijgen, maar ook meer interesse hebben. RW rijdt nu alleen met NTS omdat ze anders geen startbewijs zouden hebben en Dorna zo de schijn wil ophouden dat het geen 'Kalex' kampioenschap is!! Speed Up mag nog zo hun best doen.... MV en NTS rijden mee om de hoop te vergroten. Ze hebben niet voldoende input om hun chassis te verbeteren en waarschijnlijk er ook de centen iet voor!


Helemaal mee eens. Zonder Kalex doe je niet mee.
Kijk eens wat Gardner presteerde nadat hij van het Mistral frame overstapte op een Kalex. En Roberts....kansloos op de NTS en op de 2019 KTM die ook niet naar behoren functioneerde. Pakt nu poles en een podium.
In die zin heb ik nog steeds een beetje hoop dat Bo het ook zou kunnen op een Kalex (regelmatige top 10 rijder met af en toe een uitschieter). Maar of we dat ooit gaan weten??
Als het zo doorgaat ben ik bang dat het klaar is in de GP’s na 2020.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 18-08-20 om 11:32:45
(...)


Vind ik altijd jammer dat dat zo gezegd wordt, maar ik snap het wel. De Superbikes is nou eenmaal de B devisie en zal dat ook altijd blijven.

Toch vind ik dat persoonlijk totaal niet interessant en ik sta er nooit bij stil als ik Michael bezig zie. Ik zie hem voor het podium gaan op WK niveau.

Ik zie hem ook 100 maal liever voor de podiums gaan in het WSBK dan voor een puntje hier en daar in de MotoGP (a la Rabat).


Het is ook niet dat ik dat perse zo zie natuurlijk maar wat ik al schreef "we" als fans verlangen denk ik heel erg naar een held in de gp's zoals weleer. Ik geniet ook enorm van VDM in de WSBK. Ik heb niet voor niks een sticker van zijn startnummer op mijn autoraam. Maar we missen denk ik allemaal de glorietijd waarin we met de grote TT konden juichen voor Nederlandse successen.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 18-08-20 om 12:23:56
(...)


Ik vind het nog steeds jammer dat Nederlands beste motorcoureur van de laten we zeggen de laatste 20 jaar niet meedoet aan de GP's en dus ook niet aan de TT. Hoe mooi ik de SBK ook vind, ik baal daarvan.

Na zijn WSS kampioenschap had ik veel liver gezien dat hij (net als Sam Lowes voor hem) naar de Moto2 was gegaan. Ook als hij niet in de MotoGP terecht was gekomen maar in de Moto2 was blijven hangen als goeie subtopper. Ik begrijp heel goed dat dat voor MvdM zelf heel anders is. Hij heeft het enorm goed voor elkaar, is fabriekscoureur, krijgt goed betaald en is een grote meneer in de SBK. Maar puur voor mezelf baal ik ervan dat nu we eindelijk weer eens een topcoureur hebben deze niet meedoet aan de GP's. Een podiimplaats tijdens de TT (ook in de Moto2) had voor mijzelf meer betekend dan de podiumplaatsen in Assen tijdens de SBK, waar ik ook bij was.


Dit dus. En daar kan ik ook wel in meegaan. Juichen voor VDM op een half leeg Assen met de WSBK als hij een podium haalt is toch minder dan als er 95000 man voor hem juichen.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Zapper schreef 18-08-20 om 15:01:35
Zo lang RW met NTS blijft rijden zal het niets worden. Maar het is de schuld van Dorna. Die moeten iets doen aan de overheersing van Kalex. Er zouden maximaal 8 motoren mogen rijden met hetzelfde chassis. Dan zouden ook andere chassismakers niet alleen kansen krijgen, maar ook meer interesse hebben. RW rijdt nu alleen met NTS omdat ze anders geen startbewijs zouden hebben en Dorna zo de schijn wil ophouden dat het geen 'Kalex' kampioenschap is!! Speed Up mag nog zo hun best doen.... MV en NTS rijden mee om de hoop te vergroten. Ze hebben niet voldoende input om hun chassis te verbeteren en waarschijnlijk er ook de centen iet voor!


Daar heb je een raak punt.

Want wat waren we blij met de komst van de moto2 jaren geleden. Ja het was jammer van het eenheidsblok van Honda maar er kwamen een fors aantal framebouwers waardoor we eindelijk weer eens een gevarieerd kampioenschap hadden.

Want was dat niet waar het om te doen was? Ten eerste was de 2 takt uit de tijd. Maar de hegemonie van Aprilia moest toch ook eens gestopt worden. Want het was onderhand de Aprilia cup met een verdwaalde Honda.

Maar zitten we nu eigenlijk niet weer in exact het zelfde schuitje??
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: