Silly Season + (winter) testen seizoen 2021 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 35

Topic: Silly Season + (winter) testen seizoen 2021 (92380 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Aldus Frank Weeink op Eurosport: Bastianini bij Avintia. Zarco en Bagnaia komen bij Pramac OF fabrieksteam.

Dacht dat bij de Moto2 werd gezegd dat Marini ook wel eens naar Avintia kon gaan ten koste van Rabat.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
De geruchtenstroom op diverse Twitter accounts van vandaag samengevat:
Rossi/Petronas deal zal in Barcelona worden bekend gemaakt.
Dat Petronas SRT per 2022 mogelijk het satelliet team van Suzuki wordt, waardoor er kans bestaat op een Sky VR46 (Yamaha) team.
Niemand heeft het er (nog) over dat er dan 2 gridslots bij moeten komen zodat een nieuw team toegelaten kan worden..
We wachten af..
     Reageer met citaat 
Volgens mij is er sprake van dat Avintia die gridslots zal verkopen dan
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 21-09-20 om 13:31:58
.
Dat Petronas SRT per 2022 mogelijk het satelliet team van Suzuki wordt


Zou dat niet bij een gerucht blijven? Ik zie Petronas nog eerder het officiële Yamaha fabrieksteam vervangen. Zou Zeelenberg ook meegaan in zo'n deal of bij Yamaha blijven....
     Reageer met citaat 
Ik meende dat als Rossi zou stoppen met racen dat er een fabrieks M1 voor hem klaar zou staan,dus waarom dan nu met Suzuki of Aprillia,en als hij het Avintia team overneemt kan het toch ook met Yamaha
     Reageer met citaat 
yzfr1 schreef 21-09-20 om 19:09:27
Ik meende dat als Rossi zou stoppen met racen dat er een fabrieks M1 voor hem klaar zou staan,dus waarom dan nu met Suzuki of Aprillia,en als hij het Avintia team overneemt kan het toch ook met Yamaha


Ik snap deze post niet. Is dit een reactie op een post of op een bericht? Het gerucht is dat Petronas dus naar Suzuki zou overstappen zodat Rossi de slots van Avintia over kan nemen en met Yamaha’s kan gaan rijden.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 21-09-20 om 15:06:38
Volgens mij is er sprake van dat Avintia die gridslots zal verkopen dan

Dat zou ik nog niet zo vreemd vinden ..
Ben-Gunther schreef 21-09-20 om 17:16:03
(...)
Ik zie Petronas nog eerder het officiële Yamaha fabrieksteam vervangen. ..

Lijkt me heel onwaarschijnlijk, waarom zouden ze dat willen?
Chrissifumi schreef 21-09-20 om 19:55:18
..Het gerucht is dat Petronas dus naar Suzuki zou overstappen zodat Rossi de slots van Avintia over kan nemen en met Yamaha’s kan gaan rijden.

1 en 1 is 2, dit lijkt me de meest voor de hand liggende constructie. Tenzij er weer nieuwe startplaatsen vanaf 2022 toegestaan worden.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
ik zou het persoonlijk jammer vinden als PRT hun plek als satelliet team zouden moeten afstaan en verder zouden gaan met Suzuki. Hoewel die zeker ook wel een goede machine hebben staan denk ik dat je als satelliet team toch beter een Yamaha kan hebben staan als een Soes maar dat is puur gevoelsmatig.

Hoe concreet is dat idee van een team voor Rossi eigenlijk? ik hoor hem er zelf volgens mij nooit over.

RG jij bent van de feiten he? Even ver vooruitlopend op zaken. Stel dat Quarteraro kampioen zou worden. Hoelang geleden is het dat er een satellietteam wereldkampioen werd in de motogp/500cc? Als die uberhaubt al eens voor gekomen is?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 22-09-20 om 07:46:08
ik zou het persoonlijk jammer vinden als PRT hun plek als satelliet team zouden moeten afstaan en verder zouden gaan met Suzuki. Hoewel die zeker ook wel een goede machine hebben staan denk ik dat je als satelliet team toch beter een Yamaha kan hebben staan als een Soes maar dat is puur gevoelsmatig.

Hoe concreet is dat idee van een team voor Rossi eigenlijk? ik hoor hem er zelf volgens mij nooit over.

RG jij bent van de feiten he? Even ver vooruitlopend op zaken. Stel dat Quarteraro kampioen zou worden. Hoelang geleden is het dat er een satellietteam wereldkampioen werd in de motogp/500cc? Als die uberhaubt al eens voor gekomen is?


Wanneer is een team een satellietteam? Je kan in een satellietteam rijden met een fabrieks fiets, dus wat is je referentiekader?

Rossi werd in 2001 wereldkampioen rijdend voor het Nastro Azzurro Team. Repsol Honda was ook op dat moment het Honda fabrieksteam. Feitelijk was Rossi dus de laatste en wellicht ook enige wereldkampioen rijdend voor een satellietteam
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 22-09-20 om 08:45:23
(...)


Wanneer is een team een satellietteam? Je kan in een satellietteam rijden met een fabrieks fiets, dus wat is je referentiekader?

Rossi werd in 2001 wereldkampioen rijdend voor het Nastro Azzurro Team. Repsol Honda was ook op dat moment het Honda fabrieksteam. Feitelijk was Rossi dus de laatste en wellicht ook enige wereldkampioen rijdend voor een satellietteam


Maar dat was nog de 500cc dus in die zin is er nog nooit een satelietteam kampioen geweest in de MotoGP.

Overigens zijn alle motoren van nu fabrieksfietsen. Prive-coureurs bestaan niet meer, Ook de motoren van de satelietteams zijn eigendom van de fabrieken. Daarom vind ik die term "independent rider" waar in het parc ferme altijd een plekje voor wordt ingeruimd ook zo raar.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 22-09-20 om 07:46:08
..
.. Hoelang geleden is het dat er een satellietteam wereldkampioen werd in de motogp/500cc?

Hier je antwoord:
Chrissifumi schreef 22-09-20 om 08:45:23
..
Rossi werd in 2001 wereldkampioen rijdend voor het Nastro Azzurro Team. Repsol Honda was ook op dat moment het Honda fabrieksteam. Feitelijk was Rossi dus de laatste en wellicht ook enige wereldkampioen rijdend voor een satellietteam
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 22-09-20 om 09:48:33
(...)

Hier je antwoord:
(...)


Ja, maar nogmaals, dat was 500cc, geen MotoGP. Bovendien was het wel degelijk een fabrieksfiets, een NSR500 was niet te koop, en er liepen wel degelijk mensen van HRC in de pitbox. Die machine verschilde niet of nauwelijks van de machines van Criville en Ukawa denk ik (het toenmalige Respol team).
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 22-09-20 om 10:17:47
... Bovendien was het wel degelijk een fabrieksfiets, ...

Dat werd door mij en ook Chris niet ontkend. Alleen dat het min of meer een 'satellietteam' betrof en niet het officiële fabrieksteam, je komt dat al beetje in het 'grijze gebied'
De stelling dat alle motoren fabrieksmachines klopt natuurlijk even goed, zelfde verhaal.

Ik heb wel eens gelezen dat Jack Middelburg (Silverstone 1981) feitelijk de enige echte laatste privérijder genoemd mag worden die een GP in de koningsklasse won.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 22-09-20 om 11:52:19
(...)

Ik heb wel eens gelezen dat Jack Middelburg (Silverstone 1981) feitelijk de enige echte laatste privérijder genoemd mag worden die een GP in de koningsklasse won.

Volledig correct:
Jack Middelburg volgens MotoGP
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 22-09-20 om 10:17:47
(...)


Ja, maar nogmaals, dat was 500cc, geen MotoGP. Bovendien was het wel degelijk een fabrieksfiets, een NSR500 was niet te koop, en er liepen wel degelijk mensen van HRC in de pitbox. Die machine verschilde niet of nauwelijks van de machines van Criville en Ukawa denk ik (het toenmalige Respol team).


Dan zou ik de vraag even anders moeten formuleren. In de zin van welke rijder van een niet fabrieksteam. ;-)

Maar Rossi dus in dat opzicht. Chris dank je wel. (ik was dat kampioenschap al vergeten.)
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 35


Snelle navigatie: