Wegraceforum Café Part 16 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 ... 102

*Topic is gesloten*
Topic: Wegraceforum Café Part 16 (349023 keer gelezen)
Trax schreef 04-09-20 om 10:08:40
Qua wielerromans is ook De Aankomst van Bas Steman leuk om te lezen. Bas fietste voeger niet onverdienstelijk, maar zijn wielermaatjes van toen (Léon van Bon, Servais Knaven, Michael Boogerd en Jeroen Blijlevens) groeiden uit tot sporthelden en hij haakte af.

Is een lekker boekie..... ( Let voor deze term de komende weken op de media......)

(afbeelding)

(Stukje achtergrond, Bas Steman heeft een aantal 15 jarige pukkelige pubers (waaronder mijn zoon) aan weten te zetten tot het lezen van literatuur. Ziehier leesclub Nescio. Deze mannen sloten hun middelbare school af met tienen en negens voor hun leeslijst en hebben nu, samen met Bas, een boek geschreven over hun ervaringen. Komt 11 september uit. Erg leuk om te lezen)



Mooi hoor, dat houd ik even in de gaten
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Trax
ZAC #111 en #717

Laatste update (en dan zal ik ook ophouden met spammen ): dinsdag zitten ze in De Vooravond, donderdag in de 5 uur show.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Trax schreef 05-09-20 om 10:09:52
Laatste update (en dan zal ik ook ophouden met spammen ): dinsdag zitten ze in De Vooravond, donderdag in de 5 uur show.


Gaat toch over boeken? was dat niet een stapeltje gebonden faxen?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Trax
ZAC #111 en #717

Voor wie dat leuk vindt: volgende week zaterdag (de 26e) wordt er voor 1x weer gereden op de Luttenbergring. Check https://luttenbergring.nl/

Lijkt wel op een leuke line up:

50 cc
Motorfietsen, tweetakt met een cilinderinhoud t/m 50 cc en viertakt met een cilinderinhoud t/m 85cc en met bouwjaren 1965 t/m 1995.
Nummerplaten: Wit veld met zwarte cijfers.

125 cc
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud t/m 125 cc en met bouwjaren 1965t/m 1995.
Nummerplaten: Zwart veld met witte cijfers.

250 cc
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud t/m 250 cc en met bouwjaren 1965 t/m 1995.
Nummerplaten: Groen veld met witte cijfers.

350 cc
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud t/m 350 cc en met bouwjaren 1965 t/m 1995.
Nummerplaten: Blauw veld met witte cijfers.

500 cc
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud t/m 500 cc en met het bouwjaar van bouwjaren 1965 t/m 1995.
Nummerplaten: Geel veld met zwarte cijfers.

750 cc
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud t/m 750 cc, met het bouwjaar van bouwjaren 1965 t/m 1995.
Nummerplaten: Wit veld met zwarte cijfers.

Zijspanklasse
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud t/m 1000 cc, met het bouwjaar van bouwjaren 1965 t/m 1995.
Nummerplaten: Wit veld met zwarte cijfers.

Sport 400 EVO klasse
Motorfietsen, viertakt met een cilinderinhoud 400cc, met het bouwjaar 1980 t/m 1993.
Nummerplaten: kleur is vrij
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Trax
ZAC #111 en #717

500cc in 1984
500cc in 1981

Ik heb hier nog een paar grote namen zien rijden: Luchinelli, Sheene, Rossi (Graziano), Lavado, Mang, etc....

Edit: als ik nu dat filmpje uit 1984 kijk met Boet en Roche....dat lijkt een verkochte wedstrijd.... Roche is veel sneller.

« Gewijzigd: 21-09-2020 om 15:00:36 door Trax »

Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Trax schreef 21-09-20 om 14:52:46
.....

Edit: als ik nu dat filmpje uit 1984 kijk met Boet en Roche....dat lijkt een verkochte wedstrijd.... Roche is veel sneller.


In zekere zin was dat ook zo.
Die indruk had ik toen ook al.
En niet alleen die race met Roche.

Ach ja ze werden goed betaald en het ging niet om de puntjes.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Capirex_65
#Be a Racer

Gossie Raalte. Lang geleden en goede herinneringen.

Roche die duidelijk inhoudt en wat loopt te prutsen. En intussen casht. In die tijd een leuke bijverdienste voor een aantal vaste GP rijders. Tuurlijk neem je geen risico's daar. Op dat ruilverkavelings weggetje tussen de kippenschuren, meer was het niet. Het zou wat zijn anno nu. Pecco, Miller, en Tito Rabat komen hun rondjes rijden daar 2 weken voor de TT. Toch was het in die jaren een van de hoogtepunten van het race seizoen.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
Ik zie dat het twee uur rijden is vanuit V'dam maar lijkt me wel erg leuk om heen te gaan.
Ik ben een blij man.

Met mijn baas overeengekomen dat mijn volle werkweken teruggebracht worden naar één dag per week tot aan mijn pensioen.

Ik kon het gewoon niet meer. Heb toch wel wat af gemopperd op die veel te snelle verhoging van de AOW leeftijd de laatste tijd. De finishlijn ging sneller omhoog dan mijn eigen leeftijd. Bijna was ik er al, een aantal terug en toen ging het van kiekeboe, je mag nog heel wat jaartjes. Dat er wat moest gebeuren snap ik wel, maar dit ging veel te gek.

Maar goed voor mij is het nu geregeld voor het laatste half jaar. De nevel van oververmoeidheid en pijn ebt weg. Jippie.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Goh, als je dit zo leest weet ik niet of ik nou blij voor je moet zijn of niet. De aanleiding is niet leuk maar gelukkig is er een oplossing! Dus toch gefelicteerd.
Ja als je zo tegen die finish lijn aanzit dan is het wel erg wrang dat de AOW leeftijd zo snel omhoog ging. Ik moet nog flink wat jaartjes, hoop dat het tegen die tijd niet over de 70 heen gaat!

Wat voor werk doe je Johannes? Iets in de gehandicaptenzorg toch?
Optimate schreef 28-09-20 om 10:57:14
Goh, als je dit zo leest weet ik niet of ik nou blij voor je moet zijn of niet. De aanleiding is niet leuk maar gelukkig is er een oplossing! Dus toch gefelicteerd.


Ja hoor je mag blij voor me zijn en dank je wel.

Als je 45 jaar lang hard en veel gewerkt hebt zegt het lichaam dat het kalmer aan moet. De aanleiding is misschien niet zo leuk, maar past gewoon wel bij mijn leeftijd en al dat gewerk uit het verleden.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Chrissifumi schreef 28-09-20 om 11:02:03
Ja als je zo tegen die finish lijn aanzit dan is het wel erg wrang dat de AOW leeftijd zo snel omhoog ging. Ik moet nog flink wat jaartjes, hoop dat het tegen die tijd niet over de 70 heen gaat!

Wat voor werk doe je Johannes? Iets in de gehandicaptenzorg toch?


Ja, vroeger werkte ik in de psychiatrie en de afgelopen 40 jaar in een dorp waar verstandelijk gehandicapte mensen wonen. Jarenlang op verschillende leefgroepen gewerkt met 24 uurs zorg, alle diensten en de laatste jaren dagbesteding. Ik moet wel zeggen dat ik het altijd heel graag gedaan heb. Het paste mij helemaal.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Lijkt me zwaar werk, zowel fysiek als mentaal, wisseldiensten en het soort werk gaan je niet in de koude kleren zitten.

Mooi als er dan een werkbare oplossing mogelijk is na zoveel dienstjaren.
Ben-Gunther schreef 28-09-20 om 12:08:48
Lijkt me zwaar werk, zowel fysiek als mentaal, wisseldiensten en het soort werk gaan je niet in de koude kleren zitten.

......


Wisseldiensten, vooral de nacht dat trekt wel een zware wissel op je gezondheid, dat klopt wel. Voor de rest is het niet licht, maar het wordt in het algemeen gedaan door mensen een passie en een aanleg voor hebben om dit te doen en dan valt de zwaarte ook wel weer mee.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.

Pagina's: 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 ... 102

*Topic is gesloten*

Snelle navigatie: