Gran Premio TISSOT dell'Emilia Romagna e della Riviera di Rimini (Misano 2) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
8

Misano

20 september 2020
San Marino Misano World Circuit, Misano Adriatico

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Maverick Viñales
2Jack Miller
3Fabio Quartararo
4Pol Espargaró
5Francesco Bagnaia
Volledige uitslag »

RACE

1Maverick Viñales
2Joan Mir
3Pol Espargaró
4Fabio Quartararo
5Miguel Oliveira
Volledige uitslag »

TRIVIA

Loris Capirossi's 200ste MotoGP/500cc start eindigt in 2010 al in de tweede bocht als hij met zijn Suzuki door toedoen van Nicky Hayden ten val komt.
Fabio Quartararo (Yamaha) had aan een 4e plaats tijdens de 2e GP van 2021 op dit circuit genoeg om zich de eerste Franse wereldkampioen in de zwaarste klasse te noemen.
Door een tweede plaats bij de San Marinese GP van 2011 kwam Repsol Honda coureur Dani Pedrosa tot 95 Grand Prix podiums met Honda waarmee hij Mick Doohan evenaarde. Jim Redman's record (98) kwam voor de kleine Spanjaard in zicht!
Regerend wereldkampioen Freddie Spencer won hier tijdens de 'Nations GP' van 1984 voor de eerste maal op de nieuwe Honda NSR V4. De NSR zou in de volgende jaren uitgroeien tot de meest succesvolle 500cc GP machine.
Achter winnaar Casey Stoner (Ducati) kwamen de Rizla Suzuki's van Chris Vermeulen en John Hopkins in 2007 als tweede en derde over de finish. Dit was de enige keer dat er twee Suzuki's een MotoGP podium haalden..
Eddie Lawson (P3) behaalde hier in 1991 zijn eerste Cagiva podium. De Amerikaan is de laatste rijder in de zwaarste klasse die in drie achtereenvolgende jaren (1989 Honda, 1990 Yamaha) op drie verschillende merken het podium behaalde.
Een zege bij de openingsrace voor het 2008 EWC kampioenschap bleek een goede basis te zijn voor Iris ten Katen (Honda) om haar 2007 titel te verdedigen. Met nog een tweede en derde plek prolongeerde ze de Supersport 600 titel.
Marc Márquez (Honda) won de race in 2015 voor Bradley Smith (Yamaha) en Scott Redding (Honda). Dit was het eerste MotoGP podium met rijders die allemaal een Moto 2 verleden hadden!
Met zijn zege vanaf Poleposition in 2010 was Repsol Honda rijder Dani Pedrosa de eerste Honda rijder sinds Marco Melandri in 2005 (Turkije & Valencia), die twee opeenvolgende GP's weet te winnen. Een week eerder had hij ook Indianapolis gewonnen.
Jorge Lorenzo (Factory Yamaha) behaalde hier in 2011 zijn 38e Grand Prix zege bij de GP van San Marino. Lorenzo passeerde hiermee Jorge Martínez die tot 37 kwam en is nu na Ángel Nieto (90) de meest succesvolle Spaanse coureur.
Tijdens de 'wet race' van 2015 behaalde Scott Redding (Marc VDS/Honda), na een crash in de beginfase, met een derde plaats zijn eerste podium. Casey Stoner (Laguna Seca 2008) was zijn voorganger hierin (crash/podium).
Doordat de start van de openings GP van 1980 een half uur naar voren was verschoven, verscheen Jack Middelburg te laat aan de start omdat hij nog lag te slapen in zijn caravan..
Een beperkt aantal (privé) rijders wil maar van start gaan als de race in 1989 onderbroken wordt voor regen, de toppers staken omdat ze het te gevaarlijk vinden. Pier-Francesco Chili (HB-Honda) won toen op Pirelli banden.
Met Francesco Bagnaia (Pole), Jack Miller en Luca Marini was er tijdens de Emilia-Romagna Grand Prix van 2021 voor het eerst in de geschiedenis een eerste startrij gevuld met alleen Ducati's.
Na een grondige verbouwing wordt er in 2007 voor het eerst 'met de klok mee' gereden als hier de San Marino/Rimini Grand Prix wordt gehouden. Winnaars: Casey Stoner (MotoGP), Jorge Lorenzo (250cc) en Matia Pasini (125cc)
De regerend World Superbikes kampioen Fred Merkel debuteert in 1989 met een 10e kwalificatieplaats op een door HB gesponsorde NSR. Hij kwam deze race niet aan de finish. Zijn beste finish (in 3 GP's) zou een 11e plaats op Donington worden.
Topic: Gran Premio TISSOT dell'Emilia Romagna e della Riviera di Rimini (Misano 2) (4713 keer gelezen)
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Zeker, zelden zo'n bizar seizoen meegemaakt. Niets maar dan ook niets is te verwachten/voorspellen. Ook ik ben benieuwd waar MM staat in dit veld. Balen van Pecco, volgens hem was het een externe factor, hij was goed bezig om MV op 1.5 seconde afstand te houden zonder veel risico te nemen. Als alles klopt bij Maverick klopt ook alles bij hem. Goed gereden race.
FQ, voor hem wordt het nu serieus met alle druk erbij. Ook voor hem een leerproces. Helaas geen VR46 Academy feest zoals vorige week. Echt iedereen van voor tot achter rijdt erg goed. Erg knap van Bradley Smith om de RS GP op de bandenstapel te parkeren .

Op naar Barcelona!!
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Mooie seizoen dit, jammer van Pecco. Had hem de overwinning zeker gegund.

Op twitter kwam voorbij dat Nakagami een nieuwe strategie heeft voor de onrijdbare Honda:
"Kill the bike before it kills me!"


Toch 2 motoren minder dit weekend....
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Nog even een weetje:
Citaat:
At the Emilia Romagna GP, Valentino Rossi will start his 250th premier class race with Yamaha, becoming the first rider to reach that milestone in the class. Next closest is Dani Pedrosa, with 217 premier class races with Honda.
RaceRock
the older i get the faster i was

     Reageer met citaat 
Elvera schreef 21-09-20 om 10:22:50
Dat denk ik ook niet.
We hebben in geen jaren zó`n onvoorspelbaar & spannend seizoen gehad. Lullig voor Marquez maar mooi is het wel!


In 2016 waren er 9 verschillende GP winnaars. Als marquez een slechte race had was hij nog 2 de of 3 de. Ik zie nu niemand constant hoog eindigen. Jammer van Dovi maar da zal wel andere problemen hebben... Voor de rest geniet ik enorm van jong geweld
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
RaceRock schreef 22-09-20 om 13:08:21
.. Jammer van Dovi maar die zal wel andere problemen hebben... ..,

Het is vooral de nieuwe achterband van Michelin waar hij geen vriendjes mee is. Na de P2 van Bagnaia een week geleden kreeg hij al steek onder water van (ik meen) Domenicali dat die wel (er veel meer naast hangen) begreep hoe de Desmosedici bereden moest worden
     Reageer met citaat 
Al met al snap ik wel hoor, dat Ducati niet meer mee wilde in de salariseisen van Dovi. Het is nu al jarenlang toch steeds weer net niet. Gaat Marquez echt niet verslaan. Niet dat ik denk dat Miller en Bagnaia dat wel gaan doen maar die waren waarschijnlijk een stuk goedkoper.
     Reageer met citaat 
Vergeet niet dat Lorenzo nog veel meer van Ducati heeft gekregen en op de lange termijn niet beter presteerde dan Dovisioso. Waarschijnlijk speelt dat bij Dovi ook mee.
Bagnaia doet het goed maar ik vraag me af wat de Ducati rijders gaan presteren als er geen ontwikkelingswerk meer door Dovi wordt verricht. Hij heeft de Ducati zo gekregen dat iedereen er mee kan rijden.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
RaceRock schreef 22-09-20 om 13:08:21
(...)


In 2016 waren er 9 verschillende GP winnaars. Als marquez een slechte race had was hij nog 2 de of 3 de. Ik zie nu niemand constant hoog eindigen. Jammer van Dovi maar da zal wel andere problemen hebben... Voor de rest geniet ik enorm van jong geweld

Ik denk dat we dit seizoen pas na het vallen van de vlag in de laatste race weten wie er wereldkampioen is. Met Marquez er bij was al duidelijk geweest dat hij het zou worden
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: