Aragon. Waar je lekker slipstreamen kon! favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
11

Aragón

18 oktober 2020
Spanje Motorland Aragón, Alcañiz

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Raul Fernandez
2Celestino Vietti
3Albert Arenas
4Alonso Lopez
5Tatsuki Suzuki
Volledige uitslag »

RACE

1Jaume Masiá
2Darryn Binder
3Raul Fernandez
4Romano Fenati
5John McPhee
Volledige uitslag »

TRIVIA

Nicolás Terol (Bankia Aspar Aprilia) behaalde hier in 2011 de 14e en laatste opeenvolgende Aprilia zege in deze klasse, een record voor het Italiaanse merk. Honda ging overigens de geschiedenis in als recordhouder met 19 overwinningen in 1990/1991.
Met winst in de eerste Moto 3 race op dit circuit in 2020 werd Jaume Masiá (Team Leopard) de 100e coureur die een Grand Prix zege wist te behalen voor Honda.
Voor het eerst sinds de Spaanse 125cc Grand Prix van 1994 (Daniela Tognoli en Tomoko Igata) stonden er in 2013 twee vrouwen aan de start van een GP. In de Moto 3 race gingen vaste rijdster Ana Carrasco en wild-card Maria Herrera van start.
Na Montjuïch Park & Catalunya (beiden Barcelona), Jarama (Madrid), Jerez en Valencia is in 2010 dit circuit de zesde in de geschiedenis geworden waar op Spaans grondgebied ooit een GP verreden is...
Aan de vooravond van de 2012 WSBK ronde werd bekend gemaakt dat de derde bocht in het circuit de eerste was die een naam kreeg: 'Curva Carlos Checa' als eerbetoon aan de eerste Spaanse wereldkampioen Superbikes.
Nicolás Terol van het Bankia Aspar team van Jorge Martínez behaalde hier in 2011 zijn 13e en laatste zege in de 125cc klasse en ging de geschiedenis in als de rijder met de meeste overwinningen voor Aprilia in deze klasse.
Vanaf deze GP (2010) zijn er weer 3 vrije trainingen. De ochtendtrainingen op vrijdag worden op verzoek vd rijders weer opnieuw ingevoerd naar aanleiding van enkele stevige valpartijen (oa Rossi/Aoyama) als gevolg van de lage baantemperaturen.
Jaume Masiá (Leopard Honda) behaalde hier tijdens de tweede race in 2020 op dit circuit de 800e Grand Prix zege voor Honda.
Topic: Aragon. Waar je lekker slipstreamen kon! (4755 keer gelezen)
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Aragon, slipstream heaven voor Moto3

Maar voorlopig zonder Tony Arbolino.
Hij heeft in het vliegtuig in de buurt van een Covid besmet persoon gezeten en wacht op een extra testuitslag
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Had het verhaal al gezien. Dacht dat hij, samen met teamgenootje Salac, in FP1 aan de kant bleef vanwege de koude omstandigheden, maar het had daar toch mee te maken dus. Salac is nu wel onderweg in FP2

Dit is dus echt van invloed op de titelstrijd, heel erg zonde dit.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Tijdens het terugkijken van FP2 viel me op dat Fernandez wel erg hard remt en zelfs paar keer achterwieltje in de lucht heeft:

(ES screenshot)
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Zo zuur voor Tony Arbolino vol in strijd voor de titel en op zo'n manier punten mislopen. Het zei zo. Je verandert er niks aan, maar dit is een bittere pil.
     Reageer met citaat 
Geweldige topictitel.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 17-10-20 om 17:30:23
Geweldige topictitel.

Dank!
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Er was veel te doen op Social Media over vele rijders die (te) langzaam reden in de kwalificatie:
Citaat:
Long Lap Penalty for Sunday's race after riding slowly on the racing line during Q1

Bovenstaande van toepassing op John McPhee in elk geval
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 17-10-20 om 21:56:19
Er was veel te doen op Social Media over vele rijders die (te) langzaam reden ..
(...)

lees maar even door:
     Reageer met citaat 
Elke keer hetzelfde gedoe. Even niet mee mogen doen aan kwartiertje van een FP volgende week lost niks op, kan ze echt niks schelen. Gewoon schorsen voor een race. Dan leren ze het wel af.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 17-10-20 om 22:09:11
Elke keer hetzelfde gedoe. Even niet mee mogen doen aan kwartiertje van een FP volgende week lost niks op, kan ze echt niks schelen. Gewoon schorsen voor een race. Dan leren ze het wel af.


Precies en zeker een schorsing van tijd tijdens een vrije training bij een race op hetzelfde circuit. Genoeg data gevonden lijkt mij.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Spannende race! En een mooie overwinning van Masia sterke race gereden komend van P17.

Binder weer sterk met een 2e plaats!

En Fernandez zet zijn goede racepace eindelijk om in een top resultaat. Z'n eerste podium met P3

Ogura is de weg kwijt de laatste paar races.......wordt de druk hem teveel? Ik denk het.
     Reageer met citaat 
Track limits, schiet mij maar lek...
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 18-10-20 om 13:18:29
Track limits, schiet mij maar lek...

Heb je een punt, ik denk dat het hier zal uitgelegd worden als dat betrokkene er geen voordeel bij zal hebben gehad. Het is beter als racedirectie na elke race dit bekend maakt, want dit zijn logische reacties die alleen maar voor verwarring zorgen.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 18-10-20 om 23:06:14
(...)

Heb je een punt, ik denk dat het hier zal uitgelegd worden als dat betrokkene er geen voordeel bij zal hebben gehad. Het is beter als racedirectie na elke race dit bekend maakt, want dit zijn logische reacties die alleen maar voor verwarring zorgen.


Dat denk ik ook, maar als men zegt elke track limits is een positie terug zetten in de laatste ronde dat moeten ze wel consequent zijn. Welk voordeel had Martin in Brno(geloof ik), waar hij 10 cm groen mee pikt. Echt geen voordeel zodat hij zijn positie daardoor wel kon houden, maar goed. Het zal altijd wel discussies opleveren op deze manier.

Het zou pas helpen als je op een groen stuk ineens vertraagd wordt doordat er een “stroop” laag op zit ofzo.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 18-10-20 om 23:37:47

Dat denk ik ook, maar als men zegt elke track limits is een positie terug zetten in de laatste ronde dat moeten ze wel consequent zijn. ...

Daarom moet daar duidelijkheid in komen, het is te vaak dat kwesties op verschillende manier uitgelegd kunnen worden en dan ontstaat weer discussie. Daar zouden we vanaf moeten...

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: