Silly Season / (winter) testen 2021 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Topic: Silly Season / (winter) testen 2021 (29806 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
De WSS is op sterven na dood dus goed dat ze proberen deze klasse een impuls te geven.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 10-11-20 om 16:23:47
(...)


Net zoals iedereen de stap naar de Moto3 en Moto2 verafschuwde (incluis mijzelf). Tegenwoordig staat de TV standaard aan om de Moto3 te kijken, mis geen race.

Met andere woorden, soms moet je vernieuwen. Top dat ze dat doen binnen een competatieve klasse in samenwerking met Dorna.


Vernieuwen is ook prima. Maar hou het overzichtelijk.De supersport 300 is namelijk eigenlijk geen 300. Die cylinderinhouden varieren enorm. Dus dekt die titel de lading totaal niet. Met de 675 van MV en Triumph in de supersport was het nog enigszins verklaarbaar. Maar het word er niet overzichterlijker van.

Binnen de 300 klasse zijn er volgens mij nog steeds af en toe protesten en gezeur over de regelmenten daar word het niet beter van.

Ik moet toegeven dat ik de supersport nog steeds als supersport 600 zie. Dat is volgens mij binnen de wsbk al lang niet meer zo. Volgens mij heet de klasse gewoon de supersport. In dat licht bezien is vernieuwing niet slecht. Maar nogmaals in hoeverre maak je de regels vrij? Word het niet een enorme vergaarbak aan de meest uiteenlopende motorconcepten waardoor eigenlijk de gelijkheid straks compleet zoek is?

En wat heb je aan een 765cc driecylinder als die straks veel te sterk blijkt voor de rest? dan moet je weer allerlei kunst en vliegwerk gaan toepassen om het competatief te houden. Dan houden fabrikanten er ook weer mee op want dan is juist het doel promoten van je technische kunnen en daarmee de beste zijn ook weer weg.

Nogmaals ik snap de wens voor vernieuwing en juich het zeker toe maar ik vraag me af of deze bijzonder breed uitelkaar liggende concepten daar succesvol voor kunnen zijn.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 10-11-20 om 08:20:01
(...)


Zit dat blok niet in hun nieuwe speed triples?

Blijf het een bijzonder idee vinden. De vorige keer dat ze dit met Ducati's deden was ook al geen succes.


Dat was nog met vdGoorbergh, dat was geen succes inderdaad.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 09-11-20 om 16:38:56
(...)
hmm ik herinner me een soortgelijke actie binnen de WSS waarmee Ducati en ene JVDG toen nog een poging hebben gedaan iets te presteren.


Chrissifumi schreef 10-11-20 om 20:22:31
(...)


Dat was nog met vdGoorbergh, dat was geen succes inderdaad.


Zo is het allemaal niet gegaan. Toen Goorbergh op de Duc kwam had Ducati zelf eigenlijk al geconcludeerd dat je met een twin van 748 uiteindelijk geen kans maakt tegen de 4 cilinders. Dat achenebbisj team waar VDG in terecht kwam was een team dat niks meer met Ducati zelf te maken had. Evengoed heeft Ducati daarvoor toch behoorlijk wat jaren meegedaan en werd Paolo Casoli in 2000 vice-wereldkampioen op slechts 3 punten van P1 (eerste foto). Goorbergh reed in 2005 een paar races op de Duc en gaf er toen de brui aan, laatste serieuze inschrijving was het jaar daarvoor met Lorenzo Lanzi in 2004 die er 5e mee werd. (2e foto)

En "soortgelijke actie met ene JVDG", dan lijkt het net alsof er dus met list en bedrog wat bekokstoofd maar ze hebben al die tijd gewoon netjes met een twin van 750cc gereden. En zo zijn de regels nu nog steeds. En inmiddels is dus het dus duidelijk dat je met een twin van 750 niks in te brengen hebt tegen de jankende 4 cilinders van 600cc, dus zoekt men naar andere mogelijkheden om het veld iets diverser te maken.

Citaat:
Vernieuwen is ook prima. Maar hou het overzichtelijk.De supersport 300 is namelijk eigenlijk geen 300. Die cylinderinhouden varieren enorm. Dus dekt die titel de lading totaal niet. Met de 675 van MV en Triumph in de supersport was het nog enigszins verklaarbaar. Maar het word er niet overzichterlijker van.


Ik kijk vooral naar aantrekkelijke races, liefst met meerdere fabrikanten. Of het technisch wel of niet overzichtelijk is intereseert mij echt geen fluit.

Citaat:
Ik moet toegeven dat ik de supersport nog steeds als supersport 600 zie. Dat is volgens mij binnen de wsbk al lang niet meer zo.


Is ook nooit geweest. Het was altijd al zo dat je met een triple van 675 en een twin van 750cc mee mocht doen. Dus wat is het probleem? Waarom wil je zo graag eenheidsworst?

Ik snap de kritiek niet. We klagen al een paar jaar dat de WSS is verworden tot een Yamaha-cup met hier en daar nog een verdwaalde Kawa. Daar wil de Dorna nu wat aan gaan doen. Weer niet goed. Alles moet bij het oude blijven.


Casoli


Lanzi


Bronnen foto's:
https://www.daidegasforum.com/node/390957/page3
https://www.mvagusta.net/...nd-why.179954/page-2

« Gewijzigd: 11-11-2020 om 06:45:37 door Optimate »

     Reageer met citaat 
Wat een beauty trouwens he, die 749 van Lanzi.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 10-11-20 om 23:03:27

Ik kijk vooral naar aantrekkelijke races, liefst met meerdere fabrikanten. Of het technisch wel of niet overzichtelijk is intereseert mij echt geen fluit.

Ik snap de kritiek niet. We klagen al een paar jaar dat de WSS is verworden tot een Yamaha-cup met hier en daar nog een verdwaalde Kawa. Daar wil de Dorna nu wat aan gaan doen. Weer niet goed. Alles moet bij het oude blijven.



Ik heb ook niet gezegd dat de vernieuwing er niet moet komen. Ik vraag me alleen af tot in hoeverre je de specificaties (nog) verder uitelkaar moet leggen. Dit komt de herkenbaarheid van een klasse niet ten goede. En ik verwacht, dat mocht je met dit concept gaan racen, de technische protesten niet van de lucht zullen zijn als blijkt dat 1 concept veel sterker is al de andere.

En nogmaals: Ik vraag me dan af is het voor een fabrikant interessant om met een veel dikkere fiets die door technische regels beperkt word dan in die klasse mee te rijden?

Ik zie persoonlijk de supersport als "de lichtere klasse' miscchien is dat niet van deze tijd maar met het ophogen van de cylinder inhoud is het bijkant alweer een superbike klasse.

Ik mis (nu ook in de motogp.) een beetje de gedoseerde stappen in de klasses. We hebben daar nu al de 250cc voor de moto3 en de 765cc voor de moto2.

Vroeger was de 750cc de superbike cylinderinhoud van de viercylinders in lijn en was het meen ik ook de formule 1 klasse. Nu is het "de tussenklasse" Ik zeg niet dat ik het niet ok vind maar raar is het wel voor mijn gevoel.

Snap je wat ik bedoel?

Dit zie ik nu ook in de supersport gebeuren. Dan is het toch geen "lichte klasse" meer?

Je kent me, ik ben fan van Triumph en ik zie ze dan ook graag terugkomen op WK niveau met een eigen motorfiets net als bijvoorbeeld MV. Maar ik zou het persoonlijk mooier vinden als het dan regelement technisch net even wat minder ver uit elkaar zou komen te liggen. Misschien puur persoonlijk hoor maar dat maakt een klasse ook naar de buitenwacht makkelijker uit te leggen.


Samenvattend: Ook ik vind meer variatie in concepten en merken alleen maar goed. begrijp me niet verkeerd. Maar loop je met zulke breed uiteenlopende homologaties niet het risico dat fabrikant binnen no time weer in de weerstand gaan? Daar ben ik dan een beetje bang voor.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 11-11-20 om 00:01:29
Wat een beauty trouwens he, die 749 van Lanzi.


in deze kleurstelling wel, maar ik was nooit echt fan van dit model. zeker met die platte uitlaat en in het begin met die dubbele luchtinlaten aan de voorkant van de kuip.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Bedankt voor je lange reactie. We gaan het zien en meemaken. Ze gaan eerst een jaar proefdraaien in de BSBSS. Lijkt me een goed idee.
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 10-11-20 om 16:23:47
(...)


Net zoals iedereen de stap naar de Moto3 en Moto2 verafschuwde (incluis mijzelf). Tegenwoordig staat de TV standaard aan om de Moto3 te kijken, mis geen race.

Met andere woorden, soms moet je vernieuwen. Top dat ze dat doen binnen een competatieve klasse in samenwerking met Dorna.


Klopt, maar in de Moto3 heb je in ieder geval nog 2 fabrikanten, of 3 als je Husqvarna apart wilt tellen. Moto2 heb ik wat dat betreft nog steeds wel een beetje moeite mee. Zou anders wel een te dure klasse worden.

Meer afwisseling is wat mij betreft welkom, maar het zal het nodige regelwerk vergen. In de WSS300 ben je op voorhand kansloos als je niet op een Kawa zit. Die kant moet het niet op.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 10-11-20 om 08:20:01
(...)


Zit dat blok niet in hun nieuwe speed triples?

Blijf het een bijzonder idee vinden. De vorige keer dat ze dit met Ducati's deden was ook al geen succes.


Er is toch een 765 Daytona? Weliswaar in Limited Edition, maar zou volgens mij ook als regulier model komen.

https://bikenet.nl/occasions/triumph/daytona-765/
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RacingRick schreef 11-11-20 om 16:38:37
(...)


Er is toch een 765 Daytona? Weliswaar in Limited Edition, maar zou volgens mij ook als regulier model komen.

https://bikenet.nl/occasions/triumph/daytona-765/


dat is pas recent want ik heb een tijdje terug nog op de site van Triumph zelf zitten neuzen en toen stond er geen daytona meer in het modellen gamma.

Of deze fiets dan ook gehomologeerd kan worden voor de SSP vraag ik me af als special edition.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Wat een levendig gebeuren hier
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 11-11-20 om 17:09:21
(...)


dat is pas recent want ik heb een tijdje terug nog op de site van Triumph zelf zitten neuzen en toen stond er geen daytona meer in het modellen gamma.

Of deze fiets dan ook gehomologeerd kan worden voor de SSP vraag ik me af als special edition.


Die motor is er vanaf eind 2019 dacht ik. Deze zal idd. wel niet in deze variant mogen deelnemen, maar zou voor het experiment in de BSB wel kunnen dienen. Een “normale” versie had ik al wel verwacht, maar mss dat Corona voor een beetje vertraging zorgt.

Lijkt me een heerlijke fiets trouwens.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 11-11-20 om 08:28:56
(...)


Ik heb ook niet gezegd dat de vernieuwing er niet moet komen. Ik vraag me alleen af tot in hoeverre je de specificaties (nog) verder uitelkaar moet leggen. Dit komt de herkenbaarheid van een klasse niet ten goede. En ik verwacht, dat mocht je met dit concept gaan racen, de technische protesten niet van de lucht zullen zijn als blijkt dat 1 concept veel sterker is al de andere.

En nogmaals: Ik vraag me dan af is het voor een fabrikant interessant om met een veel dikkere fiets die door technische regels beperkt word dan in die klasse mee te rijden?

Ik zie persoonlijk de supersport als "de lichtere klasse' miscchien is dat niet van deze tijd maar met het ophogen van de cylinder inhoud is het bijkant alweer een superbike klasse.

Ik mis (nu ook in de motogp.) een beetje de gedoseerde stappen in de klasses. We hebben daar nu al de 250cc voor de moto3 en de 765cc voor de moto2.

Vroeger was de 750cc de superbike cylinderinhoud van de viercylinders in lijn en was het meen ik ook de formule 1 klasse. Nu is het "de tussenklasse" Ik zeg niet dat ik het niet ok vind maar raar is het wel voor mijn gevoel.

Snap je wat ik bedoel?

Dit zie ik nu ook in de supersport gebeuren. Dan is het toch geen "lichte klasse" meer?

Je kent me, ik ben fan van Triumph en ik zie ze dan ook graag terugkomen op WK niveau met een eigen motorfiets net als bijvoorbeeld MV. Maar ik zou het persoonlijk mooier vinden als het dan regelement technisch net even wat minder ver uit elkaar zou komen te liggen. Misschien puur persoonlijk hoor maar dat maakt een klasse ook naar de buitenwacht makkelijker uit te leggen.


Samenvattend: Ook ik vind meer variatie in concepten en merken alleen maar goed. begrijp me niet verkeerd. Maar loop je met zulke breed uiteenlopende homologaties niet het risico dat fabrikant binnen no time weer in de weerstand gaan? Daar ben ik dan een beetje bang voor.


Je focust nogal op de cilinderinhoud en noemt daarbij de Moto2 met 765cc. Echter 2 jaar terug reden ze daar nog met 4 cilinder 600cc blokken nagenoeg dezelfde rondetijden als nu met de 3 cilinder 765cc blokken, kortom qua vermogen zullen ze weinig voor elkaar onder doen. Dat zal in de Supersport 600 niet heel veel anders zijn toch?

Ik vind het mooi als Ducati en Triumph hier in zouden stappen en wellicht dat ze in het eerste seizoen wat moeten zoeken naar een eerlijk reglement maar als dat er eenmaal staat en er ontstaat een eerlijk kampioenschap met meerdere fabrikanten dan is dat alleen maar positief.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 11-11-20 om 18:43:59
Wat een levendig gebeuren hier


Daar waar Bo gaat, fleurt het helemaal op!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7


Snelle navigatie: